To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Α. Γιαννόπουλος, ιδρυτής Agora: Θέλουμε το Agora-Corporate Affairs Forum να γίνει ετήσιος θεσµός

Α. Γιαννόπουλος, ιδρυτής Agora: Θέλουμε το Agora-Corporate Affairs Forum να γίνει ετήσιος θεσµός
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, οι επαγγελµατίες Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας θα συζητήσουν τα interna corporis τους στο Agora - 1st Corporate Affairs Forum 2023 (www.agora-caforum.gr), το οποίο θα πραγµατοποιηθεί τον προσεχή Μάιο, στην Αθήνα.


Ο ιδρυτής του Agora και επικεφαλής της Public Affairs and Networks, Ανδρέας Γιαννόπουλος, µας µιλά για το πώς ξεκίνησε η ιδέα ενός Corporate Affairs Forum στην Ελλάδα, τους στόχους και τις θεµατικές του, καθώς και για τη λειτουργία και το επάγγελµα ενός στελέχους Εταιρικών Υποθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα δηµιουργίας του Agora - Corporate Affairs Forum;

Η διανοητική άσκηση βασίστηκε στη διαπίστωση ότι λείπει εµφατικά µια ευκαιρία συνάντησης µεταξύ επαγγελµατιών Εταιρικών Υποθέσεων, στην οποία θα µπορούν να συζητούν µεταξύ τους, αλλά και µε άλλους εταίρους, τα interna corporis, τον δικό τους επαγγελµατικό µικρόκοσµο, τις προκλήσεις, τις δυσκολίες, τις διεθνείς εµπειρίες, τις προοπτικές - όλα αυτά δηλαδή που δεν είχαν την ευκαιρία, έως σήµερα να τα συζητήσουν σε ένα δοµηµένο πλαίσιο.

Θα προσέθετα εδώ ότι σε αυτή τη διαδικασία κυοφορίας της νέας αυτής ιδέας, συνέβαλε πολύ και η εµπειρία από τη δική µου πρότερη επαγγελµατική ζωή στη λειτουργία των Εταιρικών Υποθέσεων και την ερώτηση που έθετα διαρκώς στον εαυτό µου: «Τι είδους εργαλεία θα ήθελα να έχω στη διάθεσή µου, για να κάνω αποτελεσµατικότερα τη δουλειά µου και να αναπτύσσοµαι ως επαγγελµατίας Εταιρικών Υποθέσεων;»

Σε ποιους απευθύνεται το Agora - Corporate Affairs Forum;

Στο Agora - 1st Corporate Affairs Forum 2023 θα συµµετάσχουν στελέχη Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας, επικεφαλής εταιρειών, στελέχη δικηγορικών εταιρειών, πανεπιστηµιακοί και ειδικοί, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, για να συζητήσουν τις εξελίξεις και προκλήσεις στους σηµερινούς αβέβαιους καιρούς, αλλά και να δικτυωθούν και να µοιραστούν εµπειρίες.

Το Forum θα περιλαµβάνει οµιλίες σηµαντικών εταίρων και στρατηγικές συζητήσεις σε σειρά θεµάτων που απασχολούν τους επαγγελµατίες Εταιρικών Υποθέσεων, µε στόχο να αποκοµίσουν ιδέες και καλές πρακτικές από συναδέλφους και διάφορους κλάδους.

Ποιες θα είναι οι βασικές θεµατικές του Forum;

Το Agora - 1st Corporate Affairs Forum 2023 θα περιλαµβάνει οµιλίες και συζητήσεις σε πάνελ, οι οποίες θα αφορούν σε σειρά επίκαιρων θεµάτων για τη λειτουργία των Εταιρικών Υποθέσεων στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Οι θεµατικές θα είναι οι εξής:

