To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ζωή Κερασιώτη: We shape brands

Ζωή Κερασιώτη: We shape brands

Η Ζωή Κερασιώτη, Managing Director, the brand team™ μίλησε στο adbusiness για την στρατηγική της εταιρείας, τα στοιχεία που την διαφοροποιούν από τον ανταγωνισµό και τις νέες τάσεις στο branding & design. 

adb: Μιλήστε µας για τη the brand team™. Ποια ανάγκη οδήγησε στη δηµιουργία της και µε ποια projects ασχολείται; Πού θα λέγατε πως εξειδικεύεται;

Η the brand team™ ιδρύθηκε το 2013 από την ανάγκη να απλοποιηθεί η έννοια του branding και να διαχωριστεί η θέση του από τους υπόλοιπους κλάδους της επικοινωνίας. Θέλαµε να καταλάβουν όλοι τη διαφορά και πόσο απαραίτητη υπηρεσία είναι τόσο κατά τη γέννηση όσο και σε όλη τη διάρκεια ζωής µιας µάρκας. 

Επίσης, θέλαµε να εστιάσουµε στη στρατηγική και να εξηγήσουµε ότι οδηγούµαστε από εκεί στο design και όχι ανάποδα, µε στόχο να δηµιουργούνται λειτουργικές ταυτότητες για τα brands, να προσφέρουν ξεχωριστές εµπειρίες στους καταναλωτές τους και όχι απλά να είναι όµορφα.

Μετά από δέκα χρόνια παρουσίας στο χώρο, η εταιρεία ξεχωρίζει για τις πολυάριθµες συνεργασίες της µε retailers, έναν ιδιαίτερα νευραλγικό και ανταγωνιστικό επιχειρηµατικό κλάδο. Μέσα από διαγωνισµούς έχουµε καταφέρει να µας αναγνωρίζουν και να ξεχωρίζουµε µε το ύφος των δουλειών µας καθώς και µε τη διαχρονικότητά τους.

Οι  βασικές υπηρεσίες µας χωρίζονται σε 5 πυλώνες, ξεκινώντας από τα Deep Diagnostics, που περιλαµβάνουν ανάλυση ερευνών, µελέτη αγοραστικής κουλτούρας και ανταγωνιστικών περιβαλλόντων. Ο δεύτερος πυλώνας είναι το Brand Foundation, όπου εντοπίζουµε το σκοπό, τις αξίες, την προσωπικότητα, την κουλτούρα και το positioning της µάρκας, ενώ ο τρίτος, το Brand Identity Design περιέχει την ονοµατολογία, τη δηµιουργική προσέγγιση λογοτύπου ή συσκευασίας, µελέτη visual system και tone of voice system. Ο τέταρτος πυλώνας Sensorial Expression περιλαµβάνει υπηρεσίες όπως illustration, Typography, Photography και Motion, ενώ τέλος τα Intuitive Systems είναι η παροχή brand guidelines και συνολικής διαχείρισης της µάρκας.

adb: Ποιες συνεργασίες σάς κάνουν περήφανους και ποιες είναι οι δουλειές που ξεχωρίζετε µέχρι σήµερα;

Είµαστε ευγνώµονες για όλες τις συνεργασίες µας και καθεµιά είναι αξιόλογη, αλλά αν πρέπει να ξεχωρίσουµε κάποιες, αυτές θα ήταν η πρόσφατη συνεργασία µας µε την Praktiker Hellas και το Urban Kipos by Praktiker, καθώς το να δηµιουργείς ταυτότητες για brands που κάνουν τη διαφορά, ενώ ταυτόχρονα συνεργάζεσαι µε καταπληκτικές οµάδες, είναι λόγος για να είσαι περήφανος.

