To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Svetlana Savova, Γενική Διευθύντρια, V+O Βουλγαρίας: Στόχος µας η περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη

Svetlana Savova, Γενική Διευθύντρια, V+O Βουλγαρίας: Στόχος µας η περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη

Συνέντευξη στον ∆ΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

Η V+O Βουλγαρίας, 3η αυτήν τη στιγµή στην κατάταξη των πιο επιδραστικών PR εταιρειών στη γειτονική χώρα, συµπληρώνει 20 χρόνια επιτυχηµένης διαδροµής το 2024. Με αυτή την αφορµή, η επικεφαλής της, Svetlana Savova, µίλησε στο adbusiness για τη θέση της εταιρείας στην αγορά, τις συνεργασίες και τα σχέδιά της καθώς και για το Employer Βranding, που διατηρεί κεντρικό ρόλο στο portfolio των υπηρεσιών της.


adb: H V+O Βουλγαρίας γιορτάζει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας. Κατά τη γνώµη σας, ποια τα σηµαντικότερα σηµεία αυτής της διαδροµής;

Η V+O Βουλγαρίας γιορτάζει 20 χρόνια ανάπτυξης, µια πορεία βασισµένη στην εµπιστοσύνη, τον επαγγελµατισµό και την αριστεία. Το 75% των πελατών µας, άλλωστε, συνεργάζεται µαζί µας από το 2004, µε το 80% να αποτελείται από γνωστά brands διεθνούς εµβέλειας. Η αφοσίωση στους πελάτες µας, ο επαγγελµατισµός µας και η «εµµονή» µας στην έρευνα, την καινοτοµία και τη δηµιουργικότητα, αποτελούν δοµικά στοιχεία που οδηγούν   την εξέλιξή µας και µας ωθούν διαρκώς σε νέες προτάσεις και εξελιγµένες υπηρεσίες. Υπηρεσίες όπως το Magnetic Brand, σχεδιασµένη για οργανισµούς που επιθυµούν να επενδύσουν στο employer branding και το Mind Pulse, που στοχεύει στη στήριξη της ψυχικής υγείας και ευεξίας των ανθρώπων µιας επιχείρησης, βρίσκονται στην κορυφή των επιλεγµένων υπηρεσιών µεγάλων τοπικών και πολυεθνικών εταιρειών. Παράλληλα, η ένταξη στο portfolio υπηρεσιών µας της κορυφαίας υπηρεσίας 3Win, αναδεικνύει ξεκάθαρα τη στρατηγική µας για συνεχή και βιώσιµη ανάπτυξη.

adb: Ποιες πληροφορίες µπορείτε να µας δώσετε για το µέγεθος της εταιρείας, τη θέση της στην αγορά PR, για τους ανθρώπους σας και τις συνεργασίες σας;

Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία µας κατατάσσεται µεταξύ των τριών κορυφαίων εταιρειών παροχής υπηρεσιών στρατηγικής επικοινωνίας στην αγορά της Βουλγαρίας, µε ένα ανθρώπινο δυναµικό µε πολύπλευρες γνώσεις και εµπειρίες. Παρέχουµε όλο το φάσµα των υπηρεσιών, µεταξύ των οποίων εταιρική επικοινωνία, συµβουλευτική και διαχείριση ζητηµάτων και κρίσεων, employer branding, µε στοχευµένα προϊόντα που ξεκίνησαν και αναπτύχθηκαν στο γραφείο µας, community management, καθώς και υπηρεσίες ESG reporting. Σήµερα, συνεργαζόµαστε µε περισσότερες από 30 εταιρείες-πελάτες µε δραστηριότητα σε διάφορους τοµείς της αγοράς. Μεταξύ των πελατών που µας εµπιστεύονται και συνεργάζονται µαζί µας όλα αυτά τα χρόνια συγκαταλέγονται εταιρείες όπως οι Coca-Cola, Sony, Xiaomi, Sanofi, Titan και SoftOne.