  • Ρυθµιστικό πλαίσιο οµάδων πίεσης στην Ελλάδα: ∆ιδάγµατα και προοπτικές
  • Επικοινωνία για Εταιρικές Υποθέσεις - Σχεδιασµός στρατηγικής και ψηφιακά εργαλεία
  • Η εικόνα του επαγγέλµατος των Εταιρικών Υποθέσεων στην Ελλάδα
  • Πορεία σε αβέβαιους καιρούς: Πώς επιχειρήσεις και κυβερνήσεις µπορούν να εργαστούν µαζί;
  • Εταιρικές Υποθέσεις στην Αθήνα και τις Βρυξέλλες: Οµοιότητες, διαφορές, αλληλεπιδράσεις
  • Βιώσιµη Ανάπτυξη και ESG - Καλές Πρακτικές
  • Επικοινωνία Κρίσεων
  • Μπορεί να νοούνται απαγορεύσεις κλάδων κατά την άσκηση της λειτουργίας των Εταιρικών Υποθέσεων;
  • ∆ιαλέγοντας συµβούλους Εταιρικών Υποθέσεων
  • Ο ρόλος της επιστήµης στη διαµόρφωση δηµόσιων πολιτικών
  • Τι θα απασχολήσει τα ευρωπαϊκά κοινοτικά όργανα έως το τέλος του 2023; 


Πώς αντέδρασαν η αγορά και τα στελέχη µετά την ανακοίνωση του Agora Forum;

Ήδη, από τις πρώτες συζητήσεις µας, οι επαγγελµατίες υποδέχονται ενθέρµως την προοπτική δηµιουργίας ενός Corporate Affairs Forum στην Ελλάδα, συµφωνώντας απολύτως µε τη διαπίστωση της ανάγκης ενός τέτοιου Forum. Γι’ αυτό, και η δική µας φιλοδοξία είναι να καταστεί ετήσιος «θεσµός». 


 Πριν από δύο χρόνια περίπου, µας εκπλήξατε µε µια πολύ ενδιαφέρουσα συγγραφική σας πρωτοβουλία µε θέµα το lobbying. Για πρώτη φορά, νοµίζω, στην Ελλάδα, γίναµε κοινωνοί γνώσης γι’ αυτό το παρεξηγηµένο αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρον, επάγγελµα µέσω των δύο καλαίσθητων, ευσύνοπτων και ιδιαιτέρως χρήσιµων βιβλίων σας: «Το Lobbying στην Ελλάδα» και «Το Lobbying στις Βρυξέλλες». Τι µπορεί να ωθεί, αλήθεια, έναν έµπειρο επαγγελµατία να διαβεί αυτό το κατώφλι και να «εκτεθεί» γράφοντας βιβλία για τη δουλειά του και ποιες οι προσδοκίες σας;

∆εν ζήλεψα σε αυτήν τη, θέλω να πιστεύω, ώριµη φάση της επαγγελµατικής µου ζωής, να γίνω συγγραφέας, αν και το γράψιµο µε θέλγει γενικώς. Ο στόχος µου ήταν να βάλω σε µια σειρά ορισµένες σκέψεις και, κυρίως, προσωπικές εµπειρίες και διδάγµατα από χρόνια εµπειρίας στο «δηµοκρατικό πεζοδρόµιο» των εταιρικών υποθέσεων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και να τα µοιραστώ µε άλλους ενδιαφεροµένους - είτε αυτοί είναι έµπειροι επαγγελµατίες είτε νεότεροι που ξεκινούν ή σκοπεύουν να ασκήσουν το συναρπαστικό αυτό επάγγελµα. Και, από ό,τι λέει ο ευγενής εκδότης που είχε τη γενναιότητα να αναλάβει την έκδοσή τους, µάλλον έχουν απήχηση στο αναγνωστικό κοινό.

 Τι είναι ακριβώς το επάγγελµα του lobbying ή, όπως φαίνεται να προτιµάτε, των εταιρικών/δηµοσίων υποθέσεων; Είναι επιστήµη;

Το lobbying δεν είναι επιστήµη. Μάλλον στοιχεία τέχνης έχει περισσότερο. Κάτι σαν ένα  ψηφιδωτό, όπου ο επαγγελµατίας εταιρικών/δηµοσίων υποθέσεων καλείται να συνθέσει πολλές και διαφορετικές ψηφίδες. Η άσκηση των εταιρικών υποθέσεων δεν είναι µια θεωρητική δραστηριότητα, αλλά εξελίσσεται, εξ ορισµού σχεδόν, στο πεδίο.

