Ελένη Κωνσταντινίδη, Publicom Group - Burson: Οι άνθρωποι θα κάνουν πάντα τη διαφορά
Κυρία Κωνσταντινίδη, έχετε μακρά πορεία
στον χώρο της επικοινωνίας. Τι είναι αυτό
που εξακολουθεί να σας εμπνέει και να
σας κρατά δημιουργική;
Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις και την επιρροή του AI, πιστεύω βαθιά ότι οι άνθρωποι θα κάνουν πάντα τη διαφορά. Η δική μας δουλειά βασίζεται στο χτίσιμο σχέσεων. Το συναίσθημα, η ενσυναίσθηση, η πρωτοτυπία και –πάνω απ’ όλα– η ιδέα που γεννιέται μέσα από την επικοινωνία, είναι στοιχεία αμιγώς ανθρώπινα και δεν μπορούν να παραχθούν αυτόματα.
Οι αγαπημένες μου καμπάνιες είναι αυτές που δίνουν το κάτι παραπάνω, αυτές που αφήνουν ένα κοινωνικό ή εκπαιδευτικό αποτύπωμα. Είμαστε τυχεροί να δουλεύουμε σε projects όπου η επικοινωνία γίνεται εργαλείο ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και αλλαγής στάσης ζωής.
Η δημιουργικότητα, όταν συνδέεται με σκοπό και ουσία, αποκτά διαφορετική ενέργεια - κι αυτό είναι που με εμπνέει να συνεχίζω με πάθος.
Ποιο project ξεχωρίζετε από τη φετινή χρονιά;
Αναμφίβολα, η Εκστρατεία Ενημέρωσης για την Παχυσαρκία, που υλοποιούμε για τη ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ - ΛΙΛΛΥ, είναι το έργο που ξεχώρισε για εμένα το 2025. Τα στοιχεία ήταν πραγματικά σοκαριστικά: 1 στους 3 Έλληνες ζει με παχυσαρκία, 4 στους 10 ενήλικες έχουν υπερβάλλον βάρος και μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι 5 εκατομμύρια Έλληνες θα έχουν υψηλό δείκτη μάζας σώματος.
Αυτό που μας συγκλόνισε ήταν η συνειδητοποίηση πως η παχυσαρκία είναι χρόνια νόσος, με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, κάτι το οποίο αγνοεί ο κόσμος και εγώ μαζί. Έτσι, αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε την αλήθεια της νόσου, όχι ένα διαφημιστικό μήνυμα. Να δώσουμε φωνή στην ιατρική διάσταση του ζητήματος, με στόχο την ενημέρωση και την εκπαίδευση του κοινού ότι η παχυσαρκία δεν είναι θέμα αισθητικής αλλά υγείας.
Ποια ήταν η στρατηγική που ακολουθήσετε για να ξεχωρίσει η καμπάνια;
Η στρατηγική μας στηρίχθηκε στην ανθρώπινη αλήθεια και στα δεδομένα. Το πρώτο μας βήμα ήταν να διεξαγάγουμε, σε συνεργασία με τη Focus Bari, μια μεγάλη έρευνα για τις αντιλήψεις του κοινού γύρω από την παχυσαρκία. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν πόσο λανθασμένα τη βλέπουμε: 46% θεωρούν ότι οφείλεται σε προσωπικές επιλογές, 27% σε συναισθηματικούς λόγους, μόλις 15% σε ιατρικούς– γενετικούς παράγοντες και 10% σε κοινωνικούς.
Αυτό το εύρημα καθόρισε το επικοινωνιακό μας πλαίσιο: η παχυσαρκία δεν είναι ζήτημα βούλησης, είναι χρόνια νόσος. Από εκεί προέκυψε και το κεντρικό μας μήνυμα: «Το σώμα αντιστέκεται στην απώλεια βάρους. Η παχυσαρκία είναι χρόνια νόσος. Μίλα με τον γιατρό σου.»
Ένα ξεκάθαρο, ανθρώπινο και κατανοητό μήνυμα, που αποτέλεσε τον πυρήνα μιας 360° καμπάνιας.
