To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η V+O είναι σήμερα κάτι παραπάνω από δύο αρχικά

Η V+O είναι σήμερα κάτι παραπάνω από δύο αρχικά
Η V+O συμπληρώνει 20 χρόνια πορείας φέτος και οι γενικές διευθύντριές της, που έχουν ζήσει αυτήν τη διαδρομή από την πρώτη στιγμή, μίλησαν στο adbusiness για την εταιρεία που πλέον έχει εξελιχθεί σε έναν όμιλο με διεθνές αποτύπωμα, σημαντικές διακρίσεις, 13 εταιρείες και παρουσία σε 7 διαφορετικές χώρες.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Η V+O γιορτάζει τη συμπλήρωση 20 ετών επιτυχημένης πορείας. Για εσάς προσωπικά τι σημαίνει αυτή η διαδρομή των 20 ετών; Υπάρχουν στιγμές που ξεχωρίζετε;

Χριστίνα Φατούρου: Είναι σίγουρα επαγγελματική ευλογία τα όσα έχουμε ζήσει. Νιώθουμε πραγματικά υπερήφανοι, γιατί σε όλα τα μεγάλα επιχειρηματικά γεγονότα της εικοσαετίας έχουμε συμμετάσχει. Έχουμε βοηθήσει στο σχηματισμό στρατηγικών, έχουμε «τρέξει» πολύ σημαντικές καμπάνιες.

Τόνια Γκόγκου: Νιώθω μεγάλη συγκίνηση. Έχουμε ζήσει μοναδικές στιγμές. Έχουμε ζήσει από κοντά την υλοποίηση σπουδαίων έργων, που άλλαξαν και αλλάζουν ακόμη τη χώρα. Έχουμε καταφέρει, σε μια από τις πιο δύσκολες δεκαετίες στην Ελλάδα, να αναπτυχθούμε και να διακριθούμε, με την πλέον πρόσφατη διάκριση σε Χρυσό Πρωταγωνιστή της Ελληνικής Οικονομίας.

Υπάρχουν πελάτες με τους οποίους συνεργάζεστε όλα αυτά τα 20 χρόνια;

Χριστίνα Φατούρου: Υπάρχουν, και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό. Γενικότερα, το client retention rate είναι ιδιαίτερα υψηλό. Οι μακροχρόνιες συνεργασίες είναι πολλές.

Τόνια Γκόγκου: Σε όλους τους πελάτες μας, όμως, συμπεριφερόμαστε σαν να είναι μαζί μας 20 χρόνια. Για αυτό και έχουμε οικοδομήσει δυνατές σχέσεις. Παράλληλα, όμως, πελάτες είναι και start-ups. Αντιμετωπίζουμε κάθε πελάτη με την ίδια προσήλωση, το ίδιο ενδιαφέρον, την ίδια έγνοια.

Ποιο είναι το «μυστικό» για τη διατήρηση τόσων και τόσο σημαντικών μακροχρόνιων συνεργασιών με πελάτες;

Χριστίνα Φατούρου: Πολλή και καλή δουλειά. Το να έχουμε συνεργασίες που συνεχίζονται από την ίδρυση της εταιρείας πριν από 20 χρόνια μέχρι και σήμερα, δεν είναι κάτι απλό, δεν είναι κάτι που «χαρίζεται». Οι άνθρωποί μας ξέρουν τις αγορές και καταλαβαίνουν τις ανάγκες των πελατών. Οι άνθρωποί μας κερδίζουν την εμπιστοσύνη τους. Επίσης, είχαμε και έχουμε την ευτυχία να δουλεύουμε με πελάτες που δεν προσεγγίζουν περιστασιακά την επικοινωνία, αλλά επενδύουν ουσιαστικά σε αυτήν.

Τόνια Γκόγκου: Η επένδυση στον άνθρωπο είναι ό,τι πιο σημαντικό για τη V+O. Oι άνθρωποί μας είναι το πιο πολύτιμο asset μας. Όλο το value, η στρατηγική και η κουλτούρα μας περιστρέφονται γύρω από τους ανθρώπους, που αποτελούν τις ομάδες μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Άνθρωποι παθιασμένοι, που βλέπουν μπροστά. Αγαπάνε την εταιρεία και η εταιρεία τούς αγαπάει πάρα πολύ και τους στηρίζει.

