To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΣΔΕ: Webinar για την Ισότιμη Ένταξη και τη Διαφορετικότητα στο marketing

ΣΔΕ: Webinar για την Ισότιμη Ένταξη και τη Διαφορετικότητα στο marketing

Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος διοργάνωσε, σε συνεργασία με την Κantar Ελλάδας webinar, όπου συζητήθηκε σφαιρικά το θέμα της διαφορετικότητας και της Ισότιμης Ένταξης στο marketing και την επικοινωνία: από τη σκοπιά ενός θεσμικού φορέα, των εργαζομένων στον κλάδο, των καταναλωτών/καταναλωτριών και των marketers. Το webinar παρακολούθησαν περισσότερα από 120 στελέχη που είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να καταθέσουν απόψεις, με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Αφορμή για τη διεξαγωγή του webinar, υπήρξε η 1η παγκόσμια ποσοστική έρευνα DEI της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), την οποία έτρεξε σε 27 χώρες η KANTAR. Η έρευνα, με 160 συνεργαζόμενους οργανισμούς globally, αποτέλεσε τη μεγαλύτερη συνεργασία του κλάδου του marketing και της επικοινωνίας. H Ελλάδα συμμετείχε στην έρευνα μέσω του ΣΔΕ και μάλιστα ήταν 6η χώρα σε απόλυτο αριθμό συμμετοχών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η KANTAR Ελλάδας ενόψει του webinar, «έτρεξε» 2 focus groups με καταναλωτές και καταναλώτριες, προσθέτοντας έτσι στη συζήτηση και ποιοτικά στοιχεία από την ελληνική αγορά.

Ο Πρόεδρος του ΣΔΕ, κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες έκανε λόγο για ένα «ξεχωριστό webinar, υπό την έννοια ότι δεν απευθύνεται μόνο σε στελέχη εταιριών – μελών του Συνδέσμου, αλλά σ’ ολόκληρη την αγορά. Από την πρώτη στιγμή που ασχοληθήκαμε με το θέμα, καλέσαμε σε...συστράτευση όλη την αγορά κι όχι μόνο. Ενημερώσαμε την Πολιτεία και κάθε θεσμικό φορέα. Και το πράξαμε όχι απλά και μόνο για να γίνουν κοινωνοί των πρωτοβουλιών και των δράσεων του ΣΔΕ, αλλά γιατί τα ζητήματα της Διαφορετικότητας και της Ισότιμης Ένταξης είναι επί της ουσίας ζητήματα σεβασμού και ισότητας και αγγίζουν τον πυρήνα των ατομικών δικαιωμάτων».

H Γενική Διευθύντρια του ΣΔΕ, κ. Νερίνα Κομιώτη, παρουσίασε τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί και τις δράσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Σύνδεσμο ήδη από το 2018, προκειμένου, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, οι συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν σε αυτές τη δική τους εταιρία ή να βρουν χρήσιμα insights για να ξεκινήσουν. Σημείωσε ακόμη ότι σε παγκόσμιο επίπεδο πραγματοποιούνται συνεργασίες για την επίτευξη του στόχου που, δεν είναι άλλος από την αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας. Τέλος, επεσήμανε ότι η επίλυση κοινωνικών προβλημάτων αποτελεί πλέον για πολλές εταιρίες, βασική επιχειρησιακή λειτουργία, ενώ ολοένα περισσότερα brands γίνονται force for good.



Η κ. Λέλα Χαραυγή, Chief Growth Officer, Insights Division της KANTAR, αναφέρθηκε στα κύρια ευρήματα από την Ελληνική αγορά:

  • Το συνολικό Inclusion Index για την Ελλάδα είναι 59% - υπάρχει βέβαια περιθώριο βελτίωσης- καθώς ο μέσος όρος σε παγκόσμιο επίπεδο είναι σε υψηλότερο επίπεδο (64%).
  • Ο δείκτης σχετικά με την εμπειρία Υποτιμητικής Συμπεριφοράς, δείχνει ότι ο κλάδος στη χώρα μας  δυστυχώς υπερτερεί  σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο.
  • Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτώμενους συμφώνησαν ότι η εταιρία στην οποία εργάζονται κάνει ενεργά βήματα ως προς την Διαφορετικότητα και την Ισότιμη Ένταξη. Και εδώ υπάρχει σημαντικό περιθώριο για βελτίωση, καθώς ο μέσος όρος σε παγκόσμιο επίπεδο είναι της τάξης του 60%.
  • 1 στους 5 δηλώνει ότι είναι πιθανό να φύγει από την εταιρία στην οποία εργάζεται ή από το συγκεκριμένο industry λόγω της έλλειψης ισότιμης ένταξης ή/και διακρίσεων που έχει βιώσει.
  • 1 στις 10 γυναίκες δηλώνει ότι έχει βιώσει διακρίσεις λόγω του φύλου της.
  • Οι γυναίκες αισθάνονται ότι ανήκουν στην εταιρία τους σε χαμηλότερο ποσοστό από τους άνδρες (6 στις 10 γυναίκες σε σχέση με σχεδόν 7 στους 10 άνδρες).
  •  2 στις 10 γυναίκες θεωρούν ότι έχουν αντιμετωπίσει εμπόδια στην καριέρα τους λόγω του ποιες είναι – το αντίστοιχο αποτέλεσμα για τους άνδρες είναι 1 στους 10.
  • Αναφορικά με τη διάσταση της ηλικίας, σχεδόν 3 στους 10 (27%), δεν πιστεύουν ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την ηλικία τους.
  • 3 στους 10 θεωρούν ότι η ηλικία μπορεί να εμποδίσει την εξέλιξη της καριέρας κάποιου.
  • 1 στους 4 δεν πιστεύει ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την οικογενειακή τους κατάσταση.
  • Τέλος, το ένα τρίτο των ερωτώμενων θεωρεί ότι η οικογενειακή κατάσταση κάποιου μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην καριέρα του και αυτή η άποψη είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη ανάμεσα στις γυναίκες (38% των γυναικών vs 22% των ανδρών).

