To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Στα 16,9 δισ. ευρώ η αγορά ποδοσφαίρου

Στα 16,9 δισ. ευρώ η αγορά ποδοσφαίρου
Στα 16,9 δισ. ευρώ η αγορά ποδοσφαίρου

Η ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου αναπτύχθηκε κατά 4% (0,6 δισεκατομμύρια ευρώ) από άποψη εσόδων, αγγίζοντας τα 16,9 δις ευρώ το έτος 2010/2011, σύμφωνα με την 21η ετήσια έκθεση της Deloitte με τίτλο \"Annual Review of Football Finance\". Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα, τα πέντε μεγάλα πρωταθλήματα της γηραιάς ηπείρου (Bundesliga, La Liga, Ligue 1, Premier League και Serie A) σημείωσαν αύξηση εσόδων κατά 181 εκατ. ευρώ (2%), αγγίζοντας στο σύνολο το ποσό των 8,6 δις ευρώ.

Σύμφωνα με όσα σχολίασε ο Dan Jones, Partner στο Sports Business Group της Deloitte...: «Παρά το γεγονός ότι φέτος παρατηρήθηκε βραδύτερος ρυθμός ανάπτυξης σε σύγκριση με το μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας (7%), δεδομένων των προβλημάτων στην ευρύτερη οικονομία η ανάπτυξη αυτή αποτελεί αξιόλογη επίδοση. Πιο συγκεκριμένα, τα νέα συμβόλαια δικαιωμάτων μετάδοσης της Premier League και της ιταλικής Serie A, τα οποία ξεκίνησαν το 2010/11, αποδεικνύουν ότι το υψηλού επιπέδου ποδόσφαιρο εξακολουθεί να προκαλεί το ενδιαφέρον του κοινού».

Κυρίαρχο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα παγκοσμίως αναδεικνύεται η αγγλική Premier League, με τις αγγλικές ομάδες να συγκεντρώνουν έσοδα της τάξης των 2,5 δις ευρώ κατά το έτος 2010/11 (ποσοστιαία αύξηση 12% σε αγγλικές λίρες). Η περαιτέρω υποτίμηση της αγγλικής λίρας έναντι του ευρώ περιόρισε τη διαφορά από το δεύτερο πρωτάθλημα της κατάταξης τη γερμανική Bundesliga (1,746 δις ευρώ) κατά 6%. Ωστόσο, η διαφορά των δύο πρώτων πρωταθλημάτων παραμένει στα 769 εκατομμύρια ευρώ.

Από την πλευρά του, ο Senior Partner στην Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε., Μάνος Πηλείδης, σημείωσε: «Όπως αποδεικνύεται από την αναφορά Annual Review of Football Finance 2012, το ποδόσφαιρο διατηρεί τη θέση του ως ένα σημαντικό κομμάτι του χώρου του θεάματος. Παρατηρείται, όμως, ότι κάθε χρονιά οι ομάδες βασίζονται περισσότερο στα έσοδα των δικαιωμάτων μετάδοσης και σε άλλα εμπορικά έσοδα και λιγότερο στα εισιτήρια Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι οι ομάδες έχουν μεγαλύτερη εξάρτηση από την τηλεόραση και τους χορηγούς και μικρότερη από τους φιλάθλους».