Για την εξυπηρέτηση ενός τόσο διευρυµένου χαρτοφυλακίου πελατών και την υιοθέτηση βιώσιµων επικοινωνιακών στρατηγικών, διατηρούµε µια διαρκή πρόσβαση και γνώση σε θέµατα της αγοράς για την άντληση insights για το επιχειρηµατικό, πολιτικό και οικονοµικό γίγνεσθαι της χώρας. ∆εν εστιάζουµε απλώς σε καλές καµπάνιες που θα µας φέρουν βραβεία. Αυτό που πρωτίστως µας ενδιαφέρει είναι η δουλειά µας να δηµιουργεί αξία για την οµάδα µας, τους πελάτες και τους συνεργάτες µας και να ευθυγραµµίζεται µε τη συνεχή επιδίωξή µας για ουσιαστικά αποτελέσµατα.

adb: Η V+O Βουλγαρίας αποτελεί το κέντρο δηµιουργίας για την υπηρεσία του Employer Branding. Τι ακριβώς σηµαίνει αυτό για εσάς; Τι υπηρεσίες προσφέρετε και πώς συνεργάζεστε µε άλλες εταιρείες του οµίλου;

Η συζήτηση για τον τρόπο µε τον οποίο ο εργοδότης-εταιρεία προσελκύει τους µελλοντικούς συνεργάτες και διατηρεί και ανανεώνει τη σχέση της µε τους υπάρχοντες, είναι πάντοτε κρίσιµη, ιδίως αν λάβουµε υπόψη τις σύγχρονες κοινωνικοοικονοµικές εξελίξεις. Η πανδηµία έχει πραγµατικά µεταµορφώσει τις δυναµικές στην εργασία, έχει επαναπροσδιορίσει τις αντιλήψεις για τον εργασιακό χώρο και έχει επανακαθορίσει τα κριτήρια µε τα οποία επιλέγουµε πώς θα επενδύσουµε το χρόνο και την ενέργειά µας. Η ολοένα αυξανόµενη έλλειψη έµπειρων και ταλαντούχων στελεχών στην αγορά µεγεθύνει τις προκλήσεις που έχουν να αντιµετωπίσουν οι εργοδότες, όχι µόνο στη Βουλγαρία αλλά σε όλο τον κόσµο. Βλέπετε, στη σύγχρονη αγορά εργασίας, πλέον, δεν είναι µόνο ο εργοδότης που έχει το κριτήριο της επιλογής. Είναι και οι εργαζόµενοι, οι οποίοι έχουν και αυτοί τα δικά τους κριτήρια και αξιολογούν αντιστοίχως τους δυνητικούς εργοδότες. Επιζητούν ευκαιρίες που θα τους επιτρέψουν να συνεισφέρουν ουσιαστικά, αξιοποιώντας τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους. Ωστόσο, η εκκίνηση µιας συνεργασίας δεν εξασφαλίζει και τη συνέχεια. Γι’ αυτό, πρέπει να στέκεσαι άγρυπνος και δίπλα στους ανθρώπους σου και να δηµιουργείς µια σχέση αµοιβαίου σεβασµού µε κίνητρα και διαδικασίες που θα τον αναπτύξουν και θα τον εξελίξουν. Το «employer brand» είναι ουσιαστικά η ταυτότητα ή, αν θέλετε, η προσωπικότητα ενός οργανισµού, µιας εταιρείας, που προσελκύει και διατηρεί τους ανθρώπους. Χτίζοντας ένα ισχυρό brand, δηµιουργούµε µια δυναµική εταιρική ταυτότητα µε ανθρώπους που ενεργούν ως γνήσιοι πρεσβευτές της εταιρείας.

adb: Ποια είναι τα οφέλη του employee branding για τις επιχειρήσεις; Τι µπορεί να τους προσφέρει;

