Η κρίση εργαλείο πώλησης
Σε περιόδους οικονομικής ευμάρειας, το κομμωτήριο ήταν μια εβδομαδιαία συνήθεια για το γυναικείο κοινό. Σήμερα, η οικονομική κρίση και η αβεβαιότητα έχουν οδηγήσει πολλές γυναίκες να περιορίζουν τις επισκέψεις τους. Στην περίοδο κρίσης που ζούμε, πρέπει να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των κομμωτηρίων, αλλά και των καταναλωτών με έναν επαναστατικό τρόπο, ώστε να επαναφέρουμε τον κλάδο στα επιθυμητά επίπεδα.
Η L’Oréal προστατεύει τον κομμωτή και τον καταναλωτή και για το λόγο αυτό δεσμεύεται, έτσι ώστε να επαναφέρει το αίσθημα ασφάλειας και την αισιοδοξία στον κλάδο, να συνεχίσει να καθοδηγεί τους κομμωτές σε ασφαλή μονοπάτια, να τους εμπνέει εμπιστοσύνη μέσω της συνεργασίας τους, να τους αναπτερώνει το ηθικό, να επαναφέρει τους καταναλωτές στα κομμωτήρια, να αναπτύξει τον κλάδο εξελίσσοντας τους κομμωτές αλλά και τα κομμωτήρια, να πείσει τον καταναλωτή για την αξία των υπηρεσιών των κομμωτηρίων, να κάνει προσιτές τις υπηρεσίες των κομμωτηρίων στους καταναλωτές.
Στρατηγικοί Συνεργάτες
Όλα τα παραπάνω θα τα πετύχει με μια σειρά συγκεκριμένων ενεργειών που θα υποστηρίξει. Πιο συγκεκριμένα, έχει δημιουργήσει ένα πάνελ από εξωτερικούς συνεργάτες, οι οποίοι προτείνουν σχετικά με προγράμματα και υπηρεσίες που θα αναβαθμίσουν το κομμωτήριο:
1. Merlin: Κρατήστε στοιχεία για το πελατολόγιό σας, το προσωπικό σας, αλλά και την αποθήκη σας, με το καλύτερο πρόγραμμα υπολογιστών.
2. Internet Site: Δημιουργήστε την ιστοσελίδα του κομμωτηρίου σας.
3. Consulting: Σας προτείνουμε συμβούλους με τεράστια εμπειρία στο χώρο, που θα σας κατευθύνουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
4. Bonus Card: Αποκτήστε πιστό πελατολόγιο, προσφέροντάς τους κάρτα προνομίων για κάθε επίσκεψή τους στο κομμωτήριό σας.
5. Ερευνα μέσω ιντερνετ: Μάθετε την άποψη των πελατών σας για τις υπηρεσίες του κομμωτηρίου σας και επωφεληθείτε από αυτήν.
6. Αρχιτεκτονική: Το ξέρατε ότι εκτός από την ομορφιά ενός κομμωτηρίου, μπορούν οι συνεργάτες μας να σας βοηθήσουν να φτιάξετε ένα χώρο απόλυτα λειτουργικό και εμπορικό, ώστε να επιτύχετε μέγιστο κέρδος;
7. «Πράσινο» Κομμωτήριο: Αν είστε περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένος, τότε η L’Oreal μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες σας. Σας συμβουλεύει πώς να μετατρέψετε το κομμωτήριο αλλά και τις υπηρεσίες σας σε φιλικές προς το περιβάλλον.
8. Beauty Assistant: Εξελίξτε το βαφείο σας με το πρόγραμμα υπολογιστή που φωτογραφίζει την πελάτισσα και προτείνει το ιδανικό χρώμα για τα μαλλιά της.
9. Digital Signage: Περάσαμε στη νέα εποχή σηματοδότησης. Αυτή μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά σε οποιοδήποτε σημείο του κομμωτηρίου, με ήχο και εικόνα.
Έξυπνες Λύσεις
• Κάρτες Πιστότητας: Δημιουργία ονομαστικής κάρτας πελάτη, που με κάθε επίσκεψή του θα κερδίζει πόντους και κατ’ επέκταση υπηρεσίες-δώρο από το κομμωτήριό σας. Σκοπος: συχνότερη επίσκεψη των πελατών σας στο κομμωτήριο, για όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
• Προγραμματισμός επόμενου ραντεβού: Στο τέλος κάθε επίσκεψης, προτείνετε και κλείνετε το επόμενο ραντεβού. Είναι ένα μέσο αναβαθμισμένης εξυπηρέτησης, αφού δεν δεσμεύουμε τον πελάτη, αλλά εμάς τους ίδιους απέναντί του. Εμείς
τηλεφωνούμε 1 εβδομάδα νωρίτερα για υπενθύμιση. Σκοπος: συχνότερη επίσκεψη των πελατών μας και δέσμευση ότι θα γυρίσουν στο κομμωτήριό μας.
