To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Τομέας PR ΕΔΕΕ: Παρελθόν οι διαχωριστικές γραμμές στην Επικοινωνία

Τομέας PR ΕΔΕΕ: Παρελθόν οι διαχωριστικές γραμμές στην Επικοινωνία

Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησαν οι εκπρόσωποι του τομέα PR (Βασίλης Δασκαλόπουλος,Valuecom, Γιώργος Λιμπέρης, Palladian Communications Specialist, Δημήτρης Ρούλιας, Out of the Box, Ελένη Σουράνη, Socialdoo) της  Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας στο καθιερωμένο ετήσιο ραντεβού τους, για να μιλήσουν για όλα όσα αφορούν τον κλάδο του PR, από τη σχέση του με τη Διαφήμιση και την Πολιτική και τα Social Media έως και τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Γράφει η Σόνια Χαϊμαντά


Οι διαχωριστικές γραμμές στην Επικοινωνία αποτελούν παρελθόν. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από όσα μας αναφέρουν οι εκπρόσωποι του τομέα Δημοσίων  Σχέσεων της ΕΔΕΕ.  Έχουν σαρωθεί από την ψηφιακή τεχνολογική πραγματικότητα, από τις συνθήκες που διαμορφώνουν τα κοινωνικά δίκτυα, από την ήδη απτή επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Και ως είδηση η διεξαγωγή του PR Masterclass Series - μια μετεξέλιξη του πολύ επιτυχημένου PR Specialist Course, που «έτρεξε» με μεγάλη συμμετοχή και ανταπόκριση για αρκετά χρόνια στο παρελθόν. 

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας σήμερα η σημασία των υπηρεσιών Public Relations (PR) στον ιδιωτικό τομέα;  Έχει βρει το PR τη θέση που του αξίζει;

Δημήτρης Ρούλιας: Έχει γίνει μεγάλη πρόοδος στο συγκεκριμένο ζήτημα, διεθνώς αλλά και στη χώρα μας. Οι σύγχρονοι οργανισμοί, είτε ιδιωτικοί είτε δημόσιοι είτε μη κερδοσκοπικοί, βιώνουν τη διαρκώς αυξανόμενη πολυπλοκότητα του επικοινωνιακού περιβάλλοντος σε ένα ευμετάβλητο πλαίσιο διαδοχικών κρίσεων, από την πανδημία και τις φυσικές καταστροφές μέχρι τις γεωπολιτικές και τις οικονομικές ανατροπές. Κατανοούν ότι το κοινό στο οποίο απευθύνονται, από το πιο ευρύ έως το πιο στοχευμένο, γίνεται αποδέκτης ασύλληπτου όγκου πληροφοριών και ερεθισμάτων, ξεκινώντας από τα παραδοσιακά και φτάνοντας στα πλέον εξελιγμένα ψηφιακά Μέσα. Ο χρόνος διάδοσης της πληροφορίας πρακτικά ελαχιστοποιείται – το ίδιο και ο χρόνος για επεξεργασία, αξιολόγηση, φιλτράρισμα. Και βέβαια, ανάμεσα σε αυτόν τον πληροφοριακό ωκεανό συμπεριλαμβάνονται οι ανακρίβειες, οι υποβολιμαίες αναφορές και τα fake news.

Συνειδητοποιούν, λοιπόν, οι οργανισμοί ότι για να προστατεύσουν και να εξελίξουν τη φήμη τους, χρειάζονται συνεργάτες ικανούς να διερμηνεύουν το περιβάλλον, να σχεδιάζουν μακροπρόθεσμη επικοινωνιακή στρατηγική, να έχουν την ετοιμότητα και την ευελιξία της άμεσης αντίδρασης, να επεξεργάζονται τα κατάλληλα μηνύματα και να τα εκπέμπουν με τα κατάλληλα μέσα στο κατάλληλο ανά περίπτωση κοινό. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά συνοψίζεται ακριβώς η αξία της εξειδίκευσης των Δημοσίων Σχέσεων – και αυτός είναι ο λόγος που οι εταιρείες και οι επαγγελματίες του κλάδου μας βελτιώνουν θεαματικά τη θέση και τη βαρύτητά τους στο φάσμα των υπηρεσιών επικοινωνίας.

