To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Γιώργος Χατζόπουλος: H πολυσυλλεκτική ομάδα είναι το μεγάλο asset μας

Γιώργος Χατζόπουλος: H πολυσυλλεκτική ομάδα είναι το μεγάλο asset μας

Στο πλαίσιο της ειδικής έκδοσης #PR Agencies της Direction Business Network, ο Γιώργος Χατζόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Pitch, μας εξηγεί ποια είναι είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που αναζητούν οι πελάτες σε ένα PR agency.

Ποια είναι η εικόνα της ελληνικής αγοράς PR σήμερα και τι προβλέπετε για τον κλάδο όσον αφορά το άμεσο μέλλον;

Η τελευταία τριετία υπήρξε αδιαμφισβήτητα περίοδος έντονης κινητικότητας και σημαντικών ανακατατάξεων, τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων. Από τη δημιουργία νέων εταιρικών σχημάτων έως συγχωνεύσεις διεθνών δικτύων -με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα τοπικά agencies- και από την ανάδυση νέων τάσεων και αναγκών έως την ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση του digital, το μόνο σίγουρο είναι ότι σε αυτό τον κλάδο δεν βαριόμαστε ποτέ. Για τους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων, το απρόβλεπτο είναι σήμερα η νέα «κανονικότητα». Με αυτό το σκεπτικό, πιστεύω ότι η αναδιαμόρφωση της αγοράς θα συνεχιστεί και στο άμεσο μέλλον.

Ο κλάδος κλήθηκε να προσαρμοστεί σε μια περίοδο σημαντικών οικονομικών, πολιτικών, κοινωνικών και τεχνολογικών αλλαγών, που σε μεγάλο βαθμό άλλαξαν όλο τον τρόπο λειτουργίας του. Πιστεύω ότι σε μεγάλο βαθμό τα έχουμε πλέον καταφέρει και μπορούμε να βλέπουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία, παρότι βέβαια δεν λείπουν οι προκλήσεις. Μεταξύ άλλων, αυτές αφορούν το καλύτερο monetization των υπηρεσιών που προσφέρουν οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων και τη στροφή της αγοράς σε ολοένα και πιο ολοκληρωμένα και multi-disciplined μοντέλα επικοινωνίας. Στη βάση αυτή, είναι ξεκάθαρο ότι ο ρόλος του PR οφείλει να είναι πιο στρατηγικός, πιο business-focused και πιο digital. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος που οι εταιρείες του χώρου προσπαθούν να ενισχυθούν σε στελέχη, τεχνογνωσία και νέες δυνατότητες.









Ποιες δεξιότητες θεωρείτε πως θα πρέπει να διαθέτει ένα PR Agency σήμερα;  Έχουν αλλάξει τις απαιτήσεις και τις ανάγκες το digital και τα social media;

Σίγουρα, τα ψηφιακά μέσα και τα social media έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που η αγορά μας συζητάει εδώ και αρκετά χρόνια, θα έλεγα. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει στην επαγγελματική μας καθημερινότητα να κυριαρχούν όροι όπως “storytelling”, “content development”, “influencer endorsement”, “audience targeting” κ.ά. Αν κοιτάξουμε προσεκτικά καθεμιά από αυτές τις τάσεις, θα δούμε ότι αφορούν τον «πυρήνα» της δουλειάς μιας εταιρείας δημοσίων σχέσεων. Αυτό που πάντα «μετράει» είναι η ανάπτυξη κατάλληλων μηνυμάτων και περιεχομένου ανά κοινό, η επένδυση σε σχέσεις εμπιστοσύνης, ο διάλογος και η κοινωνική διαμεσολάβηση κ.ά.

Από την άλλη, έχουν αναμφίβολα δημιουργηθεί μεγάλες απαιτήσεις σε όρους διαχείρισης όγκου περιεχομένου και πληροφοριών, ενώ έχει αυξηθεί εκθετικά η ταχύτητα διαμόρφωσης των εξελίξεων. Για παράδειγμα, οι ειδήσεις «ταξιδεύουν» μέσα σε δευτερόλεπτα και η φήμη μιας εταιρείας μπορεί να τεθεί υπό κρίση μέσα σε λίγα λεπτά, σε αντίθεση με το παρελθόν. Συνεπώς, για να αντεπεξέλθεις σε ένα τέτοιο περιβάλλον, επιβάλλεται ευελιξία, ταχύτητα αντιδράσεων, υψηλό επίπεδο αναλυτικής, συνθετικής και στρατηγικής σκέψης. Αυτά είναι βασικά χαρακτηριστικά που αναζητούν οι πελάτες και στα οποία οφείλουν να επενδύουν τα agencies, πέρα από τα hard skills των δημοσίων σχέσεων.

