To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η δυναμική κι «έξυπνη» Politics GlobalCom

Η δυναμική κι «έξυπνη» Politics GlobalCom
Η δυναμική κι «έξυπνη» Politics GlobalCom

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚAΛΑΣ

Καθήκοντα Προέδρου του Δ.Σ., καθώς και τη Γενική Διεύθυνση της Politics GlobalCom, έχει αναλάβει από τις αρχές Μαρτίου ο Γιάννης Κουρτέσης, o οποίος στη συνέντευξή του στο adbusiness μάς μιλάει για την αναδιάρθρωση στην οποία προχώρησε η εταιρεία προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής και να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο και πληρέστερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών. Όπως μας σημειώνει, δομικά στοιχεία αυτής της νέας εποχής για την εταιρεία είναι η συνεχής ενσωμάτωση των αναπτυσσόμενων digital τάσεων της αγοράς, καθώς και η προσαρμογή στα νέα οικονομικά δεδομένα.

adb: Πώς θεωρείτε ότι έχει επηρεάσει η δύσκολη οικονομική συγκυρία την εγχώρια αγορά επικοινωνίας; Τι ισχύει για τον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων;

Γ.Κ.:
H ιδιαίτερη οικονομική και κοινωνική συγκυρία που διανύει η χώρα μας αποτελεί σημαντική πρόκληση για τον κλάδο της Επικοινωνίας, για να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του, αφού η τάση για περαιτέρω ανάπτυξη σε online επίπεδο είναι έντονη. Η παραδοσιακή διαφήμιση φαίνεται να είναι πλέον ακριβή και «μαζική». Στον αντίποδα, οι Δημόσιες Σχέσεις δείχνουν να είναι ευέλικτες και να έχουν περισσότερα πεδία, ευκαιρίες να επιλύσουν ενδεχόμενα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον της κρίσης. Σε αυτό το πλαίσιο η επένδυση στην digital επικοινωνία και η χρήση καινοτόμων εργαλείων έρχονται να συμπληρώσουν τις offline υπηρεσίες, δημιουργώντας ένα νέο περιβάλλον όπου θα ικανοποιούνται πλήρως οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των πελατών. Σε αυτό το νέο περιβάλλον διευρύνεται και ο ρόλος των επαγγελματιών δημοσίων σχέσεων ώστε να μπορούν πλέον να προσφέρουν στους πελάτες ολιστική συμβουλευτική στρατηγική -και όχι μόνο σε διάφορα στάδια της επιχείρησης- από το marketing και τις πωλήσεις μέχρι επιχειρηματικές επιλογές και επενδύσεις.

adb: Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ποια είναι η θέση και η στρατηγική της Politics; Πώς επιχειρείτε να ανταποκριθείτε στις νέες προκλήσεις;

Γ.Κ.:
Με την ίδια δυναμική που ξεκίνησε η Politics το 1997 συνεχίζουμε και σήμερα τη σταθερή ανεξάρτητη πορεία μας, διατηρώντας χαμηλούς τόνους, επενδύοντας σε δημιουργικές ιδέες και συνεργασίες, που στόχο έχουν να αναστρέψουν το κλίμα της απογοήτευσης και ανασφάλειας, που μερικές φορές παρασύρει ακόμα κι αν δεν υπάρχει ιδιαίτερα οξυμμένο οικονομικό πρόβλημα! Στην Politics έχουμε δική μας φιλοσοφία, η οποία βασίζεται στην πολυετή εμπειρία μας. Μια εμπειρία γεμάτη σημαντικά έργα, projects και συνεργασίες που υπενθυμίζουν την πορεία της εταιρείας μέχρι σήμερα. Και βέβαια αυτή η εμπειρία είναι που έφερε την εξέλιξη, την αναδιαμόρφωση και εμπλουτισμό των υπηρεσιών μας, καθώς και τη στελέχωσή της με νέους αξιόλογους ανθρώπους που οι γνώσεις τους καλύπτουν διαφορετικά πεδία της επικοινωνίας. Εξάλλου το είχαμε πει σε παλαιότερη βραβευμένη καμπάνια μας πως «…δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη»! Με αυτό το νέo σχήμα εργασιών και υπηρεσιών, λοιπόν, η επικοινωνία που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε στην Politics στοχεύει ευθέως στο να αυξήσει την απόδοση, είτε αυτό σημαίνει για τους πελάτες περισσότερες πωλήσεις ή αποτελεσματική αλληλεπίδραση των προϊόντων ή υπηρεσιών τους με τους καταναλωτές, με μετρήσιμα αποτελέσματα. Ευτυχώς φροντίσαμε εγκαίρως να σχεδιάσουμε εσωτερικό μηχανισμό μέτρησης της αποτελεσματικότητας, ο οποίος αποδείχθηκε σημαντική επένδυση για την άρτια απόδοση των υπηρεσιών που προσφέρουμε.

adb: Η παροχή υπηρεσιών που έχουν να κάνουν με τη χάραξη στρατηγικής εντάσσεται σε αυτό το πλέγμα; Tη θεωρείτε απαραίτητη;

Γ.Κ.:
Η στρατηγική ήταν και συνεχίζει βέβαια να είναι ο κοινός παρονομαστής όλων των υπηρεσιών της Politics. Δεν νοείται επιτυχημένη online ή offline επικοινωνία χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό. Απλώς στη νέα, digital εποχή, χρησιμοποιείς ως βάση τη στρατηγική έχοντας πολλούς και διαφορετικούς τρόπους και πεδία για να την υλοποιήσεις και να την προσαρμόσεις στις ανάγκες του πελάτη.

