FORECOMM_s: Αύξηση προϋπολογισμών marketing μεν, απαισιοδοξία δε…

Απαισιοδοξία παρά την αύξηση των marketing budget φαίνεται να επικρατεί στην αγορά επικοινωνίας σύμφωνα με την εικόνα που αποτυπώνουν τα στοιχεία του 23ου κύματος (Οκτώβριος 2022) της έρευνας FORECOMM_s, που πραγματοποιεί η Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ.
Διαφημιζόμενοι: Αβέβαιες προοπτικές και πληθωριστικό περιβάλλον
Στα πλαίσια του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία και της συνεπακόλουθης διπλής κρίσης, τιμών και ενέργειας, τα στελέχη των διαφημιζομένων εκφράζουν αβέβαιες προοπτικές για το εγγύς μέλλον: Από τα στοιχεία προκύπτει σημαντικά μετριασμένη αισιοδοξία ως προς την επιχείρησή τους (+20) και ανησυχία για τον κλάδο τους (-2)
Εκτιμάται ότι η ζήτηση περνάει σε φάση σταθερότητας και δεν αυξάνεται πλέον, ενώ αντιθέτως οι αυξητικές τάσεις, όσον αφορά την απασχόληση, παραμένουν. Επίσης όπως είναι φυσικό οι αυξητικές εκτιμήσεις για τις παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Συνολικά, από την έρευνα προκύπτει πως οι διαφημιζόμενοι προβλέπουν ένα στάσιμο πληθωριστικό περιβάλλον με χαμηλή ζήτηση και υψηλές τιμές
Αύξηση προϋπολογισμών marketing, ίσως λόγω ανατιμήσεων
Σύμφωνα με τα στελέχη των διαφημιζομένων, οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται (+29) – πιθανώς ανταποκρινόμενοι στις αυξήσεις τιμών. Η συνεχιζόμενη αυτή αύξηση των προϋπολογισμών marketing διοχετεύεται μεν κυρίως στα online εργαλεία, αυξημένη όμως επένδυση προβλέπεται και στις προωθητικές ενέργειες (+19), τις δημόσιες σχέσεις (+14) και την έρευνα αγοράς (+11). Περίπου σταθερά καταγράφονται τα offline media (+5) και το direct marketing (+1)
Αναλυτικότερα, οι προϋπολογισμοί για τις online ενέργειες παραμένουν σε αυξητική διάθεση αν και με μειωμένο ενθουσιασμό , όπως σημειώνεται στην έρευνα, σε σχέση με την τριετία 2016-2019 ενώ η πρόθεση των στελεχών marketing να αυξήσουν την επένδυσή τους σε offline media που χαρακτήρισε το 2021, παραμένει σε επίπεδα συγκράτησης (+5) και για το 3ο τρίμηνο του 2022. Η προώθηση πωλήσεων κινείται ιδιαίτερα αυξητικά (+19), στα υψηλότερα επίπεδα από το 2017 διάθεση επένδυσης σε ενέργειες Direct Marketing καταγράφεται σταθερή για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο (+1). Η πρόθεση επένδυσης σε δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων εμφανίζεται θετική (+14) στα υψηλότερα επίπεδα από την αρχή της μέτρησης Η διάθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς παραμένει για έβδομο συνεχόμενο 3μηνο σε θετικό επίπεδο (+11)
Απαισιοδοξία από τις διαφημιστικές εταιρείες
Τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών βλέπουν τις εταιρείες τους πτωτικές (-11) μετά την ισχυρή ανάκαμψη του 2021. Οι εκτιμήσεις τους για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα καταγράφονται επίσης απαισιόδοξες (-26) Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους παραμένει σταθερή (-2) ενώ οριακή καταγράφεται η αύξηση της απασχόλησης (+9) στον κλάδο. Σε σχέση με τις αμοιβές των διαφημιστικών, οι προσδοκίες συνεχίζουν να κινούνται σε αρνητικό έδαφος (-6) μετά από την αυξητική τάση του 2021
Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς την αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές αναμένουν κάποια αύξηση μόνο στις δημόσιες σχέσεις και δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στην προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς
Η έρευνα FORECOMM_s
Η FORECOMM_s είναι μια έρευνα οικονομικού κλίματος που εστιάζει – αφ’ ενός στις εκτιμήσεις στελεχών διαφημιζομένων για την πορεία της επιχείρησής τους αλλά και, γενικότερα, του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται – αφ’ ετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους: Η ιδέα είναι ότι υψηλότεροι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν αλλά και προοιωνίζουν αναπτυξιακές τάσεις στην αγορά, ενώ αντίστοιχα μειωμένοι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν και προοιωνίζουν υφεσιακές τάσεις.
Ιδιαίτερη έμφαση στο δείγμα της έρευνας δίνεται σε διαφημιστικές εταιρείες που απαντούν για τους προϋπολογισμούς marketing των πελατών τους: Κάθε διαφημιστική έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, από διαφορετικούς χώρους – έτσι οι εκτιμήσεις των διαφημιστών λειτουργούν ως expert opinions που συμπληρώνουν τις πρωτογενείς εκτιμήσεις των διαφημιζομένων.
