To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Έλενα Λαγκαδινού - Ντόρα Κάππου: Χτίζοντας αξιοπιστία στην εποχή της παραπληροφόρησης

Έλενα Λαγκαδινού - Ντόρα Κάππου: Χτίζοντας αξιοπιστία στην εποχή της παραπληροφόρησης

Η Έλενα Λαγκαδινού και η Ντόρα Κάππου, Corporate Communications Directors της αία relate, μας μίλησαν για την εξέλιξη του κλάδου και για όλα εκείνα που κάνουν την εταιρεία να ξεχωρίζει.

Πώς προσεγγίζει η αία relate την επικοινωνία στην εποχή μας, που οι κρίσεις τείνουν να γίνουν η νέα κανονικότητα; Γιατί μια εταιρεία να επενδύσει στην επικοινωνία της;


Έλενα Λαγκαδινού, Corporate Communications Directors της αία relate
: 
Όσο παράδοξο και αν ακούγεται, νέες έρευνες δείχνουν πως μετά την υγειονομική κρίση η εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών προς τις επιχειρήσεις αυξήθηκε ραγδαία, αγγίζοντας το 45%. Βλέπουμε, λοιπόν, πως έχει δημιουργηθεί ένα μοναδικό momentum. Μια εμπιστοσύνη από τους καταναλωτές, στην οποία οφείλουμε να σταθούμε αντάξιοι. Και εδώ έρχεται ο δικός μας ρόλος ως σύμβουλοι επικοινωνίας. Οφείλουμε να εμπνεύσουμε τους συνεργάτες και τους πελάτες μας να λειτουργούν συντονισμένοι με όσα συμβαίνουν στον κόσμο. Με στρατηγική επικοινωνίας, η οποία εκτός από 360ο οφείλει να είναι και δυναμική, να δίνει λύσεις σε όσα απασχολούν. Γιατί για εμάς στην αία relate η επικοινωνία είναι κυρίως ενσυναίσθηση και καθημερινά εργαζόμαστε με γνώμονα καθετί που κάνουμε να δημιουργεί αξία για τους πελάτες μας, αφήνοντας ένα θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία.


Ντόρα Κάππου, Corporate Communications Directors της αία relate
:
Μας αρέσει να κάνουμε τα πράγματα αλλιώς. Να βγαίνουμε έξω από στεγανά, να σκεφτόμαστε χωρίς περιορισμούς. Κινούμαστε με ευελιξία και βρίσκουμε λύσεις. Agility, όχι απλά ως ένα ακόμα buzzword που περιγράφει τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα οι επιχειρήσεις. Agility που στηρίζεται σε γνώσεις, εξειδίκευση, διαρκή έρευνα, στρατηγική σκέψη, σχέσεις ουσίας, αλλά και απόλυτη κατανόηση της ρευστότητας του τοπίου. Αυτό προστάζει και η επικοινωνία ως κλάδος άλλωστε. Συνεχή ανανέωση, εγρήγορση, διαρκή αναζήτηση του «γιατί» και φυσικά σφαιρική άποψη.

Η εταιρική επικοινωνία σε μια άκρως ψηφιακή εποχή γρήγορης ενημέρωσης, τι προστιθέμενη αξία μπορεί να δώσει σε έναν πελάτη; 

N.K.: Η άνθηση των ψηφιακών μέσων και των social media έχουν οδηγήσει σε μια υπέροχη πολυφωνία αλλά παράλληλα και σε μια έκρηξη παραπληροφόρησης. Ο τεράστιος όγκος πληροφοριών και η έλλειψη παιδείας σχετικά με τα μέσα ενημέρωσης καθιστούν συχνά τα γεγονότα δυσδιάκριτα από τη μυθοπλασία. Και εδώ είναι που πρέπει η εταιρική επικοινωνία και το σύγχρονο πρόσωπο του PR να διαχωρίσουν τη θέση τους. Στην αία relate πρεσβεύουμε απόλυτα τον καταλυτικό ρόλο που οι επαγγελματίες Δημοσίων Σχέσεων οφείλουν να διαδραματίσουν στον αγώνα εναντίον των fake news.

