To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΣΔΕ: Θέλουμε να είμαστε καταλύτης για τις εξελίξεις στο marketing και την επικοινωνία

ΣΔΕ: Θέλουμε να είμαστε καταλύτης για τις εξελίξεις στο marketing και την επικοινωνία
"Είναι αλήθεια ότι δεν μας αρκεί να είμαστε ένας θεσμικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου. Θέλουμε να είμαστε καταλύτης για τις εξελίξεις στο marketing και την επικοινωνία στην Ελλάδα, σε όφελος καταρχάς των μελών μας, αλλά και ολόκληρου του κλάδου και φυσικά, του καταναλωτή και της κοινωνίας» αναφέρει ο Πρόεδρος του ΣΔΕ Γρηγόρης Αντωνιάδης στον Απολογισμό του για το 2022, που έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Συνδέσμου. Επίσης προσθέτει πως «με τη στήριξη των μελών μας και τη συνεργασία με την WFA, εργαζόμαστε σκληρά για καλύτερο marketing, για το marketing που λειτουργεί ως force for good και force for growth».

Ειδικά όσον αφορά το ελληνικό γίγνεσθαι, ο Πρόεδρος του ΣΔΕ κάνει λόγο για τρία σοβαρά θεσμικά θέματα με πολλαπλές συνέπειες για τους διαφημιζόμενους τα οποία κυριάρχησαν στην ατζέντα του Συνδέσμου.

Αναλυτικά στον Απολογισμό αναφέρονται τα παρακάτω σχετικά:
« 1. Ν.4764/2020, απαγόρευση ανταλλαγής στοιχείων media. Η παρ. 10 του Ν.2328/1995, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4764/2020 κατά του οποίου αγωνιζόμαστε από την ψήφισή του, τα Χριστούγεννα 2020, απαίτησε και φέτος μεγάλο αριθμό ενεργειών και παρεμβάσεων, σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Παρόλα αυτά, προς το παρόν τουλάχιστον, καμία από τις παρεμβάσεις του ΣΔΕ ή άλλων φορέων της αγοράς δεν πέτυχε την κατάργηση ή την κατά το ζητούμενο τροποποίηση της παραγράφου που απαγορεύει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ συνεργατών, αποτελώντας αδικαιολόγητη παρέμβαση στην λειτουργία της διαφημιστικής αγοράς, λειτουργώντας υπέρ της αδιαφάνειας και δημιουργώντας τον κίνδυνο μονοπωλιακών πρακτικών από την πλευρά των Μέσων. Αντίθετα, με τον νέο N. 5005/21-12-2022, ΦΕΚ Τεύχος A’ 236, η παρ. 10 του Ν.2328/1995 τροποποιήθηκε με τρόπο που ουδόλως ικανοποιεί τις επιταγές του δικαίου της Ε.Ε., ούτε διασφαλίζει τον υγιή ανταγωνισμό, γεγονός που επιβάλλει την ανάγκη συνέχισης των προσπαθειών μας προς πάσα κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένης και της Ευρωπαϊκής Αρχής.

2. Ν.4764/2020, τιμολόγια και εντολές ως φορολογικά στοιχεία. Το 2ο σημαντικό θέμα της χρονιάς αφορούσε τις προϋποθέσεις για την αναγνώριση από τις φορολογικές αρχές της διαφημιστικής επένδυσης των εταιρειών ως κόστος (προηγούμενη έγγραφη εντολή και αποστολή αντιγράφων τιμολογίων από τα κανάλια στους διαφημιζόμενους). Παρά τις προσπάθειές μας, το θέμα δεν έχει λυθεί, με εξαίρεση την ανάπτυξη από τους ALPHA TV & STAR CHANNEL ηλεκτρονικής πλατφόρμας, από την οποία θα έχουν την δυνατότητα οι διαφημιζόμενοι να αντλούν τα παραστατικά που τους αφορούν. Το θέμα παραμένει στην agenda μας, λόγω του υψηλού οικονομικού κινδύνου που εμπεριέχει για τους διαφημιζόμενους, με υπαιτιότητα τρίτων. Πρακτικά, για τον διαφημιζόμενο η συναλλαγή δεν ολοκληρώνεται φορολογικά εάν δεν συνοδεύεται από το τιμολόγιο του Μέσου.

3. LINEAR TV, clutter, διάρκεια & δομή διαφημιστικών breaks. Το 3ο μεγάλο θέμα της χρονιάς ήταν το διαφημιστικό περιβάλλον της Linear TV, όπως διαμορφώθηκε μετά την κατάργηση του 12λέπτου. Παρακολουθούμε το θέμα προσεκτικά ήδη από το 2021 και φέτος, τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε από την εσωτερική έρευνα που πραγματοποιήσαμε στα μέλη μας, από την έρευνα “TV Ad Breaks Attention study in Greece” που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με την ΕΔΕΕ και από την ανάλυση των φορτίσεων της εβδομάδας 23-30/9/2022, επιβεβαίωσαν δυστυχώς τα πολύ σοβαρά ζητήματα που δημιουργούνται από το clutter, τη μεγάλη διάρκεια (ακόμα και τις νυχτερινές ώρες) των διαφημιστικών breaks αλλά και τη δομή τους. Πρόκειται για τη μείωση του attention, του engagement, των θετικών συναισθημάτων του κοινού και του ad recall που προκύπτουν, καθώς εξελίσσεται ένα μεγάλο σε διάρκεια break. Προβληματισμό δημιουργεί επίσης ο ορισμός του premium placement. Τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν αναλυτικά στο 10ο Digital Session μας που είχε τίτλο “Time to shape the future of TV! Rethink Linear – Demistify CTV”, ενώ οι επόμενες ενέργειές μας θα επικεντρωθούν στην καταγραφή των απαιτήσεων των διαφημιζομένων από τους συνεργάτες μας στα κανάλια και τη δημιουργία ενός “χάρτη” που θα οδηγήσει από τη βελτίωση των συνθηκών σήμερα, μέχρι τον εκσυγχρονισμό των μετρήσεων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τηλεόρασης, καθώς σταδιακά ενώνεται με το digital.»

Στο μήνυμα του πρόεδρου του ΣΔΕ υπάρχουν επίσης αναφορές στο WFA Global Marketer Conference 2022, που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα καθώς για τις δράσεις του ΣΔΕ για διεθνή θέματα όπως τα Diversity, Equity & Inclusion, Marketing τροφίμων και Greek Pledge, Global Alliance for Responsible Media και Digital Safety, Sustainability και Planet Pledge

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τον Απολογισμό του ΣΔΕ για το 2022 ΕΔΩ