ΣΔΕ: Θέλουμε να είμαστε καταλύτης για τις εξελίξεις στο marketing και την επικοινωνία
"Είναι αλήθεια ότι δεν μας αρκεί να είμαστε ένας θεσμικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου. Θέλουμε να είμαστε καταλύτης για τις εξελίξεις στο marketing και την επικοινωνία στην Ελλάδα, σε όφελος καταρχάς των μελών μας, αλλά και ολόκληρου του κλάδου και φυσικά, του καταναλωτή και της κοινωνίας» αναφέρει ο Πρόεδρος του ΣΔΕ Γρηγόρης Αντωνιάδης στον Απολογισμό του για το 2022, που έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Συνδέσμου. Επίσης προσθέτει πως «με τη στήριξη των μελών μας και τη συνεργασία με την WFA, εργαζόμαστε σκληρά για καλύτερο marketing, για το marketing που λειτουργεί ως force for good και force for growth».
Ειδικά όσον αφορά το ελληνικό γίγνεσθαι, ο Πρόεδρος του ΣΔΕ κάνει λόγο για τρία σοβαρά θεσμικά θέματα με πολλαπλές συνέπειες για τους διαφημιζόμενους τα οποία κυριάρχησαν στην ατζέντα του Συνδέσμου.
« 1. Ν.4764/2020, απαγόρευση ανταλλαγής στοιχείων media. Η παρ. 10 του Ν.2328/1995, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4764/2020 κατά του οποίου αγωνιζόμαστε από την ψήφισή του, τα Χριστούγεννα 2020, απαίτησε και φέτος μεγάλο αριθμό ενεργειών και παρεμβάσεων, σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Παρόλα αυτά, προς το παρόν τουλάχιστον, καμία από τις παρεμβάσεις του ΣΔΕ ή άλλων φορέων της αγοράς δεν πέτυχε την κατάργηση ή την κατά το ζητούμενο τροποποίηση της παραγράφου που απαγορεύει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ συνεργατών, αποτελώντας αδικαιολόγητη παρέμβαση στην λειτουργία της διαφημιστικής αγοράς, λειτουργώντας υπέρ της αδιαφάνειας και δημιουργώντας τον κίνδυνο μονοπωλιακών πρακτικών από την πλευρά των Μέσων. Αντίθετα, με τον νέο N. 5005/21-12-2022, ΦΕΚ Τεύχος A’ 236, η παρ. 10 του Ν.2328/1995 τροποποιήθηκε με τρόπο που ουδόλως ικανοποιεί τις επιταγές του δικαίου της Ε.Ε., ούτε διασφαλίζει τον υγιή ανταγωνισμό, γεγονός που επιβάλλει την ανάγκη συνέχισης των προσπαθειών μας προς πάσα κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένης και της Ευρωπαϊκής Αρχής.
2. Ν.4764/2020, τιμολόγια και εντολές ως φορολογικά στοιχεία. Το 2ο σημαντικό θέμα της χρονιάς αφορούσε τις προϋποθέσεις για την αναγνώριση από τις φορολογικές αρχές της διαφημιστικής επένδυσης των εταιρειών ως κόστος (προηγούμενη έγγραφη εντολή και αποστολή αντιγράφων τιμολογίων από τα κανάλια στους διαφημιζόμενους). Παρά τις προσπάθειές μας, το θέμα δεν έχει λυθεί, με εξαίρεση την ανάπτυξη από τους ALPHA TV & STAR CHANNEL ηλεκτρονικής πλατφόρμας, από την οποία θα έχουν την δυνατότητα οι διαφημιζόμενοι να αντλούν τα παραστατικά που τους αφορούν. Το θέμα παραμένει στην agenda μας, λόγω του υψηλού οικονομικού κινδύνου που εμπεριέχει για τους διαφημιζόμενους, με υπαιτιότητα τρίτων. Πρακτικά, για τον διαφημιζόμενο η συναλλαγή δεν ολοκληρώνεται φορολογικά εάν δεν συνοδεύεται από το τιμολόγιο του Μέσου.
Στο μήνυμα του πρόεδρου του ΣΔΕ υπάρχουν επίσης αναφορές στο WFA Global Marketer Conference 2022, που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα καθώς για τις δράσεις του ΣΔΕ για διεθνή θέματα όπως τα Diversity, Equity & Inclusion, Marketing τροφίμων και Greek Pledge, Global Alliance for Responsible Media και Digital Safety, Sustainability και Planet Pledge
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τον Απολογισμό του ΣΔΕ για το 2022 ΕΔΩ