To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ποια είναι τα 20 δημοφιλέστερα προϊόντα στην Ελλάδα;

Ποια είναι τα 20 δημοφιλέστερα προϊόντα στην Ελλάδα;
Ο πληθωρισμός μπορεί να «ροκανίζει» το εισόδημά μας, όμως οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να γεμίζουν το «καλάθι του νοικοκυριού» τους με συγκεκριμένα προϊόντα.

Η ακρίβεια έχει περιορίσει σημαντικά τις αγορές μας όμως αυτό δεν σημαίνει πως αποχωριζόμαστε έτσι εύκολα τα αγαπημένα μας προϊόντα. Το top 20 των προϊόντων αυτών, παρουσιάστηκε στη δέκατη έκδοση της μελέτης Brand Footprint της εταιρείας ερευνών Kantar όπου καταγράφεται η «δύναμη» χιλιάδων εμπορικών σημάτων σε 52 χώρες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 87% του παγκόσμιου ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Η μελέτη εξέτασε συνολικά τον κλάδο των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs – Fast-Moving Consumer Goods) και ξεχωριστά οι τομείς τροφίμων, ροφημάτων και ποτών, προσωπικής περιποίησης και υγιεινής, φροντίδας σπιτιού και γαλακτοκομικών προϊόντων. Στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών για το 2021 βρέθηκε η Coca-Cola, που ξεπέρασε τα Μπισκότα Παπαδοπούλου, που κατείχαν την πρωτιά το 2020. Η Coca Cola σημείωσε αύξηση 8% στην CRP, καθώς και αύξηση της διείσδυσής του (στο 85,4) και των επιλογών των καταναλωτών (στο 10,2).



Η μάρκα «Παπαδοπούλου» ακολούθησε δεύτερη αλλά διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand στον κλάδο των τροφίμων. Επίσης, η Coca-Cola παρέμεινε το κορυφαίο brand στον κλάδο των ροφημάτων και ποτών. Τρίτη στην κατάταξη η μάρκα «Όλυμπος» που σημείωσε επίσης καλές επιδόσεις στο CRP για δεύτερη συνεχή χρονιά και είδε το CRP της να αυξάνεται κατά 8%, φτάνοντας τα 16 εκατομμύρια φορές που την επέλεξαν οι καταναλωτές. Στην 4η θέση βρίσκεται ο Nescafe και στην πέμπτη και έκτη θέση συναντάμε τη μάρκα ελληνικού καφέ Παπαγάλος Λουμίδη της Nestle και το εμπορικό σήμα ΝΟΥΝΟΥ FrieslandCampina.

Τέλος, στην πρώτη δεκάδα συναντάμε τη Μέλισσα της βιομηχανίας Κίκιζας, τη Γιώτης, καθώς και την εταιρεία τοματοειδών Κύκνος. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν η εταιρία η Παυλίδης, η οποία σημείωσε άνοδο κατά 7 θέσεις, η εταιρεία παραγωγής εμφιαλωμένου νερού Βίκος, που ανέβηκε κατά 6 θέσεις και το ψωμί για τοστ «Γεύση²» της εταιρείας Παπαδοπούλου.

 Οι Έλληνες «ψηφίζουν» ελληνικά προϊόντα

Στροφή στα ελληνικά προϊόντα κάνουν οι Έλληνες καταναλωτές, όπως μαρτυρούν τα στοιχεία καθώς οι 12 στις 20 πρώτες μάρκες της κατάταξης των brands που αγοράζονται περισσότερο στην Ελλάδα είναι ελληνικές. Η έρευνα αποκαλύπτει και μια σειρά από ενδιαφέρουσες ελληνικές πρωτιές.



Την κορυφή καταλαμβάνει στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και υγιεινής η μάρκα Every Day της εταιρείας ΜΕΓΑ και στα γαλακτοκομικά η μάρκα Όλυμπος των αδερφών Σαράντη. Τέλος, προϊόντα φροντίδας σπιτιού στην πρώτη θέση βρίσκεται η μάρκα Klinex που ανήκει στη Unilever, ενώ το top5 συμπληρώνεται από τα εμπορικά σήματα Fairy, Ajax, Soupline και Lenor.

Να σημειωθεί πως η κατάταξη των πιο επιτυχημένων εμπορικών σημάτων γίνεται μέσω του «εργαλείου» Consumer Reach Points – CRP, δηλαδή με βάση τον αριθμό των φορών που επιλέγονται από τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του έτους και οι ερευνητές εξέτασαν πόσες οικογένειες αγόρασαν μία μάρκα σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο και πόσο συχνά.

Τέλος, το CRP υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τρία μεγέθη: τον αριθμό των νοικοκυριών σε μια χώρα, τον αριθμό των νοικοκυριών που αγοράζουν τουλάχιστον μία φορά τη μάρκα (διείσδυση) και αριθμό των αλληλεπιδράσεων με αυτήν την μάρκα κατά τη διάρκεια ενός έτους (συχνότητα) και εκφράζεται σε εκατομμύρια.