To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Οι digital marketing τακτικές για το Black Friday & Cyber Monday

Οι digital marketing τακτικές για το Black Friday & Cyber Monday

Οι σημαντικότερες εκπτώσεις της χρονιάς – Black Friday και Cyber Monday – πλησιάζουν και εσύ έχεις ακόμα λίγο χρόνο για να προετοιμαστείς. Αυτές οι δύο ημέρες αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για αύξηση των εσόδων & ξεπούλημα stock αλλά και προσέλκυση νέων πελατών. Τα brands πρέπει να έχουν μία πλήρη digital marketing στρατηγική ειδικά για αυτή την περίοδο και πρέπει να προετοιμαστούν εγκαίρως - τουλάχιστον 2 μήνες πριν από την έναρξη αυτής της περιόδου.

Σε αυτό το άρθρο, θα σας περιγράψω την στρατηγική που έχουμε εφαρμόσει στη Knowcrunch για Black Friday και Cyber Monday,  η οποία για εμάς τα τελευταία 4 χρόνια αποδίδει εντυπωσιακά αποτελέσματα με ένα υψηλότατο ROAS 50-75. Μία στρατηγική της οποίας οι τακτικές έχουν βραβευτεί πολλάκις από διάφορους οργανισμούς. Εάν εφαρμόσετε κάποια από αυτά στη στρατηγική σας, σας διαβεβαιώνω ότι θα είστε έτοιμοι για τις εκπτώσεις και πωλήσεις του Black Friday & Cyber Monday.

Συνοπτικά όλα τα βήματα:

Α. Εμπορική στρατηγική
Β. Digital marketing στρατηγική

           1. Website conversion rate optimization
           2. Social media marketing
           3. Advertising campaigns
           4. Influencer marketing
           5. Email & mobile marketing

A) Αποφασίστε την εμπορική στρατηγική σας για τα προϊόντα & τις εκπτώσεις σας


Πριν ξεκινήσει η περίοδος του Black Friday και Cyber Monday, είναι σημαντικό να καθορίσετε τη εμπορική στρατηγική για τις εκπτώσεις που θα προσφέρετε και να αποφασίσετε σε ποιες κατηγορίες προϊόντων θα τις εφαρμόσετε. Το να προσφέρετε μικρές εκπτώσεις της τάξης του 10%-20% μπορεί να είναι μη αποτελεσματικό. Σίγουρα το να παραπλανήσετε τους πελάτες σας με ψεύτικες εκπτώσεις, όπως το να φουσκώσετε τις τιμές μόνο για να τις μειώσετε κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων δεν θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και πιθανότατα να οδηγήσει σε επικοινωνιακή κρίση.

Το Black Friday & Cyber Monday είναι γνωστά για σημαντικές εκπτώσεις, σκεφτείτε 40%, 50%  ή και περισσότερο, ανάλογα με το κόστος και τα περιθώρια κέρδους στον κλάδο που δραστηριοποιείστε.

Οι έξυπνοι καταναλωτές έχουν ήδη ελέγξει και αποθηκεύσει τα προϊόντα σας στις λίστες και στα καλάθια αγορών τους. Παρακολουθούν την ιστοσελίδα σας ή ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (π.χ. Skroutz, Shopflix, Bestprice κλπ) περιμένοντας τις εκπτώσεις.

Επομένως, ο καθορισμός της στρατηγικής σας για τις εκπτώσεις είναι απαραίτητος να γίνει από νωρίς. Το Cyber Monday συνήθως περιλαμβάνει τις ίδιες ή ελαφρώς μειωμένες εκπτώσεις για όσους έχασαν την ευκαιρία του Black Friday. Βέβαια ορισμένες επιχειρήσεις επεκτείνουν τις εκπτώσεις για ολόκληρη την εβδομάδα ή ολόκληρο τον μήνα. Η επιλογή είναι δική σας.

B) Αποφασίστε τη digital marketing στρατηγική σας


Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε καμπάνια, είναι σημαντικό να αποφασίσετε τη digital marketing στρατηγική σας, να βρείτε μια κεντρική δημιουργική ιδέα, να δημιουργήσετε ένα χρονοδιάγραμμα και να υπολογίσετε το budget για την κάθε σας ενέργεια.

Πριν τις εκπτώσεις - αυξήστε την επισκεψιμότητα του site σας


Θυμίζω την περίοδο πριν τις εκπτώσεις σκοπός σας είναι να μαζέψετε όσο περισσότερο κοινό μπορείτε στο site σας. Όσο πιο νωρίς ξεκινήσετε τόσο το καλύτερο. Ευαισθητοποιείστε το κοινό-στόχο σας με σκοπό την αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας. Αναδείξτε τι κάνει τα προϊόντα σας να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό, χωρίς να αναφέρετε εκπτώσεις. Χρησιμοποιήστε όλες τις τακτικές που αναφέρω παρακάτω για να πετύχετε αυτόν τον στόχο.