Η FORECOMM_s οργανώνεται από την ΕΔΕΕ και η συλλογή των πληροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά 3μηνο από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.
Διαφημιζόμενοι: Αβέβαιες προοπτικές και πληθωριστικό περιβάλλον
Στα πλαίσια του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία και της συνεπακόλουθης διπλής κρίσης, τιμών και ενέργειας, τα στελέχη των διαφημιζομένων εκφράζουν αβέβαιες προοπτικές για το εγγύς μέλλον: Από τα στοιχεία προκύπτει σημαντικά μετριασμένη αισιοδοξία ως προς την επιχείρησή τους (+20) και ανησυχία για τον κλάδο τους (-2)
Εκτιμάται ότι η ζήτηση περνάει σε φάση σταθερότητας και δεν αυξάνεται πλέον, ενώ αντιθέτως οι αυξητικές τάσεις, όσον αφορά την απασχόληση, παραμένουν. Επίσης όπως είναι φυσικό οι αυξητικές εκτιμήσεις για τις παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Συνολικά, από την έρευνα προκύπτει πως οι διαφημιζόμενοι προβλέπουν ένα στάσιμο πληθωριστικό περιβάλλον με χαμηλή ζήτηση και υψηλές τιμές
Αύξηση προϋπολογισμών marketing, ίσως λόγω ανατιμήσεων
Σύμφωνα με τα στελέχη των διαφημιζομένων, οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται (+29) – πιθανώς ανταποκρινόμενοι στις αυξήσεις τιμών. Η συνεχιζόμενη αυτή αύξηση των προϋπολογισμών marketing διοχετεύεται μεν κυρίως στα online εργαλεία, αυξημένη όμως επένδυση προβλέπεται και στις προωθητικές ενέργειες (+19), τις δημόσιες σχέσεις (+14) και την έρευνα αγοράς (+11). Περίπου σταθερά καταγράφονται τα offline media (+5) και το direct marketing (+1)
Αναλυτικότερα, οι προϋπολογισμοί για τις online ενέργειες παραμένουν σε αυξητική διάθεση αν και με μειωμένο ενθουσιασμό , όπως σημειώνεται στην έρευνα, σε σχέση με την τριετία 2016-2019 ενώ η πρόθεση των στελεχών marketing να αυξήσουν την επένδυσή τους σε offline media που χαρακτήρισε το 2021, παραμένει σε επίπεδα συγκράτησης (+5) και για το 3ο τρίμηνο του 2022. Η προώθηση πωλήσεων κινείται ιδιαίτερα αυξητικά (+19), στα υψηλότερα επίπεδα από το 2017 διάθεση επένδυσης σε ενέργειες Direct Marketing καταγράφεται σταθερή για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο (+1). Η πρόθεση επένδυσης σε δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων εμφανίζεται θετική (+14) στα υψηλότερα επίπεδα από την αρχή της μέτρησης Η διάθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς παραμένει για έβδομο συνεχόμενο 3μηνο σε θετικό επίπεδο (+11)
Απαισιοδοξία από τις διαφημιστικές εταιρείες
Τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών βλέπουν τις εταιρείες τους πτωτικές (-11) μετά την ισχυρή ανάκαμψη του 2021. Οι εκτιμήσεις τους για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα καταγράφονται επίσης απαισιόδοξες (-26) Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους παραμένει σταθερή (-2) ενώ οριακή καταγράφεται η αύξηση της απασχόλησης (+9) στον κλάδο. Σε σχέση με τις αμοιβές των διαφημιστικών, οι προσδοκίες συνεχίζουν να κινούνται σε αρνητικό έδαφος (-6) μετά από την αυξητική τάση του 2021
Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς την αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές αναμένουν κάποια αύξηση μόνο στις δημόσιες σχέσεις και δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στην προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς
Η έρευνα FORECOMM_s
Η FORECOMM_s είναι μια έρευνα οικονομικού κλίματος που εστιάζει – αφ’ ενός στις εκτιμήσεις στελεχών διαφημιζομένων για την πορεία της επιχείρησής τους αλλά και, γενικότερα, του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται – αφ’ ετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους: Η ιδέα είναι ότι υψηλότεροι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν αλλά και προοιωνίζουν αναπτυξιακές τάσεις στην αγορά, ενώ αντίστοιχα μειωμένοι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν και προοιωνίζουν υφεσιακές τάσεις.
Ιδιαίτερη έμφαση στο δείγμα της έρευνας δίνεται σε διαφημιστικές εταιρείες που απαντούν για τους προϋπολογισμούς marketing των πελατών τους: Κάθε διαφημιστική έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, από διαφορετικούς χώρους – έτσι οι εκτιμήσεις των διαφημιστών λειτουργούν ως expert opinions που συμπληρώνουν τις πρωτογενείς εκτιμήσεις των διαφημιζομένων.
Η FORECOMM_s οργανώνεται από την ΕΔΕΕ και η συλλογή των πληροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά 3μηνο από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.