To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Γρηγόρης Αντωνιάδης, ΣΔΕ: Εστιάζουµε στην επόµενη µέρα

Γρηγόρης Αντωνιάδης, ΣΔΕ: Εστιάζουµε στην επόµενη µέρα
Παρουσιάζοντας το νέο λογότυπό του «γιόρτασε» πριν από λίγες ηµέρες ο Σ∆Ε τη συµπλήρωση 43 χρόνων πορείας και δυναµικής θεσµικής δραστηριότητας. Με αυτή την αφορµή, ο πρόεδρος του Συνδέσµου, Γρηγόρης Αντωνιάδης, µίλησε στο adbusiness και για τους λόγους που οδήγησαν στη νέα εταιρική ταυτότητα, τα όσα αποτυπώνονται στο καινούργιο λογότυπο αλλά και για την επικείµενη Global Marketer Week 2022, που θα γίνει στην Αθήνα. Επίσης, παρουσίασε τις δράσεις που προγραµµατίζει ο Σ∆Ε στο αµέσως επόµενο διάστηµα, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην εικόνα που υπάρχει αυτήν τη στιγµή στην αγορά επικοινωνίας και στα κακώς κείµενα που χρήζουν διόρθωσης.


Συνέντευξη στον ∆ηµήτρη Τσουκαλά


Ποιοι λόγοι οδήγησαν τον Σ∆Ε στην παρουσίαση νέου λογότυπου και εταιρικής ταυτότητας;

Ο Σ∆Ε, στις 15 Νοεµβρίου, συµπλήρωσε 43 χρόνια ζωής, δράσεων, παρεµβάσεων. Και παρά το ότι η ουσία µένει ίδια -ο Σύνδεσµος αποτελεί τη θεσµική «φωνή» των διαφηµιζόµενων επιχειρήσεων στην Ελλάδα- οι τεράστιες αλλαγές που συντελέστηκαν στον κλάδο της επικοινωνίας στη διάρκεια των ετών, οδήγησαν µε τη σειρά τους στη διεύρυνση του ρόλου του Σ∆Ε.

Το προηγούµενο λογότυπο δεν αντιπροσώπευε τον Σ∆Ε του σήµερα και του αύριο. Το γνωρίζαµε και νιώσαµε ότι τώρα ήταν η κατάλληλη στιγµή γι’ αυτή την αλλαγή. Βοήθησε σε αυτό και η ανάθεση από την Παγκόσµια Οµοσπονδία ∆ιαφηµιζοµένων στον Σ∆Ε της διοργάνωσης της Global Marketer Week 2022 που, όπως γνωρίζετε, θα γίνει στην Αθήνα, στις 5-8 Απριλίου 2022.

Τα µέλη µας, αλλά και η αγορά, γνωρίζουν πως ο Σ∆Ε τα τελευταία χρόνια έχει µπει σε νέα τροχιά. Στη διάρκεια της δεκαετούς σχεδόν οικονοµικής και κοινωνικής κρίσης, σταθήκαµε απέναντι στις δυσκολίες δυναµικά, χωρίς να τις παραγνωρίζουµε, και την ίδια στιγµή, αποφασίσαµε να ασχοληθούµε και µε τις µακροπρόθεσµες ανάγκες των brands. Εστιάσαµε στην επόµενη µέρα, γιατί θέλαµε οι marketers να είναι έτοιµοι, µε όλα τα απαραίτητα εφόδια. Αυτός είναι ο ρόλος ενός θεσµικού φορέα. Αυτό πιστεύουµε και υπηρετούµε όλοι στον Σ∆Ε.

Με το ξέσπασµα της πανδηµίας οι προσπάθειές µας όχι µόνο δεν σταµάτησαν αλλά εντάθηκαν, καθώς δεν πάψαµε στιγµή να αναζητούµε και να προβάλλουµε κάθε πηγή φωτός που διακρίναµε. Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, όπως γνωρίζετε, δηµιουργήθηκε και η από κοινού στήλη Business Good News στα newsletters του εκδοτικού σας οµίλου, της Direction Business Network. Θέλαµε κάθε θετικό νέο να µη µένει µόνο εις γνώση των εταιρειών-µελών του Σ∆Ε, αλλά να µοιράζεται µε ολόκληρη την αγορά.

Παρατηρούµε µεγάλη αλλαγή στο λογότυπο. ∆εν έχει καµία σχέση µε το προηγούµενο, ακόµα και το χρώµα άλλαξε ριζικά. Αποποιείται ο Σ∆Ε το παρελθόν του;

Μεγάλη αλλαγή, ναι, αλλά καµία αποποίηση του παρελθόντος. Η διαδροµή του Συνδέσµου, 43 χρόνια τώρα, είναι πολύτιµο εφόδιο στη φαρέτρα µας.
Παρότι είµαι πολλά χρόνια στο Σύνδεσµο, δεν ξέρω ποιες ήταν οι ανάγκες και το brief για το προηγούµενο λογότυπο που, για να είµαστε δίκαιοι, έκανε τη δουλειά του και µε το παραπάνω. Όσον αφορά στο νέο λογότυπο, το brief ήταν απλό: Η WeDesign άκουσε ποιοι είµαστε και κλήθηκε να δώσει εικόνα σε αυτό.