adb: Οι πελάτες έχουν καταλάβει πως πρέπει να στραφούν στα digital και τα social media ή χρειάζεται ακόμη προσπάθεια για να πειστούν;

Γ.Κ.:
Στην επικοινωνία δεν υπάρχουν κανόνες και «πρέπει». Όπως προανέφερα η στρατηγική είναι η βάση, το πιο σημαντικό κομμάτι και η υλοποίηση μπορεί να γίνει με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους και πεδία, ανάλογα με τη φιλοσοφία του πελάτη. Τα social media και η digital επικοινωνία διευρύνει τις δυνατότητες πρόσβασης στον καταναλωτή και αυτό είναι πλέον γνωστό, όμως μπορεί να δημιουργήσει ανασφάλεια στον πελάτη. Ανασφάλεια για το πώς χειρίζεσαι μια αρνητική αντίδραση, ένα αρνητικό σχόλιο ή μια κακοπροαίρετη ή «στημένη» κριτική, μία κακή ανάρτηση. Εφόσον, όπως είπαμε, υπάρχει στρατηγική και στόχος στην online επικοινωνία σου, τότε τα social media μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας «έξυπνος» τρόπος άμεσης τοποθέτησης των μηνυμάτων του πελάτη. Για εμάς στην Politics τα social media, οι key influencers, οι push communication activities, οι interactive communication activities, τα widgets, τα games, τα engagement programs & οι on line campaigns και πολλά ακόμα είναι οι νέοι ευέλικτοι τρόποι υλοποίησης της εταιρικής ή προϊοντικής στρατηγικής.

adb: Οι εξελίξεις με την Ashley & Holmes επηρέασαν καθόλου την Politics;

Γ.Κ.:
Στην πορεία της η εταιρεία συνεργάστηκε με μεγάλους διαφημιστικούς Ομίλους, παραμένοντας όμως ανεξάρτητη, διατηρώντας παράλληλα το δικό της πελατολόγιο. Αυτή τη στιγμή η Politics δεν έχει καμία σχέση με την Ashley & Holmes και η υπόθεση αυτή δεν μας επηρεάζει. Παραμένουμε ανεξάρτητη εταιρεία, διατηρώντας το πελατολόγιό μας. Ουσιαστικά μιλάμε για διαφορετικά νομικά πρόσωπα, με διαφορετικούς ανθρώπους και διαφορετικό ταμείο. Μιλάμε για δυο εντελώς διαφορετικές εταιρείες. H Politics διαθέτει μακροχρόνιες, δοκιμασμένες στο χρόνο συνεργασίες που στηρίζονται στην εμπιστοσύνη και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε δύσκολα πεδία. Είμαστε συνέχεια σε επαφή με τον πελάτη και προσπαθούμε να ανταποκριθούμε κάθε στιγμή στις ανάγκες του. Αυτό είναι που μετράει.

adb: Ποια σχέδια έχει η Politics για το άμεσο μέλλον;

Γ.Κ.:
Στοχεύουμε να κινηθούμε σε νέους τομείς αξιοποιώντας δύο πολύ σημαντικές συνεργασίες μας, αυτή με το διεθνές δίκτυο δημοσίων σχέσεων, GlobalCom και αυτή με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Διαχείρισης Κρίσεων. Το τελευταίο χρονικό διάστημα αρκετοί πελάτες είτε διερευνούν το ενδεχόμενο εξαγωγών σε άλλες χώρες ή το έχουν ήδη αποφασίσει. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, το διεθνές δίκτυο GlobalCom μας δίνει τη δυνατότητα να τους παρέχουμε ένα ευέλικτο πλαίσιο στήριξης, cost effective, ώστε να μπορούν να δραστηριοποιηθούν στοχευμένα και πάνω από όλα κερδοφόρα. Οι αγορές που παρουσιάζουν μεγαλύτερη κίνηση μέχρι στιγμής είναι αυτές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Κίνας. Αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι οι επιχειρήσεις που στρέφονται στις αγορές του εξωτερικού δεν είναι μεγάλου μεγέθους αλλά στοχεύουν στην ανάπτυξη εκτός Ελλάδας. Ένα επίσης σημαντικό κεφάλαιο είναι η διαχείριση κρίσεων όπου η Politics έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά της. Υπάρχουν όμως ευκαιρίες εξέλιξης στο συγκεκριμένο τομέα τις οποίες αλιεύσαμε μέσα από τη συνεργασία με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Διαχείρισης Κρίσεων. Οι ευκαιρίες αφορούν στην εισαγωγή νέων τάσεων και πεδίων που θα λειτουργήσουν στοχευμένα σε ενδεχόμενη κρίση. Θέλω επίσης να αναφέρω πως παρά τις δυσκολίες και τη συρρίκνωση που καταγράφεται στον πολιτικό τομέα, εξακολουθούν να μας ενδιαφέρουν σε μεγάλο βαθμό τα πολιτικά πρόσωπα. Θεωρούμε πως υπάρχουν ευκαιρίες, αρκεί οι τάσεις που παρατηρούμε σήμερα να αποκτήσουν συγκεκριμένη μορφή και πλαίσιο.