Ξεκινάµε από το Employer Value Proposition (EVP), µέσω του οποίου παρουσιάζονται όλα τα οφέλη και τα πλεονεκτήµατα που προσφέρονται στους εργαζοµένους, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τυχόν κενά που υφίστανται µεταξύ του τι επικοινωνείται ως πρόγραµµα σ’ έναν οργανισµό και τι πραγµατικά συµβαίνει. Πάνω σε αυτήν τη λογική χτίζεται και η στρατηγική για το employer branding µε τη δηµιουργία των κατάλληλων και στοχευµένων µηνυµάτων τα οποία διοχετεύονται είτε εξωτερικά είτε εσωτερικά, µέσω των κατάλληλων καναλιών επικοινωνίας. Είναι art of making η δηµιουργία ενός ισχυρού, ουσιαστικού και ελκυστικού employer brand. Και ακόµα περισσότερο art είναι η διατήρηση αυτού, καθώς είναι αυτό που «διασφαλίζει» στους ανθρώπους, αλλά και για τους ανθρώπους εξέλιξη, γνώση, αφοσίωση. Τα οφέλη είναι πάρα πολλά σ’ έναν κύκλο λειτουργίας µιας εταιρείας, µε βασικότερο τη βιωσιµότητά της και την εταιρική φήµη της. Παρόλο που η προσέλκυση νέων ταλέντων εξακολουθεί να είναι η µεγαλύτερη προτεραιότητα, η διατήρηση και η ανάπτυξη των ανθρώπων µιας εταιρείας και η τοποθέτησή τους στην κορυφή των ελκυστικότερων συνεργατών/εργοδοτών είναι και εκείνα που απαιτούν διαρκή σχεδιασµό και τροφοδότηση. Το employer branding δεν είναι µια διαδικασία που αφορά πλέον µόνο τη διοικητική οµάδα. Το 72% των εργοδοτών το έχει ήδη αναγνωρίσει και υλοποιεί µια τέτοια στρατηγική, ενώ το 19% είναι σε φάση που την αναπτύσσει, εµπλέκοντας στη διαδικασία και τους εργαζοµένους, ώστε το τελικό αποτέλεσµα να συµβαδίζει µε την αυθεντική εταιρική κουλτούρα και να είναι βιώσιµο µακροπρόθεσµα.

adb: Σε τι πρέπει να εστιάσουν οι εταιρείες που θέλουν να υιοθετήσουν το employer branding;

Οι επιτυχηµένες καµπάνιες αυτού το είδους περιλαµβάνουν, συνήθως, τουλάχιστον το 80% των ακόλουθων χαρακτηριστικών: 1) Ειλικρινή µηνύµατα: Η επικοινωνία πρέπει να αντανακλά την πραγµατικότητα και τις αξίες εντός του οργανισµού. Slogan εµπορικού τύπου και αβάσιµες δεσµεύσεις αναγνωρίζονται εύκολα και απορρίπτονται γρήγορα. 2) Προσεγµένο εικαστικό περιεχόµενο: Τα οπτικά στοιχεία πρέπει να εναρµονίζονται µε την οπτική ταυτότητα της εταιρείας, ώστε να διασφαλίζεται συνοχή. Η έλλειψη εικαστικής προσσέγισης µπορεί να µειώσει την αποτελεσµατικότητα. 3) Μοναδικό περιεχόµενο: Το περιεχόµενο θα πρέπει να ενσωµατώνει τη ξεχωριστή προσωπικότητα και κουλτούρα της εταιρείας, ώστε να έχει απήχηση. Είναι πολύ σηµαντικό ο τόνος και το ύφος που υιοθετούνται να ταιριάζουν µε τη γενικότερη ατµόσφαιρα που επικρατεί στην εταιρεία. 4) Συµµετοχή των εργαζόµενων: Η συµµετοχή των ανθρώπων µιας εταιρείας στην επικοινωνία µας εταιρείας προσθέτει αυθεντικότητα στο εγχείρηµα και προσδίδει την ανθρώπινη φωνή.

adb: Θα λέγατε ότι η ανάγκη για employer branding αυξάνεται; Ποια είναι η πρόβλεψή σας για το µέλλον;

Το επίπεδο εµπιστοσύνης των ανθρώπων απέναντι στις υποσχέσεις που δίνονται από την εταιρεία συνδέεται άµεσα µε τη συνολική εµπειρία που εν τέλει αποκτούν οι άνθρωποί της. Πρόσφατες µελέτες υπερτονίζουν τη σηµασία δηµιουργίας σταθερών δεσµών εντός των οµάδων και την εµπιστοσύνη σ’ ένα ισχυρό corporate brand. Η ανάγκη εποµένως είναι µεγάλη. Πάνω από το 40% των εργαζοµένων είναι πρόθυµοι να παραµείνουν και να αναπτυχθούν περαιτέρω σε έναν οργανισµό, εάν έχουν δηµιουργήσει φιλίες εντός εταιρείας και εµπιστοσύνη στον εργοδότη. Οι εργαζόµενοι επιθυµούν όλο και περισσότερο να έχουν φωνή εντός του οργανισµού, γεγονός που αποδεικνύει τη σηµασία ύπαρξης εργαλείων επικοινωνίας, κοινού οράµατος και επιδιώξεων. Η ενθάρρυνση των εργαζοµένων να µοιραστούν τις απόψεις τους και η συµπερίληψή τους στη λήψη αποφάσεων, ενισχύουν το επίπεδο του engagement και προάγουν το αίσθηµα ευθύνης. Ακόµα, παρατηρείται µια αξιοσηµείωτη µετατόπιση σε ό,τι αφορά τις προτεραιότητες που βάζουν οι υποψήφιοι για εργασία. Παρόλο που ο µισθολογικός παράγοντας παραµένει σηµαντικός, βλέπουµε ότι οι εργαζόµενοι δίνουν όλο και µεγαλύτερη έµφαση στην ταύτισή τους µε έναν ανώτερο εταιρικό σκοπό. Αναζητούν ευκαιρίες να συνεισφέρουν σε κάτι ουσιαστικό και µε αντίκτυπο, πέρα από τα ατοµικά κίνητρα. Αυτό και µόνο αναδεικνύει τη σπουδαιότητα του employer branding.