Η αξία των υπηρεσιών Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων έχουν διαφορετικό «βάρος» για τον δημόσιο τομέα; Ποιες προκλήσεις καλείστε να αντιμετωπίσετε εκεί;

Βασίλης Δασκαλόπουλος: Ο δημόσιος τομέας έχει κάνει πολλά και θετικά βήματα όσον αφορά την Επικοινωνία γενικά και τις Δημόσιες Σχέσεις ειδικότερα. Το πολιτικό προσωπικό, καθώς και τα στελέχη του δημοσίου τομέα αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα ενός έμπιστου συνεργάτη στο συγκεκριμένο πεδίο, όχι μόνο στο πλαίσιο της «κλασικής» εταιρικής επικοινωνίας, αλλά για να αναδείξουν το φάσμα υπηρεσιών που, και λόγω της ψηφιοποίησης, προσφέρονται στους πολίτες. Είναι γεγονός ότι η ψηφιοποίηση του κράτους και των υπηρεσιών του έφερε στο προσκήνιο περισσότερες και μεγαλύτερες ανάγκες για επικοινωνία και δημόσιες σχέσεις – με μεγαλύτερη στόχευση, σε πολλές και διαφορετικές επιμέρους ομάδες του κοινού και όχι μαζικά και μονοδιάστατα. Σε ό,τι αφορά στην αλληλεπίδραση του κλάδου μας με το Δημόσιο, δύο μεγάλες προκλήσεις εν προκειμένω είναι ο περαιτέρω περιορισμός της γραφειοκρατίας, στην προκήρυξη, την ανάθεση και τη διαχείριση των επικοινωνιακών έργων, όπως και η δέουσα, περισσότερο έμπρακτη, αναγνώριση της θεσμικής προτεραιότητας των εταιρειών-μελών της ΕΔΕΕ.

Πώς έχει εξελιχθεί η ρόλος των επιχειρήσεων επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων σε σχέση με τα θέματα ESG (Environmental, Social, Governance) και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη; Είστε δυναμικοί και αποδεκτοί σύμβουλοι στους πελάτες σας στο θέμα αυτό;

Ελένη Σουράνη: Τόσο η Εταιρική Υπευθυνότητα (CSR) όσο και τα κριτήρια ESG αποτελούν παραμέτρους που πλέον καθορίζουν την εταιρική λειτουργία. Δεν έχουν ρόλο συμπληρωματικό αλλά καθοριστικό σε πολλά επίπεδα, από τη χρηματοδότηση έως τη δημόσια εικόνα των εταιρειών.  Άρα έχει σημασία να μην αντιμετωπίζονται ως ακατανόητα εταιρικά αρκτικόλεξα, αλλά ως πολύτιμα εργαλεία  με τα οποία οι εταιρικοί δρώντες μπορούν να καταγράφουν και να προβάλλουν τις αρχές και τις αξίες τους, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την ύπαρξή τους στον κόσμο και στην κοινωνία που ζούμε. Σε αυτό το πεδίο η Επικοινωνία έχει καθοριστική σημασία, καθώς χρειάζεται να είναι ο μεσολαβητής αυτής της κατανόησης από τις εταιρείες προς το κοινό. Και πλέον οι συνεργάτες μας το περιμένουν από εμάς, μας ζητούν να συμβάλλουμε ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση, διότι κατανοούν την αξία αυτής της προσέγγισης.

