To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Νέα εποχή για τους κομμωτές

Νέα εποχή για τους κομμωτές

Tης Άννας Ανδρεώλα

Τονίζει με σαφήνεια ότι οι κομμωτές συνεργάτες της L’Oréal που έχουν υιοθετήσει τη φιλοσοφία της εταιρείας, έχουν αυξήσει τα έσοδά τους.

Η ύφεση έχει επηρεάσει τις επισκέψεις στο κομμωτήριο;

Η ύφεση σαφώς έχει επηρεάσει και τα κομμωτήρια, όπως όλους τους υπόλοιπους κλάδους άλλωστε. Παρατηρούμε μια μείωση στις επισκέψεις των κομμωτηρίων, αλλά και μια, μικρότερη σε έκταση, μείωση στη μέση απόδειξη (γύρω στο -4% ). Οι επισκέψεις φαίνεται να είναι μέχρι το τέλος Αυγούστου πτωτικές κατά -11% μέσο όρο. Αυτό προκύπτει, βέβαια, από το γεγονός ότι οι γυναίκες έχουν σήμερα πια την τάση να καθυστερούν την επίσκεψή τους στον κομμωτή, που κανονικά είναι γύρω στις 45 μέρες.
Από την άλλη πλευρά, πρέπει να ξέρετε ότι συνεχίζουμε να έχουμε ίσως τα υψηλότερα ποσοστά συχνότητας στην Ευρώπη. Η συχνότητα επίσκεψης στις περισσότερες χώρες στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη είναι το πολύ 5-6 φορές το χρόνο. Οι τεχνικές υπηρεσίες είναι, όπως αναμένεται άλλωστε, πιο ανελαστικές, με το χτένισμα και τη μεταπώληση να σημειώνουν την πιο μεγάλη πτώση, περισσότερο από -20%.
Επίσης, ένα χαρακτηριστικό της πρόσφατης κρίσης είναι ότι η κίνηση στα κομμωτήρια δεν έχει ομαλή ροή μέσα στο μήνα, με αποτέλεσμα πολλοί κομμωτές να παραπονιούνται ότι δεν μπορούν να κάνουν σωστό προγραμματισμό του ωραρίου του προσωπικού τους, με συνέπεια άλλες μέρες να μην υπάρχει δουλειά και άλλες μέρες να μην προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν σωστά τους πελάτες τους. Η κρίση αυτή, βέβαια, θα μας δώσει τη δυνατότητα να επανεξετάσουμε τον τρόπο που δουλεύουμε και να επικεντρωθούμε στη βελτίωση της υπηρεσίας προς τον καταναλωτή. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν κλείνουν τα «ακριβά» κομμωτήρια, κλείνουν αυτά που δεν μπορούν να προσφέρουν σωστές υπηρεσίες!

H L’Oréal, όντας «δυνατός» παίκτης στο χώρο κομμωτηρίου. με ποιο τρόπο προστατεύει τον κομμωτή, αλλά και τον καταναλωτή στη δύσκολη περιόδο που ζούμε σήμερα;

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να διαπιστώνουμε ότι οι κομμωτές που έχουν εγκαίρως αντιληφθεί τη φιλοσοφία μας και τη στρατηγική μας όλα αυτά τα χρόνια, μπορούν σε αυτήν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία να επιβιώνουν καλύτερα και υπάρχουν αρκετοί που καταφέρνουν ακόμα και
όπως η μεταπώληση, οι δυνατότητες του σύγχρονου μάρκετινγκ ή η βελτίωση του σέρβις τους κ.λπ.
Είμαι, λοιπόν, περήφανος να πω ότι όλα αυτά που χτίσαμε τα τελευταία χρόνια βοήθησαν τους συνεργάτες μας να αντεπεξέλθουν στην κρίση με τις λιγότερες δυνατόν απώλειες. Είναι σίγουρο ότι η πολύ καλή γνώση της καταναλώτριας που έχουμε, μας βοήθησε να κάνουμε γρήγορες κινήσεις και να εκμεταλλευτούμε άμεσα την αλλαγή στον τρόπο συμπεριφοράς της. Οι γυναίκες, ως καταναλώτριες, θέλουν να πάρουν καλύτερη αξία για τα χρήματά τους, προτιμούν να αγοράζουν τα καινοτομικά προϊόντα και θέλουν και τη δυνατότητα να μπορούν να ψωνίζουν τα αγαπημένα τους προϊόντα σε καλύτερες τιμές, έστω και περιστασιακά με τη μορφή εκπτώσεων.
Έτσι, λοιπόν, εκτός από τα μεγάλα λανσαρίσματα που είχαμε φέτος (βλ. ΙΝΟΑ), που τα επικοινωνήσαμε και με διαφορετικό τρόπο, με έντονη διαφήμιση ακόμα και στην τηλεόραση και προτρέποντας τον κόσμο να επιλέξει την επαγγελματική υπηρεσία και ασφάλεια του κομμωτή και όχι την πρόχειρη δουλειά στο σπίτι, είχαμε επίσης, σε όλες τις μάρκες, ειδικές προσφορές προκειμένου να αναθερμάνουμε τη ζήτηση.


