To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

OneTeam: Θέτοντας τις βάσεις για το agency του αύριο

OneTeam: Θέτοντας τις βάσεις για το agency του αύριο

Η Κατερίνα Πατρικαράκου, Client Service & Strategy Director της OneTeam, µίλησε στο adbusiness για την ελληνική αγορά Δηµοσίων Σχέσεων και το µέλλον του PR αλλά και για τον τρόπο µε τον οποίο κινείται σε αυτό το περιβάλλον η OneTeam και όλα όσα την κάνουν να ξεχωρίζει.

Γράφει ο Δηµήτρης Τσουκαλάς


adb Ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγµή στην ελληνική αγορά ∆ηµοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας; Ποιες τάσεις παρατηρείτε; Έχουν αλλάξει τα ζητούµενα και οι απαιτήσεις των πελατών;

Ο χώρος της Επικοινωνίας και των Δηµοσίων Σχέσεων βρίσκεται πλέον σε αρκετά ώριµο επίπεδο στην Ελλάδα. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο, γεγονός όµως που δίνει κίνητρο σε όλους τους επαγγελµατίες του χώρου να ξεπερνούν τα όριά τους και να βελτιώνουν συνεχώς το σύνολο των παρεχόµενων υπηρεσιών.

Τα τελευταία χρόνια ιδίως τα δεδοµένα έχουν αλλάξει ριζικά, και η εξέλιξη αυτή συνοδεύεται από νέες δυναµικές που διαµορφώνουν τον τοµέα. Ενδεικτικά να αναφέρω τη σηµασία της ψηφιακής µετάβασης, µε την ανάγκη για ποιοτικό και πρωτότυπο, ψηφιακό περιεχόµενο που να αντανακλά τις αξίες της κάθε εταιρείας ή brand και να προσδίδει χαρακτήρα και ταυτότητα, καθώς και την αποτελεσµατική διαχείριση των κοινωνικών µέσων, που αποτελούν πλέον (εδώ και καιρό δηλαδή) πλατφόρµες για τη δηµιουργία κοινοτήτων και τη διάχυση πληροφορίας, κάτι που ενέχει ευκαιρίες αλλά και κινδύνους.

Επίσης, προβάλλεται η αναγνώριση της σηµασίας των δράσεων Κοινωνικής Ευθύνης (ESG & CSR), ενσωµατώνοντας τη διαχρονική αρχή της ενσυναίσθησης στη στρατηγική επικοινωνίας. Συνεπώς, παρουσιάζεται η αυξηµένη ανάγκη διαφοροποίησης στον τοµέα, καθώς οι εταιρείες πρέπει να εξελίσσονται και να προσφέρουν µοναδικές υπηρεσίες για να ξεχωρίσουν σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Τα χαρακτηριστικά, όµως, των agencies ποικίλλουν ανάλογα το µέγεθος και τον τοµέα που εξειδικεύονται. Νέες τάσεις, όπως η αυξηµένη χρήση επιρροής και η ανάλυση δεδοµένων, έχουν κάνει την εµφάνισή τους και έχουν φέρει σηµαντικές αλλαγές στη δυναµική των ΜΜΕ, στους τρόπους µε τους οποίους διαχέεται η πληροφορία και στη συµπεριφορά του µέσου καταναλωτή. Αυτήν τη στιγµή που µιλάµε διενεργείται µετατόπιση της κουλτούρας, η οποία αναδύεται από τα κάτω προς τα πάνω. Οι νόρµες και οι τρόποι συµπεριφοράς σχηµατίζονται µε τέτοιο αποκεντρωµένο τρόπο, που έχουν αναδιαµορφώσει το επικοινωνιακό περιβάλλον. Σήµερα, περισσότερο από ποτέ, τα brands πρέπει να κατανοήσουν τις κοινωνικές αποχρώσεις και να επιδεικνύουν ενσυναίσθηση, ώστε να κερδίσουν την προτίµηση και την εµπιστοσύνη των καταναλωτών.

adb Η OneTeam πώς κινείται µέσα σε αυτό το περιβάλλον; Ποια στρατηγική ακολουθείτε αφενός για να αντιµετωπίσετε τις νέες προκλήσεις, αφετέρου για να αξιοποιήσετε τις καινούργιες δυνατότητες;

Η OneTeam επιδιώκει να δραστηριοποιείται δυναµικά εντός του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος των ∆ηµοσίων Σχέσεων και της Επικοινωνίας, ακολουθώντας στρατηγικές που ανταποκρίνονται στις νέες προκλήσεις και αξιοποιούν τις ευκαιρίες που προκύπτουν.