adb: Ποια είναι τα άµεσα πλάνα της V+O Βουλγαρίας; Υπάρχουν προγραµµατισµένα επόµενα βήµατα;

Η V+O Βουλγαρίας, 3η αυτήν τη στιγµή στην κατάταξη των πιο επιδραστικών PR εταιρειών στη χώρα µας, επιδιώκει την περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξή της. Την ανάπτυξη που ξέρουµε 20 χρόνια τώρα να φέρνουµε στην αγορά, µέσα από µια ισχυρή και άγρυπνη διοικητική οµάδα, τους ανθρώπους µας, αλλά και τους πελάτες µας. Αυτή είναι η V+O: ένα οικοσύστηµα ταλαντούχων ανθρώπων µε όραµα, αξίες, αφοσίωση και εγρήγορση.

Σχεδιάζουµε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, εστιάζουµε στην έρευνα και ανάλυση δεδοµένων για την παροχή περισσότερο sophisticated εργαλείων που καταγράφουν τις τάσεις και ενηµερώνουν, διαµορφώνοντας έτσι µια ισχυρή στρατηγική επικοινωνίας για τους πελάτες µας.

Στο πλαίσιο του εορτασµού των 20 χρόνων λειτουργίας, έχουµε ήδη ξεκινήσει µια στοχευµένη επικοινωνία µε πελάτες και δηµοσιογράφους, που «χτίζει» τα επόµενα 20, 30 και 40 χρόνια. Ως εταιρεία επιδιώκουµε τον ουσιαστικό διάλογο. Σήµερα, έχοντας έναν νέο στρατηγικό συνεργάτη, τη SEC Newgate, η οποία βρίσκεται στην 21η θέση της παγκόσµιας κατάταξης µε τις κορυφαίες εταιρείες επικοινωνίας και παράλληλα είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόµενη από τις 30 πρώτες της εν λόγω λίστας, (κατάταξη PRovoke 2023 Top 250), ξεκινάµε ένα νέο ταξίδι ανάπτυξης.  Ένα ταξίδι µε ανταλλαγή εµπειριών, εργαλείων και γνώσης. Σε εµάς σηµαντικός νέος πυλώνας για τα επόµενα χρόνια θα είναι το ESG. Ακούµε συνεχώς για τη σηµασία του ESG, ωστόσο η κατανόηση της πραγµατικής του αξίας είναι πολύ κρίσιµη. Στόχος µας είναι να υποστηρίξουµε και να διευκολύνουµε τις επικοινωνιακές προσπάθειες των εταιρειών πάνω σε θέµατα που σχετίζονται µε το περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόγραµµά τους αλλά και την ενίσχυση των πολιτικών διακυβέρνησής τους. Stay tuned.






Τόνια Γκόγκου

General Manager, V+O International Operations

«20 χρόνια ανάπτυξης, εξέλιξης
και δηµιουργίας» 

«Στη Βουλγαρία η V+O είναι 3η στην κατάταξη των εταιρειών στρατηγικής επικοινωνίας. Πρόκειται για µια πολύ δυναµική και ταλαντούχα οµάδα εξαιρετικών συµβούλων στρατηγικής επικοινωνίας.

Με κέφι, αγάπη και πάθος για τη δουλειά τους. Με ένα ισχυρό δίκτυο επαφών και διαρκή έρευνα των δεδοµένων σε όλους τους τοµείς. Φέτος γιορτάζουµε 20 χρόνια ανάπτυξης, εξέλιξης και δηµιουργίας».