Κατά τη γνώμη σας τι έχει αλλάξει αλλά και τι έχει παραμείνει αναλλοίωτο όσον αφορά την εταιρεία μέσα σε αυτά τα 20 χρόνια;

Τόνια Γκόγκου: Παραμείναμε πάντα μια ελληνική εταιρεία που δεν συνδέθηκε με διεθνή δίκτυα, αντίθετα δημιούργησε το δικό της στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και παρέχει 360ο υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα. Λειτουργούμε πάντα σαν μια ομάδα.

Χριστίνα Φατούρου: Για εμάς αυτά τα 20 χρόνια ήταν και είναι «κατοστάρι». Δεν θα πω «Μαραθώνιος», γιατί στον Μαραθώνιο πρέπει να κάνεις και μια κάποια διαχείριση δυνάμεων. Εμείς είμαστε συνέχεια στις επάλξεις, με εμπιστοσύνη από τους μετόχους μας και μια δεμένη ομάδα, που είναι μαζί από την ίδρυσή της σε όλες μας τις αγορές. Δεν έχουμε εφησυχάσει, ποτέ δεν επαναπαυόμαστε.

Η εταιρεία έχει κατορθώσει να αποσπάσει και πολύ σημαντικές διεθνείς διακρίσεις. Τι καταδεικνύουν κατά την άποψή σας αυτά τα βραβεία;

Τόνια Γκόγκου: Όταν κατορθώνεις να έχεις βάλει εδώ και τόσα χρόνια την Ελλάδα στο χάρτη των διεθνών διακρίσεων της επικοινωνίας, είναι προφανές πως κάτι κάνεις πολύ καλά. Πραγματικά, από το 2014 έχουμε μπει πάρα πολύ δυναμικά και είναι στρατηγική επιλογή να μπούμε στο χώρο των διεθνών βραβεύσεων. Συμμετείχαμε στα Golden Awards της IPRA για πρώτη φορά το 2014 και διακριθήκαμε. Έκτοτε είχαμε μια διαδρομή με πολλές σημαντικές συμμετοχές σε διεθνή βραβεία και με 12 συνολικά βραβεύσεις μέχρι στιγμής.

Χριστίνα Φατούρου: Να σημειώσω πως το να διαγωνίζεται μια ελληνική εταιρεία απέναντι σε μεγάλα διεθνή δίκτυα και να κατορθώνει να διακριθεί με καμπάνιες που έχει «τρέξει» στην Ελλάδα, δεν είναι κάτι απλό. Αυτό, μάλιστα, συμβαίνει με συνέπεια τα τελευταία χρόνια, ενώ αποτελούμε και τη μοναδική εταιρεία συμβούλων επικοινωνίας ελληνικών συμφερόντων με παρουσία στο Global Top 120 PR Agency Ranking.



Έχουν αλλάξει οι απαιτήσεις των πελατών από μια εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων, δεδομένης και της επίδρασης της πανδημίας;


Τόνια Γκόγκου: Η πιο βασική αλλαγή είναι πως το βλέμμα των επιχειρήσεων τραβήχτηκε από τον μακροπρόθεσμο ορίζοντα και στράφηκε σε μεσοπρόθεσμους στόχους, ενώ οι επιχειρήσεις αναγνώρισαν πως οφείλουν να καλύπτουν όχι μόνο τις εταιρικές ανάγκες, αλλά και εκείνες της κοινωνίας μας. Μια νέα purpose driven φιλοσοφία έχει εδραιωθεί, και αυτό είναι πολύ ευχάριστο. Το είδαμε, άλλωστε, και στην περίπτωση των πυρκαγιών του καλοκαιριού.

Χριστίνα Φατούρου: Με βάση, πάντως, αυτά που ζήσαμε εμείς στη V+O, δεν επηρεάστηκε η σχέση με τους πελάτες μας.