Θα μας δώσετε κάποια στοιχεία για το Anti Crisis Manifesto;

Λαμπρό παράδειγμα όλων αυτών είναι και το «Μανιφέστο κατά της κρίσης», όπως το ονομάσαμε, που είναι κάτι πολύ απλό και πολύ χρήσιμο. Έχουμε, μάλιστα, την τύχη να το δημοσιεύετε στο περιοδικό σας. Πρόκειται για ένα γρήγορο κείμενο, με έξυπνες και χρήσιμες ιδέες/συμβουλές, που μπορεί ο κάθε κομμωτής και το κάθε κομμωτήριο να εφαρμόσει σε καθημερινή βάση. Ένα παράδειγμα πολύ απλό και πολύ βασικό είναι ότι για να έχουμε ένα χαμογελαστό πελάτη, πρέπει να έχουμε ένα χαμογελαστό κομμωτή… Σας προτρέπω να το διαβάσετε και νομίζω ότι θα το βρείτε πολύ χρήσιμο.
Αυτές τις εποχές έχουμε όλοι ανάγκη να επιστρέψουμε πάλι στα βασικά πράγματα και
να αποφύγουμε τον πανικό και τις σπασμωδικές ενέργειες, που είναι φυσικό να μας περιτριγυρίζουν.

Σε τι βαθμό πιστεύετε ότι θα βοηθήσουν αυτές οι προτάσεις της προσπάθειας αύξησης τζίρου ενός κομμωτηρίου;

Υπάρχουν, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, τεράστιες ευκαιρίες για τα κομμωτήρια, που δεν έχουμε εκμεταλλευτεί ακόμη στο μέγιστο. Παρά την τεράστια πρόοδο του κλάδου τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν ακόμα τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Ένα από αυτά είναι και η μεταπώληση, που περιμένουμε να έχει μεγάλη βελτίωση στο άμεσο μέλλον.
Τέλος, σίγουρα είναι η εκπαίδευση, που ίσως είναι και το βασικότερο όλων. Τώρα ακριβώς πρέπει όλοι μας να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην εκπαίδευση, προκειμένου να μπορέσουμε να προσφέρουμε ακόμα πιο επαγγελματικό αποτέλεσμα και σέρβις και να αυξήσουμε την αποδοτικότητα των εργαζoμένων μας. Οι εργαζόμενοι στα κομμωτήρια είναι το πολυτιμότερο παραγωγικό στοιχείο της επιχείρησης. Αξίζει να επενδύσουμε σε αυτό.


Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε σε επίπεδο συνεργατών; Η σημερινή εποχή έχει επιφέρει αλλαγές;

Η στρατηγική μας δεν αλλάζει, πάντα θεωρούσαμε τον κομμωτή συνεργάτη μας, και αυτό συνεχίζουμε και κάνουμε και τώρα και μάλιστα ακόμα περισσότερο. Οι κομμωτές που συνεργάζονται μαζί μας θέλουμε να προοδεύουν περισσότερο από τους υπόλοιπους και να είναι η ζωντανή διαφήμισή μας. Η L’Oréal γεννήθηκε μέσα από τον κομμωτικό κλάδο. Το επάγγελμα αυτό είναι μέσα στα γονίδιά μας και το αποδεικνύουμε έμπρακτα στα 100 χρόνια της ιστορίας μας. Θέλουμε όλα τα κομμωτήρια στην Ελλάδα να δοκιμάζουν και να προτιμούν τα προϊόντα μας, γι’ αυτό και έχουμε επενδύσει τόσο πολύ στην έρευνα και την τεχνολογία. Έχουμε την καλύτερη εκπαίδευση, αλλά και το σημαντικότερο: έχουμε την πρόθεση να ωθήσουμε περισσότερους καταναλωτές προς το κομμωτήριο, επενδύοντας σημαντικά χρήματα και κάνοντας έντονη διαφήμιση προς αυτή την κατεύθυνση.

Τι ζητάει σήμερα ο Έλληνας κομμωτής από τη L’Oréal;

Είναι πολύ απλό. Ο κομμωτής ζητάει τη σιγουριά και την ασφάλεια. Τη σιγουριά ότι συνεργάζεται με έναν όμιλο ο οποίος θα του δίνει διαρκώς λύσεις και καινούργιες δυνατότητες να εξελίσσεται, αλλά και την ασφάλεια ότι αυτός ο συνεργάτης του ξέρει να κάνει καλά τη δουλειά του, ξέρει πού βαδίζει, δεν θα τον προδώσει και θα του υποδείξει το σωστό δρόμο παίρνοντάς τον από το χέρι και οδηγώντας τον με ασφάλεια έξω από την κρίση, σε μια νέα εποχή γεμάτη ευημερία και ανάπτυξη.
Είναι εντυπωσιακό ότι περισσότεροι κομμωτές θέλουν να είναι κοντά μας αυτή την περίοδο, παρά να επιλέξουν κάποια πολύ φθηνή και μικρή εταιρεία. Στη L’ Oréal έχουμε ήδη σχεδιάσει το κομμωτήριο του μέλλοντος και είμαστε έτοιμοι να το παρουσιάσουμε στους άμεσους συνεργάτες μας. Υπάρχουν υπέροχες προοπτικές στον κλάδο και είμαστε έτοιμοι να τις υλοποιήσουμε. Αρχίζει μια νέα εποχή!

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο Estetica-Τεύχος 47 (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2010)