Ελένη Κωνσταντινίδη, CEO & Partner της Hill + Knowlton Strategies: Παντός Καιρού*



.jpg)
Η Ελένη Κωνσταντινίδη, CEO & Partner της Hill + Knowlton Strategies μας μίλησε για τον ρόλο των εταιριών Δημοσίων Σχέσεων.
Θεωρείτε πως έχει αλλάξει ο ρόλος των επαγγελματιών και των εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων σήμερα; Ποιες δεξιότητες πρέπει να διαθέτουν στη σημερινή εποχή και πού πρέπει να εστιάζουν;
Ελένη Κωνσταντινίδη, CEO & Partner της Hill + Knowlton Strategies: Ζούμε σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων σε παγκόσμιο, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, οι οποίες έχουν καταστήσει το ρόλο των Δημοσίων Σχέσεων περισσότερο στρατηγικό από ποτέ, συγκριτικά με το παρελθόν. Βλέπουμε όλο και περισσότερους οργανισμούς να αποκτούν θέση Chief Communication Officer ε ρόλο και λόγο στο διοικητικό Συμβούλιο. Παράλληλα, η αλματώδης εξέλιξη των ψηφιακών μέσων και η επιτάχυνση των τεχνολογικών εξελίξεων έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο: το ευρύ κοινό μπορεί να αλληλοεπιδρά με εταιρείες και brands, οι ηθικές αξίες των οργανισμών επηρεάζουν και την προδιάθεση απέναντί τους, ενώ οι κρίσεις που ξεκινούν από τα κοινωνικά δίκτυα εξελίσσονται με ταχύτητες που μας ήταν άγνωστες στο παρελθόν.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι και οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων έχουν γίνει στρατηγικός εταίρος των πελατών και έχουν κληθεί να αναδιαμορφώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Το πόσο συνυφασμένος είναι ο κλάδος με τις τεχνολογικές εξελίξεις, προκύπτει εύκολα αν αναλογιστούμε ότι κάποτε κάθε πρωί, η αποδελτίωση των πελατών γινόταν με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή κόβοντας τα αποκόμματα των εφημερίδων, και σήμερα έχουμε εργαλεία social listening, data και insights που δεν φανταζόμασταν. Με δεδομένο ότι η Hill+Knowlton είναι μία από τις πρώτες εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα, έχουμε αλλάξει πολλές φορές από την ίδρυσή μας μέχρι σήμερα και αυτό είναι κάτι που προσωπικά με συναρπάζει.
Με αφορμή αυτό, λοιπόν, θέλω να πω ότι το ανήσυχο πνεύμα είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που πρέπει να διαθέτει ένας επαγγελματίας Δημοσίων Σχέσεων και δεν το περιορίζω μόνο στο χώρο του γραφείου. Πρέπει να έχεις διάθεση να εξελίσσεις τον εαυτό σου, να παρακολουθείς τι συμβαίνει στον κόσμο, να ανακαλύπτεις τα trends, να κάνεις networking, να επιμορφώνεσαι. Δευτερευόντως, θα ήθελα να επισημάνω τη σημασία των soft skills, γιατί είναι εξίσου σημαντικά. Για παράδειγμα, η ικανότητα να επικοινωνείς με σαφήνεια, φαντάζει αυτονόητη όταν είσαι στην επικοινωνία, αλλά δεν είναι πάντα έτσι. Η ενσυναίσθηση και η ομαδικότητα είναι εξίσου σημαντικές αρετές. Για το τέλος άφησα τρεις δεξιότητες που είναι πολύτιμες λόγω της φύσης της δουλειάς: adaptability, flexibility και resilience.
Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες και κάποια projects που ξεχωρίζετε;
Την τελευταία τριετία μάς έχουν εμπιστευτεί πολύ μεγάλοι οργανισμοί που εισέρχονται στην ελληνική αγορά και βρίσκονται πίσω από μεγάλα έργα και επενδύσεις. Θα αναφέρω ενδεικτικά εδώ την ανακοίνωση των Data Centers της Microsoft, το άνοιγμα της ελληνικής θυγατρικής της NTT Data, την είσοδο της Klarna στην ελληνική αγορά, καθώς επίσης και την επιλογή μας ως επικοινωνιακού συνεργάτη της GIC. Ξεχωρίζω αυτές τις συνεργασίες γιατί αποτελούν ορόσημα για τη χώρα και την επιχειρηματικότητα και κατά συνέπεια και για εμάς τους ίδιους.
