To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

DNI: Δεύτερος κύκλος χρηματοδότησης της ευρωπαϊκής ειδησεογραφίας

DNI: Δεύτερος κύκλος χρηματοδότησης της ευρωπαϊκής ειδησεογραφίας

Τον Φεβρουάριο, το DNI Fund ανακοίνωσε τους 128 πρώτους νικητές που έλαβαν επιδότηση από το Ταμείο Καινοτομίας της πρωτοβουλίας Digital News Initiative – στο πλαίσιο της δέσμευσής του να στηρίξει την καινοτομία στον ευρωπαϊκό ειδησεογραφικό χώρο επενδύοντας 150 εκατ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια. Πλέον, το Ταμείο ανοίγει για τον δεύτερο γύρο των αιτήσεων μέχρι τις 11 Ιουλίου.

Το Digital News Initiative, που ξεκίνησε ως μια συνεργασία μεταξύ της Google και λίγων ευρωπαϊκών ειδησεογραφικών οργανισμών, έχει πλέον εξελιχθεί σε ένα οικοσύστημα περισσοτέρων από 150 οργανισμών που δουλεύουν μαζί για να στηρίξουν την υψηλής ποιότητας δημοσιογραφία μέσα από την τεχνολογία και την καινοτομία, περιλαμβάνοντας ακόμη το πρόγραμμα λογισμικού ανοιχτού κώδικα Accelerated Mobile Pages. Σήμερα στη Γερμανία, στη Γαλλία, τη Ρωσία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ένα banner για το Accelerated Mobile Pages θα εμφανιστεί στις αναζητήσεις του Google News από κινητές συσκευές, κάνοντας την εμπειρία ακόμα πιο γρήγορη. Η πρωτοβουλία DNI είναι ανοιχτή σε οποιονδήποτε βρίσκεται στον χώρο της ειδησεογραφίας στην Ευρώπη, μικρό ή μεγάλο, υπάρχον ή νέο.

Το περασμένο φθινόπωρο- όταν περισσότερες από 1.000 προτάσεις από 30 ευρωπαϊκές χώρες κατατέθηκαν προς αξιολόγηση. Ο γύρος αιτήσεων αυτής της σεζόν θα είναι ανοιχτός για τις επόμενες έξι εβδομάδες, με καταληκτική ημερομηνία τις 11 Ιουλίου.

Ακολουθεί μια σύνοψη της λειτουργίας του Ταμείου:

Έργα

Αναζητούνται ιδέες που επιδεικνύουν νέο τρόπο σκέψης στην εφαρμογή της ψηφιακής δημοσιογραφίας, που υποστηρίζουν την ανάπτυξη νέων επιχειρησιακών μοντέλων, ή ακόμα μπορεί να αλλάζουν τον τρόπο που οι χρήστες χρησιμοποιούν τα ψηφιακά νέα. Οι ιδέες μπορεί να είναι σε πειραματικό στάδιο, αλλά θα πρέπει να έχουν ξεκάθαρους στόχους και να έχουν σημαντικό ψηφιακό χαρακτηριστικό. Δεν υπάρχει καμία απαίτηση να χρησιμοποιηθούν προϊόντα της Google. Οι πετυχημένες ιδέες θα επιδεικνύουν καινοτομία και θα έχουν θετικό αποτέλεσμα στην παραγωγή αυθεντικής ψηφιακής δημοσιογραφίας και στην μελλοντική βιωσιμότητα των ειδησεογραφικών επιχειρήσεων.

Προϋποθέσεις υποψηφιότητας

Το Ταμείο είναι διαθέσιμο για εδραιωμένους εκδότες, εκδότες που δραστηριοποιούνται μόνο στο διαδίκτυο, δημοσιογραφικές νεοφυείς επιχειρήσεις (start-up), συμπράξεις εταιρειών και ατόμων σε χώρες της ΕΕ και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών.

Χρηματοδότηση

Υπάρχουν διαθέσιμες τρεις κατηγορίες χρηματοδότησης:

Πρότυπα έργα: διαθέσιμη σε οργανισμούς και άτομα που πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας και ζητούν επιδότηση έως 50 χιλ. ευρώ. Αυτά τα έργα πρέπει να βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο, με ιδέες που δεν έχουν σχεδιαστεί και υποθέσεις που δεν έχουν δοκιμαστεί ακόμα. Θα προωθήσουμε γρήγορα αυτού του είδους τα έργα και θα χρηματοδοτήσουμε το 100% του συνολικού κόστους τους.

●  Μεσαία έργα: διαθέσιμη σε οργανισμούς που πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας και ζητούν επιδότηση έως 300.000 ευρώ. Θα δεχτούμε αιτήσεις χρηματοδότησης έως το 70% του συνολικού κόστους του έργου.

●  Μεγάλα έργα: διαθέσιμη σε οργανισμούς που πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας και ζητούν επιδότηση μεγαλύτερη των 300 χιλ. ευρώ. Θα δεχτούμε αιτήσεις χρηματοδότησης έως το 70% του συνολικού κόστους του έργου. Η χρηματοδότηση έχει όριο το 1 εκατομμύριο ευρώ.

Υπάρχουν εξαιρέσεις από το όριο του 1 εκατ. ευρώ για μεγάλα έργα, τα οποία αποτελούν συνεργασία μερών (π.χ. διεθνή, τομεακά, συνεργασία πολλών οργανισμών) ή έργα που ωφελούν σημαντικά το γενικότερο οικοσύστημα της δημοσιογραφίας.

Τρόπος υποβολής αίτησης

Οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν στα Αγγλικά και η προθεσμία υποβολής είναι η 11η Ιουλίου 2016.

Διοίκηση

Η αρχική επιλογή των έργων θα γίνει από μια ομάδα έργου θα απαρτίζεται από έμπειρες προσωπικότητες του τομέα και υπαλλήλους της Google, οι οποίοι θα εξετάσουν όλες τις αιτήσεις σε σχέση με την καταλληλότητα, την καινοτομία και την επιρροή.  Θα κάνουν προτάσεις χρηματοδότησης στο Συμβούλιο του Ταμείου για πρότυπα και μεσαία έργα,  το οποίο θα έχει την επίβλεψη της διαδικασίας επιλογής και θα περιλαμβάνουν μέχρι 13 μέλη (επιπλέον μέλη θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του Ταμείου).Το συμβούλιο θα ψηφίσει για τα μεγάλα έργα.

Μέλη Συμβουλίου:

1.  Joao Palmeiro, Πρόεδρος του Πορτογαλικού Συνδέσμου Εκδοτών και Πρόεδρος του Συμβουλίου DNI Innovation Fund

2.   Alexander Asseily, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος της State, Ιδρυτής της Jawbone

3.   Arianna Ciccone, Συνιδρύτρια και Διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Δημοσιογραφίας της Perugia

4.  Bartosz Hojka, Διευθύνων Σύμβουλος της Agora S.A.

5.  Katharina Borchert, MD Online, Der Spiegel

6.  Veit Dengler, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Neue Zürcher Zeitung

7.  Rosalia Lloret, Διευθύντρια Διοργανικών Σχέσεων, Online Publishers’ Association Europe

8.  Bruno Patino, Πρύτανης της Σχολής Δημοσιογραφίας Sciences-Po

9.  Murdoch MacLennan, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Telegraph Media Group

10.  Madhav Chinnappa, Διευθυντής Στρατηγικών Σχέσεων, ειδήσεων και εκδοτών, Google

11. Torsten Schuppe, Διευθυντής Μάρκετινγκ EMEA, Google

12. Ronan Harris, Αντιπρόεδρος, Google