Τέλος, αυτό που έγινε ακόμη σαφέστερο από την «έκρηξη» του digital είναι η ανάγκη για ολοκληρωμένες (integrated) προσεγγίσεις επικοινωνίας, που θα βασίζονται σε στρατηγικά insights και πραγματικά δημιουργικά concepts. Αυτό είναι μια βασική πρόκληση για τα PR agencies – κάτι που αποδεικνύεται, άλλωστε, και από το γεγονός ότι διαφημιστικές εταιρείες έχουν κερδίσει ακόμη και Cannes Lions για έργα δημοσίων σχέσεων!   

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον ποια είναι η δική σας θέση; Ποια είναι η φιλοσοφία σας όσον αφορά τις Δημόσιες Σχέσεις και πού θα λέγατε ότι εξειδικεύεστε;

Η Pitch είναι μια πολυσυλλεκτική ομάδα, με στελέχη που προέρχονται τόσο από εταιρείες επικοινωνίας όσο και από την πλευρά του «πελάτη». Αυτός ο συνδυασμός διαφορετικών επαγγελματικών εμπειριών και εξειδικεύσεων είναι ένα μεγάλο asset για εμάς. Πιστεύουμε ότι αυτό αποτελεί τη βάση για τη σωστή κατανόηση, τη χάραξη στρατηγικής, τη διαχείριση και την υλοποίηση ακόμα και των πιο περίπλοκων και απαιτητικών προγραμμάτων επικοινωνίας. Επιπλέον, αυτό μας επιτρέπει να λειτουργούμε ως one-stop-shop για τους πελάτες μας, προσφέροντας δυνατότητες ολοκληρωμένης επικοινωνίας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι υπηρεσίες μας καλύπτουν τους τομείς των εταιρικών και δημοσίων υποθέσεων (Corporate & Public Affairs), τη στρατηγική προϊοντική επικοινωνία (Brand PR), την εταιρική υπευθυνότητα (CSR), την εσωτερική επικοινωνία (Internal Communications), τη διαχείριση κρίσιμων ζητημάτων και κρίσεων (Crisis Communications), τις σχέσεις με τα ΜΜΕ (Media Relations) και φυσικά όλο το φάσμα του Digital PR (content marketing, community management, influencer endorsement, social media management κ.ά.).






Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες και τα project σας;

Γενικά, η φιλοσοφία μας είναι να εστιάζουμε στην προβολή των πελατών μας και όχι στην αυτοπροβολή μας. Ωστόσο, μπορώ με χαρά και περηφάνεια να μοιραστώ μαζί σας ότι έπειτα από 2,5 χρόνια λειτουργίας, το portfolio της Pitch περιλαμβάνει πελάτες από ποικίλους κλάδους, στοιχείο που υποδηλώνει ότι η ομάδα μας, οι «Pitchers» όπως αποκαλούμαστε εσωτερικά, κερδίζει την εμπιστοσύνη της αγοράς.

Ενδεικτικά, στις επιτυχημένες συνεργασίες μας περιλαμβάνονται πελάτες όπως το Netflix, η Coral, η British American Tobacco, η Κρι Κρι, το Innoenergy και η Playmobil. Μια ακόμη ιδιαίτερα επιτυχημένη συνεργασία ήταν το project που αναλάβαμε από την Επιτροπή Τουρισμού και Πολιτιστικής Κληρονομίας της Σαουδικής Αραβίας για το σχεδιασμό και υλοποίηση της έκθεσης «Δρόμοι της Αραβίας», η οποία φιλοξενείται στο Μουσείο Μπενάκη, έως τις 26 Μαΐου. Η συγκεκριμένη ανάθεση ήταν ιδιαίτερα τιμητική για εμάς, καθώς αναδεικνύει ότι η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που προσφέρει η Pitch ανταποκρίνονται στα πιο υψηλά διεθνή πρότυπα.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκδοση #PR Agencies εδώ.

TAGS: Pitch