To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Κατερίνα Τσεμπερλίδου - «Όχι πια sex, μόνο φίλοι»

Κατερίνα Τσεμπερλίδου - «Όχι πια sex, μόνο φίλοι»
Mε αφορμή τη νέα έκδοση του best seller της, Όχι πια sex, μόνο φίλοι, μιλήσαμε με την Κατερίνα Τσεμπερλίδου, η οποία μας έδωσε όλες τις λεπτομέρειες για το βιβλίο, ενώ μας εξήγησε τόσο τις διαφορές όσο και τις ομοιότητες που υπάρχουν μεταξύ συγγραφής και διαφήμισης.

Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΓΚΟΥΡΤΣΙΛΙΔΟΥ

adb: Το βιβλίο σας Όχι πια sex, μόνο φίλοι επανακυκλοφορεί σε νέα έκδοση. Τι σας οδήγησε αρχικά να το γράψετε και ποια χαρακτηριστικά του θεωρείτε πως οδήγησαν στην πολύ μεγάλη επιτυχία του;
K.T: Σπάνια ένας τίτλος βιβλίου υιοθετείται ως φράση της γλώσσας. Ο τίτλος του βιβλίου «Όχι πια sex, μόνο φίλοι» από την ημέρα που κυκλοφόρησε το βιβλίο, έγινε φράση της ελληνικής γλώσσας και σλόγκαν. Το βιβλίο δημιούργησε και καθιέρωσε τη φράση. Αρχικά έγραψα το βιβλίο αυτό, γιατί ήθελα να κάνω μια καταγραφή σχέσεων, χαρακτήρων και της κοινωνίας των ‘90s. Η δεκαετία των ‘90s έχει καταγραφεί στο συλλογικό ασυνείδητο των Ελλήνων ως η «χρυσή» εποχή της Ελλάδας που, ίσως, δεν ξαναγυρίσει ποτέ. Νομίζω ότι η επιτυχία του βιβλίου οφείλεται στον τίτλο του, στην αναφορά της δεκαετίας του ’90, στις ερωτικές σχέσεις των ηρώων και στον καμβά των ιστοριών, που όλες σχετίζονται με το χώρο της διαφήμισης.

adb:  Οι τέσσερις καινούργιες ιστορίες που περιλαμβάνει η νέα έκδοση τι πραγματεύονται; Σε τι διαφέρουν αλλά και σε τι μοιάζουν οι χαρακτήρες τους με εκείνους των υπόλοιπων ιστοριών; 
K.T: Οι τέσσερις καινούργιες ιστορίες έχουν τους τίτλους: «Το βιογραφικό», «Το μπάτσελορ πάρτυ», «Ένας φαιδρός τυραννίσκος» και «Μερικές γυναίκες αγαπούν με πάθος». Σε όλες τις ιστορίες του βιβλίου αναπτύσσονται επαγγελματικές ή προσωπικές συγκρούσεις, πάντα με φόντο τη διαφήμιση. Το στοιχείο που ενώνει τις 10+4 ιστορίες είναι ο έρωτας (ή το sex) και το διαφημιστικό περιβάλλον.
Η ευφορία, η αισιοδοξία και ο πλούτος της εποχής, η δίψα για χρήμα, εξουσία και κοινωνική άνοδο, οδήγησε αυτήν τη γενιά στην απληστία και στην ανάγκη για όλο και περισσότερα… Συν τα φουσκωμένα egos και η προσπάθεια χειραγώγησης των άλλων…

adb: Τι προσδοκάτε από τη νέα έκδοση; Θεωρείτε πως μπορεί να καταγράψει ανάλογη επιτυχία με την αρχική;
K.T: Η νέα έκδοση του  Όχι πια sex, μόνο φίλοι έχει το υπέροχο εξώφυλλο που δημιούργησε η Magnet Athens και το υπογράφει ο εκδοτικός οίκος Χάρτινη Πόλη. Κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία και στα online βιβλιοπωλεία. Θα χαρώ πάρα πολύ να διαβάσουν το βιβλίο μου οι άνθρωποι νεότερης ηλικίας, ας πούμε οι γενιές Y και Z, που μπορεί να έχουν ακούσει τον τίτλο του βιβλίου, αλλά να μην έχουν διαβάσει τις ιστορίες του. Πιστεύω ότι θα ταυτιστούν με καταστάσεις που έχουν αντιμετωπίσει στο χώρο της επικοινωνίας και με πολλούς από τους ήρωες του βιβλίου.

adb: Πώς συνδυάζονται ο χώρος της διαφήμισης και η συγγραφή βιβλίων; Θεωρείτε ότι έχουν κοινά στοιχεία αυτές οι δύο ενασχολήσεις; 
K.T: Δύο κοινά στοιχεία έχει η συγγραφή βιβλίων και η διαφήμιση: τη δημιουργικότητα και τη σε βάθος γνώση του κοινού. Η πρωτοτυπία στην πλοκή και το να ερευνάς την ψυχοσύνθεση του αναγνώστη… τι μας θυμίζει; τη διαφήμιση! Ως προς τις διαφορές τους, πάλι είναι δύο. Στη διαφήμιση γράφεις εμπορικά κείμενα που προωθούν μάρκες, εταιρείες και κοινωνικούς σκοπούς, ενώ στα βιβλία γράφεις κυρίως κείμενα κοινωνικά, φαντασίας ή ιστορικά. Και τώρα, η μεγάλη διαφορά: στη διαφήμιση κάθε λέξη μετράει και πληρώνεσαι για την αφαίρεση.  Όσο λιγότερες οι λέξεις και πλήρες το νόημα, τόσο το καλύτερο. Στη συγγραφή, πληρώνεσαι για να γράφεις μακροσκελή κείμενα και ο αναγνώστης να ευχαριστιέται σελίδες ολόκληρες.