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων – εστιάστε στις πωλήσεις


Την περίοδο των εκπτώσεων ο σκοπός σας είναι μόνο να επαναστοχεύσετε το κοινό που μαζέψατε πριν τις εκπτώσεις με σκοπό να αγοράσουν εδώ και τώρα επωφελούμενοι από την έκπτωση.  Χρησιμοποιήστε όλες τις τακτικές που αναφέρω παρακάτω για να πετύχετε αυτόν τον στόχο.

1) Βελτιστοποιήστε τις σελίδες του website/e-shop που θα στέλνετε τον κόσμο


Όπως ανέφερα και παραπάνω το να γνωρίζετε
εκ των προτέρων τις εκπτώσεις που θα κάνετε και σε ποια προϊόντα θα τις εφαρμόσετε είναι απαραίτητο. Προετοιμάστε προσεκτικά τις σελίδες προορισμού σας, που αποτελούν τα τελικά στάδια της διοχέτευσης πωλήσεων όπου γίνονται οι μετατροπές.

Τι πρέπει να περιλαμβάνουν οι σελίδες του website/e-shop σας για να είναι αποτελεσματικές;


1. 
Ξεκάθαρο τίτλο με την έκπτωση και σχετικές λέξεις-κλειδιά (π.χ. "Black Friday 50% Έκπτωση σε όλους τους καναπέδες").
2. Λεπτομερείς περιγραφές, χαρακτηριστικά και τιμές πριν και μετά την έκπτωση.
3. Ποιοτικές εικόνες ή βίντεο.
4. Γιατί να αγοράσουν από εσάς.
5. Testimonials και κριτικές πελατών, λογότυπα συνεργατών,  βραβεία.


Τα τελευταία χρόνια, περίπου το 25,3% των online πωλήσεων του Black Friday προέρχονται από κινητές συσκευές, οπότε μην ξεχάσετε  να βελτιστοποιήσετε  την ιστοσελίδα σας για κινητές συσκευές. Μια καλή ιστοσελίδα πρέπει να είναι φορτώνει γρήγορα, ιδανικά μέσα σε 4’’.

Επίσης, θα πρέπει να προετοιμαστείτε, ώστε ο hosting server του site σας να είναι αρκετά ισχυρός για να διαχειριστεί την αυξημένη κίνηση που θα έχετε εκείνες τις μέρες.

Απλοποιήστε και ελέγξτε τη διαδικασία πληρωμής στο website/e-shop


Κάντε τη διαδικασία πληρωμής όσο πιο απλή και φιλική προς τον χρήστη γίνεται, καθώς είναι ένα σημείο όπου πολλοί εγκαταλείπουν. Μόλις ένας πελάτης προσθέσει ένα προϊόν στο καλάθι του, ξεκινά η διαδικασία πληρωμής.


«8 στους 10 ανθρώπους εγκαταλείπουν τα καλάθια τους σε διάφορα στάδια».


Tip: δοκίμασε τη διαδικασία ο ίδιος για να εντοπίσεις και να διορθώσεις πιθανά προβλήματα.

Βελτιώστε τα XML feeds του website/e-shop σας


Βεβαιωθείτε ότι το e-shop σας διαθέτει σωστά ρυθμισμένο XML feed συνδεδεμένο με τους ad managers σας. Αυτό θα σας επιτρέψει να τρέξετε δυναμικές διαφημίσεις για συγκεκριμένα προϊόντα και να επαναστοχεύσετε δυναμικά τους επισκέπτες του site που δεν αγόρασαν. Αυτό σημαίνει ότι το XML feed θα εμφανίζει διαφημίσεις προσαρμοσμένες σε προϊόντα που οι επισκέπτες είδαν αλλά δεν αγόρασαν. Ελέγξτε ότι τα feeds σας παρέχουν ακριβείς περιγραφές, εικόνες και τιμές σε όλες τις μεγάλες πλατφόρμες διαφημίσεων, όπως Facebook, Instagram, Google, TikTok.


Βάλτε και βελτιώστε τα tags & events στο website/e-shop σας


Για να παρακολουθεί
τε αποτελεσματικά τη συμπεριφορά των επισκεπτών, βεβαιωθείτε ότι το Google Analytics 4 και οι ad managers μπορούν να παρακολουθούν κάθε βήμα των χρηστών στο site σας. Χρησιμοποιήστε το Google Tag Manager για να τοποθετήσετε  conversion tags και events στις σελίδες που θέλετε να μετράτε. Αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε και να στοχεύσετε συγκεκριμένα κοινά βάσει των αλληλεπιδράσεων με το site σας.




