Το delivery μπήκε στην ψηφιακή εποχή
Το delivery μπήκε στην ψηφιακή εποχήΓράφει η ΗΔΥΛΗ ΤΣΑΚΙΡΗ
Τα site online παραγγελιών καταγράφουν μία σταθερά ανοδική πορεία, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν αυτό τον τρόπο παραγγελίας, καθώς ούτως ή άλλως είναι πάρα πολλές ώρες online και απολύτως εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές.
H πολιτική του clickdelivery.gr
H Γιάνκα Νικολαΐδη, Marketing Director στην Click Delivery S.A, μας παρουσιάζει το κοινό των site online παραγγελιών.
Ποιο είναι το κοινό που προσεγγίζουν τα site online παραγγελιών;
Συνήθως είναι όλοι οι χρήστες του Internet που κάνουν e-commerce αγορές. Γενικότερα, όλος ο κόσμος που θέλει να βρει έξυπνα, γρήγορα και οικονομικά τις καλύτερες επιλογές για το φαγητό του.
Ποιες είναι οι πρακτικές marketing και οι πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται;
Ως επί το πλείστον είναι digital ενέργειες, χωρίς να σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούνται και κάποιες παραδοσιακές πρακτικές όπως π.χ. η τηλεόραση, το ραδιόφωνο κτλ.
Έχετε συνεργασίες με αλυσίδες εστίασης και σε επίπεδο πωλήσεων και σε επίπεδο marketing; Αν ναι, με ποια μορφή;
Έχουμε συνεργασίες με αλυσίδες εστίασης και άλλα τοπικά καταστήματα και στα δύο επίπεδα. Κάνουμε προωθητικές ενέργειες, όπως οι 1+1 προσφορές, όπως θα γνωρίζετε. Προσφέρουμε έτσι στον τελικό καταναλωτή περισσότερες και πιο οικονομικές επιλογές.
Deliveras και e-FOOD.gr
Τα site online παραγγελιών καταγράφουν μια σταθερά ανοδική πορεία, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν αυτό τον τρόπο παραγγελίας, καθώς ούτως ή άλλως είναι πάρα πολλές ώρες online και απολύτως εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές. Εντός αυτού του πλαισίου, ο Χρήστος Τόσκας, Υπεύθυνος Marketing του deliveras.gr, και ο Παμίνος Κυρκίνης, CEO του e-FOOD.gr, μιλούν για το κοινό που προσεγγίζουν τα site online παραγγελιών, τις πρακτικές Marketing που χρησιμοποιούνται και τις συνεργασίες με τις αλυσίδες εστίασης.
Το κοινό
«Το ολοένα αυξανόμενο κοινό των online παραγγελιών φαγητού ανήκει στο ηλικιακό group 18-34 ετών, που ακολουθώντας την τάση του κοινού των ανεπτυγμένων χωρών, προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές γενικότερα. Οι νέοι στην πλειοψηφία τους είναι διαρκώς online, είτε από το κινητό ή το tablet είτε από τον υπολογιστή», εξηγεί ο κ. Τόσκας.
«Ψωνίζουν ρούχα, τεχνολογία, κλείνουν εισιτήρια, καλούν ταξί και γενικά προτιμούν τις digital συνδιαλλαγές. Έχουν επίσης την τάση να δοκιμάζουν ευκολότερα νέα πράγματα. Αυτά τα στατιστικά, φυσικά, δεν αποκλείουν και ένα μικρότερο κοινό μεγαλύτερης ηλικίας που, διστακτικά αλλά αισθητά, αλλάζει συνήθειες και υιοθετεί τις νέες τάσεις», λέει ο Υπεύθυνος Marketing του deliveras.gr.
Ο κ. Κυρκίνης, ωστόσο, θεωρεί ότι το κοινό των online παραγγελιών φαγητού είναι πιο ευρύ. «Δεδομένου ότι είναι δύσκολο να συναντήσεις κάποιο καταναλωτή που δεν παραγγέλνει delivery, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το κοινό είναι αρκετά ευρύ. Σε κάθε περίπτωση, το κοινό 16-35 ετών αποτελεί το βασικό πυρήνα των πελατών μας όπως αντίστοιχα οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι στον ευρύτερο τομέα της τεχνολογίας. Βέβαια, όσο η υπηρεσία γίνεται γνωστότερη στους καταναλωτές, αυξάνεται και το penetration σε άλλα target groups, που είναι ένα βήμα πιο μακριά από το κεντρικό slogan της νέας μας καμπάνιας, Παραγγελία από το τηλέφωνο… Παλιά! Τώρα έχεις το e-FOOD,» είπε.