Το νέο µας λογότυπο δεν έχει λοιπόν καµία σχέση γραφιστικά και χρωµατικά µε το παλιό. Τα dots δηλώνουν τη νέα ψηφιακή εποχή στην οποία όλοι ζούµε και δραστηριοποιούµαστε. Η digital επικοινωνία δεν είναι υποσύνολο της επικοινωνίας. Είµαστε στην τέταρτη βιοµηχανική επανάσταση, το phygital είναι η νέα πραγµατικότητα όπως και το metaverse. Μην ξεχνάτε ότι συστήσαµε την οµάδα Digital του Σ∆Ε όταν ακόµα µιλούσαµε για digital marketing, όχι για marketing στην digital era. ∆εν καυχόµαστε, αλλά σίγουρα καµαρώνουµε. Με ελάχιστους πόρους, µε πολλή δουλειά από όλους και κυρίως µε πάθος, µεράκι και αγάπη για τον κλάδο, βρισκόµαστε εδώ σήµερα.

Επανέρχοµαι στα του νέου λογοτύπου και στο χρώµα του, που κι εδώ η αλλαγή είναι µεγάλη, καθώς περάσαµε από το κόκκινο στο µπλε. Ως εθνικός σύνδεσµος µε έντονη παρουσία στα δρώµενα της Παγκόσµιας Οµοσπονδίας ∆ιαφηµιζοµένων, το φωτεινό µπλε ήταν για τη WeDesign µονόδροµος για την αποτύπωση της ελληνικής µας ταυτότητας.

Αναφέρατε προηγουµένως ότι η συνδιοργάνωση της Global Marketer Week 2022 της WFA που θα πραγµατοποιηθεί στην Ελλάδα, έπαιξε ρόλο στην αλλαγή του λογοτύπου του Σ∆Ε. Τι ακριβώς σηµαίνει αυτό;

Για να είµαι ειλικρινής, όταν τον περασµένο Απρίλιο η WFA ανακοίνωσε ότι η Global Marketer Week 2022 θα πραγµατοποιηθεί στην Αθήνα σε συνεργασία µε το Σύνδεσµο ∆ιαφηµιζοµένων Ελλάδος (Σ∆Ε), το θέµα της ανανέωσης του λογοτύπου δεν ήταν στις άµεσες προτεραιότητές µας, πολύ απλά γιατί δεν υπήρχε χρόνος και γι’ αυτό. Βρέθηκε όµως, παρόλο που η ανάθεση αύξησε τη δουλειά 100%. Είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν και ήδη γίνονται ενόψει της µοναδικής αυτής διοργάνωσης, που θα αναδείξει όχι µόνο τον κλάδο αλλά και τη χώρα µας. Όµως, ποιος θα µπορούσε να µη συµφωνήσει µε τη γενική διευθύντρια του Συνδέσµου, τη Νερίνα Κοµιώτη, ότι υπάρχει-δεν υπάρχει χρόνος, δεν γίνεται να υποδεχθούµε τους καλεσµένους µας τόσο από την Ελλάδα όσο κι από το εξωτερικό... µε τα παλιά µας ρούχα. Την ευχαριστώ όσο και το ∆.Σ., που συµφώνησε µε ενθουσιασµό και το project υλοποιήθηκε σε χρόνο dt: η προετοιµασία του brief, οι διερευνητικές επαφές µε εταιρείες design, οι παρουσιάσεις για να φτάσουµε στην αλλαγή όλων µας των επικοινωνιακών υλικών (ψηφιακών και µη) και στη δηµόσια ανακοίνωση πριν από λίγες ηµέρες, στις 15 Νοεµβρίου.

Ο Σ∆Ε, όπως και κάθε οργανισµός, είναι οι άνθρωποί του. Εν προκειµένω, άνθρωποι µε όραµα και στοχοπροσήλωση. Νιώθω πολύ τυχερός και είµαι σίγουρος ότι θα διοργανώσουµε... ανανεωµένοι την καλύτερη Global Marketer Week που έγινε ποτέ.

Ποιες άλλες δράσεις σχεδιάζει για τη συνέχεια ο Σ∆Ε; Ποια είναι τα θέµατα που κυριαρχούν στην ατζέντα του;

Θα ξεκινήσω µε τα πολύ άµεσα σχέδιά µας. Πολύ σύντοµα, σε συνεργασία µε την Kantar Greece, θα παρουσιάσουµε αναλυτικά πλέον τα ευρήµατα που αφορούν στην Ελλάδα από την πρώτη παγκόσµια έρευνα για τη διαφορετικότητα και την ισότιµη ένταξη που «έτρεξε» µέσω του Σ∆Ε και στη χώρα µας, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Όπως γνωρίζετε, το θέµα της διαφορετικότητας µας απασχολεί ήδη ως Σύνδεσµο από το 2018 και, ευτυχώς, απασχολεί πλέον ολοένα περισσότερες εταιρείες του κλάδου της επικοινωνίας.

