To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Έλια Λιατάκη (IKON): Κριτήριο της επιτυχίας μας, η εμπιστοσύνη των πελατών μας

Έλια Λιατάκη (IKON): Κριτήριο της επιτυχίας μας, η εμπιστοσύνη των πελατών μας

Στο πλαίσιο της ειδικής έκδοσης #PR Agencies της Direction Business Network, η Έλια Λιατάκη, Γενική Διευθύντρια της ΙΚΟΝ, μας μιλά για τα νέα δεδομένα που έχουν ενδιαφέρον στην αγορά του PR.


Πώς έχει επηρεαστεί η ελληνική αγορά PR από τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας το 2020; Ποιες νέες ανάγκες και τάσεις έχουν προκύψει;

Το 2020 έφερε μοναδικές και μοναδικής σφοδρότητας ανατροπές στο πώς αντιλαμβανόμαστε και πώς λειτουργούμε σε όλους τους τομείς της προσωπικής, δημόσιας και επαγγελματικής σφαίρας. Στο χώρο των δημοσίων σχέσεων, ενδιαφέρον έχουν τα παρακάτω νέα δεδομένα.

Ο μετασχηματισμός των εκδηλώσεων. Το πρώτο σοκ της απόλυτης απραξίας διαδέχθηκε η προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Στις αρχές Ιουνίου, διοργανώναμε με μεγάλη προσμονή και ενθουσιασμό την πρώτη μας «virtual» αποστολή δημοσιογράφων σε παγκόσμια διαδικτυακή ανακοίνωση πελάτη μας. Σήμερα, τα virtual conferences έχουν γίνει η νέα πραγματικότητα. Χάθηκε η φυσική παρουσία, αλλά αυξήθηκαν οι δυνατότητες συμμετοχής. Άλλαξε το είδος και η βαρύτητα των σχετικών υπηρεσιών όπως, ενδεικτικά, από την παράδοση ατομικού coffee break στον προσωπικό χώρο του virtual συμμετέχοντος, μέχρι τη μεταφορά του networking στη διαδικτυακή πλατφόρμα.

Η επιβεβαίωση της αναγκαιότητας της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας. Στην αρχή της πανδημίας, με τη μετατόπιση της προσοχής στον τομέα της υγείας, υπήρξε η εύλογη ανησυχία μήπως αυτό σήμαινε την εξαφάνιση της συζήτησης για βιώσιμη ανάπτυξη. Γρήγορα αποδείχθηκε ότι επιδημίες όπως η πρόσφατη, συνδέονται άμεσα με την τεράστια εξάπλωση της ανθρώπινης δραστηριότητας. Για τους επιστήμονες, η δυσανάλογη πίεση στα πλανητικά όρια, η κατάλυση των γεωγραφικών περιορισμών, η τάση υπερσυγκέντρωσης πληθυσμών σε αστικά κέντρα, σε συνδυασμό με το υπάρχον μοντέλο επιχειρηματικότητας και τρόπου ζωής, λειτουργούν συνδυαστικά προς τη συχνότερη επανεμφάνιση τέτοιων φαινομένων. Η σχέση αλληλεξάρτησης των κοινωνικών, οικονομικών, τεχνολογικών και θεσμικών συστημάτων αναδείχθηκε ξεκάθαρα και επιβεβαίωσε την ανάγκη για επιτάχυνση στην αλλαγή του μοντέλου επιχειρηματικότητας και κατανάλωσης. Κατά συνέπεια, ο πυλώνας της βιωσιμότητας αναδείχθηκε επίκαιρος όσο ποτέ και απαραίτητος στον εταιρικό σχεδιασμό. Για εμάς, η τάση αυτή επιβεβαιώθηκε νωρίς και στην πράξη, από την εντυπωσιακή ανταπόκριση Ελλήνων δημοσιογράφων στην πρόσκλησή μας και την ενεργό συμμετοχή τους με ουσιαστικές ερωτήσεις, στην παγκόσμια διαδικτυακή παρουσίαση απολογισμού και νέων στόχων δεκαετίας για τη βιώσιμη ανάπτυξη μεγάλου πελάτη μας. Οι εταιρείες αναγνωρίζουν ότι δεν πρόκειται για μια παροδική τάση αλλά για έναν ουσιαστικό μετασχηματισμό της λειτουργίας τους βάσει διεθνών κριτηρίων και ότι η επικοινωνιακή του διαχείριση απαιτεί μια εξίσου ουσιαστική στρατηγική προσέγγιση.

Το Corporate Purpose ως πυξίδα. Μέσα στην πανδημία, επιβεβαιώθηκε ξανά η σημασία του core purpose.  Για την Porter Novelli, το purpose προσδιορίζει τον αυθεντικό ρόλο ενός οργανισμού στην κοινωνία, επιτρέποντας την οικονομική ανάπτυξη με ταυτόχρονη θετική επίδραση.  Η  Ketchum υπέγραψε από τους πρώτους την ανοιχτή επιστολή των Leaders On Purpose για αναγνώριση του purpose-first ως τέταρτου τομέα της οικονομίας, με αφορμή το επίκαιρο «not just build it back: built it better» για τη μετά-covid οικονομία.  Και έρευνα της Fleishman Hillard παρουσίασε γιατί το «Purpose is not dead» και, αντιθέτως, πιο απαραίτητο από ποτέ!

