To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Καιρός για cocooning

Καιρός για cocooning
Καιρός για cocooning

Γράφει η ΑΝΝΑ ΑΝΔΡΕΩΛΑ

Το σπίτι αναδεικνύεται ως βασικός χώρος ασφάλειας και ηρεμίας του καταναλωτή, αφού το Ιnternet, αλλά και το facebook δίνουν στο μέσω καταναλωτή την αίσθηση της δύναμης και του ελέγχου. Οι καταναλωτές προσπαθούν να δημιουργήσουν όμορφες στιγμές, το δικό τους κόσμο επικοινωνίας, διασκέδασης, εργασίας, ζεστασιάς μέσα στο σπίτι. Κύριο συστατικό στις ξεχωριστές στιγμές είναι να μπορούν να περάσουν ευχάριστα και άνετα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, αλλά και μεγάλες αλυσίδες από την αγορά ένδυσης, αναπτύσσουν ομάδα online αγοραστών, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στη ραγδαία ανάπτυξη που παρουσιάζει ο κλάδος.
Εκτιμούν, μάλιστα, ότι λόγω της κρίσης και των νέων μέτρων η τάση θα ενισχυθεί, καθώς οι τιμές των προϊόντων online -ακόμη και εκτός προσφορών- είναι έως και 30% χαμηλότερες, ενώ οι προσφορές φτάνουν το 50%.
Επίσης, η διασκέδαση και το φαγητό περιορίζονται όλο και περισσότερο εντός του σπιτιού, όπως έδειξε πρόσφατα και η έρευνα της Focus/Bari σε συνεργασία με την Tempo OMD. Μη ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια μπορεί ο καταναλωτής να αγοράζει όποιο προϊόν επιθυμεί μέσω Ιnternet, καθώς πρόκειται για μια συνήθεια που κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη σε παγκόσμιο επίπεδο και πλέον και στην
Ελλάδα -υπάρχει ένας πολύ σημαντικός αριθμός καταναλωτών που επιλέγουν το Internet για τις αγορές τους- αυτή η επιχειρηματική κίνηση αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα σε μια αγορά συνεχώς αναπτυσσόμενη. Η κρίση είναι εδώ και προκαλεί αλλαγές σε κλασικούς «νόμους ζωής». Κάποια από τα βασικά στοιχεία της έρευνας ήταν ότι η διασκέδαση μέσα στο σπίτι, με φίλους ή με την οικογένεια, και με επένδυση σε προϊόντα τεχνολογίας για χρήση στο σπίτι, αυξάνεται συνεχώς.
Το βασικότερο κριτήριο επιλογής μάρκας αγοράς για το 85% των καταναλωτών είναι το value
for money, και από τις μάρκες ζητούν σήμερα να εξακολουθούν να διαφημίζονται, να κρατούν σε ψηλό επίπεδο την ποιότητα και την εικόνα τους.




Οι εταιρείες λανσάρουν νέα προϊόντα

Οι εταιρείες τροφίμων, μέσα από στοχευόμενες διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες, λανσάρουν τόσο νέα όσο και υπάρχοντα προϊόντα, οδηγώντας όλο και περισσότερους καταναλωτές να προτιμήσουν ένα ελαφρύ και οικονομικό γεύμα στο σπίτι. Ένα από αυτά τα παραδείγματα είναι η μηχανή καφέ που λάνσαρε η Nestlé σε συνεργασία με την Krups, επενδύοντας στην ανάπτυξη μιας νέα αγοράς στην κατηγορία του καφέ, με την καινοτόμο μηχανή πολλαπλών ροφημάτων, τη Nescafe ® Dolce Gusto®. Οι μηχανές διατίθενται σε ένα μεγάλο εύρος καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών, σε αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, καθώς και στο ηλεκτρονικό κατάστημα www.dolce-gusto.gr.
Επίσης, σημαντικό ρόλο στην οικιακή διασκέδαση παίζει και η τεχνολογία. Οι μεγάλοι κατασκευαστές του κλάδου ρίχνουν στη «μάχη» τηλεοράσεις με πολλά ανταγωνιστικά ατού σε άκρως δελεαστικές τιμές. Η Πάολα Χαϊδούλη, Brand Communication Manager, LG Electronics Hellas, τονίζει σχετικά με τη νέα τάση: «Η επιστροφή στο σπίτι αντιπροσωπεύει μια παγκόσμια τάση, χωρίς να αποδίδεται αποκλειστικά και μόνο σε τρέχοντα οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα. Η απαρχή της βρίσκεται περισσότερο στη στροφή προς την απλότητα, στην αναζήτηση ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, στην απόφαση για ενασχόληση με δημιουργικές ασχολίες όπως η μαγειρική, η επιθυμία για μια καλύτερη σχέση με το σώμα μας και τον εαυτό μας και εν τέλει ο επαναπροσδιορισμός των αξιών στη ζωή.
Στο πλαίσιο αυτό, η τεχνολογία της LG ήρθε να δώσει λύσεις, απαντήσεις και να δημιουργήσει νέες δυνατότητες. Για παράδειγμα, δείτε πώς η τεχνολογία βελτιώνει τη σχέση μας με το χρόνο και το χώρο: μετατρέπει το σπίτι σε γραφείο, το σαλόνι σε κινηματογράφο, τον υπολογιστή σε μέσο επικοινωνίας και δικτύωσης, τη μονάδα κλιματισμού σε έργο τέχνης, το ψυγείο σε βοηθό chef, το πλυντήριο σε πραγματικό στολίδι, το κινητό τηλέφωνο στο απόλυτο μέσο επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, ενώ ποικίλες μικρότερες συσκευές, όπως τα digital photo frames, ζωντανεύουν το χώρο και χρωματίζουν την καθημερινότητα. Η τηλεόραση, βρισκόμενη για χρόνια σε κυρίαρχη θέση, εξελίσσεται απλά στο απόλυτο μέσο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας, ενημέρωσης.
Εξελίσσεται, δηλαδή, τόσο ως προς τα τεχνολογικά της χαρακτηριστικά, όσο και προς τις χρηστικές εφαρμογές. Όπως βλέπετε, η τεχνολογία απλά συμβαδίζει με τη ζωή, γιατί η ζωή είναι ωραία!».

