Οι μεγάλες social media τάσεις του 2016
Οι μεγάλες social media τάσεις του 2016Το 2015 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά για τα social media. Οι social live-streaming εφαρμογές, όπως το Periscope και το Meerkat εμφανίστηκαν στη σκηνή, ενώ το Snapchat που έφτασε να αριθμεί 200 εκατομμύρια active χρήστες, έφτιαξε τη φήμη του σαν ένα network για έφηβους. Παράλληλα, το social video πραγματικά... εκτοξεύθηκε. Κι απόδειξη γι\' αυτό αποτελούν τα 8 δισ. video views που καταγράφει το Facebook σε καθημερινή βάση, ξεπερνώντας πολλές φορές ακόμα και το YouTube.
Θα είναι και το 2016 μια εξίσου συναρπαστική χρονιά για τους social media χρήστες; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: ναι. Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσιάζονται οι πέντε τρόποι με τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα εξελιχθούν μέσα στο νέο έτος.
1) Η εικονική πραγματικότητα θα εμφανιστεί στα social media, με το Facebook να ηγείται αυτής της τάσης. "Φανταστείτε να μην μοιράζεστε μόνο στιγμές με τους φίλους σας online, αλλά ολόκληρες εμπειρίες και περιπέτειες". Αυτό είχε γράψει ο Zuckerberg, όταν το Facebook εξαγόρασε το Oculus, την εταιρεία εικονικής πραγματικότητας αντί 2 δισ. δολαρίων τον Μάρτιο του 2014. Μάλιστα, έχει ήδη αρχίσει να ενσωματώνει την τεχνολογία Oculus στα 360 video του, δημιουργώντας ακόμα πιο έντονες εμπειρίες.
2) Το shopping μέσω των social media θα απογειωθεί. Κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, το Twitter, το Facebook, το Instagram και το Pinterest αποκάλυψαν νέα in-line buy κουμπιά, τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες να ψωνίσουν ρούχα, gadgets και πολλά περισσότερα, χωρίς να φύγουν καν από τα feeds τους. Πλέον, ανακαλύπτουμε και συζητάμε ολοένα και περισσότερο για προϊόντα μέσα από τα social media, ενώ οι τέσσερις στους πέντε χρήστες υποστηρίζουν πως τα posts από φίλους επηρεάζουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Αυτό που περιμένουμε το 2016 είναι να δούμε τα social δίκτυα να μετατρέπονται σε πλατφόρμες, όπου οι χρήστες θα κάνουν directly τις αγορές τους.
3) Το Facebook Live κυριαρχεί στην τάση του live streaming. Το 2015 ξεκίνησε με αρκετά συναρπαστικά στοιχεία, γύρω από τις νέες εεκδόσεις των live streaming εφαρμογών, που επιτρέπουν στους χρήστες να μεταδίδουν lide video σε όσους τους ακολουθούν. Προς τα τέλη καλοκαιριού, το Periscope, που ανήκει στο Twitter, αριθμούσε 10 εκατ. ενεργούς χρήστες και μόλις αυτό το μήνα, η Apple το ανακήρυξε σαν την κορυφαία iOS εφαρμογή του 2015. Πλέον, το Facebook λανσάρει τη δική του mobile streaming λειτουργία, που είναι γενικά γνωστή σαν Facebook Live κι επιτρέπει το άμεσο sharing live video, μέσω της social πλατφόρμας. Αν κυλήσει όπως εκτιμάται, τότε το Facebook Live θα κυριαρχήσει έναντι των άλλων live streaming επιλογών.
4) Το κενό που υπάρχει στις social media δεξιότητες στο χώρο εργασίας, μεγαλώνει. Με την «έκρηξη» των εργασιακών social media δικτύων, όπως το Slack και του επερχόμενου Facebook at Work, η χρήση των social media στο γραφείο έχει περάσει από το επίπεδο του ταμπού σε αυτό της ανάγκης. Οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν social εργαλεία για την ευθυγράμμιση των εσωτερικών επικοινωνιών, την παροχή βοήθειας σε στελέχη πωλήσεων να φτάσουν στους καταναλωτές, καθώς και για λόγους marketing και διαφήμισης. Το πρόβλημα όμως είναι πως οι εργαζόμενοι πρώτης γραμμής δεν ανταποκρίνονται στις προκλήσεις. Σε έρευνα του Harvard μεταξύ 2.100 εταιρειών, βρέθηκε πως μόλις το 12% όσων χρησιμοποιούν social media αισθάνονται ότι τα χρησιμοποιούν αποτελεσματικά. Και αυτή η έλλειψη ικανοτήτων φαίνεται μέσα από διάφορες social media εταιρικές γκάφες.
5) Η εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα social media ανεβαίνει επίπεδο. Η εξυπηρέτηση πελατών μέσα από την κοινωνική δικτύωση, έμοιαζε πάντα με καλή ιδέα. Ωστόσο, σε μια έρευνα που έγινε μεταξύ 500 top retailers, φάνηκε πως μόλις το 20% αυτών απαντά σε ερωτήσεις που λαμβάνει στο Twitter και το 54% ανταποκρίνεται μέσω Facebook. Και ο μέσος χρόνος απάντησης ποικίλει μεταξύ 27 και 31 ωρών! Το θετικό είναι πως διαφαίνεται αλλαγή στον ορίζοντα. Προς το τέλος του 2015, Facebook και Twitter βελτίωσαν σημαντικά τη συγκεκριμένη λειτουργία μέσα από διάφορες καινοτομίες (το Twitter αύξησε το όριο των 140 χαρακτήρων στα Direct Messages και το Facebook λάνσαρε το Messenger Business, το οποίο επιτρέπει προσωπικές συνομιλίες εταιρειών-πελατών).