To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Κωνσταντίνα Χρυσανθακοπούλου, Socialdoo: Νοημοσύνη και συναίσθημα για intellemo επικοινωνία

Κωνσταντίνα Χρυσανθακοπούλου, Socialdoo: Νοημοσύνη και συναίσθημα για intellemo επικοινωνία

Κωνσταντίνα Χρυσανθακοπούλου, Head of Marketing, Digital & Content strategy της Socialdoo μίλησε στην ειδική έκδοση #PR AGENCIES και στάθηκε στον ρόλο των επαγγελματιών και των εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων σήμερα.

Θεωρείτε πως έχει αλλάξει ο ρόλος των επαγγελματιών και των εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων σήμερα;
Ποιες δεξιότητες πρέπει να διαθέτουν στη σημερινή εποχή και πού πρέπει να εστιάζουν;

Οι Δημόσιες Σχέσεις παραμένουν ένα απαιτητικό επάγγελμα, γιατί επιτελούν το σοβαρό έργο της διαμόρφωσης και επικοινωνίας της δημόσιας αντίληψης μιας εταιρείας, ενός οργανισμού, μιας μάρκας από το κοινό τους. Ταυτόχρονα έχουν ως στόχο την αμοιβαία οικοδόμηση επωφελών σχέσεων με αυτό το κοινό.  Όλη αυτή η πολύπλοκη διαδικασία δεν μπορεί να υλοποιηθεί, αν δεν στηριχθεί πάνω σε δύο στιβαρούς πυλώνες: το σχεδιασμό στρατηγικής για την επικοινωνία και την κουλτούρα κατανόησης της ανθρώπινης φύσης.

Τα βασικά προσόντα που διαχρονικά χαρακτηρίζουν τους επαγγελματίες Δημοσίων Σχέσεων είναι δύο. Πρώτον, η δυνατότητα να δημιουργούμε και να μεταφέρουμε ένα αφήγημα. Το PR είναι η στρατηγική δημιουργία αυτού του storytelling. Συνεπώς, το να μπορούμε να «ζωγραφίσουμε» μια εικόνα με λέξεις με τον πιο αποτελεσματικό και συνοπτικό δυνατό τρόπο, είναι το θεμελιώδες μας προσόν. Δεύτερον, η κοινωνικότητα. Να μπορούμε, δηλαδή, εύκολα και μεθοδικά να δημιουργούμε επαφές με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.


Το Υπερταμείο διοργανώνει πάνελ στο Delphi Economic Forum με τα μέλη του One Planet Network 

Από την άλλη, μιλώντας για το σημερινό περιβάλλον του PR industry, η τεχνολογία και ο ψηφιακός κόσμος είναι και εδώ ένας επιταχυντής που έχει φέρει αλλαγές στον τρόπο που δουλεύουμε. Μας διευκολύνει στην έρευνα, στη συλλογή και ανάλυση των data, μας βοηθάει να φτάσουμε γρηγορότερα και πιο στοχευμένα στο κοινό μας και μας διευκολύνει στη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των ενεργειών μας.

Υπό αυτό το πρίσμα, εξακολουθούμε να χρειαζόμαστε τις αντικειμενικές τεχνικές δεξιότητες του επαγγέλματος, αλλά οφείλουμε να αναπροσαρμοζόμαστε διαρκώς ως επαγγελματίες μέσα στο περιβάλλον της επικοινωνίας, που εκτός από απαιτητικό είναι και ευμετάβλητο: το μοντέρνο μάρκετινγκ εισέρχεται στην εικόνα και συνδυάζεται με τις δημόσιες σχέσεις, η ψηφιακή επικοινωνία έχει μπει δυνατά στο μίγμα, τα κανάλια και οι τρόποι συμπεριφοράς του κοινού μέσα σε αυτά μεταβάλλονται διαρκώς. Τι μπορούμε να κάνουμε για να είμαστε σύγχρονοι και συγχρονισμένοι με τα νέα δεδομένα; Αφενός, μπορούμε να αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα των τεχνικών και γνωστικών δεξιοτήτων μας. Αφετέρου, να τολμάμε να εφαρμόσουμε καινούριες προσεγγίσεις, εξετάζοντας νέους τρόπους για να μεταδώσουμε ένα μήνυμα, χωρίς ωστόσο να αφορίζουμε τις τακτικές που δίνουν σταθερά αποτελέσματα. Αυτό θεωρώ ότι είναι η επιτομή της καινοτομίας και της ευελιξίας.

