To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μελίνα Δημητρίου, Στέφανος Βιτωράτος: Πρώτα απ’ όλα, είμαστε Σύμβουλοι Επικοινωνίας

Μελίνα Δημητρίου, Στέφανος Βιτωράτος: Πρώτα απ’ όλα, είμαστε Σύμβουλοι Επικοινωνίας

Στο πλαίσιο της ειδικής έκδοσης #PR Agencies της Direction Business Network, η Μελίνα Δημητρίου και ο Στέφανος Βιτωράτος, Group Account Directors της Out of the Box, μας μιλούν για τα νέα δεδομένα που έχουν ενδιαφέρον στην αγορά του PR.

Ποιες είναι οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων με την εμφάνιση της υγειονομικής κρίσης; Ποια νέα δεδομένα έχουν δημιουργηθεί;

Μελίνα Δημητρίου: Η εκτίμησή μας είναι ότι η αγορά βγαίνει ενισχυμένη και ωριμότερη απ’ αυτή την πρωτοφανή κατάσταση. Ενισχυμένη, γιατί ο κλάδος μας απέδειξε έμπρακτα ότι μπορεί να ανταποκριθεί με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Και ωριμότερη, γιατί συνειδητοποιήσαμε όλοι ότι, πέρα από την ετοιμότητα και την αμεσότητα στις αντιδράσεις μας, που επιβάλλονταν από την απαιτητική πραγματικότητα, προσαρμοστήκαμε γρήγορα σε ένα καινούργιο μοντέλο εργασίας, πολύ πιο ευέλικτο και σε τελική ανάλυση ιδιαίτερα αποδοτικό. Στην Out of the Box κληθήκαμε να συνδράμουμε τους πελάτες μας να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες καταστάσεις και, την ίδια στιγμή, να τους βοηθήσουμε να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους σ’ ένα περιβάλλον εντελώς διαφορετικό. Πιστεύουμε ότι τα καταφέραμε, δίνοντας έμφαση, όπως πάντα, στη διαμόρφωση της κατάλληλης στρατηγικής, με σεβασμό στη φιλοσοφία του κάθε brand και απόλυτο επαγγελματισμό στην υλοποίηση - παρά τα πολλά πρακτικά αλλά και ψυχολογικά εμπόδια που αναπόφευκτα βρήκαμε στο δρόμο μας.

Ποιος είναι ο ρόλος των επαγγελματιών Δημοσίων Σχέσεων στη σημερινή εποχή, όπου το ζήτημα της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία;

Στέφανος Βιτωράτος: Οφείλουμε να στραφούμε αποφασιστικά στον πυρήνα της δουλειάς μας - να είμαστε πρώτα απ’ όλα σύμβουλοι επικοινωνίας που έχουν επίγνωση των συνθηκών που διαμορφώνονται και μελετούν διαρκώς το επιχειρηματικό και το επικοινωνιακό περιβάλλον. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι κάθε σύγχρονος επιχειρηματικός οργανισμός αξιολογείται ταυτόχρονα, αφενός ως προς τα κριτήρια ESG (Environmental, Social and Governance) -τα οποία αποτελούν πλέον και χρηματοδοτικό κριτήριο- και αφετέρου ως προς τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών - Sustainable Development Goals (SDGs). Ο ρόλος μας επομένως είναι να προτείνουμε ολοκληρωμένες και μακροπρόθεσμες προσεγγίσεις όσον αφορά στη στρατηγική επικοινωνίας - και να τις εξειδικεύουμε βεβαίως σε χειροπιαστές, μετρήσιμες επικοινωνιακές δράσεις, διαμορφώνοντας τα κατάλληλα μηνύματα για όλους τους stakeholders. Στο τοπίο που διαμορφώνεται δεν χωρούν διεκπεραιωτικές λογικές: o ρόλος μας είναι να βρισκόμαστε στην αιχμή των εξελίξεων, να κρατάμε την επικοινωνιακή μπαγκέτα και να καθοδηγούμε σωστά και τεκμηριωμένα τους πελάτες μας. Για να το πετύχουμε, χρειάζεται αυτοπεποίθηση, συνειδητοποίηση της αξίας που μπορούμε να προσθέσουμε με τη δουλειά μας - και βέβαια, πολύ διάβασμα!

Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρείας; Πού εξειδικεύεται και ποια στοιχεία την κάνουν να ξεχωρίζει;

Στέφανος Βιτωράτος: Όπως με κάθε ευκαιρία τονίζουν οι Managing Partners μας, η Μαρίνα Λεωνιδοπούλου και ο Δημήτρης Ρούλιας, ως εταιρεία συνειδητά αποφύγαμε την εξειδίκευση και την επικέντρωση σε συγκεκριμένους τομείς - ειδικά σε μια σχετικά μικρή οικονομία, όπως η ελληνική, πόσω μάλλον έχοντας πίσω μας και τη δεκαετία της κρίσης. Απευθυνόμαστε στο σύνολο της αγοράς, γιατί πιστεύουμε ότι οι αρχές της επικοινωνίας είναι κοινές και οι βασικές μεθοδολογίες «οριζόντιες». Ταυτόχρονα, με βάση την προέλευση και την κατάρτιση των ανθρώπων μας, έχουμε τη δυνατότητα να εμβαθύνουμε στα επιμέρους αντικείμενα, να κατανοούμε τους «κώδικες» του καθενός, και επομένως, να προτείνουμε και να υλοποιούμε την κατάλληλη στρατηγική. Επίσης, εδώ και πολλά χρόνια αποφεύγουμε συνειδητά να κάνουμε οποιαδήποτε διάκριση μεταξύ υπηρεσιών online-offline και να αναδεικνύουμε την εξειδίκευση στο πεδίο της «digital» επικοινωνίας. Θεωρούμε ότι, διανύοντας την τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα, αυτοί οι διαχωρισμοί είναι εκτός πραγματικότητας, γι’ αυτό και όλες οι επικοινωνιακές μας προσεγγίσεις εμπεριέχουν την “digital” λογική, τους κώδικες και τα εργαλεία ως κεντρικά και αυτονόητα συστατικά τους.

Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες και κάποια projects που ξεχωρίζετε;

Mελίνα Δημητρίου: Είναι γεγονός ότι σήμερα, το roster των πελατών μας περιλαμβάνει επιχειρηματικούς οργανισμούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στους οποίους προσφέρουμε μια πλήρη γκάμα υπηρεσιών επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων. Αναφέραμε και πιο πάνω ότι δεν εξειδικευόμαστε σε κάποιον συγκεκριμένο τομέα, όμως, εκ των πραγμάτων έχουμε κτίσει εκτεταμένη πείρα σε χώρους όπως αυτός των τροφίμων, έχοντας σταθερές συνεργασίες με οργανισμούς όπως η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ), που αντιπροσωπεύει έναν από τους ισχυρότερους εξαγωγικούς κλάδους της χώρας μας, και την ΟΠΤΙΜΑ, που είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία παραγωγής, εισαγωγής και διανομής τυριού στην Ελλάδα, με κορυφαία brands στο portfolio της, όπως τα προϊόντα «Ήπειρος». Σχετικά πρόσφατα, ξεκίνησε η συνεργασία μας με την εταιρεία Αγγελάκης, που πρωταγωνιστεί στην εκτροφή και τη διανομή κοτόπουλου στην ελληνική αγορά, και όχι μόνο, ενώ στο πελατολόγιό μας βρίσκεται επίσης και η JDE, παγκόσμιος πρωταγωνιστής της αγοράς του καφέ.Ισχυρή όμως είναι και η παρουσία μας στο πεδίο των καλλυντικών, όπου διαχειριζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια δύο πολύ επιτυχημένα brands της γερμανικής εταιρείας Cosnova: την essence και την Catrice. Στον αντίποδα, έχουμε μια επίσης πολυετή εξαιρετική συνεργασία με την Groupama Ασφαλιστική, ενώ ιδιαίτερη τεχνογνωσία διαθέτουμε στο χώρο της Ναυτιλίας, εκπροσωπώντας στην Ελλάδα τη διεθνή εταιρεία ΜΤΙ, η οποία με κέντρο το Λονδίνο, είναι κορυφαία παγκοσμίως στις υπηρεσίες media response και crisis management για τον ναυτιλιακό χώρο. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε υπό την ευθύνη μας έναν μεγάλο αριθμό ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν το κέντρο των δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα και στις οποίες παρέχουμε υποστήριξη 24/7, σε συνδυασμό με εξειδικευμένα προγράμματα media training και crisis management. To διεθνές μας στίγμα επισφραγίζεται από τη συνεργασία μας με το PROI, το μεγαλύτερο δίκτυο ανεξάρτητων PR agencies παγκοσμίως, που περιλαμβάνει κορυφαίες εταιρείες του κλάδου στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μέσω αυτής της σχέσης ανταλλάσσουμε γνώση και εμπειρίες, επιχειρηματικές ευκαιρίες αλλά και πολλά κοινά projects, όπως για παράδειγμα έναν σημαντικό αριθμό επικοινωνιακών έργων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκδοση #PR Agencies εδώ.