Πώς έχει επηρεαστεί η διαχείριση κρίσεων από πλημμύρες και φυσικές καταστροφές από τις εξελίξεις στον τομέα της Επικοινωνίας;

Δημήτρης Ρούλιας: Είναι γεγονός ότι τα ζητήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε για λογαριασμό των πελατών μας είναι συχνά πρωτοφανή – άλλης τάξης μεγέθους σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Δύο είναι τα κλειδιά μιας αποτελεσματικής αντίδρασης σε μια τέτοια κρίση: η προετοιμασία και η ταχύτητα. Πρόκειται για δύο παραμέτρους αλληλένδετες.  Όσο καλύτερα προετοιμασμένος είσαι, όσο καλύτερα έχεις αναλύσει και κατανοήσει τα πιθανά ενδεχόμενα, όσο βαθύτερα έχεις κατανοήσει την αλλαγή που συντελείται στο περιβάλλον γύρω μας, τόσο πιο επεξεργασμένες και ώριμες είναι οι στρατηγικές και οι τακτικές σου. Και βέβαια, τόσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορείς να αντιδράσεις, στο μέτρο πάντα του δυνατού. Να σημειώσουμε παράλληλα ότι καμία κρίση δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί χωρίς απόλυτη διαφάνεια, ειλικρίνεια και ενσυναίσθηση. Αν υπάρχουν ακόμα κάποιοι που θεωρούν ότι μπορούν να αντεπεξέλθουν σε μια μεγάλη κρίση κρυπτόμενοι, υπεκφεύγοντας, λέγοντας μισές (ή και καθόλου) αλήθειες, ποντάροντας σε ισορροπίες ισχύος και σε υποτιθέμενες διασυνδέσεις ή θεωρώντας ότι το κοινό έχει «κοντή» μνήμη, καλό είναι να αντιμετωπίσουν κατάματα την πραγματικότητα. Ο κόσμος αλλάζει με ταχύτητες φωτός και τα «παλιά κόλπα» που ευαγγελίζονται διάφοροι, όχι απλά δεν δουλεύουν, αλλά θα αποδειχθούν καταστροφικά για τη φήμη που υποτίθεται ότι καλούνται να προστατεύσουν.

Ποια είναι η σημασία της ψηφιακής επικοινωνίας στο χώρο των PR και πώς έχει αλλάξει ο τρόπος που αλληλεπιδρούν οι εταιρείες με το κοινό τους;  Μετά την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού το 2020, το PR στην Ελλάδα έγινε πιο «ψηφιακό»;

Ειρήνη Σουράνη: Αναμφίβολα. Η Επικοινωνία έχει μπει στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Και αυτό συμβαίνει όχι μόνον επειδή δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς, αλλά διότι καθημερινά ανακαλύπτουμε νέους δρόμους, νέες δυνατότητες και κυρίως νέες προοπτικές. Αυτό μας κάνει να λέμε ότι έχουμε υπερβεί τα όρια του ψηφιακού μετασχηματισμού και φτάνουμε στην πλήρη ψηφιακή αναδιάρθρωση και αναδιάταξη της Επικοινωνίας.  Όμως, ας μη γελιόμαστε.  Όσα ψηφιακά εργαλεία κι αν χρησιμοποιούμε, όσο και αν η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα δεδομένα, η Επικοινωνία θα είναι πάντα μια διαδικασία ανθρωποκεντρική. Γι αυτό και δεν αρκεί μόνον η ευφυία, αλλά χρειάζεται και ενσυναίσθηση, αυτό που λέμε intellemo (intelligent+emotional), για να πετυχαίνουμε το στόχο μας: να περνάμε με επιτυχία και αποτελεσματικά τα μηνύματά των εταιρειών προς το κοινό τους.

