To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

NBA: Οι μεγάλοι «χαμένοι» του lock out!

NBA: Οι μεγάλοι «χαμένοι» του lock out!
NBA: Οι μεγάλοι «χαμένοι» του lock out!

Επιμέλεια: ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση μιας εκ των συναρπαστικότερων αγωνιστικών περιόδων της ιστορίας του, οι φίλαθλοι, οι ομάδες, οι αθλητές και οι sports marketers που ασχολούνται με το NBA, είχαν κυκλώσει στο καλεντάρι τους την 1η Νοεμβρίου ως την ημερομηνία έναρξης της νέας σεζόν. Ωστόσο πριν από λίγες ημέρες, ο επικεφαλής της Λίγκας, David Stern, ανακοίνωνε τη ματαίωση του πρώτου μήνα της περιόδου, ελέω της συνέχισης του lock out, της διαμάχης των καλαθοσφαιριστών με τη διοργανώτρια Αρχή και τους ιδιοκτήτες των συλλόγων. Όπως είναι φυσικό, το «κούρεμα» των 82 αγώνων της regular season και ο «εφιάλτης» της πιθανής ματαίωσης ολόκληρου του φετινού πρωταθλήματος, έχει προκαλέσει οικονομικές απώλειες σε μια σειρά τηλεοπτικών οργανισμών και χορηγών. Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι;

1. Περιφερειακά αθλητικά δίκτυα: Το lock out «πληγώνει» όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα που μεταδίδουν αγώνες NBA, ωστόσο τα περιφερειακά δίκτυα είναι εκείνα που καταγράφουν τις σημαντικότερες απώλειες. Αιτία αποτελεί το γεγονός πως δεν διαθέτουν ισάξιο υποκατάστατο. Και τα πράγματα θα χειροτερέψουν, αν οι καλωδιακοί πάροχοι ζητήσουν αποζημίωση από τα δίκτυα αυτά.

2. Turner Network Television - Τηλεοπτικό δίκτυο TNT: Το TNT είχε προγραμματίσει τη μετάδοση 52 αγώνων της regular season, μαζί με το All Star Game και τους Western Conference Finals, παραγωγές που αποτελούσαν την «κορωνίδα» των φετινών αθλητικών  του μεταδόσεων. Η αβεβαιότητα που επικρατεί τη δεδομένη περίοδο οδηγεί με επιφυλακτικότητα τους «πελάτες», σε αγορές χρόνου εντός της περιόδου, ώστε να εξασφαλίσουν την επιστροφή των χρημάτων τους, σύμφωνα με όσα υπογράμμισε ο Director της Optimum Sports (τμήμα της Omnicom), Jeremy Carey.

3. Τηλεοπτικά δίκτυα ESPN και ABC: Το τηλεοπτικό δίκτυο ESPN διαθέτει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με το Turner, καθώς μπορεί να διαθέσει διαφημιστικά slots σε άλλα αθλητικά προγράμματα που υποστηρίζει. Το πρόβλημα και η ανησυχία, ωστόσο, υπάρχει για την περίπτωση που το lock out επεκταθεί μέχρι το τέλος του 2011 και οδηγήσει σε διαχωρισμό των ESPN και ABC, το οποίο μεταδίδει επίσης τους τελικούς του NBA.

4. Χορηγικοί συνεργάτες της Λίγκας και των Συλλόγων: Μπορεί οι Gatorade, American Express, Kia και Taco Bell να γνώριζαν εδώ και καιρό πως οι εμπλεκόμενες πλευρές οδηγούνται σε αυτή την εξέλιξη, ωστόσο ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, η προσαρμογή των στρατηγικών τους, δεν είναι απλή υπόθεση. «Με την τρέχουσα κατάσταση, υπάρχουν εμπορικά προγράμματα που δεν μπορούν να προωθηθούν και καμπάνιες, οι οποίες χάνουν το νόημά τους» τόνισε μεταξύ άλλων ο Principal της Wasserman Media Group, John Brody.

5. Κλειστά γήπεδα που διατηρούν ονόματα χορηγών: Τα γήπεδα έχουν περιέλθει σε μια περίοδο, η οποία περιορίζει τη δυνατότητά τους να συγκεντρώσουν έσοδα από εισιτήρια. Παράλληλα, τα γήπεδα εκείνα που διατηρούν ονόματα χορηγών Brands, χάνουν σημαντικό μέρος της έκθεσής τους στα media. «Αν είσαι η Conseco και είσαι χορηγικός συνεργάτης μιας basketball arena (Conseco Fieldhouse), τότε έχεις πολλά να χάσεις…» τόνισε στέλεχος του τομέα των Media.

6. Η πόλη του Ορλάντο: Έχει επιλεγεί για να φιλοξενήσει το All Star Game του Φεβρουαρίου, ωστόσο σε περίπτωση που η απεργία συνεχιστεί μέχρι το Δεκέμβριο, τότε αυτό θα αναβληθεί. Έτσι, πλην των εκατομμυρίων δολαρίων που θα χάσει η πόλη από τα έσοδα των διαφόρων events του συγκεκριμένου τριημέρου, δεν θα έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει και το νέο της γήπεδο…

7.
Η εμπορικότητα αθλητών που δεν είναι superstars: Μπορεί οι εμπορικές συμφωνίες των Lebron James και Dwayne Wade να μην επηρεαστούν, καθώς η φήμη τους ξεπερνά το ίδιο το άθλημα, ωστόσο… «αυτοί που θα επηρεαστούν περισσότερο είναι αθλητές όπως οι Derrick Rose και Blake Griffin, οι συμφωνίες των οποίων σχετίζονται με το μπάσκετ» τόνισε ο επικεφαλής της Octagon First Call, David Schwab.

8. Το brand NBA: Με τη διαμάχη ανάμεσα στους παίκτες και τους ιδιοκτήτες των ομάδων να κορυφώνεται τις προηγούμενες εβδομάδες, ο φίλαθλος κόσμος αρνήθηκε να πάρει το μέρος κάποιας εκ των δυο πλευρών. «Οι φίλαθλοι αντιμετωπίζουν τους παίκτες και τη Λίγκα σαν συνδικαλιστικά όγανα. Το πρωτάθλημα διαθέτει εξαιρετικούς νέους αθλητές, διάσημους προπονητές κι έχει εξαιρετικές προοπτικές. Όλα όσα γίνονται, είναι άκαιρα…» σχολίασε ο CEO της Group M Entertainment & Sports Partnerships, Bryce Townsend.
 

TAGS: Marketing