Παράλληλα όμως, έχει ιδιαίτερη αξία να καλλιεργούμε και να φέρνουμε σε ευθεία χρήση τις μη-τεχνικές, δηλαδή τις κοινωνικές μας δεξιότητες. Να είμαστε ευχάριστοι, ψύχραιμοι και άμεσοι. Να είμαστε «περίεργοι» και εστιασμένοι στη λεπτομέρεια, ρωτώντας πολλές ερωτήσεις, μελετώντας τα δεδομένα σε βάθος, και ακούγοντας με προσοχή το συνομιλητή μας. Να κάνουμε διαρκή έρευνα, ώστε να διακρίνουμε και μεγαλύτερες τάσεις. Και βέβαια, να λειτουργούμε αποτελεσματικά τόσο μόνοι μας όσο και σε ομάδα. Επίσης, κάτι που εφαρμόζω με συνέπεια από το ξεκίνημα της επαγγελματικής μου διαδρομής: να είμαστε καλά προετοιμασμένοι για κάθε συνάντηση και παρουσίαση.

Ποια είναι η φιλοσοφία και η στάση της εταιρείας σε αυτό το περιβάλλον; Πού θα λέγατε πως εξειδικεύεται και ποια στοιχεία τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό;

Η Socialdoo συνδυάζει το μέγεθος μιας boutique agency, τη δυναμική δομή του flatarchy και τον ελαστικό και ανεξάρτητο τρόπο λειτουργίας που, από τη μία, επιτρέπει στον καθέναν μας στην ομάδα να δρούμε αυτόνομα αλλά και συνδυαστικά, και από την άλλη, επιτρέπει μια ευέλικτη κατανομή δυνάμεων μεταξύ των περιοδικών και των εντατικών πρότζεκτ των συνεργατών μας. Η κοσμοθεωρία που εφαρμόζει από την πρώτη μέρα ίδρυσής της, πριν από σχεδόν 14 χρόνια, είναι απλή, αλλά έχει αποδειχτεί κατ’ εξακολούθηση πολύ ρηξικέλευθη. Καλλιεργεί τη νοημοσύνη με το συναίσθημα στο ίδιο «χωράφι», με αποτέλεσμα να παράγει ένα δικό της υβρίδιο επικοινωνίας και συνεργασίας: την intellemo επικοινωνία. Πρόκειται για μια μεθοδολογία που αφενός κάνει πράξη τις επιταγές της εποχής, αφού είναι tech & data based, και αφετέρου παραμένει ανθρώπινη και διαπροσωπική.


Η εταιρεία Sunlight του ομίλου Olympia με την Ice Cream Day κάνει recharging της εσωτερικής της επικοινωνίας 

Μια τέτοια μεθοδολογία έχει βεβαίως ανάγκη από τους κατάλληλους ανθρώπους για να την ενστερνιστούν και να την εφαρμόσουν, και για να το επιτύχει αυτό η Socialdoo, ως εργοδότης με σαφές όραμα, έχει  συγκεντρώσει ένα σύνολο ανθρώπων που διαθέτουν δύο χαρακτηριστικά: ένα συμπληρωματικό skillset, για να μπορεί να καλύπτει τις διευρυμένες ανάγκες στρατηγικής επικοινωνίας των συνεργατών της, και μια προσωπικότητα που σκέφτεται και αλληλοεπιδρά με σεβασμό και ενσυναίσθηση, γιατί αυτές τις αρχές προβάλλουμε και σε κάθε συνεργασία που ξεκινάμε. Δεν ξεχνάμε ότι οι εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, αποτελούνται από ανθρώπους που τις υπηρετούν και τις προάγουν, και για αυτόν το λόγο, τους ακούμε προσεκτικά και εργαζόμαστε με ευαισθησία και κατανόηση απέναντι στα ζητήματα, τους στόχους αλλά και τις ανησυχίες των ανθρώπων αυτών, που επέλεξαν να μας δώσουν μια θέση δίπλα τους σε αυτήν την κοινή πορεία διαχείρισης της φήμης τους. Η επιβράβευση όλης αυτής της κοσμοθεωρίας επιστρέφει καθημερινά στην ομάδα της Socialdoo, τόσο από τους συνεργάτες μας, με τους οποίους συνάπτουμε βαθιά ριζωμένες σχέσεις, όσο κι από εμάς τους ίδιους, διότι το κλίμα που έχουμε συνδημιουργήσει μας δίνει δύναμη και χαρά, την οποία επιβεβαιώνουμε κατατάσσοντας τη Socialdoo στα Best Places to Work, και μάλιστα από το 100% των εργαζομένων.

Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες και κάποια projects που ξεχωρίζετε;

H τίμια προσέγγιση όταν καλείσαι να επιλέξεις μεταξύ πολλών αγαπημένων projects θα ήταν… κανένα! Μόνο έτσι τα κρατάς όλα στο ίδιο υψηλό επίπεδο προτίμησης, και για εμάς αυτό δεν είναι υπερβολή, ούτε επικοινωνιακό τρικ. Για χάρη της ορθής απάντησης, ωστόσο, θα αναφερθούμε σε κάποια project highlights από την τρέχουσα χρονιά:

Στο κομμάτι των Internal communications, συν-σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε δύο recharging programs επαναπροσέγγισης των σχέσεων του ανθρώπινου δυναμικού. Το ένα ήταν για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, και το δεύτερο για τη Sunlight του group Olympia με πολλά πρωτότυπα δρώμενα.


H Polygreen κάνει την Τήλο το 1ο zero waste μέρος στον κόσμο με το πρόγραμμα Just Go Zero Tilos 

Στο κομμάτι του Corporate Communication / Public Affairs, αναδεικνύουμε και ενισχύουμε την εκτός των συνόρων εξωστρέφεια του Υπερταμείου, δηλαδή του ελληνικού sovereign wealth fund. Σε αυτό το πλαίσιο οργανώσαμε ένα panel στο Delphi Economic Forum, με μεγάλο impact στα εγχώρια και διεθνή Μέσα, όπου το Υπερταμείο ήταν ο host του panel, με καλεσμένους από διεθνή funds και από το δίκτυο One Planet Sovereign Wealth Funds. Επίσης, συνεργαστήκαμε με τη ΔΕΛΤΑ στην εκπαίδευση στελεχών για τη διαχείριση κρίσεων, ενώ πρόσφατα ξεκινήσαμε μια στρατηγική συνεργασία με την Εταιρεία Eurolife FFH, η οποία επαναπροσεγγίζει την εταιρική της επικοινωνία.

Στο κομμάτι του CSR, η εταιρεία doValue μας ανέθεσε τον στρατηγικό σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος Εταιρικής της Υπευθυνότητας.

Τέλος, αναφέρουμε και την πιο πρόσφατη σύναψη συνεργασίας μας με την Polygreen, μια πολυσχιδή εταιρεία που βρίσκεται σε φάση εκθετικής ανάπτυξης και επανατοποθέτησης με μια υψηλού διαμετρήματος επιχειρηματική και επικοινωνιακή ανάγκη, για την οποία σχεδιάζουμε το στρατηγικό εταιρικό επικοινωνιακό πλάνο και το αντίστοιχο για το CSR πρόγραμμά της, καθώς και το stakeholder engagement και την επέκταση στρατηγικών συνεργειών.

CONTACT DETAILS

ΟΝΟΜΑ
SOCIALDOO, PR & Strategic Communication Agency
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Σινώπης 23 & Μιχαλακοπούλου, Αθήνα 11527
ΤΗΛΕΦΩΝΟ
2107750750
E-MAIL
info@socialdoo.gr / vgrigoriadou@socialdoo.gr
URL
www.socialdoo.gr
YΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 
Βάσω Γρηγοριάδου, Head of Administration & Media Execution