Ε.Λ.: Σ’ αυτήν τη νέα πραγματικότητα της παραπληροφόρησης, διαμορφώνουμε για τους πελάτες μας εταιρική φήμη και εικόνα που βασίζεται σε αυθεντικό αφήγημα, μηνυματολογία που προάγει ουσιαστικές συνδέσεις με τους παραλήπτες και πράξεις με μακροχρόνια δέσμευση και ενσυναίσθηση. Και για να συμβεί αυτό πρέπει να χτίζουμε μια ισχυρή σχέση με τον κάθε πελάτη. Μια σχέση που οδηγεί σε στρατηγική ποιοτικής επικοινωνίας που εμπνέει. Μόνο έτσι χτίζεται η αξιοπιστία - και για τους πελάτες μας, αλλά και για εμάς τους ίδιους ως επαγγελματίες στον κλάδο της επικοινωνίας. 

Αν μπορούσατε να δώσετε μόνο μία συμβουλή στους πελάτες σας, ποια θα ήταν αυτή; 

N.K.: Το χτίσιμο μιας αυθεντικής εταιρικής εικόνας οφείλει να ξεκινάει εκ των έσω. Σε παγκόσμιο επίπεδο, βιώνουμε τον απόηχο της «Μεγάλης Παραίτησης» και είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ ότι ο πιο σημαντικός stakeholder για κάθε επιχείρηση είναι ο ίδιος ο εργαζόμενος. Σε μια εποχή που το πιο εύκολο πράγμα είναι να «ακυρώσεις» την κάθε επιχείρηση ή μάρκα, αποδεικνύεται ότι ακόμη και η εταιρική κουλτούρα μπαίνει στο μικροσκόπιο και συνδέεται άμεσα με τη δημόσια εικόνα και την εταιρική φήμη, αναδεικνύοντας την αξία της στρατηγικής εσωτερικής επικοινωνίας.

Ε.Λ.: Θα προσθέσω σε αυτό τη στρατηγική επικοινωνίας βιωσιμότητας, η οποία για πολλούς έως τώρα ήταν good to have, ενώ πλέον καθίσταται ως must have. Κι εμείς στην αία relate πιστεύουμε βαθιά στη σημασία της βιωσιμότητας. Αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και για την ανάπτυξη των εταιρειών αλλά και για τη σχέση τους με τους stakeholder τους. Οι εταιρείες πλέον δεσμεύονται και πράττουν με βάση τη λειτουργία τους και τον κόσμο γύρω τους.

Ένας νέος επαγγελματίας που κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώρο, γιατί να επιλέξει την αία relate;  

Ε.Λ.: Στην αία relate λειτουργούμε ως μια ομάδα που δίνει έμφαση στην ανάπτυξη στρατηγικής επικοινωνίας, όπου όλες οι πόρτες είναι «ανοιχτές», καμία πληροφορία δεν είναι κρυφή, κανένας πελάτης απρόσιτος και οι δυνατότητες προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης -καθέτως και οριζοντίως- είναι ανοιχτές. Προσεγγίζουμε ταλέντα χωρίς περιορισμούς σε τυπικά πτυχία. Θέλουμε στελέχη με πάθος για την επικοινωνία, όρεξη για εξέλιξη και δίψα για νέες - καθημερινές προκλήσεις. Είμαστε μια δεμένη ομάδα που ο καθένας θα βάλει «πλάτη» όταν ο συνάδελφος χρειαστεί βοήθεια.

Ν.Κ.: Στην αία κάθε γνώμη μετράει και κάθε άποψη έχει τη βαρύτητά της. Ο κάθε συνάδελφος είναι εν δυνάμει μέντορας του άλλου, ασχέτως ηλικίας ή εμπειρίας. Οι άνθρωποι της αία relate προέρχονται από διαφορετικά background, διαφορετικές γενιές, αλλά όλοι έχουμε ένα κοινό σημείο: το πάθος γι’ αυτό που κάνουμε.

CONTACT DETAILS

ONOMA

αία relate
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Ακαδημίας 4, Αθήνα 10671
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
2107418900
Ε-MAIL
aea@aea.gr
URL
www.aea.gr
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Αλεξία Κυρζίδη, Administrative Manager