Περισσότερη Εταιρική Υπευθυνότητα. Η πανδημία και οι μεγάλες ανάγκες σε εθνικό επίπεδο, σε συνδυασμό με το «πάγωμα» και την αναπροσαρμογή των περισσότερων προγραμματισμένων πλάνων, μετατόπισε αντίστοιχα το είδος των υπηρεσιών που είχαν ανάγκη οι εταιρείες. Ενδεικτικά, στην ΙΚΟΝ, ιδιαίτερα κατά τους μήνες του lockdown, η ομάδα μας ερχόταν καθημερινά σε επαφή με φορείς και οργανισμούς, κατέγραφε ανάγκες για προσφορά και συντόνιζε τη συμφωνία ολοκλήρωσης των δωρεών. Στη συνέχεια, δεδομένων των νέων συνθηκών που διαμόρφωσε η οικονομική κρίση ως επακόλουθο της υγειονομικής, η εταιρική υπευθυνότητα συνεχίζει να είναι αναγκαία και επίκαιρη. Χαρακτηριστικά, σε όλες τις έρευνες PN Covid Tracker και ΡΝ Purpose Tracker της Porter Novelli από την αρχή της πανδημίας μέχρι σήμερα, αναδεικνύονται, σε ποσοστά μεταξύ 55%-95%, τα εξής: (α) οι εταιρείες πρέπει να ωφελούν όλες τις ενδιαφερόμενες ομάδες/stakeholders και όχι μόνο τους μετόχους/shareholders, (β) οι εταιρείες δεν είναι πλέον αποδεκτό να έχουν στόχο μόνο το οικονομικό κέρδος, αλλά και τη θετική συμβολή στην κοινωνία, (γ) οι επιχειρήσεις οφείλουν να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τις κυβερνήσεις στη θέσπιση κανόνων για την προστασία του περιβάλλοντος, των πελατών και των εργαζομένων τους. Αναπόφευκτα, οι απολογισμοί Εταιρικής Υπευθυνότητας συγκλίνουν πλέον στη χρήση ευρέως αποδεκτών μεθοδολογιών αξιολόγησης, ενώ η διαχείριση της επικοινωνίας αυτών σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη έχει γίνει καθημερινό κομμάτι των υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων.

Η σημασία της Εταιρικής Κουλτούρας και της Εσωτερικής Επικοινωνίας. Η υγειονομική και οικονομική κρίση και μια σειρά γεγονότων που αφορούσαν διακρίσεις, ανέδειξαν ότι από τις επιχειρήσεις αναμένεται να λάβουν οι ίδιες ουσιαστικές πρωτοβουλίες για την προστασία και την ανάπτυξη των εργαζομένων τους, την ίση μεταχείριση και συμπερίληψη και την προώθηση αυτών των αρχών σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας τους. Από τους πελάτες μας, είδαμε να αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο η πραγματική αξία που προκύπτει από την ανάπτυξη σαφών εταιρικών θέσεων σε αυτά τα θέματα και το σχεδιασμό προγραμμάτων εσωτερικής επικοινωνίας και ενδυνάμωσης της εταιρικής κουλτούρας.

Η αναμενόμενη ενηλικίωση του influencer marketing. Σε μια εποχή που κινείται στη σφαίρα του διαδικτύου, όπου οι παραδοσιακοί influencers έχουν χάσει την αποκλειστικότητα επιρροής, το influencer marketing συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία από άποψης τεχνολογίας, προσφέροντας νέες πλατφόρμες, νέες δυνατότητες και νέα εργαλεία σχεδιασμού και αξιολόγησης. Λίγο πιο αργά, βλέπουμε ότι ακολουθεί ο εξορθολογισμός αυτής της πρακτικής, και από τους influencers και από τις εταιρείες, που αξιολογούν πλέον πιο αποτελεσματικά τις συνεργασίες τους, με τρόπο που να ταιριάζουν και να διαφυλάσσουν την εικόνα τους. Σε αυτή την προσπάθεια, ο στρατηγικός σχεδιασμός και η ετοιμότητα για διαχείριση κρίσεων έχει αποκτήσει επίσης μεγαλύτερη βαρύτητα.

Ποια είναι η διαδρομή και η φιλοσοφία της εταιρείας;

Από εκπρόσωπος της Porter Novelli για την Ελλάδα στη δεκαετία του 1990, σήμερα η ΙΚΟΝ είναι ο εκπρόσωπος του Omnicom Public Relations Group στην ελληνική αγορά, και ειδικότερα των τριών μεγαλύτερων εταιρειών του γκρουπ: Fleishman Hillard, Porter Novelli και Ketchum. Επιπλέον, είναι μέλος του Ομίλου Επικοινωνίας BBDO, που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε όλους τους τομείς της επικοινωνίας, με αποτέλεσμα να έχουμε την εμπειρία και τη δυνατότητα να προσεγγίζουμε στρατηγικά και συντονισμένα τις ανάγκες επικοινωνιακού σχεδιασμού και υλοποίησης των πελατών μας.

Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες και projects που ξεχωρίζετε;

Καμία συνεργασία δεν είναι ίδια με μια άλλη. Υπάρχουν οι βασικές αρχές και η προηγούμενη εμπειρία, αλλά οι διαφορετικές εταιρείες, τα brands, οι άνθρωποι, το timing, φέρνουν διαφορετικά challenges, προοπτικές και δυνατότητες. Για εμάς, κάθε project είναι ξεχωριστό και η ικανοποίηση του πελάτη μας το μέτρο της επιτυχίας.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκδοση #PR Agencies εδώ.

TAGS: IKON