To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Νίκη Μπουτάρη: Η εκπαίδευση είχε πάντα χώρο στην καρδιά μου

Νίκη Μπουτάρη: Η εκπαίδευση είχε πάντα χώρο στην καρδιά μου

Η Νίκη Μπουτάρη μιλάει στο adbusiness για τη μεγάλη αλλά απόλυτη συνειδητή στροφή στην καριέρα της, τις ευθύνες και τις προκλήσεις που «συνοδεύουν» το ρόλο της στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος καθώς και τη φιλοσοφία του εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Mετά από μια μακρά και επιτυχημένη διαδρομή ετών στο χώρο της ελληνικής διαφήμισης ως ιδρύτρια και επικεφαλής της Arrow, τα τελευταία χρόνια έχετε αναλάβει Αντιπρόεδρος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, με ευθύνη για το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία. Τι σας οδήγησε σε αυτήν τη στροφή στην καριέρα σας;

N.M.: Πράγματι, ήταν μια μεγάλη στροφή που, αν και απόλυτα συνειδητή, ξεκίνησε από μια συγκυρία: Την εποχή που είχα ήδη στα σκαριά το πλάνο απορρόφησης και τη σταδιακή παύση εργασιών της εταιρείας μου (μια δύσκολη, αλλά και αυτή συνειδητή απόφαση) και καθώς εξέταζα προτάσεις για τη δική μου απασχόληση, ήρθε αυτή η διαφορετική πρόταση από τον πρόεδρο του ACG, με τον οποίο είχα ήδη συνομιλίες για τη διαφημιστική επικοινωνία του Οργανισμού. Πρέπει να πω ότι ο χώρος της εκπαίδευσης είχε πάντα έναν τεράστιο χώρο στην καρδιά μου και στη νόησή μου. Τα «γράμματα» (η Παιδεία) είναι για μένα μια μεγάλη αξία κι ένα προσωπικό ιδεώδες. Αν λάβετε υπόψη κιόλας ότι είμαι απόφοιτη του σχολείου του ACG, του Pierce, και είχα διατηρήσει δεσμούς με το σχολείο μου, που αγάπησα πολύ και που τα χρόνια που πέρασα σ’ αυτό με καθόρισαν στη μετέπειτα πορεία μου, θα καταλάβετε πως η στροφή ήταν μεν μεγάλη, αλλά η απόφαση όχι και τόσο δύσκολη. Και μάλιστα, εφόσον ανέλαβα καθήκοντα σχετικά με το μέχρι τότε αντικείμενό μου. Αισθάνθηκα, λοιπόν, κάπως σαν να ξαναγυρνάω «σπίτι μου», μένοντας τώρα σε άλλο «δωμάτιο» βέβαια και όντας πολύ (!) πιο μεγάλη, με τον ίδιο ενθουσιασμό, πάντως!   

adb: Ποιο είναι ακριβώς το πεδίο των αρμοδιοτήτων και των δραστηριοτήτων σας στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος και ποια θέματα αποτελούν προτεραιότητα για σας αυτήν τη στιγμή;

N.M.: Η περιγραφή της θέσης μου ορίζει τη γενική υπευθυνότητά μου για την εικόνα (οπτική και σημειολογική) του συνολικού Οργανισμού καθώς και των επιμέρους τριών εκπαιδευτικών μονάδων του, Pierce - Deree - Alba. Επίσης, για το αντίστοιχο positioning τους στο χώρο της εκπαίδευσης στην Ελλάδα - αλλά και στις ΗΠΑ, καθώς το ACG δραστηριοποιείται μεν στην Ελλάδα, αλλά είναι ένας αμερικανικός, μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός, με έδρα τη Βοστώνη. Στην πράξη, είμαι ακόμα υπεύθυνη για τον στρατηγικό σχεδιασμό του Μάρκετινγκ και των ενεργειών Επικοινωνίας που θα προωθήσουν τους εταιρικούς στόχους, όσο και αυτών των επιμέρους μονάδων μας. Αντίστοιχα, και για την υλοποίησή τους. Με την ομάδα μου, που αποτελείται από εξαιρετικούς επαγγελματίες του Μάρκετινγκ και της Επικοινωνίας, παράγουμε και υποστηρίζουμε τόσο τις ολοκληρωμένες προωθητικές καμπάνιες μας, ψηφιακές κυρίως πλέον, όσο και την ανάπτυξη περιεχομένου που διαχέουμε σε όλα τα Μέσα και στις διάφορες πλατφόρμες, και, εννοείται στους ιστοτόπους του Οργανισμού για τους οποίους έχουμε την ευθύνη του σχεδιασμού και της συντήρησής τους.  Έχουμε ακόμα την ευθύνη «περιφρούρησης» της συνέπειας της εταιρικής ταυτότητας και πώς αυτή εφαρμόζεται στις πάμπολλες και ποικίλες εφαρμογές της, εντός και εκτός της κοινότητας. Προτεραιότητά μας τώρα και συνεχώς είναι να αυξάνουμε τη διείσδυση και την επιρροή των μηνυμάτων μας και να προωθούμε στους υποψήφιους σπουδαστές περιεχόμενο και πληροφορίες για πρωτοποριακά προγράμματα και καινοτόμες υπηρεσίες για τη σταδιοδρομία τους, τα οποία θα κάνουν τη διαφορά στη ζωή τους.