Πώς αποτυπώθηκε επικοινωνιακά αυτή η στρατηγική;
Η παρουσίαση της καμπάνιας πραγματοποιήθηκε την Παγκόσμια Ημέρα για την Παχυσαρκία, σε έναν χώρο με βαθύ συμβολισμό: το θέατρο όπου ανεβαίνει η παράσταση «Η Φάλαινα». Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, πρωταγωνιστής της παράστασης, άνοιξε την εκδήλωση μοιραζόμενος την προσωπική του εμπειρία από τη μελέτη του ρόλου και της ασθένειας.
Το τηλεοπτικό σποτ προβλήθηκε σε ώρες αιχμής, φέρνοντας το μήνυμα μέσα στα σπίτια όλων μας. Παράλληλα, δημοσιεύσεις και συνεντεύξεις στα ΜΜΕ ανέλυσαν τη νόσο και τις επιπτώσεις της, ενώ στα social media ξεκίνησε μια ουσιαστική επανατοποθέτηση του θέματος στη σωστή βάση με στρατηγικά τοποθετημένα μηνύματα.
Η εκστρατεία είχε πολυκαναλική προσέγγιση: outdoor ενέργειες, digital ads, δράσεις στο Μετρό, podcasts, ραδιοφωνικές συνεντεύξεις και συνεργασίες με influencers που ενίσχυσαν το μήνυμα με αυθεντικότητα.
Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο μάθημα από αυτή την εμπειρία;
Ότι οι πιο αποτελεσματικές καμπάνιες είναι αυτές που βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα και insights και μετατρέπουν αυτά τα facts and figures σε μηνύματα με ανθρώπινη γλώσσα, σε πραγματικούς προβληματισμούς και αλήθειες που αγγίζουν τον άνθρωπο – ασθενή- συγγενή- φροντιστή.
Η συγκεκριμένη καμπάνια απέδειξε πως ο ρόλος των PR agencies σήμερα είναι να μετουσιώνουν την πληροφόρηση σε γνώση μέσω της βαθύτερης αλήθειας και του συναισθήματος.
CONTACT DETAILS:
• Όνομα:
Publicom Group - Burson
• Διεύθυνση:
Βαρυμπόμπης 10, Νέα Ερυθραία, 14671
• Τηλέφωνο:
210 6281800
• E-mail:
[email protected]
• URL:
www.publicomgroup-burson.gr
• Υπεύθυνη Επικοινωνίας:
Μαρία Γιάννη
Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις και την επιρροή του AI, πιστεύω βαθιά ότι οι άνθρωποι θα κάνουν πάντα τη διαφορά. Η δική μας δουλειά βασίζεται στο χτίσιμο σχέσεων. Το συναίσθημα, η ενσυναίσθηση, η πρωτοτυπία και –πάνω απ’ όλα– η ιδέα που γεννιέται μέσα από την επικοινωνία, είναι στοιχεία αμιγώς ανθρώπινα και δεν μπορούν να παραχθούν αυτόματα.
Οι αγαπημένες μου καμπάνιες είναι αυτές που δίνουν το κάτι παραπάνω, αυτές που αφήνουν ένα κοινωνικό ή εκπαιδευτικό αποτύπωμα. Είμαστε τυχεροί να δουλεύουμε σε projects όπου η επικοινωνία γίνεται εργαλείο ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και αλλαγής στάσης ζωής.
Η δημιουργικότητα, όταν συνδέεται με σκοπό και ουσία, αποκτά διαφορετική ενέργεια - κι αυτό είναι που με εμπνέει να συνεχίζω με πάθος.
Ποιο project ξεχωρίζετε από τη φετινή χρονιά;
Αναμφίβολα, η Εκστρατεία Ενημέρωσης για την Παχυσαρκία, που υλοποιούμε για τη ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ - ΛΙΛΛΥ, είναι το έργο που ξεχώρισε για εμένα το 2025. Τα στοιχεία ήταν πραγματικά σοκαριστικά: 1 στους 3 Έλληνες ζει με παχυσαρκία, 4 στους 10 ενήλικες έχουν υπερβάλλον βάρος και μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι 5 εκατομμύρια Έλληνες θα έχουν υψηλό δείκτη μάζας σώματος.