Από πρόσφατες συνεργασίες μας θα ήθελα να ξεχωρίσω την καμπάνια για το πολυβραβευμένο πρόγραμμα «Πρώτα Εσύ» για την υποστήριξη φροντιστών οι οποίοι βρίσκονται δίπλα σε άτομα με χρόνιες παθήσεις, που υλοποιήθηκε με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ατόμων με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας (ΠΟΑ ΣΚΠ). Το ξεχωρίζω γιατί, όταν η δουλειά ας έχει μια διάσταση κοινωνικής προσφοράς, εκτός από τη στρατηγική βάζουμε και την καρδιά μας!
Τέλος, καμπάνιες με creative storytelling και δυνατές δημιουργικές ιδέες όπως αυτό της Adidas για το λανσάρισμα του παπουτσιού Barricade, αλλά και της Μηνιγγίτιδας B, είναι αυτές που μας ξεχωρίζουν σαν εταιρεία και δείχνουν στην πράξη την 360ο φύση μας.
H 360ο καμπάνια ενημέρωσης για τη μηνιγγίτιδα Β βασίζεται σε ένα απλό και πολύ αληθινό insight: όταν γίνεσαι γονιός αλλάζεις. Βλέπεις κινδύνους εκεί που οι άλλοι δεν βλέπουν. Μια σειρά «ΜΗΝ» ενάντια σε απλούς ή υπερβολικούς κινδύνους της καθημερινότητας έρχεται να ανατραπεί από έναν κίνδυνο ο οποίος δεν φαίνεται: τον κίνδυνο της μηνιγγίτιδας Β. Όλα τα «ΜΗΝ» της καμπάνιας καταλήγουν σε ένα πολύ δυνατό call to action: ΜΗΝ το αναβάλλεις.
Ποια είναι η φιλοσοφία και η στάση της εταιρείας σε αυτό το περιβάλλον; Πού θα λέγατε πως εξειδικεύεται και ποια στοιχεία τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό;
Η Hill+Knowlton είναι από τις πρώτες εταιρείες που εστίασαν στην έννοια του purpose προτού ακόμη γίνει της μόδας. Αυτό μας διαφοροποιεί σίγουρα από τον ανταγωνισμό και είναι η βάση όσων κάνουμε. Είμαστε επίσης ία από τις λίγες εταιρείες που είναι insights και data driven σε όλες τις προτάσεις της.
Σε αυτό το πλαίσιο, χρησιμοποιούμε εξειδικευμένους μηχανισμούς καταμέτρησης της ικανοποίησης των πελατών μας, όπως κάνει η μητρική εταιρεία. Τα στελέχη μας εκπαιδεύονται για να γίνουν αυτό που αποκαλούμε trusted advisors, εξ ου και το μεγαλύτερο μέρος του πελατολογίου μας είναι μακροχρόνιες συνεργασίες. Ακόμη, είμαστε μια εταιρεία με πολλές διακρίσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με κάθε χρόνο να αποσπάμε το European Excellence Award για την πιο impactful καμπάνια της χώρας.
Άφησα για το τέλος ένα στοιχείο που μας διαφοροποιεί, αλλά δεν έχουμε επικοινωνήσει αρκετά. Είμαστε μια εταιρεία που πιστεύει και υποστηρίζει το Work/Life Balance και είμαστε ιδιαίτερα αυστηροί στην τήρηση των ωραρίων και των αδειών και από τις πρώτες εταιρείες του κλάδου που κράτησαν την υβριδική εργασία με το πέρας της πανδημίας. Ακόμη, πιστεύουμε πολύ στον εθελοντισμό και στη φιλοσοφία του «όταν κάνεις καλό, νοιώθεις καλά». Με άξονα αυτή την αλήθεια προσφέρουμε pro bono τις υπηρεσίες μας στο «Κάνε μια Ευχή Ελλάδος» αλλά και στο ίδρυμα «Η Θεοτόκος».
CONTACT DETAILS
ONOMA
Hill + Knowlton Strategies
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Ξενίας 5, Κηφισιά 14562
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
2106281800
Ε-MAIL
Christina.Koutromanou@hkstrategies.com
URL
www.hk-strategies.gr
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Χριστίνα Κουτρομάνου