To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Γιώργος Λιμπέρης: Αντιμετωπίζουμε τον κάθε πελάτη μας ξεχωριστά

Γιώργος Λιμπέρης: Αντιμετωπίζουμε τον κάθε πελάτη μας ξεχωριστά
Στο πλαίσιο της ειδικής έκδοσης #PR Agencies της Direction Business Network, o Γιώργος Λιμπέρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Palladian Communication, μας μιλά για τα νέα δεδομένα που έχουν ενδιαφέρον στην αγορά του PR.

Ποιες είναι οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων με την εμφάνιση της υγειονομικής κρίσης; Ποια νέα δεδομένα έχουν δημιουργηθεί;

Η πανδημία έφερε νέα δεδομένα για τις εταιρείες επικοινωνίας κυριολεκτικά μέσα σε λίγες εβδομάδες, δημιουργώντας νέες, πρωτόγνωρες προκλήσεις για τους πελάτες μας. Οι υπηρεσίες crisis management βρέθηκαν σε πρώτη ζήτηση, καθώς οι επιχειρήσεις έπρεπε να επικαιροποιήσουν και να εφαρμόσουν στην πράξη πρωτόκολλα και κανονισμούς ασφαλούς λειτουργίας, για να διασφαλίσουν την ασφάλεια και την υγεία των ανθρώπων τους, εργαζομένων και πελατών. Με την επιβολή των lockdown και την εξάπλωση της τηλεργασίας, η έμφαση μετατοπίστηκε σταδιακά στην internal communication. Το μεγάλο ερώτημα για τις επιχειρήσεις ήταν: πώς διατηρείς την επαφή με διάσπαρτους εργαζομένους, τους εμψυχώνεις, τους καθοδηγείς και τους βοηθάς να προσαρμοστούν σε έναν νέο τρόπο δουλειάς και επικοινωνίας; Η απάντηση ήρθε μέσα από νέα ψηφιακά εργαλεία, όπως οι τηλεδιασκέψεις και τα townhall meetings.

Η πανδημία έδωσε επίσης μεγάλη ώθηση στα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας, καθώς οι επιχειρήσεις βρέθηκαν αντιμέτωπες με την πρόκληση της επικοινωνίας με τον καταναλωτή/πελάτη, την ώρα που αυτός ήταν επί πολλούς μήνες καθηλωμένος στο σπίτι του, με μοναδικό μέσο επικοινωνίας το κινητό ή τον υπολογιστή του. 

Την ίδια ώρα, άλλοι τομείς, όπως η διοργάνωση εκδηλώσεων (συνέδρια, events κ.λπ.) υπέστησαν σοβαρό πλήγμα.  Έχοντας αναπτύξει μια σημαντική δραστηριότητα σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία χρόνια, αλλά και τις απαραίτητες ψηφιακές υποδομές, καταφέραμε να καλύψουμε μεγάλο μέρος από το χαμένο έδαφος μέσα από διαδικτυακές και υβριδικές διοργανώσεις.

Ποιος είναι ο ρόλος των επαγγελματιών Δημοσίων Σχέσεων στη σημερινή εποχή, όπου το ζήτημα της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία;

Οι προσδοκίες του καταναλωτή από τις επιχειρήσεις και τα brands έχουν αλλάξει δραστικά. Μια πρόσφατη έρευνα της ΕΥ για τις καταναλωτικές συνήθειες στη μετά-Covid εποχή, έδειξε ότι τρεις στους τέσσερις καταναλωτές απαιτούν από τις επιχειρήσεις να συμπεριφέρονται με ηθικό τρόπο, ενώ παρόμοιο ποσοστό πιστεύει ότι η συμπεριφορά μιας επιχείρησης είναι εξίσου σημαντική με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Επιπλέον, ο καταναλωτής είναι έτοιμος να «τιμωρήσει» όσες επιχειρήσεις δεν συμπεριφέρονται με ηθικό τρόπο. Συνεπώς, μια ισχυρή πολιτική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και η ενσωμάτωση κανόνων ESG στη στρατηγική της δεν αποτελεί πλέον πολυτέλεια, αλλά προϋπόθεση επιτυχίας. Αντίστοιχα, ο δικός μας ρόλος μετατοπίζεται σταδιακά από την προϊοντική επικοινωνία στην αποτελεσματική και πειστική προβολή της ESG ταυτότητας της επιχείρησης. 

Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρείας; Πού εξειδικεύεται και ποια στοιχεία την κάνουν να ξεχωρίζει;

Αντιμετωπίζουμε τον κάθε πελάτη μας ξεχωριστά, με εξατομικευμένο πλάνο ενεργειών Επικοινωνίας, γεγονός που αποδεικνύει και την ευελιξία της Palladian. Η εξειδίκευσή μας εντοπίζεται περισσότερο στην corporate επικοινωνία και ειδικότερα στη διαχείριση κρίσεων, με πολυετή πείρα και πλήθος success stories στο ιστορικό μας, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουμε αναπτύξει και συνεργασίες στον τομέα της προϊοντικής επικοινωνίας.  Έχουμε επίσης δώσει βάρος στον τομέα των Public Affairs και είμαστε ιδρυτικό μέλος του Public Affairs Community of Europe (PACE), της πανευρωπαϊκής ένωσης των εταιρειών δημοσίων υποθέσεων, γεγονός που διασφαλίζει για τους πελάτες της τη δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων Επικοινωνίας και Lobbying σε πάνω από 15 ευρωπαϊκές χώρες. Τέλος, τα τελευταία χρόνια αναπτύξαμε ένα αυτόνομο Business Unit, την Palladian Conferences, που εξειδικεύεται στη δημιουργία και διοργάνωση συνεδρίων για λογαριασμό των πελατών μας (και όχι μόνο). Προτείνουμε και αναπτύσσουμε θεματικές ατζέντες που ενδιαφέρουν τους πελάτες μας και τα κοινά τους, δημιουργώντας έναν ακόμη τρόπο για να προβάλλουν τις θέσεις τους και να καινοτομούν.

Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες και κάποια projects που ξεχωρίζετε;

Μια πρόσφατη συνεργασία, για την οποία είμαστε πολύ υπερήφανοι, είναι τα media relations του Κέντρου Ψηφιακής Καινοτομίας μεγάλης φαρμακευτικής εταιρείας στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον project, καθώς αγγίζει κρίσιμους τομείς, όπως της καινοτομίας, της τεχνολογίας και της υγείας, που βρίσκονται σήμερα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Να αναφέρω επίσης τα Επιχειρηματικά Βραβεία «Θαλής ο Μιλήσιος», που ξεκίνησαν πριν τρία χρόνια. Τα φετινά τρίτα βραβεία απονεμήθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και, με την ευκαιρία του εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, τιμήσαμε μερικές από τις παλαιότερες ελληνικές επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν τον 19ο αιώνα και παραμένουν ισχυρές και δυναμικές σήμερα. Παράλληλα, και με αφορμή την περσινή ΔΕΘ που δεν πραγματοποιήθηκε για υγειονομικούς λόγους όπου τιμώμενη χώρα ήταν η Γερμανία,  σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, βραβεύσαμε εταιρείες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη των ελληνογερμανικών επιχειρηματικών σχέσεων.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκδοση #PR Agencies εδώ.