Οι πρακτικές marketing
Η οικονομική κρίση επέφερε ριζικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Λόγω του μειωμένου εισοδήματός τους, οι καταναλωτές έγιναν πιο προσεκτικοί και πιο επιλεκτικοί στις αγορές τους. Άρχισαν να συγκρίνουν τιμές και να αναζητούν προσφορές. Σχετικά με τις πρακτικές marketing και τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται με σκοπό την ανταπόκριση στις νέες ανάγκες των καταναλωτών, ο κ. Τόσκας δηλώνει ότι «στο deliveras.gr, πιστεύουμε στην ομαδικότητα, προωθώντας έξυπνους τρόπους και προτάσεις συνεργασίας, με αμοιβαίο όφελος για εμάς, τους συνεργάτες μας αλλά, κυρίως, τον καταναλωτή μας. Όλες οι πρακτικές και πλατφόρμες marketing που εφαρμόζουμε έχουν ως κύριο στόχο την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής ωφελιμότητας για τον καταναλωτή, τόσο σε επίπεδο τιμής όσο και εξυπηρέτησης. Το USP του deliveras.gr, ωστόσο, επιδιώκουμε να είναι οι καλύτερες τιμές που εξασφαλίζουμε για τους καταναλωτές μας, προκειμένου να συμβάλουμε και εμείς από την πλευρά μας, όσο γίνεται, στην ελάφρυνση του βάρους που έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια ο Έλληνας πολίτης».
Όσον αφορά το e-FOOD, «η βασικότερη στρατηγική της εταιρείας μας είναι να χτίσουμε ένα ισχυρό brand και οι καταναλωτές να μη μας προτιμούν μόνο για τις προσφορές, αλλά να εδραιώσουμε το e-FOOD ως τον απόλυτο προορισμό για delivery στην Ελλάδα, επικοινωνώντας τα key benefits της υπηρεσίας μας», είπε ο CEO της εταιρείας. «Ευκολία - Ποικιλία - Ταχύτητα - Αξιοπιστία . Πέρα από την TV, το search και τις btl ενέργειες, προσπαθούμε συνεχώς να ανακαλύπτουμε target groups που σχετίζονται με το προϊόν μας και να δημιουργούμε custom concepts αποκλειστικά γι’ αυτούς».
Η εικόνα στην αγορά εστίασης
Στην Ελλάδα λειτουργούν, κυρίως, τέσσερις επιμέρους κατηγορίες επιχειρήσεων εστίασης γρήγορης εξυπηρέτησης:
α) αλυσίδες εστιατορίων με βάση το burger,
β) αλυσίδες εστιατορίων με βάση την pizza
γ) αλυσίδες εστιατορίων snacksandwich
δ) αλυσίδες εστιατορίων με βάση το σουβλάκι.
Η ζήτηση για υπηρεσίες εστίασης, γενικότερα, συνδέεται και με την εξέλιξη της τελικής καταναλωτικής δαπάνης των νοικοκυριών, η οποία μειώνεται τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της κλαδικής μελέτης της ICAP, διαφορετικούς ρυθμούς μείωσης κατέγραψαν οι διάφορες κατηγορίες αλυσίδων. Η κατηγορία burger εμφάνισε μείωση 9,8% την περίοδο 2013/12, η κατηγορία pizza κατέγραψε μείωση 11,9%, ενώ η κατηγορία των καταστημάτων snack-sandwich μειώθηκε κατά 3,3%. Το ίδιο έτος, τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη συνολική αξία της αγοράς είχαν οι αλυσίδες τύπου snack - sandwich με ποσοστό 40,3%. Ακολούθησε η κατηγορία burger με ποσοστό 35,5%. Το deliveras.gr συνεργάζεται με περισσότερα από 2.000 καταστήματα, μεταξύ των οποίων βρίσκονται όλες οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού.
«Η online παραγγελία κερδίζει συνεχώς έδαφος στις συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων που την έχουν συμπεριλάβει στις υπηρεσίες τους. Η μορφή συνεργασίας των αλυσίδων με το deliveras.gr στηρίζεται στο μοντέλο win-win και σε επίπεδο marketing. Η δυναμική παρουσία του online και offline, επικοινωνεί άμεσα και αποτελεσματικά στο καταναλωτικό κοινό τις συνεργασίες του, ενισχύοντας το brand awareness και των δύο πλευρών», λέει ο κ. Τόσκας.
Αντιστοίχως και το e-FOOD έχει συνεργαστεί με το σύνολο των αλυσίδων εστίασης και αποτελούν αρκετά σημαντικούς συνεργάτες της επιχείρησής. «Στα τρία χρόνια της υπηρεσίας μας έχουμε δημιουργήσει αρκετές καμπάνιες με τα τμήματα marketing κάθε αλυσίδας, από προσφορές σε προϊόντα μέχρι ενέργειες csr με την Dominos Pizza. Είναι πολύ σημαντικό, βέβαια, να αναφέρω ότι στο e-FOOD έχοντας χιλιάδες καταστήματα με τα οποία συνεργαζόμαστε, προσπαθούμε να αντιμετωπίζουμε όλες τις επιχειρήσεις με τον ίδιο τρόπο, ανεξαιρέτως του μεγέθους τους, καθώς και τα καταστήματα εστίασης που δεν ανήκουν σε κάποια αλυσίδα έχουν αρκετά μεγάλη δυναμική», εξηγεί ο κ. Κυρκίνης.