Τόνια Γκόγκου: Καταλαβαίνουμε τις αγορές και τις τάσεις που αναδύονται, γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε. Φυσικά και εμείς προσαρμοστήκαμε στα νέα δεδομένα. Είχαμε συνηθίσει να κάνουμε πιο μακροπρόθεσμα σχέδια. Πλέον όμως επικεντρωνόμαστε και στο πιο κοντινό μέλλον.

Χριστίνα Φατούρου: Δεν είδαμε μείωση στις υπηρεσίες μας, ούτε πελάτες που χρειάστηκε να διακόψουν τη σχέση τους μαζί μας. Αντιθέτως, παρατηρήσαμε πως αρκετοί αποφάσισαν να αποκτήσουν πιο στενή σχέση μαζί μας, έναν σταθερό σύμβουλο, που μπορεί να τους προσφέρει άμεσα λύσεις σε μια τέτοια ιδιαίτερη περίοδο. Τονίζω πως εμείς είμαστε στην ουσία Business Consultants και όχι μόνο Communication Consultants.

Εκτιμάτε πως αυτό το κομμάτι του consulting θα γίνεται όλο και πιο σημαντικό;

Τόνια Γκόγκου: H ανάγκη για στρατηγικούς συμβούλους δεν πρόκειται να μειωθεί ή να εκλείψει. Όλοι στη V+Ο έχουμε φιλοσοφία practitioner και λειτουργούμε χωρίς στεγανά όσον αφορά τη θέση μας. Επιδίωξή μας είναι να προσφέρουμε το καλύτερο στους πελάτες μας, που ιδιαίτερα αυτή την περίοδο χρειάζονται σε μεγάλο βαθμό εξειδικευμένους συμβούλους για να σταθούν στο πλευρό τους. Εμείς ήμασταν, είμαστε και θα συνεχίσουμε να είμαστε αυτής της φιλοσοφίας.

Χριστίνα Φατούρου: Αυτό που μας διαφοροποιεί είναι πως θέλουμε και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει στον κάθε κλάδο, τι ορίζει η εποχή. Δεν προσφέρουμε λύσεις «one size fits all», προσφέρουμε στρατηγικό consulting, που θα συνεχίσει να είναι σημαντικό, όπως και η purpose-driven εταιρική επικοινωνία αλλά και το crisis και leadership communication.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για τη V+Ο; Ποιο είναι το όραμα για τη συνέχεια;

Χριστίνα Φατούρου: Η V+Ο σήμερα είναι ένας όμιλος 13 εταιρειών, με δραστηριότητα σε επτά χώρες και 165 ανθρώπους. Ένας όμιλος ευκαιριών. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από δύο αρχικά. Όπως λένε εδώ και πολλά χρόνια οι ιδρυτές της, ο Θωμάς Βαρβιτσιώτης και ο Γιάννης Ολύμπιος, η V+Ο είναι οι άνθρωποί της. Θέλουμε να παραμείνουμε ένα hub δημιουργικότητας και catalysts for growth. Αυτή είναι η κινητήριος δύναμή μας, αυτό που μας κρατά διαρκώς σε εγρήγορση.

Τόνια Γκόγκου: Κινούμαστε σε μια αγορά που αλλάζει συνεχώς. Ψάχνουμε συνεχώς καινούργια πράγματα, αναζητάμε τρόπους για να ενισχύσουμε τις υπηρεσίες μας, να καταλάβουμε καλύτερα τους πελάτες αλλά και τους καταναλωτές. Οδηγός μας πάντα είναι οι αξίες, που τις έχουμε κωδικοποιήσει στο τετράπτυχο: Οne, Τrue, Drivers και Ethical. One, γιατί λειτουργούμε πάντα σαν μια ομάδα, είτε εσωτερικά είτε μαζί με τον πελάτη μας. True, με την έννοια της ειλικρινούς και ξεκάθαρης προσέγγισης. Drivers, γιατί βλέπουμε, παρατηρούμε και καταλαβαίνουμε τι θέλουν οι κλάδοι, και Ethical, γιατί θέλουμε να λειτουργούμε με ταπεινότητα, ακεραιότητα και με τρόπο που πραγματικά προσφέρει σε όλους. Αυτή είναι η V+O.