 Εργαστήκατε ως στέλεχος των Εταιρικών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων για λογαριασµό γνωστής πολυεθνικής εταιρείας στις Βρυξέλλες. Ποια είναι η εµπειρία σας έχοντας ασκήσει αυτό το επάγγελµα στην πρωτεύουσα της Ευρώπης;

Θα σας εκµυστηρευθώ: δεν τοποθετήθηκα στις Βρυξέλλες για τις πρότερες γνώσεις και εµπειρίες µου «περί των ευρωπαϊκών». Προφανώς, η επιλογή έγινε βάσει άλλων δεξιοτήτων. Θέλω να πω ότι την ευρωπαϊκή γραφειοκρατία τη διδάχθηκα επί του πεδίου. Στο «δηµοκρατικό πεζοδρόµιο» των Βρυξελλών -το οποίο διαφέρει από το αντίστοιχο αθηναϊκό- πρώτον, γιατί υπάρχει και δεύτερον, γιατί είναι πλακόστρωτο. Οι γαλλόφωνοι το λένε «pavé». Και όταν το περπατούν πολύ, λένε: «j’ai battu le pavé», δηλαδή «έλιωσα τα παπούτσια µου». Ε, λοιπόν, αυτό έκανα κι εγώ. Για να µάθω, πρώτα από όλα. Στην πράξη, όχι στη θεωρία. Και γιατί, ως γνωστόν, όποιος γυρίζει, µυρίζει… Τεράστια αρχή/αλήθεια στη δουλειά ενός επαγγελµατία εταιρικών/δηµοσίων υποθέσεων, ενός lobbyist. Εκεί είναι, ωστόσο, που διδάχθηκα τι σηµαίνει να παίζεις στο Champions League. Αφενός, στελέχη, συνάδελφοι, υψηλού επαγγελµατισµού και προσόντων και, αφετέρου, µια γραφειοκρατία εξαιρετικής κατάρτισης, που προκαλεί δέος και σε αναγκάζει να πας δύο και τρεις φορές καλά προετοιµασµένος σε µια συνάντηση. Networking στην υψίστη του εκδοχή: Οι µισοί κάνουν lobbying στους άλλους µισούς. 

 Ποιος ο ρόλος της επικοινωνίας στις δηµόσιες/εταιρικές υποθέσεις;

Η επικοινωνία στις εταιρικές/δηµόσιες υποθέσεις δεν αποτελεί αυτοσκοπό αλλά εργαλείο στο πλαίσιο ενός πλήρους σχεδίου δράσης. Ως κρίσιµο εργαλείο του σχεδίου δράσης, το σχέδιο επικοινωνίας θα πρέπει να εξελίσσεται και αυτό στις δικές του διάφορες φάσεις, εντασσόµενο στις φάσεις, τους στόχους και τη στρατηγική του γενικού σχεδίου δράσης. Και για να είναι ένα πλάνο επικοινωνίας πλήρες και αποτελεσµατικό, χρειάζεται ο συντάκτης του να γνωρίζει σε βάθος το επικοινωνιακό τοπίο. Για αυτό και θα προσκαλέσουµε έγκριτους ειδικούς της επικοινωνίας στο Agora - 1st Corporate Affairs Forum 2023.

 Η εταιρεία σας έχει δηµιουργήσει, εδώ και µερικά χρόνια, τον Κύκλο Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας. Μπορείτε να µας πείτε για τους στόχους και τη λειτουργία του;

Ο Κύκλος Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας λειτουργεί από το 2017 και αποτελείται από στελέχη ξένων πολυεθνικών και µεγάλων ελληνικών εταιρειών, τα οποία συναντώνται, σε µηνιαία βάση, στην Αθηναϊκή Λέσχη, και, µε τη συµµετοχή ενός δηµόσιου προσώπου κάθε φορά, συζητούν θέµατα δηµόσιου ενδιαφέροντος. Στις συναντήσεις του Κύκλου έχουν µετάσχει υπουργοί, βουλευτές, ευρωβουλευτές, στελέχη ΜΜΕ, πανεπιστηµιακοί και ειδικοί, κυρίως από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό. Από τον Ιανουάριο 2022, δε, ξεκινήσαµε τη λειτουργία τριών νέων Κύκλων: του Κύκλου Young Talents, του Κύκλου Οικονοµικών ∆ιευθυντών και του Κύκλου Νοµικών ∆ιευθυντών.