Αναπόσπαστο κοµµάτι της φιλοσοφίας µας είναι η αντίληψη ότι η επικοινωνία είναι ένα βασικό κοµµάτι της µοναδικότητας στην ταυτότητα ενός brand. Κατά συνέπεια, και η επικοινωνία θα πρέπει να χτίζεται µοναδικά για κάθε brand. Τα στελέχη µας έχουν την απαραίτητη εµπειρία και την ικανότητα κατανόησης των αναγκών της κοινωνίας, δίνοντας βαρύτητα στα στοχευόµενα κοινά, καθώς δεν ενστερνιζόµαστε απλώς τις κοινωνικές συµπεριφορές και νόρµες, αλλά ακολουθούµε συγκεκριµένη µεθοδολογία συµπεριφορικής ανάλυσης, η οποία στηρίζεται σε συγκεκριµένα δεδοµένα και παραµέτρους. H µεθοδολογία µας προσαρµόζεται πάντα στο προφίλ και τα ζητούµενα κάθε πελάτη και συνοδεύεται πάντα από απτά και µετρήσιµα αποτελέσµατα.

adb Ποιο θα λέγατε πως είναι το USP της εταιρείας; Τι είναι αυτό που την διαφοροποιεί από τον ανταγωνισµό και την κάνει να ξεχωρίζει;

Πρωτίστως βασική µας επιδίωξη είναι να χτίσουµε στενή σχέση µε τους πελάτες µας, έχοντας ως πρώτιστο µέληµα τη συνεργασία µαζί τους ως «µία οµάδα». Πιστεύουµε ακράδαντα ότι µόνο µέσα από την αγαστή συνεργασία των µερών, αφού κατανοήσουµε τις ανάγκες του, τις επιδιώξεις και τις ανησυχίες του, θα µπορέσουµε να παρέχουµε το καταλληλότερο µίγµα που θα οδηγήσει σε αποτελέσµατα. Οι πελάτες µας γνωρίζουν ότι αντιµετωπίζονται ως «µοναδικοί» και εξυπηρετούνται από µία οµάδα που διαθέτει εµπειρία αλλά και φρεσκάδα αντίληψης. Παράλληλα, οι υπηρεσίες που προσφέρουµε ακολουθούν ήδη δοκιµασµένες και εφαρµόσιµες προσεγγίσεις, οι οποίες ενισχύονται από το υπόβαθρο των ακαδηµαϊκών συνεργασιών που έχουµε συνάψει. Η σύµπραξή µας µε επιστηµονικούς φορείς και πανεπιστήµια έχει προσδώσει επιστηµονική διάσταση στις προσεγγίσεις µας, προς όφελος των πελατών µας. Ακολουθούµε ίδια εργαλεία και µεθοδολογίες που µας παράγουν όµως διαφορετικές στρατηγικές προσεγγίσεις, προσαρµοσµένες στις ανάγκες του κάθε πελάτη και που τελικά προσδίδουν αποτελέσµατα.

adb Ποιες ακριβώς υπηρεσίες προσφέρετε; Θα λέγατε πως εξειδικεύεστε σε κάποιο πεδίο;

Η αλήθεια είναι ότι δεν «παρέχουµε»… τα πάντα! Ωστόσο προσφέρουµε µια ευρεία γκάµα υπηρεσιών επικοινωνίας, δίνοντας βαρύτητα σε υπηρεσίες Corporate & Brand Communications, Stakeholder Engagement, Internal Communications και Crisis Management.  Όσον αφορά στην τελευταία κατηγορία, είχαµε την τιµή να βραβευτούµε στα «Ermis Awards 2023», σε συνέχεια της περσινής βράβευσής µας στα ίδια βραβεία για έργο µας σε θέµατα stakeholders engagement και διαχείρισης κρίσεων. Είµαστε πολύ επιλεκτικοί και σίγουρα δεν είναι τυχαία η βράβευσή µας στις κατηγορίες αυτές για δύο συνεχόµενες χρονιές.


Κώστας Νοδάρας, Managing Director της OneTeam, Κατερίνα Πατρικαράκου, Client Service & Strategy Director, και Δημήτρης Γκαβάκος, Youth Communication Specialist


adb Ποιες συνεργασίες και projects της One Team ξεχωρίζετε; Υπάρχουν πελάτες µε τους οποίους πορεύεστε εδώ και πολλά χρόνια;

Στη µακρόχρονη πορεία µας έχουµε την τιµή να έχουµε συνεργαστεί µε κάποια από τα µεγαλύτερα ονόµατα της αγοράς και κυρίως να συµβάλλουµε στην επίλυση χρόνιων και δυσεπίλυτων προβληµάτων. Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια είναι πολυδιάστατο και µας έχει δώσει τη δυνατότητα να συνεργαστούµε µε πολλούς µεγάλους οργανισµούς και πολυεθνικές επιχειρήσεις από το χώρο της τεχνολογίας, των υποδοµών, της ενέργειας και των τροφίµων. Μεταξύ άλλων, στο portfolio των συνεργασιών µας τα τελευταία χρόνια περιλαµβάνονται εταιρείες όπως η Ε∆ΕΥΕΠ, η ∆ΕΦΑ (∆ηµόσια Επιχείρηση Φυσικού Αερίου Κύπρου), η HERMES Airports (Αεροδρόµιο Λάρνακας), η ΕΥ∆ΑΠ, η OPPO, η Toyotomi, o ∆ΕΣΦΑ, η GAS TRADE, η ΙΟΝ και άλλοι, ενώ µόλις πρόσφατα, µετά από spec, ξεκίνησε και η συνεργασία µας µε την Uber, γεγονός για το οποίο είµαστε ιδιαίτερα ενθουσιασµένοι.