adb: Ποια είναι η γενικότερη φιλοσοφία του Οργανισμού όσον αφορά την Επικοινωνία και το Μάρκετινγκ; Σε ποιους άξονες και ποιες πλατφόρμες στηρίζεστε;

N.M.: Όπως περιέγραψα και παραπάνω, η φιλοσοφία μας ακολουθεί και αντίστοιχα προβάλλει τη φιλοσοφία και την αποστολή του ACG. Οι άξονες επικοινωνίας μας, λοιπόν, μιλάνε στα κοινά μας, στη νέα γενιά, στο οικογενειακό αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, για το πώς το Κολλέγιο μπορεί να προσφέρει διαμορφωτική εκπαίδευση (transformational studies), πλάθοντας χαρακτηριστικά και προσωπικότητα του «διεθνούς πολίτη» όπως ζητάνε οι καιροί, η αγορά εργασίας και η παρούσα τεχνολογική επανάσταση. Αυτό το αφήγημα βασίζεται στα πάνω από 140 χρόνια ενεργού παρουσίας του Κολλεγίου: στην εκπαίδευση, με κύριο προσανατολισμό του συνεχώς στην ακαδημαϊκή αριστεία και καινοτομία, στη διαφάνεια και στη συναδελφικότητα, στη φιλανθρωπία (περιλαμβάνονται οι υποτροφίες), στην αειφόρο ανάπτυξη και βιωσιμότητα. Οι ενέργειες και τα μηνύματα που επικοινωνούμε περιστρέφονται κύρια γύρω από αυτούς τους άξονες.

Εστιάζουμε επίσης με εύγλωττο τρόπο στη διαφοροποίηση του ACG και στην πρωτοπορία του, όπως πολύ πρόσφατα παραδείγματα η Αίθουσα Προσομοίωσης Χρηματοοικονομικών Συναλλαγών (μοναδική στην Ελλάδα) στο Deree, το Εργαστήριο Κατασκευαστών στο Pierce, όπου τα παιδιά κατασκευάζουν... ηλιακό αυτοκίνητο, και άλλα πολλά σχετικά!  

adb: Το γεγονός πως το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας αποτελεί μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό με ιστορία 143 ετών, πώς διαφοροποιεί τόσο τη γενικότερη λειτουργία του, όσο και τη δραστηριότητά του στο πεδίο του Μάρκετινγκ και της Επικοινωνίας σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις με τις οποίες είχατε συνεργαστεί στο παρελθόν;

