Η NielsenIQ στο MINDS: ΣΕΔΕΑ FORUM 2025 - Στο επίκεντρο το MMMazing Effect και το ROI του TikTok
Στο συνέδριο MINDS: ΣΕΔΕΑ FORUM 2025, η NielsenIQ παρουσίασε τις πιο σύγχρονες προσεγγίσεις στη μέτρηση της αποτελεσματικότητας του Marketing, αναδεικνύοντας πώς η ακριβής ανάλυση μπορεί να μεταμορφώσει τις στρατηγικές επένδυσης των Brands.
Στην ομιλία του με τίτλο “The MMMazing Effect – Uncovering the secrets of marketing effectiveness, the TikTok Case”, ο Mike Gerousis, Marketing Effectiveness Expert Lead για την περιοχή EEMEA, μίλησε για τις προκλήσεις και τις λύσεις που διαμορφώνουν το μέλλον της μέτρησης.
Η πρόκληση της μέτρησης σε έναν κόσμο υπερφόρτωσης μηνυμάτων
Σήμερα, οι καταναλωτές εκτίθενται σε περισσότερα από 10.000 μηνύματα την ημέρα, ενώ οι διαφημιστές έχουν μόλις 1-3 δευτερόλεπτα για να τραβήξουν την προσοχή τους. Αν η διαφήμιση δεν ξεχωρίζει οπτικά ή από πλευράς περιεχομένου, ο χρήστης προχωρά αμέσως παρακάτω.
Παράλληλα, το λεγόμενο “proof gap” παραμένει έντονο: 83% των CMOs δηλώνουν ότι η μέτρηση της απόδοσης του marketing είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη της εταιρείας, αλλά μόλις 41% θεωρούν ότι διαθέτουν ώριμες δυνατότητες για να το επιτύχουν. Σε έναν κόσμο όπου η κατακερματισμένη media πραγματικότητα και οι περιορισμοί λόγω ιδιωτικότητας δυσκολεύουν την ανάλυση, η ανάγκη για αξιόπιστες λύσεις είναι μεγαλύτερη από ποτέ.
Case Study TikTok: Η δύναμη του discovery
Η NielsenIQ παρουσίασε ένα εντυπωσιακό case study σε συνεργασία με το TikTok, που αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι να μετράμε σωστά την επίδραση των discovery channels. Τα στοιχεία δείχνουν ότι 80% των conversions που οι χρήστες αποδίδουν στο TikTok δεν καταγράφονται από τα παραδοσιακά attribution models, επειδή αυτά εστιάζουν μόνο στο τελευταίο βήμα και αγνοούν το στάδιο της ανακάλυψης.
Ακόμη πιο εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα από Marketing Mix Model project για premium beauty brands:
- Το ROI του TikTok ήταν 186% υψηλότερο από άλλα digital κανάλια.
- Η προσομοίωση έδειξε δυνατότητα αύξησης επένδυσης κατά 20% χωρίς κορεσμό, ενώ οι μάρκες επένδυαν μόλις στο 50% του βέλτιστου επιπέδου.
- Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: «Ανακαλύψτε την πραγματική αξία των καναλιών επικοινωνίας, ξεκινώντας με το discovery».
Η στρατηγική διάσταση
Η παρουσίαση ανέδειξε ότι η μέτρηση δεν αφορά μόνο το ROI μιας καμπάνιας, αλλά και την κατανόηση της πραγματικής επίδρασης της διαφήμισης σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες όπως τιμή, προωθητικές ενέργειες, εποχικότητα και ανταγωνισμός. Μόνο με privacy-compliant, holistic measurement solutions μπορούν οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι να γνωρίζουν πόσες πωλήσεις προήλθαν πραγματικά από τη διαφήμιση και να κάνουν ακριβείς προβλέψεις για το μέλλον.
Η NielsenIQ με το Strategic Analytics and Insights τμήμα της , συνεχίζει να επενδύει σε τεχνολογίες και μεθοδολογίες που προσφέρουν πλήρη εικόνα της αποτελεσματικότητας των media επενδύσεων, βοηθώντας τα Brands να λαμβάνουν αποφάσεις βασισμένες σε δεδομένα και να αξιοποιούν στο έπακρο κάθε κανάλι επικοινωνίας και σημείο επαφής.
