To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

FORECOMM_s: Επιστροφή σε θετικές εκτιμήσεις στην αγορά επικοινωνιας

FORECOMM_s: Επιστροφή σε θετικές εκτιμήσεις στην αγορά επικοινωνιας

Την επιστροφή θετικών εκτιμήσεων στην αγορά επικοινωνίας αποτυπώνουν τα στοιχεία του 24ου κύματος (τέταρτο τρίμηνο 2022) της έρευνας FORECOMM_s, που πραγματοποιεί η Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ.

Οι εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων επανέρχονται σε θετικά επίπεδα, τόσο για το μέλλον της επιχείρησής τους (+46) όσο και για  τον κλάδο τους (+22), πιθανώς ως αποτέλεσμα του, έστω σχετικού και βραχυπρόθεσμου, ελέγχου των τιμών στην ενέργεια και τα προϊόντα. Πάντως, για τη συνέχεια προβλέπουν ένα πληθωριστικό περιβάλλον με υψηλή ζήτηση και υψηλές τιμές. Σύμφωνα με τα στελέχη των διαφημιζομένων, οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται (+25) – πιθανώς ανταποκρινόμενοι στον πληθωρισμό και στις αυξήσεις τιμών.

Η άνοδος των marketing budgets εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία (+37), - διαχέεται όμως και στις προωθητικές ενέργειες (+15), τις δημόσιες σχέσεις (+10), στην έρευνα αγοράς (+8) και στα offline media (+7).

Από τη μεριά τους και τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών το δεύτερο εξάμηνο του 2022 επανέρχονται σε θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους (+17), μετά τους ισχυρούς φόβους του πρώτου εξαμήνου. Οι εκτιμήσεις τους για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα κινούνται στην κατεύθυνση της σταθερότητας (+2). Προβλέπουν αύξηση ζήτησης για τις υπηρεσίες τους (+14), με παράλληλη αύξηση της απασχόλησης (+18) στον κλάδο. Σε σχέση με τις αμοιβές τους, οι προσδοκίες παραμένουν στην κατεύθυνση της σταθερότητας (+1), μετά τους φόβους για μείωσή τους στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

Οι εκτιμήσεις των δύο πλευρών συμπίπτουν ως προς την αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms και τη μικρή αύξηση στα offline media. Oι διαφημιστές, ωστόσο, αναμένουν κάποια αύξηση μόνο στις δημόσιες σχέσεις και δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις για αύξηση επένδυσης στην προώθηση πωλήσεων και στην έρευνα αγοράς.