Πώς αξιολογείτε τη σχέση των εταιρειών δημοσίων σχέσεων με τον κλάδο της διαφήμισης; Θεωρείτε ότι αυτές οι δύο δραστηριότητες είναι συμπληρωματικές ή ανταγωνιστικές;

Δημήτρης Ρούλιας: Είναι μάλλον απογοητευτικό το ότι εξακολουθούμε να κάνουμε αυτήν τη συζήτηση στη χώρα μας. Είμαστε αρκετοί οι συνάδελφοι, από τον Τομέα PR αλλά και από άλλους τομείς της ΕΔΕΕ, που εδώ και πολύ καιρό δεν έχουμε σταματήσει να λέμε και να γράφουμε ότι οι διαχωριστικές γραμμές στην Επικοινωνία αποτελούν παρελθόν.  Έχουν σαρωθεί από την ψηφιακή τεχνολογική πραγματικότητα, από τις συνθήκες που διαμορφώνουν τα κοινωνικά δίκτυα, από την ήδη απτή επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Προκύπτει βεβαίως το εύλογο ερώτημα: οι εξειδικεύσεις, δηλαδή, δεν έχουν νόημα; Προφανώς και έχουν, αλλά όχι ως περιχαρακωμένα σιλό επί μέρους μεθοδολογιών, δεξιοτήτων και επιχειρηματικών συμφερόντων, αλλά ως εναλλακτικά σημεία εκκίνησης, επικοινωνιακής προσέγγισης, στρατηγικής σκέψης, ανάπτυξης και διάχυσης επικοινωνιακών μηνυμάτων. Υπ’ αυτή την έννοια οι εξειδικεύσεις, όπως η κλασική Διαφήμιση και οι Δημόσιες Σχέσεις οφείλουν να συνυπάρχουν συμπληρωματικά, συνεργατικά, αρμονικά, για να εξυπηρετήσουν αποτελεσματικά ένα επικοινωνιακό ζητούμενο. Και πάντως όχι για να τσακώνονται στο παρασκήνιο του πελάτη για το ποιος θα απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος του budget.

Ας μου επιτραπεί δε η διαπίστωση ότι οι εταιρείες PR είναι πολύ περισσότερο συνειδητοποιημένες σε σχέση με την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερο να αποκτούν στρατηγικό/καθοδηγητικό ρόλο στη διαμόρφωση του λεγόμενου «επικοινωνιακού μείγματος».


Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις Επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων στη σημερινή ψηφιακή εποχή;

Βασίλης Δασκαλόπουλος: Είμαστε ο κλάδος που ασχολήθηκε άμεσα με την έλευση των Μέσων ψηφιακής γενιάς εν τη γενέσει.  Άλλωστε, να θυμίσω ότι ψηφιακά Μέσα και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στηρίζονται στο αφήγημα, το περιεχόμενο, το μήνυμα που εξ αρχής αποτελεί την πεμπτουσία των Δημοσίων Σχέσεων. Κατανοήσαμε ως κλάδος την αναγκαιότητα της μετάβασης στο ψηφιακό περιβάλλον και υπήρξαμε θερμοί θιασώτες και πρεσβευτές της ψηφιακής Επικοινωνίας. Πρόκληση είναι η ρευστότητα των Μέσων, ειδικά στο περιβάλλον των social, λόγω των νέων πλατφορμών  που διαρκώς εξελίσσονται και των αντίστοιχων influencers.  Άλλη μια πρόκληση είναι ο ανταγωνισμός εν γένει στην αγορά, όπου υπάρχει μια «διάθλαση» του φάσματος υπηρεσιών, μια σύγχυση – εκεί, ως κλάδος, οφείλουμε να ενημερώσουμε πληρέστερα την αγορά για τη δική μας προστιθέμενη αξία. Τέλος, μια ακόμη θετική πρόκληση του διαρκώς μεταβαλλόμενου, εξελισσόμενου ψηφιακού περιβάλλοντος είναι ότι η τεχνολογική καινοτομία απαιτεί αντιστοίχως καινοτόμο περιεχόμενο, δημιουργική σκέψη και στρατηγική – ένα πεδίο κατ’ εξοχήν προνομιακό για τις εταιρείες μας.