Οι τιμές σε αυτή την κατηγορία είναι άκρως ανταγωνιστικές και δελεαστικές, με τελικό κερδισμένο τον καταναλωτή. Αύξηση πωλήσεων παρατηρείται και στον τομέα των παιχνιδομηχανών, με τα νέα μοντέλα από Sony PlayStation 3 Xbox 360. Πρόσφατα η Microsoft ανακοίνωσε ότι η δημοφιλής υπηρεσία online gaming Xbox LIVE θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα στις 10 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ελληνική υπηρεσία θα επικεντρωθεί αρχικά στο κυρίως παιχνίδι και τα χαρακτηριστικά του community.
Η σύνδεση είναι δωρεάν, επιτρέποντας στους παίκτες να έχουν πρόσβαση στο προσωπικό τους προφίλ με το σκορ των παιχνιδιών, την ετικέτα παίκτη (gamertag) και το Avatar, καθώς και την αγορά (Marketplace) του Xbox LIVE και δωρεάν demo παιχνιδιών. Και στην αγορά των ποτών παρατηρείται ότι πολλές εταιρείες, όπως η εταιρεία Diageo, λανσάρουν κοκτέιλ τα οποία είναι ήδη έτοιμα προς κατανάλωση, όπως μαργαρίτα και πολλά τέτοιου είδους. Οι επιχειρηματικές αυτές κινήσεις δεν είναι τυχαίες. Οι παρασκευαστές εκτιμούν οι πολλοί καταναλωτές, παρά το γεγονός ότι δεν αποχωρίζονται ακόμη και με την κρίση το αγαπημένο τους ποτό, εν τούτοις δεν θέλουν να μπουν στη διαδικασία της ανάμειξης των ποτών και παρασκευής κοκτέιλ.
Tέλος, λόγω της κρίσης, βλέπουν ότι οι περισσότεροι προτιμούν πλέον να πίνουν στο σπίτι τους και να αποφεύγουν τα περιττά έξοδα. Όπως όλα δείχνουν, οι εταιρείες είναι έτοιμες για τις τάσεις που επιτάσσει η αγορά.




Τι λένε οι έρευνες

Πλέον ο Έλληνας επιλέγει συχνότερα να μείνει στο σπίτι και να δει τηλεόραση, από το να βγαίνει έξω. Οι 12 εταιρείες (Alternative, Centrum, Focus, GFK, Hellenic Research House, Metron Analysis, MRB, Nielsen, Opinion, Prisma Options, QED, TNS) παρουσίασαν πρόσφατα τα στοιχεία των σχετικών ερευνών. Η κρίση είναι βαθιά κοινωνική και πολιτική και όχι μόνο οικονομική-καταναλωτική», σημειώνει η Metron Analysis, αφού είναι δομική και όχι περιστασιακή. Ακόμη και στην αγορά εργασίας το μοντέλο έχει αλλάξει.
Η Cisco ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας διεθνούς μελέτης για το χώρο εργασίας, που αποκαλύπτει ότι τρεις στους πέντε εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο πιστεύουν ότι δεν χρειάζεται πια να βρίσκονται στο γραφείο, έτσι ώστε να είναι παραγωγικοί, καθώς ένας από τους χώρους που θα επέλεγαν να εργαστούν είναι το σπίτι. Στην πραγματικότητα, η επιθυμία τους να εργάζονται εν κινήσει και να είναι ευέλικτοι όσον αφορά στην πρόσβασή τους σε εταιρικά δεδομένα είναι τόσο ισχυρή, ώστε το ίδιο ποσοστό εργαζομένων θα επέλεγαν εργασίες που πληρώνουν λιγότερα, αλλά προσφέρουν πρόσβαση στα εταιρικά δεδομένα εκτός γραφείου, έναντι καλύτερα αμειβόμενων θέσεων εργασίας οι οποίες στερούνταν ευελιξίας.

Το άρθρο είναι δημοσιευμένο στο AdBusiness - Τεύχος 710 (1/11/2010)