Η Πλατφόρμα Μάρκετινγκ της Google στην Ελλάδα από την Admixer Advertising

Η Ελλάδα κάνει σταθερή πρόοδο στην πορεία της προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Σύμφωνα με τον Ψηφιακό Μακροοικονομικό Δείκτη, η χώρα κατατάσσεται ανάμεσα στις κορυφαίες αγορές της ΕΕ όσον αφορά τη δυνητική ανάπτυξη της ψηφιακής ωριμότητας. Ανάμεσα στο 2018 και το 2022, ο όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 50%, οι επενδύσεις σε ψηφιακή υποδομή ανήλθαν περίπου σε 8 δισεκατομμύρια ευρώ, και ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών στον δημόσιο τομέα αυξήθηκε κατά 206%.[1]
Στο πλαίσιο αυτό, οι διαφημιστές αναζητούν ολοένα και περισσότερο εργαλεία που προσφέρουν διαφάνεια, μετρησιμότητα και απόδοση. Μία τέτοια λύση είναι η Google Marketing Platform (GMP) - μια ολοκληρωμένη σουίτα που καλύπτει όλα τα στάδια σχεδιασμού, αγοράς, βελτιστοποίησης και ανάλυσης των μέσων. Στην Ελλάδα, η Admixer Advertising λειτουργεί ως επίσημος συνεργάτης της Google για το GMP και το Google Cloud, παρέχοντας τοπική εμπειρία και υποστήριξη.
Γιατί τώρα;
Το 2024 σηματοδότησε μια καμπή για την ελληνική αγορά διαφήμισης: για πρώτη φορά, οι επενδύσεις στη ψηφιακή διαφήμιση υπερέβησαν αυτές στην παραδοσιακή τηλεόραση. Το βίντεο αντιπροσωπεύει πλέον το 26.1% όλων των δαπανών για ψηφιακή διαφήμιση. Το YouTube από μόνο του φτάνει πάνω από το 73.5% του πληθυσμού της χώρας, με τους ενήλικες 18+ να περνούν κατά μέσο όρο σχεδόν 50 λεπτά την ημέρα στην πλατφόρμα. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι πιο σημαντικό από ποτέ για τους διαφημιστές να στηρίζονται σε εργαλεία που παρέχουν ακριβή κάλυψη, διασύνδεση μεταξύ πλατφορμών και σαφή, εφαρμόσιμα συμπεράσματα.[3,4]
Εργαλεία Επικεντρωμένα στην Απόδοση: DV360 και GA4
Ένας πυλώνας της σουίτας GMP, το Display & Video 360 (DV360) είναι μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα για αγορά βίντεο σε Connected TV, YouTube και premium εκδότες. Το DV360 επιτρέπει στους διαφημιστές να εκτελούν διαφημιστικές καμπάνιες διασύνδεσης με έλεγχο συχνότητας, ενιαία διαχείριση κοινού και βελτιστοποιήσεις βάσει πραγματικών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.
Πάνω από το 30% των διαφημίσεων στην κλασική τηλεόραση στην Ελλάδα παραμένουν αθέατες.[5] Το ψηφιακό βίντεο, από την άλλη πλευρά, επιτρέπει την ακριβή στόχευση, μετρήσιμα αποτελέσματα και μειωμένη σπατάλη μέσων. Το DV360 υποστηρίζει μια ποικιλία μορφών διαφήμισης για την προώθηση της απόδοσης κατά μήκος της πλήρους διαδρομής, από αναγνωσιμότητα μέχρι conversions.
Ωστόσο, καμία αποτελεσματική καμπάνια δεν ξεκινά χωρίς δεδομένα. Εκεί είναι που η Google Analytics 4 (GA4) παίζει ζωτικό ρόλο. Πολύ πέρα από απλές αναφορές, το GA4 είναι ένα κέντρο λήψης αποφάσεων που τροφοδοτείται από machine learning. Μπορεί να προσδιορίσει τάσεις συμπεριφοράς χρηστών, να προβλέψει την αναχώρηση ή επαναλαμβανόμενες αγορές και να δημιουργήσει προγνωστικές πληροφορίες για τους εμπόρους. Σε συνδυασμό με το DV360, το GA4 βοηθά τους διαφημιστές να διαχειρίζονται όχι μόνο τις εντυπώσεις αλλά και τα επιχειρηματικά αποτελέσματα - βελτιώνοντας την απόδοση σε κάθε στάδιο.
Μάρκετινγκ Υποστηριζόμενo από Τεχνητή Νοημοσύνη
Τα προηγμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης της Google, όπως οι λύσεις που βασίζονται στην Vertex AI, έχουν σχεδιαστεί για να αυτοματοποιούν τις δημιουργικές ροές εργασίας, να επισπεύδουν τη δυναμική δημιουργία διαφημίσεων και να βελτιστοποιούν τις ροές προϊόντων. Αυτά τα εργαλεία απλοποιούν τις καθημερινές επιχειρήσεις μάρκετινγκ, μειώνουν τον χρόνο εκκίνησης και υποστηρίζουν την υπερ-προσωποποίηση - πλήρως ενσωματωμένα με το οικοσύστημα της Google, συμπεριλαμβανομένων των GMP και Google Ads.
Τοπική Συνεργασία που Κάνει τη Διαφορά
Για τις ελληνικές υπηρεσίες και διαφημιστές, η πρόσβαση στην τεχνολογία είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης - η ύπαρξη ενός τοπικού συνεργάτη που μιλά τη γλώσσα της αγοράς και κατανοεί τις λεπτομέρειές της είναι κρίσιμη. Με μια αφοσιωμένη ομάδα με έδρα την Αθήνα και συλλογική παρουσία σε 20 αγορές, η Admixer Advertising προσφέρει στρατηγικές συμβουλές, εκπαιδευτικά σεμινάρια και πρακτική τεχνική υποστήριξη για διαφημιστές που εργάζονται με την Πλατφόρμα Μάρκετινγκ της Google.
Έτοιμοι να αναπτύξετε τη ψηφιακή σας στρατηγική; Επικοινωνήστε: greece@admixeradvertising.com
Sources:
1.Eurostat; Greek Ministry of Digital Governance; SEV – Hellenic Federation of Enterprises
2.Digital Economy and Society Index (DESI), European Commission
3.IAB Adex Benchmark Study and Statista Market Outlook Greece
4.DV360 Planning Tool, Admixer Advertising analysis
5.Cornell University. Nearly a third of TV ads play to empty rooms. Cornell Chronicle, February 10, 2022