To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Πως τα brand μπορούν να προσαρμοστούν στην αυξημένη δύναμη των ποδοσφαιριστών;

Πως τα brand μπορούν να προσαρμοστούν στην αυξημένη δύναμη των ποδοσφαιριστών;

Η αλλαγή στην κουλτούρα των οπαδών οδήγησε τα περισσότερα brand σε αναζήτηση συνεργασιών με ποδοσφαιριστές πέρα ​​από τις παραδοσιακές συμφωνίες για παπούτσια.

Η πρόσφατη απόφαση του Kylian Mbappé να μείνει στην PSG και να αρνηθεί το παιδικό του όνειρο να παίξει στη Ρεάλ Μαδρίτης είναι το τελευταίο παράδειγμα μιας αυξανόμενης τάσης προς τη δύναμη των παικτών, όπου μεμονωμένοι ποδοσφαιριστές έχουν μεγαλύτερη επιρροή από τους ποδοσφαιρικούς συλλόγους τους. Αν και μια πανάρχαια δυναμική, οι κοινωνικές, πολιτιστικές, τεχνολογικές και οικονομικές αλλαγές έχουν κλίνει την ισορροπία της επιρροής σε μεγάλο βαθμό προς τους παίκτες στην τρέχουσα εποχή. Καθώς οι παίκτες γίνονται η κινητήρια δύναμη σε όλα τα επίπεδα του ποδοσφαίρου, είναι σημαντικό να δούμε γιατί έχει αλλάξει αυτό και πώς οι επωνυμίες που εργάζονται στο ποδόσφαιρο μπορούν να προσαρμοστούν στο νέο τοπίο.

Για τον επιθετικό της PSG και της Γαλλίας, τον Mbappé, που θεωρείται τόσο το παρόν όσο και το μέλλον του ποδοσφαίρου με πάνω από 300 γκολ και 15 τρόπαια –συμπεριλαμβανομένου ενός Μουντιάλ– σε ηλικία 19 ετών, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι διαθέτει άφθονη διαπραγματευτική δύναμη. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ένας παίκτης με τη δυνατότητα να μείνει ως ένας από τους κορυφαίους παίκτες όλων των εποχών.

Οι ποδοσφαιριστές μετατρέπονται σε μάρκες

Οι κορυφαίοι σύλλογοι της Ευρώπης λαμβάνουν αποφάσεις υπογραφής εν μέρει με βάση τους στόχους της επωνυμίας τους εδώ και αρκετό καιρό. Ρίξτε μια ματιά στην εποχή των Galacticos της Ρεάλ Μαδρίτης, μια περίοδο όπου ο σύλλογος υπέγραψε τα μεγαλύτερα αστέρια του κόσμου για να καθιερωθεί ως ο κορυφαίος προορισμός για τα μεγαλύτερα ονόματα του κόσμου, επεκτείνοντας έτσι την απήχηση της ομάδας πέρα ​​από την Ισπανία. Η δύναμη των αστέρων αυτών ενίσχυσε την εικόνα του συλλόγου και την ικανότητα του μάρκετινγκ.

Στο σημερινό παιχνίδι είναι πιο εμφανές ότι οι σύλλογοι επιδιώκουν να ενισχύσουν την εικόνα της επωνυμίας τους σε πολλές περιοχές. Η επιτυχία του Sadio Mané και του Mo Salah έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της εικόνας της Liverpool στην Αφρική, ενώ η υπογραφή του Son Heung-min είχε παρόμοια επίδραση στη βελτίωση της εικόνας της Tottenham Hotspur στην Ανατολική Ασία.

Έχοντας επίγνωση αυτών των αλλαγών στη δυναμική, οι παίκτες χτίζουν τις δικές τους επωνυμίες, όχι μόνο για να αυξήσουν την οικονομική τους αξία, αλλά και ως μέσο για να τους δώσουν μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη όταν αλλάζουν συλλόγους. Ο Kevin De Bryune συνεργάστηκε με μια εταιρεία ανάλυσης για την επαναδιαπραγμάτευση του μισθού του στη Μάντσεστερ Σίτι, ενώ ο Erling Haaland αρνήθηκε να υπογράψει στη Ντόρτμουντ χωρίς να έχει εύλογη ρήτρα αποδέσμευσης.

Οι θαυμαστές και η αλλαγή των social media

Εκεί που παλαιότερα ήταν σύνηθες να υποστηρίζεις έναν σύλλογο, τώρα είναι συνηθισμένο να υποστηρίζεις έναν παίκτη, με αποτέλεσμα την άνοδο των «Players FCs», διαδικτυακών κοινοτήτων οπαδών που αφιερώνονται σε έναν παίκτη.

Μπορεί να μιλάμε για το ποδόσφαιρο, αλλά αυτός στην πραγματικότητα είναι ένας άτυπος «κανόνας» του μπάσκετ και ειδικότερα του ΝΒΑ. Συγκεκριμένα οι οπαδοί υποστηρίζουν συχνά την ομάδα στην οποία παίζει ο αγαπημένος τους παίκτης και αλλάζουν ανάλογα την πορεία του αγαπημένου τους αθλητή. Όταν αυτοί οι παίκτες παίρνουν μεταγραφή, οι θαυμαστές τους πηγαίνει επίσης μαζί τους, όπως φάνηκε πρόσφατα όταν ο Messi πήρε μεταγραφή στην PSG, η οποία κέρδισε εκατομμύρια οπαδούς σε μια σειρά από πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι ακόλουθοι είναι το νόμισμα, επέτρεψε στους παίκτες να μετατραπούν σε τεράστια εμπορικά σήματα, με τα μεγαλύτερα αστέρια να έχουν συχνά περισσότερους ακόλουθους από τους συλλόγους στους οποίους παίζουν, με τρανό παράδειγμα τον Cristiano Ronaldo, που έχει περισσότερους followers στο Instagram από όλους τους συλλόγους της Premier League μαζί. Από την άποψη του μάρκετινγκ τόσο για τις επωνυμίες όσο και για τους χορηγούς, οι παίκτες μπορούν να προσφέρουν εξίσου ή σε ορισμένες περιπτώσεις περισσότερη  αξία από έναν σύλλογο.

Συνεργασίες επωνυμίας παικτών

Η αλλαγή στη σύγχρονη κουλτούρα των θαυμαστών οδήγησε περισσότερες επωνυμίες να αναζητούν συνεργασίες με παίκτες πέρα ​​από τις παραδοσιακές προσφορές για παπούτσια και «ανδρικά» προϊόντα. Πρόσφατα είδαμε τον Jack Grealish να συνάπτει συμφωνία 1 εκατομμυρίου λιρών με την επωνυμία υψηλής μόδας Gucci, τη βρετανική οικιακή μάρκα Burberry που να συνεργάζεται με τον πρωταθλητή του κοινωνικού ακτιβισμού Marcus Rashford και τη γαλλική πολυτελή μάρκα Dior να διορίζει τον Mbappé ως παγκόσμιο πρεσβευτή της.

TAGS: Marketing, Brands