adb: Ποιο είναι το σχόλιό σας για το χώρο της διαφήμισης στην Ελλάδα και τους διαφημιστές με βάση τη μακρά εμπειρία σας αλλά και με την οπτική της συγγραφέως; Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων του χώρου και πώς η διαφήμιση τους καθορίζει;
K.T: Μόνο το καλύτερα έχω να εκφράσω για τους συναδέλφους μου στη διαφήμιση. Είναι ευφυείς, ευπροσάρμοστοι, multi-taskers, εξελίσσονται σε όλα τα επίπεδα και είναι πολυτάλαντοι.  Όταν έχουν και αξίες, όπως εντιμότητα και ακεραιότητα, τότε ο συνδυασμός είναι ακαταμάχητος. Η διαφήμιση δοκιμάζει τα όρια, τις αντοχές και τις αξίες σου. Οι νικητές έχουν διαχρονική πορεία και άνθηση μέσα στο χρόνο. 

adb: Ποια στοιχεία είναι εκείνα που κάνουν, κατά τη γνώμη σας, έναν επιτυχημένο διαφημιστή;
K.T: Μόλις τα περιέγραψα!

adb: Προσωπικά, τι θα λέγατε πως αποκομίσατε από την πολύχρονη διαδρομή σας στον τομέα της διαφήμισης; 
K.T: Πρώτ’ από όλα, να πω ότι έχω διαλέξει να θυμάμαι τα θετικά από τη ζωή στη διαφήμιση: τις μοναδικές εμπειρίες από κάθε καμπάνια, τις συναρπαστικές και συχνά αντιφατικές προσωπικότητες που γνώρισα και την ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Άλλωστε, γι’ αυτόν το λόγο, στο τέλος του βιβλίου μου  Όχι πια sex, μόνο φίλοι, στις «Θερμές Ευχαριστίες» έγραψα: «Είμαι απέραντα ευγνώμων για τη ζωή μου στη διαφήμιση και στους φίλους, πελάτες, συνεργάτες που απέκτησα την εποχή της δουλειάς μου στη διαφήμιση. Όλες οι εμπειρίες και οι αναμνήσεις συνέβαλαν στο να εμπνευστώ αυτό το βιβλίο (αν και οι ήρωες και τα γεγονότα δεν έχουν σχέση με αληθινά πρόσωπα)».

adb: Η προσωπική σας ιστοσελίδα, www.tsemperlidou.gr, μεταφέρει στους αναγνώστες πολλαπλά μηνύματα αισιοδοξίας. Τι είναι για εσάς η ευτυχία;
K.T: Μέσα από το website μου www.tsemperlidou.gr, μεταφέρω θετικά μηνύματα, για να ενδυναμώσω τις αναγνώστριες και τους αναγνώστες μου. Για μένα, ευτυχία είναι όταν οι άνθρωποι πραγματοποιούν τα όνειρά τους. Δεν είναι η ευτυχία έξω από εμάς, κάτι που «κυνηγάμε». Είναι μέσα μας. Με τη στάση μας και με λίγη «προπόνηση», λίγη εξάσκηση, την καλλιεργούμε, για να τη ζούμε καθημερινά. Βοηθάει πολύ σε αυτό και το να επιδιώκουμε καθημερινά τις μικρές χαρές της ζωής.





















Who is who

Η Κατερίνα Τσεμπερλίδου είναι συγγραφέας και inspirational speaker. Πιστεύει στη θετική σκέψη και στη δυνατότητα που έχουμε όλοι να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, αν το θέλουμε. 
Είναι δημιουργός δύο ιστοσελίδων, του www.tsemperlidou.gr, με θέμα του την ευτυχία και τη θετική στάση ζωής, και του www.vivlio.gr, όπου παρουσιάζει κάθε εβδομάδα τα βιβλία που διαβάζει. Ταυτόχρονα, είναι ομιλήτρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με θέματα την ευτυχία, τις γυναίκες, την ηγεσία και την επικοινωνία. 
Λατρεύει τα βιβλία και τα ταξίδια. Διαβάζει 52 βιβλία το χρόνο και έχει ταξιδέψει σε 32 χώρες. Η Κατερίνα Τσεμπερλίδου σπούδαζε νομικά, αλλά από μια σύμπτωση βρέθηκε στο χώρο της διαφήμισης. Εργάστηκε σε μία από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες της Ελλάδας, ως κειμενογράφος, διευθύντρια δημιουργικού και πρόεδρος. 
Δημιούργησε πάνω από 500 διαφημιστικές καμπάνιες και τα σλόγκαν της έχουν γράψει ιστορία. Μερικά από αυτά: «Γάλατα υπάρχουν πολλά, ΝΟΥΝΟΥ όμως ένα», «Με ένα Άρλεκιν, ξεχνιέμαι», «ΙΟΝ Αμυγδάλου, η πρώτη σου αγάπη και παντοτινή», «Και ΝΟΥΝΟΥ και light». Έχει κερδίσει, μαζί με την ομάδα της, 324 διαφημιστικά βραβεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. 
Έχει γράψει 12 βιβλία (μυθιστορήματα, διηγήματα, βιβλία αυτογνωσίας), πολλά από τα οποία έχουν γίνει best sellers. Το  Όχι πια σεξ, μόνο φίλοι ήταν το πρώτο της βιβλίο και έγινε best seller από την πρώτη στιγμή, πουλώντας πάνω από 50.000 αντίτυπα.