• Διάδωσέ το: Φέρτε έναν φίλο ή φίλη και κερδίζετε και οι δύο 20% έκπτωση στη συγκεκριμένη επίσκεψη. Φέρτε δύο φίλους και κερδίζετε και οι τρεις σας 30%, κ.ο.κ. Σκοπος: αύξηση πελατολογίου με νέους φίλους των πελατών σας, εκμεταλλευόμενοι την από στόμα σε στόμα διαφήμιση, με αποτέλεσμα διαφήμιση χωρίς κόστος.
• Υπηρεσίες express low price: Στο πλαίσιο της διάγνωσης-πρότασης από τον κομμωτή, δίνουμε κίνητρο στον πελάτη μας να κάνει περισσότερες υπηρεσίες από αυτές που αρχικά υπολόγιζε. Πακέτα υπηρεσιών σε προνομιακή τιμή.
Σκοπος: αύξηση μέσης απόδειξης ανά πελάτη, αύξηση τζίρου από τους πελάτες σας, αλλά και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων κομμωτηρίων.
• Πακέτα Προσφορών: Δημιουργήστε πακέτα υπηρεσιών (π.χ. λούσιμο + κούρεμα + χτένισμα) σε προνομιακή τιμή σε σχέση με το άθροισμα των τιμών αυτών των υπηρεσιών χωριστά. Προσοχή στο πόσο θα μειώσετε την τιμή. Πρέπει να υπολογίσουμε πρώτα πόσο κάνουν και οι 3 υπηρεσίες του πακέτου στο κομμωτήριό μας και μετά να βάλουμε στόχο πόσοι θα πάρουν την προσφορά. Σκοπος: αύξηση των υπηρεσιών κάθε μήνα, διατήρηση πελατείας σε καιρούς κρίσης και αύξηση της μέσης απόδειξης πελάτη.
• Δωρεάν υπηρεσίες σε νέους πελάτες: Σε κάποιον περαστικό που σταμάτησε για να αγοράσει κάποιο προϊόν, προσφέρουμε μια δωρεάν θεραπεία στο λουτήρα, εκείνη τη στιγμή ή κατόπιν ραντεβού. Σκοπος: Χαρίζοντας κάτι με μικρό κόστος για εσάς, βάζετε έναν καταναλωτή στο κομμωτήριό σας με προοπτική να τον κάνετε πελάτη σας.
• Υπενθύμιση: Υπενθυμίστε στους πελάτες σας πότε πρέπει να κάνουν βαφή ή κούρεμα. Μπορείτε να τους τηλεφωνήσετε στις 40 μέρες, για παράδειγμα, και τους θυμίσετε πως πρέπει να έρθουν να κάνουν βαφή. Σκοπος: διατήρηση της πελατείας και αύξηση της συχνότητας επίσκεψης.
• Έρευνα πελατείας/ερωτηματολόγιο: Προτείνετε στους πελάτες σας να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο κάθε 6 μήνες. Σκοπος: να μάθετε αν είναι ικανοποιημένοι, τι περιμένουν από σας και σε τι θα πρέπει να βελτιωθείτε.
Η L’Oreal εκπαιδευει
Πέρα από την καθιερωμένη εκπαίδευση, προτείνει να δημιουργηθεί:
• Hμέρα κομμωτών:
Πρόταση στα κομμωτήρια να συμμετάσχουν μαζί μας 1 ημέρα το χρόνο, που θα ονομαστεί Ημέρα Κομμωτών και θα γιορτάζεται με δωρεάν υπηρεσίες προς όλους.
• Ελεύθερη Κυριακή:
Μια Κυριακή το χρόνο θα πηγαίνει μια ομάδα κομμωτών σε φιλανθρωπικά ιδρύματα και θα τους περιποιείται.
• Κομμωτές χωρίς σύνορα:
Εκστρατεία μαζί με κομμωτές σε μέρη που δεν έχουν πρόσβαση σε κομμωτήρια (άγονη γραμμή).
• Μη προνομιούχοι:
Προσφορές από τα κομμωτήρια σε κοινωνικές ομάδες που δυσκολεύονται οικονομικά να περιποιηθούν τον εαυτό τους στο κομμωτήριο.
Σημειώνεται ότι ετοιμάζει και εξειδικευμένα σεμινάρια για την αντιμετώπιση των κινδύνων σε περιόδους κρίσης και όχι μόνο.