Με την εξειδικευµένη οµάδα Digital του Συνδέσµου και σε συνεργασία µε την Παγκόσµια Οµοσπονδία, παρακολουθούµε στενά τις εξελίξεις στα θέµατα των Digital Services Act & Digital Markets Act, του Cross Media Measurement, του Digital Safety (ο Σ∆Ε είναι, όπως γνωρίζετε, µέλος της Global Alliance for Responsible Media), του Data Marketing και της προσβασιµότητας στις υπηρεσίες οπτικοακουστικών Μέσων.

Ακόµα, στο πλαίσιο της προσπάθειάς µας για purposeful brands και better marketing, από τον Σεπτέµβριο στηρίζουµε και επίσηµα την πρωτοβουλία της WFA, Planet Pledge. Από την πλευρά µας, θα προωθήσουµε το Planet Pledge σε ελληνικές επιχειρήσεις, τονίζοντας το ρόλο που µπορούν να διαδραµατίσουν το marketing και η επικοινωνία στο θέµα της βιωσιµότητας και µοιραζόµενοι µαζί τους τη διεθνή γνώση. ∆εν πρόκειται για ωραία λόγια και θεωρίες. Είµαστε στη διάθεση κάθε ενδιαφερόµενου να εξηγήσουµε πρακτικά τι σηµαίνει, πώς κι από πού µπορεί κανείς να ξεκινήσει.

Τέλος, τους επόµενους µήνες, αν και µε το βλέµµα και τις δυνάµεις µας στραµµένα στην Global Marketer Week 2022, θα συνεχίσουµε να προσφέρουµε στα µέλη µας webinars, να παρακολουθούµε κάθε εξέλιξη εντός και εκτός Ελλάδος, να φέρνουµε σε γνώση των Ελλήνων marketers όλα τα µεγάλα θέµατα και να παρεµβαίνουµε όποτε χρειάζεται, χωρίς υπεκφυγές και χρονοτριβή.

Κύριε Τσουκαλά, το είχα ξαναπεί σε µια παλαιότερη συνέντευξη-κουβέντα που είχαµε κάνει. Φιλοδοξούµε η αγορά και τα στελέχη να βλέπουν στον Σ∆Ε έναν ουσιαστικό σύµµαχο και συµπαραστάτη. Οι πόρτες µας είναι πάντα ανοιχτές και όλοι µας είµαστε πάντα διαθέσιµοι.

Και για να επιστρέψω στο νέο λογότυπο, που είναι και η αφορµή για όσα λέµε σήµερα, αυτό αποτυπώνει: τον Σ∆Ε του σήµερα, που είναι πιο δυναµικός και ανοιχτός από ποτέ, που συνδέει επιχειρήσεις και marketers στην Ελλάδα µε όλο τον κόσµο.

Ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγµή στην ελληνική αγορά επικοινωνίας και marketing εν µέσω της κρίσης της πανδηµίας; Πώς έχει επηρεαστεί η διαφηµιστική δαπάνη και ποιες είναι οι µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετωπίζουν οι διαφηµιζόµενοι;

Όσον αφορά στην πορεία της αγοράς στο πρώτο δεκάµηνο του 2021 σε σχέση µε το 2020 είναι, όπως ήταν αναµενόµενο, θετική κάτι που σε αξία πιθανά να προσεγγίζει το +20%. Βέβαια, αυτή είναι απλά µια εκτίµηση που, λόγω του ότι δεν εδράζεται σε µετρήσεις, δεν µπορεί να θεωρηθεί έγκυρη. Αυτό, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, οφείλεται στον Ν. 4764/2020, που ψηφίστηκε στην εκπνοή του προηγούµενου έτους και ο οποίος απαγορεύει, για πρώτη φορά στα χρονικά της διαφήµισης στην Ελλάδα, να υπάρχει ενηµέρωση και δηµοσιοποίηση στοιχείων για την πορεία της αγοράς, το CPR, τη σχετική θέση του κάθε διαφηµιζόµενου σε σχέση µε τον µέσο όρο του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται κ.λπ., στοιχεία αυτονόητα για κάθε άλλο κλάδο της αγοράς και στη χώρα µας αλλά και διεθνώς.

Για να απαντήσω λοιπόν στο ερώτηµά σας, το µεγαλύτερο πρόβληµα σήµερα για τους διαφηµιζόµενους είναι η απαγόρευση της οριζόντιας διαφάνειας. Και σαν να µην έφτανε αυτό, ο ίδιος νόµος απαγορεύει το benchmarking, το οποίο αποτελεί εργαλείο βελτιστοποίησης της διαφηµιστικής επένδυσης σε όλο τον κόσµο, εκτός από την Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα σοβαρό πισωγύρισµα, το οποίο παρεµποδίζει την οµαλή λειτουργία της αγοράς. Όπως έχουµε ξαναπεί, σήµερα η αγορά διαφηµιστικού χώρου/χρόνου για τους διαφηµιζόµενους µοιάζει µε «ραντεβού στα τυφλά».
Ο Σ∆Ε θα συνεχίσει τις ενέργειες που σκοπό έχουν την επαναφορά της κανονικότητας και της διαφάνειας στην αγορά.