2) Προσαρμόστε το social media marketing calendar σας


Παράλληλα με το κανονικό περιεχόμενο και τις αναρτήσεις
σας, δημιουργήστε προσδοκίες για τις επερχόμενες εκπτώσεις. Αυτό θα δημιουργήσει αναμονή στους ακολούθους σας, ειδικά σε εκείνους που ενδιαφέρονται για την τιμή. Τις μέρες των εκπτώσεων σιγουρευτείτε ότι όλα τα οργανικά σας post & stories αναφέρουν τις εκπτώσεις.

3) Ρισκάρετε να συνεργαστείτε με influencers


Συνεργαστείτε με influencers που ταιριάζουν στην ταυτότητα της
επιχείρησής σας, και έχουν το κοινό σας, ώστε να σας φέρουν άμεσα αποτελέσματα. Επίλεξε micro για να αξιολογήσουν τα προϊόντα σας ή mega influencers για να επικοινωνήσουν τις εκπτώσεις.



4) Τρέξτε διαφημιστικές εκστρατείες σε όλα τα κανάλια


Τρέξ
τε διαφημιστικές εκστρατείες αναγνωρισιμότητας ή/και επισκεψιμότητας για τις σελίδες με τα προϊόντα/υπηρεσίες που θα προσφέρετε σε έκπτωση. Αυτές οι καμπάνιες θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα/υπηρεσίες σας και άρα θα έχετε ένα ποιοτικό κοινό για επαναστόχευση.

Επενδύστε στα κανάλια που φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα και τρέξτε εκεί το μεγαλύτερο μέρος του budget σας. Είναι το Facebook, το Instagram, το Google Display Network, το YouTube, το TikTok ή το Pinterest; Λάβετε υπόψη ότι γι αυτήν την περίοδο θα πρέπει να αυξήσετε τον budget σας, πιθανότατα x2 ή x3. Την περίοδο των εκπτώσεων τρέξτε εκστρατείες remarketing. Κυνηγήστε το κοινό που τόσο καιρό μαζέψατε.

Θα χρειαστείτε ποικιλία δημιουργικών για κάθε διαφημιστικό κανάλι που θα τρέξετε διαφημίσεις. Προετοιμάστε όλα τα διαφορετικά formats που απαιτούνται, όπως τετράγωνα, οριζόντια και κάθετα γραφιστικά και βίντεο.



5) Προετοιμάστε τις email & mobile marketing καμπάνιες


Α
ν έχετε νόμιμη λίστα από τους πελάτες και τους επισκέπτες του site σας σχεδιάστε και δημιουργήστε τα προωθητικά emails, SMS και μηνύματα Viber που θα αποστείλετε. Επίσης, θα πρέπει να προετοιμάσετε όλα τα αυτοματοποιημένα μηνύματα συναλλαγών και emails, όπως υπενθυμίσεις εγκαταλειμμένων καλαθιών. Βεβαιωθείτε ότι τα email και mobile εργαλεία που χρησιμοποιείτε είναι ενσωματωμένα για να στέλνουν αυτές τις ενημερώσεις αυτόματα.


Τα αποτελέσματα μιας στρατηγικής για το Black Friday & Cyber Monday δεν είναι μόνο πωλήσεις


To Black Friday και Cyber Monday
μπορεί να έχουν θετικό αντίκτυπο στην επιχείρησή σας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι στρατηγικές και οι προετοιμασίες που κάνετε θα οδηγήσουν όχι μόνο σε άμεσες πωλήσεις, αλλά και στην ενίσχυση της φήμης του brand σας και σε ένα πιστό κοινό. Θυμηθείτε πως η επιτυχία σε αυτές τις περιόδους δεν αφορά μόνο τις εκπτώσεις που προσφέρετε, αλλά το πόσο καλή αλληλεπίδραση είχατε με το κοινό σας, πώς ενισχύσατε την καταναλωτική τους εμπειρία και καλύψατε τις προσδοκίες τους.

Με το σωστή στρατηγική και προετοιμασία, μπορείτε να μετατρέψετε την περίοδο του Black Friday & Cyber Monday από ένα εποχικό πυροτέχνημα σε μία καθολική ανάπτυξη της επιχείρησή σας από εδώ και στο εξής. Να τονίσω πως καμία στρατηγική δεν εγγυάται τα ίδια αποτελέσματα σε διαφορετικές επιχειρήσεις, προϊόντα, υπηρεσίες, ωστόσο τα βήματα και οι τακτικές μπορούν να είναι τα ίδια.

Πώς θα μάθεις να κάνεις όλες αυτές τις digital marketing ενέργειες σωστά;


Σε περίπτωση που θέλεις να μάθεις να τα κάνεις όλα αυτά στην πράξη,
τότε εκπαιδεύσου στη Knowcrunch.

-Σε τάξη κάθε 3μηνο: τo Masterclass in Digital Marketing που γίνεται σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη.
-Σε self-paced e-learning: το Masterclass in Digital Marketing που είναι 100% online video-on-demand.

Υπογράφει ο Τόλης Αϊβαλής, CEO, Knowcrunch.

TAGS: Knowcrunch