adb Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για τη συνέχεια; Υπάρχουν κάποια ήδη προγραµµατισµένα βήµατα;

Τα σχέδιά µας βρίσκονται ήδη σε τροχιά υλοποίησης και είµαστε αισιόδοξοι ότι θα στεφθούν µε επιτυχία. Το 2023 κάναµε ένα νέο βήµα και ενισχύσαµε την ανάπτυξή µας γύρω από τον τοµέα του Brands Communication, κάτι που αποτελούσε στρατηγική απόφαση της εταιρείας. Το 2024 εργαζόµαστε όλο και περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση και έχουµε τη χαρά να έχουµε σηµειώσει σηµαντική πρόοδο. Η συνεργασία µε επιστηµονικούς φορείς και οργανισµούς συνεχίζει και αποτελεί βασική µας επιθυµία να ενισχυθεί περαιτέρω, συµβάλλοντας ενεργά στην παραγωγή νέας επιστηµονικής γνώσης και στην υιοθέτηση ακόµα περισσότερων καινοτόµων εργαλείων. Τέλος, στοχεύουµε στην επαγγελµατική ενδυνάµωση των ανθρώπων που στελεχώνουν την εταιρεία αλλά και στην ενίσχυση της εταιρείας µε νέους ανθρώπους που τα ιδανικά τους βρίσκονται σε σύµπνοια µε τις αρχές και τις αξίες της OneTeam.

adb Πώς θεωρείτε πως θα µοιάζει το PR agency του αύριο; Τι υπηρεσίες θα προσφέρει και ποιες δεξιότητες θα έχουν οι άνθρωποί του;

Στη σηµερινή εποχή βρισκόµαστε σε ένα µεταβατικό στάδιο όσον αφορά στις νέες τεχνολογίες. Η νεοεισερχόµενη Τεχνητή Νοηµοσύνη έχει κάνει δυναµικά την εµφάνισή της, όµως πρόκειται για µια τεχνολογία που ακόµα δεν έχει αναπτυχθεί στο 100%. Πιστεύω ότι µόλις αναπτυχθεί πλήρως, θα είναι σε θέση να παρέχει απεριόριστες δυνατότητες και αυτοµατισµούς για τους αυριανούς επαγγελµατίες της Επικοινωνίας. Ωστόσο, είναι ανάγκη να υπόκειται σε περιορισµούς και κανόνες, ώστε να εξασφαλίζεται η ηθική και νόµιµη χρήση της. Εµείς στην OneTeam θα συνεχίσουµε να είµαστε στην πρώτη γραµµή των νέων τεχνολογιών, για να τις αξιοποιήσουµε όσο το δυνατόν περισσότερο, συµβάλλοντας στη µέγιστη ικανοποίηση των αιτηµάτων των πελατών µας. Παρ’ όλα αυτό εξακολουθούµε να πιστεύουµε ακράδαντα ότι το ανθρώπινο δυναµικό θα εξακολουθήσει να παίζει πρωταρχικό ρόλο στα αυριανά agencies, επειδή η δουλειά της επικοινωνίας είναι αµιγώς ανθρωποκεντρική.

Όσον αφορά στο µέλλον, συµφωνώ µε το όραµα του διευθύνοντος συµβούλου της OneTeam, και θα ήθελα να δω ένα agency που να αφήνει το δικό του στίγµα, «ταράζοντας τα νερά της αγοράς» και επικεντρώνοντας την προσοχή του στη φροντίδα και στην ανάπτυξη των στελεχών του, µε συνέπεια να εξυπηρετούνται οι πελάτες του ακόµα καλύτερα.  Ένα καινοτόµο agency που θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, επιτυγχάνοντας απτά και µετρήσιµα αποτελέσµατα για τους πελάτες του. Μια εταιρεία που θα λειτουργεί υιοθετώντας τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες, δίνοντας παράλληλα έµφαση στη δηµιουργία µιας οµάδας ικανών ανθρώπων, που θα εργάζονται µε ενθουσιασµό σε µια εταιρεία που τους «φροντίζει» και ικανοποιεί τις προσωπικές τους φιλοδοξίες, και οι οποίοι παρ’ όλο που διαθέτουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, εργάζονται για έναν κοινό στόχο. Πιστεύω ότι στην OneTeam εργαζόµαστε προς αυτόν ακριβώς το στόχο.