Αυτό που μας συγκλόνισε ήταν η συνειδητοποίηση πως η παχυσαρκία είναι χρόνια νόσος, με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, κάτι το οποίο αγνοεί ο κόσμος και εγώ μαζί. Έτσι, αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε την αλήθεια της νόσου, όχι ένα διαφημιστικό μήνυμα. Να δώσουμε φωνή στην ιατρική διάσταση του ζητήματος, με στόχο την ενημέρωση και την εκπαίδευση του κοινού ότι η παχυσαρκία δεν είναι θέμα αισθητικής αλλά υγείας.
Ποια ήταν η στρατηγική που ακολουθήσετε για να ξεχωρίσει η καμπάνια;
Η στρατηγική μας στηρίχθηκε στην ανθρώπινη αλήθεια και στα δεδομένα. Το πρώτο μας βήμα ήταν να διεξαγάγουμε, σε συνεργασία με τη Focus Bari, μια μεγάλη έρευνα για τις αντιλήψεις του κοινού γύρω από την παχυσαρκία. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν πόσο λανθασμένα τη βλέπουμε: 46% θεωρούν ότι οφείλεται σε προσωπικές επιλογές, 27% σε συναισθηματικούς λόγους, μόλις 15% σε ιατρικούς– γενετικούς παράγοντες και 10% σε κοινωνικούς.
Αυτό το εύρημα καθόρισε το επικοινωνιακό μας πλαίσιο: η παχυσαρκία δεν είναι ζήτημα βούλησης, είναι χρόνια νόσος. Από εκεί προέκυψε και το κεντρικό μας μήνυμα: «Το σώμα αντιστέκεται στην απώλεια βάρους. Η παχυσαρκία είναι χρόνια νόσος. Μίλα με τον γιατρό σου.»
Ένα ξεκάθαρο, ανθρώπινο και κατανοητό μήνυμα, που αποτέλεσε τον πυρήνα μιας 360° καμπάνιας.
Πώς αποτυπώθηκε επικοινωνιακά αυτή η στρατηγική;
Η παρουσίαση της καμπάνιας πραγματοποιήθηκε την Παγκόσμια Ημέρα για την Παχυσαρκία, σε έναν χώρο με βαθύ συμβολισμό: το θέατρο όπου ανεβαίνει η παράσταση «Η Φάλαινα». Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, πρωταγωνιστής της παράστασης, άνοιξε την εκδήλωση μοιραζόμενος την προσωπική του εμπειρία από τη μελέτη του ρόλου και της ασθένειας.
Το τηλεοπτικό σποτ προβλήθηκε σε ώρες αιχμής, φέρνοντας το μήνυμα μέσα στα σπίτια όλων μας. Παράλληλα, δημοσιεύσεις και συνεντεύξεις στα ΜΜΕ ανέλυσαν τη νόσο και τις επιπτώσεις της, ενώ στα social media ξεκίνησε μια ουσιαστική επανατοποθέτηση του θέματος στη σωστή βάση με στρατηγικά τοποθετημένα μηνύματα.
Η εκστρατεία είχε πολυκαναλική προσέγγιση: outdoor ενέργειες, digital ads, δράσεις στο Μετρό, podcasts, ραδιοφωνικές συνεντεύξεις και συνεργασίες με influencers που ενίσχυσαν το μήνυμα με αυθεντικότητα.
Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο μάθημα από αυτή την εμπειρία;
Ότι οι πιο αποτελεσματικές καμπάνιες είναι αυτές που βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα και insights και μετατρέπουν αυτά τα facts and figures σε μηνύματα με ανθρώπινη γλώσσα, σε πραγματικούς προβληματισμούς και αλήθειες που αγγίζουν τον άνθρωπο – ασθενή- συγγενή- φροντιστή.
Η συγκεκριμένη καμπάνια απέδειξε πως ο ρόλος των PR agencies σήμερα είναι να μετουσιώνουν την πληροφόρηση σε γνώση μέσω της βαθύτερης αλήθειας και του συναισθήματος.
CONTACT DETAILS:
• Όνομα:
Publicom Group - Burson
• Διεύθυνση:
Βαρυμπόμπης 10, Νέα Ερυθραία, 14671
• Τηλέφωνο:
210 6281800
• E-mail:
[email protected]
• URL:
www.publicomgroup-burson.gr
• Υπεύθυνη Επικοινωνίας:
Μαρία Γιάννη