Περνώντας στην παρουσίαση των ποιοτικών ευρημάτων, η κ. Έφη Γριμάνη, Brand Strategy, Insights Division της KANTAR, εξήξησε ότι πρόκειται για  απόψεις και αντιλήψεις των καταναλωτών για τα θέματα της Ισότιμης Ένταξης και της Διαφορετικότητας, όπως έχουν καταγραφεί από διάφορες έρευνες που η εταιρία έχει κατά καιρούς πραγματοποιήσει, σε συνδυασμό με τα δεδομένα που αντλήθηκαν από τη διεξαγωγή 2 focus groups με ανθρώπους ηλικίας 25-55 ετών.

Τα κυριότερα πορίσματα:

  • Η «ναι μεν αλλά» αντιμετώπιση των ζητημάτων της Διαφορετικότητας, της Ένταξης και Συμπεριληπτικότητας είναι πολύ έντονη μέσα στην ελληνική κοινωνία και είναι ορατή ακόμη και σε ανθρώπους νεότερης ηλικίας ή και σε ανθρώπους με πιο  ανοιχτό τρόπο σκέψης.
  • Συζητώντας το θέμα στο πλαίσιο τους εργασιακού περιβάλλοντος, οι πιο νέοι άνθρωποι φάνηκαν σαφώς πιο ανοιχτοί να αγκαλιάσουν τη διαφορετικότητα, ωστόσο η οπτική αλλάζει όταν ο ίδιος μας ο εαυτός γίνεται εργοδότης.
  • Το να ανήκει κάποιος σε ομάδα που θεωρείται μειονότητα δεν τον/την απαλλάσσει από το να έχει στερεότυπα.
  • Ο κόσμος στη χώρα μας φαίνεται να έχει γνώση του θέματος της Διαφορετικότητας και Ισότιμης Ένταξης ανεξαρτήτου ηλικίας και αρκετοί δείχνουν ευαισθητοποίηση. Αυτό δείχνει μια κοινωνική ωριμότητα, η οποία μόνο μπροστά μπορεί να ωθήσει την κοινωνία.
  • Οι καταναλωτ@ αναγνωρίζουν δύο  τρόπους για την ανάδειξη των θεμάτων από τα brands: ο ένας το κάνει με πιο ευθύ, ωμό και ξεκάθαρο τρόπο, παρουσιάζει το ζήτημα χωρίς υπεκφυγές. Ο άλλος είναι πιο ήπιος, πιο φιλικός γιατί αναδεικνύει το θέμα εντάσσοντας το σε μια κανονικότητα.
  • Ο φόβος δεν είναι σύμμαχος και η όποια προσπάθεια δεν αρέσει πάντα σε όλους.
  • Οι Έλληνες χρειάζονται ακόμα χρόνο και κόπο για να αντιμετωπίσουν τους «δαίμονές» τους. Όμως, οι εποχές αλλάζουν κι, ενώ είμαστε ακόμα στην αρχή, κάτι αρχίζει να συμβαίνει, κάτι κινείται.

Στην παρουσίασή της, η κ. Μαριάνα Κορδοπάτη, μέλος  του  Δ.Σ. του ΣΔΕ, δήλωσε εξαρχής ότι η διαφορετικότητα είναι στον πυρήνα της δουλειάς των marketers και ότι «θα πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τις ελλιπείς, περιοριστικές εικόνες για το ποιος είναι ο άνθρωπος στον οποίο απευθυνόμαστε. Να διευρύνουμε τον ορίζοντα και την εικόνα, σπάζοντας τα δόγματα του μαζικού μάρκετινγκ και των παραδοσιακών κατηγοριοποιήσεων καταναλωτών». Σημείωσε πως η διαφήμιση σήμερα, βρίθει στερεοτύπων - με απουσία ή λανθασμένη εκπροσώπηση σε όλο το φάσμα της διαφορετικότητας. Ακόμη, μοιράστηκε καμπάνιες και ενέργειες-πρότυπα σεβασμού της διαφορετικότητας και, τέλος, τόνισε πως η ενασχόληση των brands με τη διαφορετικότητα είναι force for good and force for growth.