To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΕΟΤ: Δράσεις προώθησης της Ελλάδας ως βιώσιμου προορισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο

ΕΟΤ: Δράσεις προώθησης της Ελλάδας ως βιώσιμου προορισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο

Σε σειρά εξειδικευμένων εκδηλώσεων της βρετανικής αγοράς για τον τουρισμό πολυτελείας και περιπέτειας, τον γαστρονομικό τουρισμό, τις νέες τεχνολογίες στην τουριστική εμπειρία και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, συμμετείχε το προηγούμενο διάστημα η Υπηρεσία ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας.

Στόχος της συμμετοχής του ΕΟΤ ήταν η περαιτέρω ενίσχυση της εικόνας της χώρας μας στη βρετανική αγορά ως σύγχρονου, βιώσιμου και αυθεντικού τουριστικού προορισμού υψηλής αξίας και η εμβάθυνση της συνεργασίας με βασικούς Βρετανούς stakeholders.

Ειδικότερα, στις 29 Μαίου 2025, η προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας, Ελένη Σκαρβέλη, συμμετείχε στο διαδικτυακό σεμινάριο της AITO (Association of Independent Tour Operators) με θέμα «Οι πελάτες μας», όπου παρουσίασε καλές πρακτικές και βιώσιμες πρωτοβουλίες από την πλατφόρμα Sustainable Greece, ως μέλος της Επιτροπής Βιωσιμότητας της ΑΙΤΟ.

Από τις 3 έως τις 6 Ιουνίου 2025, η κα Σκαρβέλη συμμετείχε, επίσης, στο συνέδριο «Χ. Design Week» που διοργάνωσε η Digital Tourism Think Tank (DTTT) στο Νιουκάστλ. Το συνέδριο συγκέντρωσε εκπροσώπους εθνικών οργανισμών τουρισμού από όλο τον κόσμο, ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες στην ψηφιακή τεχνολογία, οι οποίοι παρουσίασαν πρωτοποριακά παραδείγματα ευρείας εφαρμογής στο τουριστικό μάρκετινγκ και τη διαχείριση προορισμών, όπως η ευρωπαϊκή πλατφόρμα Europeana.org, που στόχο έχει την ψηφιακή μετατροπή όλης της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς και ήδη συμπεριλαμβάνει το πολύτιμο αρχείο ιστορικών αφισών του ΕΟΤ.

Στις 4 Ιουνίου 2025, η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας, 'Αντζελα Τζίφα, συμμετείχε στο «Sympossio», που διοργανώθηκε στο Εδιμβούργο από την Aegean Airlines και τα Aldemar Resorts, με επίκεντρο τη γαστρονομία ως πολιτισμικό εργαλείο προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Με την έναρξη τριών απευθείας πτήσεων την εβδομάδα από το Εδιμβούργο προς την Αθήνα μέσω της Aegean Airlines, ενισχύεται ακόμα περισσότερο η προσβασιμότητα των ελληνικών προορισμών από τη Σκωτία, μια σημαντική αγορά με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, της οποίας οι ταξιδιώτες δαπανούν σημαντικά ποσά κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στην Ελλάδα.

Η χώρα μας, μαζί με την Ισπανία και την Πορτογαλία, αποτελεί αγαπημένο προορισμό των Σκωτσέζων, οι οποίοι προτιμούν πολυήμερες διακοπές με μέση διάρκεια παραμονής άνω των 7 ημερών. Τα τελευταία χρόνια, μετά το Brexit, σημειώνεται αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, με την ενίσχυση των πτήσεων από Εδιμβούργο και Γλασκώβη, γεγονός που αποτυπώνεται εμφανώς και στο κοινό διαφημιστικό πρόγραμμα με τον τοπικό to Barrhead.

Στις 12 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο η B2B εκδήλωση «Leaders of Luxury», με τη συμμετοχή κορυφαίων decision-makers από το διεθνή χώρο του τουρισμού πολυτελείας, ο οποίος καταγράφει έντονη ανάπτυξη, με θεαματική αύξηση στις κρατήσεις υψηλής αξίας. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων αναδείχθηκαν οι κυριότερες τάσεις για την περίοδο 2025-2026, με έμφαση στην αυξανόμενη σημασία των θεματικών εμπειριών, όπως τα ταξίδια που εστιάζουν στη γαστρονομία και τον πολιτισμό, καθώς οι ταξιδιώτες επιζητούν όλο και περισσότερο αυθεντικές εμπειρίες που τους φέρνουν σε επαφή με την τοπική κουλτούρα. Ακόμα, τονίστηκε η ανάγκη για εξατομικευμένες υπηρεσίες και προσωποποιημένα ταξιδιωτικά προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις κάθε επισκέπτη. Η βιωσιμότητα αναδεικνύεται σε καθοριστικό παράγοντα, ιδίως για τις νεότερες γενιές, ενώ η προσβασιμότητα και η συμπερίληψη δημιουργούν νέες δυνατότητες και διευρύνουν το κοινό της πολυτελούς ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Παράλληλα, η δυναμική είσοδος των νεότερων ηλικιακών ομάδων στον χώρο της πολυτέλειας οδηγεί πολλά brands σε επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η άνοδος των πολυτελών οικογενειακών και πολυγενεακών αποδράσεων (3Gen), καθώς οι οικογένειες αναζητούν κοινές, ποιοτικές εμπειρίες και χρόνο. Η σύνδεση της σωματικής δραστηριότητας με την ευεξία αποτελεί βασικό κίνητρο για πολλούς ταξιδιώτες, οδηγώντας στην αύξηση των ταξιδιών που συνδυάζουν περιπέτεια και χαλάρωση. Επιπλέον, παρατηρείται προτίμηση για ταξίδια κατά τις ενδιάμεσες ή μη τουριστικές περιόδους, με στόχο την αποφυγή της πολυκοσμίας και την αξιοποίηση ηπιότερων καιρικών συνθηκών.

Τέλος, στις 18 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο το ετήσιο ATAS Summit της Ένωσης Εταιρειών Ταξιδιών Περιήγησης και Περιπέτειας, με αντικείμενο τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο του τουρισμού περιήγησης και περιπέτειας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, κατά τον Μάρτιο 2025 ο κλάδος παρουσίασε συνολική αύξηση 7% στις κρατήσεις και 13% στα έσοδα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ έμφαση δόθηκε στις αναδυόμενες τάσεις, όπως τα ταξίδια εκτός της περιόδου υψηλής ζήτησης. Σημαντικό ποσοστό των κρατήσεων (66%) αφορά ταξιδιώτες ηλικίας άνω των 60 ετών, οι οποίοι διατηρούν υψηλές προτεραιότητες στις τουριστικές τους δαπάνες και προτιμούν οργανωμένες εμπειρίες.

Οι συμμετέχοντες ανέδειξαν το αυξανόμενο ενδιαφέρον για λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς και τόνισαν τη σημασία της αυθεντικότητας των εμπειριών, συμβάλλοντας στη σταδιακή αποσυμφόρηση της θερινής αιχμής και στην ενίσχυση της βιωσιμότητας του τουρισμού.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα κατέχει την 17η θέση στο top 20 της ATAS, ξεχωρίζοντας με value for money πακέτα και την ποικιλομορφία του τουριστικού προϊόντος της.

TAGS: ΕΟΤ