N.M.: Υπάρχει μία θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα σε μη κερδοσκοπικό οργανισμό και σε επιχειρήσεις, αλλά και ανάμεσα σε ιδιωτικό εκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό (όπως το ACG) και ιδιωτικά κερδοσκοπικά εκπαιδευτικά ιδρύματα (όπως άλλα κολλέγια στην Ελλάδα). Το Κολλέγιο δεν είναι μια επιχείρηση με μετόχους, ιδιοκτήτες και νομικό σχήμα εταιρικό. Είναι μεν ιδιωτικό -με την έννοια ότι δεν είναι δημόσιο- αλλά όπως τα περισσότερα και μεγαλύτερα αμερικανικά πανεπιστήμια, δεν είναι εμπορική επιχείρηση. Διαθέτει ένα κληροδότημα που έχει σχηματιστεί από μεγάλες δωρεές και από το οποίο αντλεί ετήσια το λιγότερο δυνατό για την κάλυψη των λειτουργικών του εξόδων. Την εποπτεία αυτού ασκεί το Σώμα των Επιτρόπων (Board of Trustees), που εδρεύει στη Βοστώνη και αποτελείται από εξέχουσες προσωπικότητες από διάφορους χώρους και ακαδημαϊκούς, που προσφέρουν τις εργασίες τους εθελοντικά - και συχνά είναι και οι ίδιοι δωρητές. Το οικονομικό αποτέλεσμα της λειτουργίας του, μετά τις πολύ μεγάλες δαπάνες που απαιτεί το επίπεδο των υποδομών του, αφιερώνεται εξ ολοκλήρου στις υποτροφίες και την οικονομική βοήθεια σε σπουδαστές του. Να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό το 2018 άγγιξε τα 4,3 εκατ. ευρώ, που σημαίνει ότι ένας στους τρεις σπουδαστές λαβαίνει κάποιου είδους οικονομική βοήθεια. Αυτό και μόνο περιγράφει εύγλωττα τη διαφορά με επιχειρήσεις. Κατά τα άλλα όμως, και για να είναι αποδοτική η λειτουργία του, το Κολλέγιο λειτουργεί με διοικητική δομή και διαδικασίες επιχείρησης, με σύστημα ελέγχου οικονομικών, με αξιολογήσεις συνεχείς των στελεχών του κ.λπ. Και ως διαφημιζόμενος, το Κολλέγιο είναι ζηλευτός «λογαριασμός» λόγω του δυναμισμού, του πεδίου δημιουργικότητας και -σημαντικότατο- της αξιοπιστίας του.

adb: Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι σημαντικότερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε σε επίπεδο επικοινωνίας και μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια της μέχρι σήμερα θητείας σας στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος; Ποια ήταν τα projects με τις μεγαλύτερες απαιτήσεις;

N.M.: Εύκολα ξεχωρίζω: την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας The American College of Greece και των επιμέρους τριών μονάδων, πρώτα του Pierce και Deree, και μεταγενέστερα του Alba. Προέκυψε από την άμεση ανάγκη η νέα ταυτότητα να «περιγράφει» με την πρώτη ματιά τη «συστέγαση» των τριών μονάδων κάτω από το ACG, του οποίου αποτελούν την υπόσταση. Η διαδικασία σχεδιασμού και τελικής επιλογής κράτησε δύο χρόνια, η πρώτη φάση και η ενσωμάτωση του Alba άλλον ένα. Δεν ήταν εύκολο καθόλου. Γεγονός που έκανε τη χαρά μας πολύ μεγάλη όταν τελικά λανσαρίστηκε απρόσκοπτα και καθιερώθηκε με μεγάλη επιτυχία.

adb: Ποια είναι η γνώμη σας για την ελληνική οικονομία και αγορά τα επόμενα χρόνια και ποιος θεωρείτε πως είναι ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος μέσα σε αυτό το περιβάλλον;

N.M.: Οφείλω να είμαι αισιόδοξη. Και είμαι, κυρίως γιατί εμείς έχουμε να κάνουμε με τη νέα γενιά, το μέλλον της Ελλάδας, δηλαδή.  Όλες μας οι δραστηριότητες που εκφράζουν την αποστολή μας είναι να στηρίξουμε αυτήν τη γενιά να είναι δυνατή, ανταγωνιστική μέσα στην παγκοσμιοποίηση στην οποία καλείται να ζήσει, να είναι απλά καλύτερη από εμάς. Και θα είναι, εφόσον τη στηρίξουμε με εφόδια κι εργαλεία σύγχρονα και αποτελεσματικά.

Πιο συγκεκριμένα -κι αυτό αποτελεί είδηση!- ξεκινάμε σύντομα να αναπτύσσουμε και να προβάλλουμε το νέο μεγάλο μας πλάνο «ACG 150/Growing Greece», όπου φιλοδοξούμε μέχρι το 2025, το Κολλέγιο -μέσα από πρωτοποριακά εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράμματα συνδεδεμένα άμεσα με την αγορά εργασίας- να συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη θέσεων εργασίας, στο φρενάρισμα της διαρροής εγκεφάλων (stop the brain drain) και, τελικά, στη βοήθεια ανάκαμψης της οικονομίας μας.