Επίσης, ξεχωριστά project ήταν το rebranding του parking του Αεροδροµίου Αθηνών, τόσο γιατί ήταν µια συνολική µελέτη µε µεγάλο impact, όσο και λόγω της εξαιρετικής επικοινωνίας µε τον πελάτη, ο συνολικός επανασχεδιασµός σειράς FMCG του Καραµολέγκου, που ενείχε έντονο packaging design challenge λόγω ανταγωνισµού, ο σχεδιασµός ταυτότητας για τα Hub Lighting & Innovation by Κafkas, ο ανασχεδιασµός των καταστηµάτων για τα SYN.KA super markets και άλλα πολλά.

adb: Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που διαφοροποιούν την εταιρεία σας από τον ανταγωνισµό;

Τα ευέλικτα εργαλεία που έχουµε αναπτύξει για τη στρατηγική πριν να οδηγηθούµε στο σχεδιασµό και το γεγονός ότι δεν έχουµε πελατειακή σχέση µε τις εταιρείες και τα τµήµατα marketing που συνεργαζόµαστε, αλλά σχέσεις συναδελφικές, µε αποτέλεσµα να νιώθουν ασφάλεια και σιγουριά µαζί µας, σε όλα τα επίπεδα της συνεργασίας.

adb: Πόσο επηρέασε η πανδηµία τους κλάδους του branding και του design; Τι πρέπει να γίνει για να ανακτηθεί το χαµένο έδαφος;

Το branding βασίζεται στην εµπειρία. Εφόσον άλλαξε ο τρόπος που καταναλώνει ο πελάτης λόγω της πανδηµίας Covid-19, εύλογα έπρεπε να προσαρµοστεί αντίστοιχα και η προσέγγιση του branding, όχι τόσο στα µοντέλα που χρησιµοποιούνται, αλλά στον τρόπο που η απόσταση από το προϊόν -το intangibility- δεν επηρεάζει την εµπειρία µε τη µάρκα.

Χαρήκαµε που είδαµε να µπαίνουν δυναµικά στο προσκήνιο brands που προσφέρουν αµεσότητα και ευκολία, που ήταν προετοιµασµένα και µε τη σειρά τους αφύπνισαν τους υπόλοιπους να προσαρµοστούν.

Οι αλλαγές είναι ραγδαίες και απαιτούνται ελαστικότητα, προσαρµοστικότητα και συνεχής παρουσία των brand consultants, µε στρατηγικές µελέτες που δείχνουν την επόµενη µέρα.

adb: Ποιες νέες τάσεις διαµορφώνονται στο branding σε µια εποχή ευρύτερης ρευστότητας;

Έχουν αλλάξει τα στοιχεία που προσέχει πλέον ο καταναλωτής στη µάρκα. Θέλει να καταναλώνει µάρκες που επιστρέφουν στο περιβάλλον και την κοινωνία, και αυτό έχει επηρεάσει τον τρόπο που πλέον δηµιουργούµε και σχεδιάζουµε. Η απλότητα, επίσης, είναι µεγάλη αλλαγή. Οι καταναλωτές θέλουν να λαµβάνουν την πληροφορία απλά και ξεκάθαρα, ώστε να οδηγούνται στην επιλογή πιο γρήγορα.

adb: Ποια είναι η φιλοσοφία της the brand team™; Τι ορίζεται ως επιτυχηµένο brand εν έτει 2022;

Η φιλοσοφία µας είναι ότι η αισθητική είναι η ηθική και δεν µπορεί να υπάρχει σχεδιασµός ή δηµιουργία µαρκών χωρίς τη συνύπαρξή τους.

Επιτυχηµένο brand θα είναι πάντα αυτό που µένει πιστό στις αξίες του, σέβεται τον καταναλωτή, είναι ελαστικό ως προς τις αλλαγές / κρίσεις, που η ιστορία του προκαλεί το ενδιαφέρον του κοινού του και, τέλος, επιτυγχάνει πωλήσεις και έχει µεγάλη διάρκεια ζωής. 

adb: Τι περιλαµβάνει το πλάνο σας για τη συνέχεια;

Συνεχίζουµε τις µακροχρόνιες συνεργασίες µας και, έχοντας την εξειδίκευση στο retail environment, προσθέτουµε νέες συνεργασίες, ενώ παράλληλα εστιάζουµε στην επέκταση σε νέες αγορές, καθώς πλέον η εµπειρία µας και τα αποτελέσµατα που φέρνουµε µας το επιτρέπουν.