ΤΕΕ: Δυο «μνηστήρες» για τo Rebranding της Ελλάδας

Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς
Η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) σε τακτική συνεδρίαση της που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα επικύρωσε τα αποτελέσματα της αποσφράγισης και αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών της διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο «Τουριστική προώθηση και προβολή της Ελλάδας – Rebranding» στο πλαίσιο υλοποίησης του υποέργου 1 «Διαχείριση προορισμών» της Δράσης 16931 «Τουριστική Ανάπτυξη». Σε αυτό το πλαίσιο αποφάσισε την αποδοχή της συνολικής βαθμολογίας της τεχνικής προσφοράς της Choose (Bαθμολογία=115,85) και της McCann-Erickson (Βαθμολογία = 123,45) αλλά την απόρριψη της προσφοράς της ένωσης εταιρειών Next Com- ΕssenceMediacom. Η διαγωνιστική διαδικασία συνεχίζεται με την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, η οποία όπως φαίνεται θα γίνει μετά την σχετική τελική απόφαση των διοικητικών δικαστηρίων επί ένστασης που έχει κατατεθεί.
Tι περιλαμβάνει η σύμβαση των 15 εκατ. ευρώ
Υπενθυμίζεται πως το ΤΕΕ προκήρυξε στις 11 Ιουνίου τον διαγωνισμό, με την σύμβαση να έχει αντικείμενο την ολοκληρωμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας και την περαιτέρω ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς της με γνώμονα την ανάδειξή της σε έναν ελκυστικό τουριστικό προορισμό, ο οποίος μπορεί να προσφέρει διαφοροποιημένα και εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες στους επισκέπτες, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, καθ’ όλην τη διάρκεια του έτους.
Ειδικότερα, η σύμβαση ενδεικτικά περιλαμβάνει:
• στρατηγική τοποθέτηση (Strategic Positioning) της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού και στρατηγική επικοινωνίας,
• δημιουργία ταυτότητας και λογοτύπου για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας,
• δημιουργία και παραγωγή ηλεκτρονικού - οπτικοακουστικού υλικού τουριστικής προβολής,
• υλοποίηση συνολικού πλάνου διαφημιστικών ενεργειών με στόχο την τουριστική προβολή της Ελλάδας, σε ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ (media plan),
• σχεδιασμό και οργάνωση εκδηλώσεων σε στοχευμένα κοινά Business to Business (Β2Β) με τουριστικούς επαγγελματίες/Travel Trade (ταξιδιωτικούς πράκτορες, Tour Operators κ.λπ.) στο εξωτερικό
• διενέργεια έρευνας ικανοποίησης επισκεπτών και έρευνες στο εξωτερικό για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Ελλάδας κ.λπ.
Η εκτιμώμενη αξία της 9μηνης σύμβασης είναι 15 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ενώ υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης έως 7,5 εκατ. ευρώ για ένα χρόνο. Φορέας χρηματοδότησης είναι το Υπουργείο Τουρισμού και η αρχική διακήρυξη προέβλεπε πως προσφορές υποβάλλονταν μέχρι την Τρίτη 15 Ιουλίου και ώρα 15:00.
Η εκτιμώμενη αξία της 9μηνης σύμβασης είναι 15 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ενώ υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης έως 7,5 εκατ. ευρώ για ένα χρόνο. Φορέας χρηματοδότησης είναι το Υπουργείο Τουρισμού.
Γιατί καθυστερεί η διαδικασία
Όπως έχει γίνει γνωστό, τον Ιούλιο κατά του διαγωνισμού ασκήθηκε προσφυγή και με απόφασή του το αρμόδιο κλιμάκιο της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) στις 14 Ιουλίου 2025 διέταξε την προσωρινή αναστολή του διαγωνισμού, έως την έκδοση οριστικής απόφασης της ίδιας Αρχής επί της προσφυγής. Στις 5 Σεπτεμβρίου ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γιώργος Στασινός λαμβάνοντας υπόψη του απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ μέσα στον Αύγουστο αλλά και Προσωρινή Διαταγή του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών προχώρησε στην άρση της αναστολής της διαγωνιστικής διαδικασίας. Όπως σημειώθηκε άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές αλλά για να γίνει η αξιολόγηση των οικονομικών θα πρέπει να υπάρξει πρώτα τελική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου.