Jingles: Παραμένουν asset υψηλής αξίας
Αν και ελαφρώς ξεπερασμένα, τα jingles, παραμένουν αξέχαστα και είναι από τα πιο ισχυρά χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα brands. Αυτό έδειξε η νέα έρευνα της Distinctive BAT, σύμφωνα με την οποία από τους πέντε παράγοντες που κατέδειξε - και συνέκρινε μεταξύ τους - οι οποίοι καθορίζουν τα διακριτικά χαρακτηριστικά των brands με την υψηλότερη απόδοση, τα jingles είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης.
Αυτό γιατί, όπως εξήγησε και ο Matthew Ovington, Συνιδρυτής της Distinctive BAT και Επικεφαλής της έρευνας, τα jingles τις περισσότερες φορές ξεπερνούν σε απόδοση άλλου τύπου διακριτικά χαρακτηριστικά των brands. Πρόκειται για μια απίστευτα αποδοτική μέθοδο, καθώς τα jingles μένουν, «κολλούν» στο μυαλό. Οι χαρακτήρες βρίσκονται πολύ πιο πίσω, μαζί με τα υπόλοιπα διακριτικά χαρακτηριστικά, όπως το λογότυπο, το πακέτο και το προϊόν, τα οποία είναι τα αμέσως επόμενα που αποδίδουν περισσότερο.
Ουσιαστικά, πρόκειται για διακριτικά χαρακτηριστικά που ενεργοποιούν αποτελεσματικά τη μνήμη, αντέχουν στην επανάληψη και δεν «φθείρονται», δεν εξασθενούν δηλαδή, με τη χρήση. Μπορεί να περιλαμβάνουν λεκτικά, οπτικά, ακουστικά ή άλλα ερεθίσματα, τα οποία βοηθούν τόσο στη γνωστική διέγερση όσο και στη σωματική ενεργοποίηση.
Τα brands συχνά αναφέρονται ως «άυλα assets», αλλά τα υπόλοιπα διακριτικά στοιχεία, οι παράγοντες από τα οποίους χαρακτηρίζονται είναι πιθανώς και οι πιο απτές πτυχές τους που κάνουν και τις ισχυρές μάρκες να ξεχωρίζουν από τις αδύναμες.