Πώς μετράτε την αποτελεσματικότητα των καμπανιών PR και ποια είναι τα κριτήρια επιτυχίας που χρησιμοποιείτε;

Βασίλης Δασκαλόπουλος: Από τα παραδοσιακά KPIs της δημοσιότητας έχουμε περάσει σε ένα πολύ πιο μετρήσιμο περιβάλλον εργασίας, που μας παρέχουν οι περισσότερες διαθέσιμες ψηφιακές πλατφόρμες.

Κριτήρια παραμένουν η προσέγγιση των κοινών με τα μηνύματά μας (reach), η σύμπλεξη/σύζευξη (engagement), η οργανική κάλυψη, οι κυκλοφορίες και η αναγνωσιμότητα, η κάλυψη των μηνυμάτων με ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά. Ζούμε στην εποχή της μετρήσιμης αποτελεσματικότητας για κάθε ενέργεια, και αυτό είναι κάτι που δίνει την ευκαιρία σε εταιρείες του κλάδου να ξεχωρίσουν. 

Ποιες είναι οι προοπτικές και οι τάσεις που προβλέπετε για τον τομέα των δημοσίων σχέσεων στο μέλλον;

Γιώργος Λιμπέρης:  Όπως είναι λογικό, προβλέψεις για τις προοπτικές και την εξέλιξη του τομέα των Δημοσίων Σχέσεων μέσα σ’ έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει, με ελάχιστες σταθερές, είναι πολύ δύσκολο έως και αδύνατο να κάνει κανείς. Αυτό που μπορούμε και πρέπει να κάνουμε ως επαγγελματίες της Επικοινωνίας, είναι το περιεχόμενο που επικοινωνούμε για τους πελάτες μας να έχει ουσία, να είναι αυθεντικό και με ενσυναίσθηση του περιβάλλοντος και των συνθηκών που βιώνουμε καθημερινά. Τα δεδομένα που έχουμε στα χέρια μας και αξιολογούμε καθημερινά προσαρμόζουν τις τακτικές μας και οξύνουν την ευελιξία και την προσαρμοστικότητά μας. Αυτά θεωρώ ότι είναι αναγκαίες δεξιότητες για κάθε εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων που έχει ένα μακροχρόνιο πλάνο δράσης.

Σε παγκόσμιο επίπεδο και ενώ η Τεχνητή Νοημοσύνη αναπτύσσεται ραγδαία με διάφορες εφαρμογές και στον δικό μας κλάδο, η καινοτομία μοιάζει να είναι ένα ζητούμενο από όλους, εταιρείες και πελάτες, με τα σύγχρονα εργαλεία να την κάνουν ακόμα περισσότερο εφικτή.

Την ίδια ώρα, ένα στοιχείο που αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο είναι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, στοιχείο που αξιολογούν πολύ ψηλά πλέον και οι πελάτες, επιβραβεύοντας τα brands που δείχνουν την ενεργή συμμετοχή τους στα κοινά με πράξεις που φτάνουν ακόμα και στη συμμόρφωση της παραγωγικής τους διαδικασίας στα δεδομένα του σήμερα και στα ζητούμενα του αύριο.

Πώς συμβάλλουν οι εταιρείες επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και της πολιτικής στην Ελλάδα;

Γιώργος Λιμπέρης: Τα social media έχουν αλλάξει πλήρως τους κανόνες του παιγνιδιού. Παρακολουθήσαμε πρόσφατα έναν νέο άνθρωπο πρωτοεμφανιζόμενο στην πολιτική σκηνή να κατακτά την ηγεσία ενός κόμματος μέσα σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων με μια καμπάνια που βασίστηκε σχεδόν αποκλειστικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί, ούτε μπορούσαμε να το διανοηθούμε πριν από λίγα χρόνια. Ωστόσο, εξακολουθώ να πιστεύω στη βασική αρχή ότι για να χτιστεί ένα brand με γερά θεμέλια και αντοχή στο χρόνο, δεν αρκεί η καλή επικοινωνία, χρειάζεται περιεχόμενο και ένα ουσιαστικό αφήγημα που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες της κοινωνίας, είτε αυτό αφορά ένα πρόσωπο είτε εταιρεία ή προϊόν. Η δική μας δουλειά είναι να αναδείξουμε αυτό το περιεχόμενο με τρόπο πειστικό, που θα ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα. Η κοινωνία μας σήμερα είναι κουρασμένη και απογοητευμένη και αναζητά το καινούργιο και το διαφορετικό. Αυτό δεν αφορά μόνο την πολιτική, αλλά και τα brands και τις εταιρείες. Το μήνυμα αυτό οφείλουμε να το περάσουμε στους πελάτες μας και να διαμορφώσουμε μαζί τους τον επικοινωνιακό τους σχεδιασμό ανάλογα.   

Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε νέους επαγγελματίες που θέλουν να εισέλθουν στο χώρο των δημοσίων σχέσεων;

Ελένη Σουράνη: Θα τους έλεγα ότι πέρα από τις σημαντικές γνώσεις που έχουν από τα πανεπιστήμιά τους, τα λεγόμενα hard skills τους, χρειάζεται να αναπτύξουν και τα soft skills τους. Να εκπαιδευτούν στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα. Να προπονήσουν τον εαυτό τους στη θετική προσέγγιση στα πράγματα και τον προσανατολισμό στη λύση και όχι στο πρόβλημα. Να οξύνουν διαρκώς την περιέργειά τους και να τροφοδοτούν την αγάπη τους για το καινούργιο. Διότι η επικοινωνία δεν είναι μόνο ικανότητα και γνώση, αλλά μια διαρκής προσπάθεια εξέλιξης και βελτίωσης. Υπάρχει ένας όρος που πρόσφατα δημιουργήσαμε και αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε, η «μη τυπική αριστεία». Είναι μια προσέγγιση αναζήτησης και απελευθέρωσης του κρυμμένου ταλέντου, που μπορεί να δημιουργήσει νέες δυναμικές στον καθέναν μας εσωτερικά, στις ομάδες μας, αλλά τελικά και στην κοινωνία. Μια προσέγγιση συμπεριληπτική, αποκαλυπτική για τις δυνατότητες που έχουν ή μπορούν να αναπτύξουν οι άνθρωποι και τελικά απελευθερωτική. Ζούμε σε μια εποχή που όλοι περιμένουμε ιδέες «έξω από τα κουτιά», γι’ αυτό και πιστεύω ότι δεν πρέπει να περιορίζουμε το ταλέντο στα τυπικά κουτιά, αλλά να βγούμε έξω από αυτά, να υπερβούμε τα εσωτερικά και εξωτερικά εμπόδια και να πετύχουμε στόχους που δεν είχαμε καν φανταστεί. Αυτό καλώ να κάνουν τα νέα παιδιά που θέλουν να μπουν στο χώρο. Η αγορά μας διψά για το ταλέντο τους και την αριστεία τους, την τυπική αλλά και τη «μη τυπική». 

Πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί η εικόνα του κλάδου των δημοσίων σχέσεων στην Ελλάδα; Πώς θα ενισχύσετε τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ένωσης; Πώς θα προωθήσετε την επαγγελματική ανάπτυξη των επαγγελματιών των δημοσίων σχέσεων; Πώς θα συμβάλετε στην προώθηση των δημοσίων σχέσεων ως βασικής στρατηγικής επικοινωνίας για τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς;

Δημήτρης Ρούλιας: Ξεκινήσαμε τη θητεία της νέας Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα PR της Ένωσής μας με τη φιλοδοξία να ενισχύσουμε σημαντικά την εξωστρέφεια και την αναγνωρισιμότητα του κλάδου μας. Η προτεραιότητα αυτή συνδυάζεται με την ανάγκη μας να προσεγγίσουμε αποτελεσματικά τους ταλαντούχους ανθρώπους που θα αποτελέσουν το νέο αίμα των εταιρειών μας και θα εμπλουτίσουν με γνώσεις, ικανότητες, ενθουσιασμό και φαντασία τις υπηρεσίες μας.

