Δυναμική παρουσία στο MINDS: SEDEA Market Research Forum 2025 στις 27 Νοεμβρίου
Tο MINDS: SEDEA Market Research Forum 2025 πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025 στο Σαρόγλειο Μέγαρο με εξαιρετική επιτυχία, συγκεντρώνοντας ηγετικές προσωπικότητες από τον χώρο της Έρευνας Αγοράς, της ακαδημαϊκής κοινότητας, των επιχειρήσεων και των θεσμικών φορέων.
Όπως τόνισε η κα. Σοφία Σκλάβου, πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου στον χαιρετισμό της, η έρευνα αγοράς αποτελεί το θεμέλιο κάθε σύγχρονης στρατηγικής: αποτυπώνει τις στάσεις, τις αξίες και τις ανάγκες των ανθρώπων, ενώ η κα. Βαλέρια Τσάμη, πρόεδρος του ΣΕΔΕΑ, έδωσε το στίγμα πως η πρόκληση για την χάραξη της νέας εποχής είναι εδώ.

Ιδιαίτερη τιμή για το Forum αποτέλεσε η παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών, κ. Θοδωρή Λιβάνιου, ο οποίος στη δήλωσή του υπογράμμισε τη σημασία της αξιοπιστίας και της επιστημονικής ποιότητας των εταιρειών Έρευνας Αγοράς που ανήκουν στον ΣΕΔΕΑ – τον επίσημο Σύλλογο του κλάδου στην Ελλάδα.
Στο πλαίσιο του Forum συζητήθηκαν οι σύγχρονες προκλήσεις και εξελίξεις στον χώρο των δημοσκοπήσεων, οι απαραίτητοι κανόνες ποιότητας, τα όρια σφάλματος, η σημασία των μεθοδολογικών προδιαγραφών, καθώς και οι πρακτικές διαφάνειας που εφαρμόζονται διεθνώς. Δόθηκε έμφαση στην ανάγκη οι δημοσκοπήσεις να διεξάγονται από οργανωμένες, πιστοποιημένες εταιρείες, με πλήρη τήρηση δεοντολογικών κριτηρίων και επιστημονικής τεκμηρίωσης.
Το Forum αποτέλεσε το βήμα για εμπνευσμένες παρουσιάσεις και ουσιαστικό διάλογο γύρω από την καινοτομία, τα big data, την τεχνητή νοημοσύνη και τον τρόπο με τον οποίο η Έρευνα Αγοράς εξελίσσεται και επαναπροσδιορίζεται, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της κοινωνίας, της οικονομίας και των επιχειρήσεων.
Με το MINDS: ΣΕΔΕΑ Market Research Forum, ο ΣΕΔΕΑ άνοιξε έναν σύγχρονο χώρο διαλόγου που αναδεικνύει την αξία της έρευνας ως μοχλού ανάπτυξης, καινοτομίας και διαφάνειας. Είναι η αρχή μιας συζήτησης που ξεκίνησε με καινοτόμες ομιλίες στο συνέδριο και πρέπει να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.

Μια συζήτηση για το πώς η έρευνα μπορεί να γίνει ακόμα πιο ανοιχτή, ακόμη πιο χρήσιμη και πιο συμπεριληπτική.
Τα δεδομένα δεν είναι πια απλοί αριθμοί, αλλά οι χάρτες που μας οδηγούν και χαράζουν στρατηγικές.
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη κρίση, αλλά την πολλαπλασιάζει.
Η βιωσιμότητα δεν είναι μια τάση, αλλά η ίδια η προϋπόθεση για να υπάρξει μέλλον.
Η έρευνα αγοράς είναι η πυξίδα που ενώνει επιχειρήσεις με κοινωνία, το εργαλείο που
μετατρέπει την αβεβαιότητα σε κατεύθυνση. Και όπως είπε και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Παύλος Μαρινάκης,
είναι η φωνή του πολίτη που μας καλεί να ακούσουμε, να κατανοήσουμε και να δράσουμε.
Ξεχωριστή μνεία στους νέους, σπουδαστές που παρευρέθηκαν στο συνέδριο, αλλά και της ακαδημαϊκής κοινότητας και της πολιτείας που έδωσαν το παρών με αξιοσημείωτες ομιλίες.
Το MINDS αποτέλεσε έναν ακόμα σημαντικό σταθμό για τον κλάδο, καθώς όλα τα μέλη του ΣΕΔΕΑ έδωσαν το παρών, στηρίζοντας ενεργά τον ρόλο του Συλλόγου ως θεσμικού εκπροσώπου της Έρευνας Αγοράς στην Ελλάδα.
Δείτε εδώ όλα τα μέλη του ΣΕΔΕΑ μέσω της επίσημης σελίδας του συλλόγου.
Οι Ομιλητές από ένα ευρύ φάσμα δραστηριότητας
Η φετινή διοργάνωση φιλοξένησε διεθνείς ομιλήτριες παγκοσμίου κύρους, όπως η Anne-Sophie Damelincourt, πρόεδρος της ESOMAR (2025–2028), η Debrah Harding
Managing Director, Market Research Society (MRS), εκπροσώπους από εταιρείες ερευνών, οργανισμούς, πολυεθνικές, ακαδημαϊκούς φορείς και την πολιτεία. Με σειρά εμφάνισης, το βήμα πήραν εκπρόσωποι των Metron Analysis, Εurobank, Esomar, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Data Power, Alternative Research Solutions, Aegean Airlines, o Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Hellenic Research House, o Yπουργός Εσωτερικών, Pulse RC / Kosmon, Marc SA, MRB Hellas, Global Link, Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Έρευνων (ΙΟΒΕ), Ipsos Opinion, Σύλλογος Διαφημιζομένων Ελλάδος, NielsenIQ, Kantar, L’Oreal Hellas, Imperial Brands, Focus Bari, Mastercard.