Προς αυτές τις κατευθύνσεις θα δημοσιοποιήσουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα μια σειρά από πρωτοβουλίες. Αυτό που μπορούμε ήδη να προαναγγείλουμε, είναι η διεξαγωγή του PR Masterclass Series – μια μετεξέλιξη του πολύ επιτυχημένου PR Specialist Course, που «έτρεξε» με μεγάλη συμμετοχή και ανταπόκριση για αρκετά χρόνια στο παρελθόν. Το PR Masterclass Series απευθύνεται στους νέους συναδέλφους μας, αυτούς που βρίσκονται στο επάγγελμά μας το πολύ για 1-2 χρόνια. Είναι ένας τρόπος να τους «υποδεχτούμε» σωστά, να τους δείξουμε τις τάσεις και τις εξελίξεις στον κλάδο μας, να τους βοηθήσουμε να κατανοήσουν τις πρακτικές διαστάσεις της δουλειάς μας, αλλά και να μοιραστούμε μαζί τους τον ενθουσιασμό και τη διάθεσή μας για δημιουργικότητα και καινοτομία.

Δίνουμε μεγάλη σημασία σ’ αυτό το πρόγραμμα και έχουμε δεσμευτεί, οι επικεφαλής των εταιρειών του τομέα μας, να συμμετάσχουμε προσωπικά στην υλοποίησή του. Οι λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές πολύ σύντομα.


Πώς θα αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των δημοσίων σχέσεων στην Ελλάδα, όπως η ψηφιακή μετάβαση και η αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα;

Γιώργος Λιμπέρης: Ο ανταγωνισμός ήταν πάντοτε οξύς στο χώρο της επικοινωνίας, άρα αυτό δεν αποτελεί κάτι το νέο, ούτε πρέπει να το αντιμετωπίζουμε ως απειλή. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να εξασφαλίσουμε, είναι ότι ο ανταγωνισμός διεξάγεται επί ίσοις όροις, πράγμα που δυστυχώς δεν ισχύει πάντα, ιδιαίτερα σε δουλειές του δημοσίου. Από την άλλη πλευρά, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πράγματι μια μεγάλη πρόκληση, με την έννοια κυρίως της μεγάλης ευκαιρίας για τον κλάδο. Η τεχνητή νοημοσύνη, που αναπτύσσεται με απίστευτους ρυθμούς, μας παρέχει σήμερα εργαλεία που οφείλουμε να αξιοποιήσουμε. Σε λίγο καιρό, οι αρμοδιότητες και η καθημερινότητα των στελεχών μιας εταιρείας Επικοινωνίας δεν θα θυμίζουν σε τίποτε αυτά που έχουμε συνηθίσει. Μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε τις δυνατότητες των ανθρώπων μας, να τους απαλλάξουμε από δουλειές ρουτίνας και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να ασχοληθούν με πιο δημιουργικές δουλειές με πιο παραγωγικό τρόπο. Αυτό προϋποθέτει να επενδύσουμε σοβαρά στην εκπαίδευση και στις σύγχρονες δεξιότητες των ανθρώπων μας αλλά και στον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. Βέβαια, όπως κάθε νέα τεχνολογία, χρειάζεται προσοχή και επαγρύπνηση. Η τεχνητή νοημοσύνη πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες παραγωγής fake news, όπως, για παράδειγμα, με τη δημιουργία πλαστών εικόνων ή βίντεο που είναι αδύνατο να ξεχωρίσεις από την πραγματικότητα. Οφείλουμε να εξοπλιστούμε με τα εργαλεία που θα μας επιτρέψουν να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αυτήν τη σημαντική απειλή για τους πελάτες μας, αλλά και για την κοινωνία στο σύνολό της.

TAGS: ΕΔΕΕ