To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Σταύρος Δρακουλαράκος: Είναι η Συλλογική Νοημοσύνη το νέο Άγιο Δισκοπότηρο;

Σταύρος Δρακουλαράκος: Είναι η Συλλογική Νοημοσύνη το νέο Άγιο Δισκοπότηρο;
Ο Σταύρος Δρακουλαράκος, πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής για το IMC 2021 και γενικός διευθυντής Επικοινωνίας της εταιρείας Παπαστράτος, μίλησε στο adbusiness για το επικείμενο συνέδριο, που θα είναι αρκετά διαφορετικό από τα προηγούμενα, τους θεματικούς άξονες πάνω στους οποίους θα βασιστεί και τα στοιχεία που είναι ο στόχος να προσφέρει στους συμμετέχοντες.

Την 1η Δεκεμβρίου, πραγματοποιείται το συνέδριο με τίτλο “The Power of Diverse Thinking” Interactive Marketing Conference (IMC) 2021 στο Grand Hyatt, στην Αθήνα. Φέτος, έμφαση δίνεται στην ανάγκη ποικιλομορφίας της σκέψης, στη συνεργασία και στην πρόσβαση σε μεγαλύτερο εύρος ιδεών. Με ολιγομελή panels και moderators που αποσκοπούν στον ζωντανό και συμμετοχικό διάλογο, η θεματολογία αναπτύσσεται γύρω από την ανάγκη για διαφορετικότητα στη γνώση (cognitive diversity) και εστιάζει στον ξεχωριστό τρόπο σκέψης. Ο πρόεδρος της Oργανωτικής Επιτροπής Σταύρος Δρακουλαράκος μας έδωσε όλες τις λεπτομέρειες.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Πώς επιλέχθηκαν οι φετινοί θεματικοί άξονες για το IMC; Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη θεματολογία;

Οι φετινές συνθήκες ήταν διαφορετικές από κάθε άλλη διοργάνωση του IMC στη εικοσαετή ιστορία του - τόσο στον τρόπο διεξαγωγής, όσο και στις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί για όλους εμάς ως ανθρώπους, ως επαγγελματίες και ως στελέχη εταιρειών. Άρχισαν, λοιπόν, να μας απασχολούν ερωτήματα όπως «τι μπορεί να κάνει ευφυέστερη μια ομάδα;» και «τι μπορεί να την κάνει να «πετάει» απέναντι σε σύνθετα, πολυδιάστατα ζητήματα του 21ου αιώνα;». Σύντομα καταλάβαμε ότι το απαραίτητο χαρακτηριστικό για τις εταιρείες και τα στελέχη τους, αυτό που έχουν ανάγκη αλλά και αυτό που διαχρονικά ατσαλώνει το ανθρώπινο είδος για να εξελιχθεί, είναι η ποικιλομορφία στη σκέψη. Από εκεί προέκυψε και ο τίτλος “The Power of Diverse Thinking”, που καθόρισε τη θεματολογία μας. Πώς όμως επιτυγχάνεται αυτή η περιβόητη ποικιλομορφία στη σκέψη; “Easier said than done”, που λένε και οι αγγλοσάξονες. Οπότε αρχίσαμε να αντλούμε διδάγματα από τις ανάγκες της εποχής, ώστε να φτάσουμε και στη λύση. Συνειδητοποιήσαμε ότι ανάμεσα στα πολλά που μας έχει διδάξει μέχρι στιγμής η πανδημία, ξεχωρίζουν τα εξής δύο:

Πρώτον: Δεν τα ξέρουμε όλα. Οφείλουμε όμως να εμπιστευτούμε την επιστήμη και την τεχνολογία, τους ειδικούς σε αυτήν, ώστε να ξεκινήσουμε να τα μαθαίνουμε χωρίς να κοιτάμε συνεχώς πίσω.

Δεύτερον: Ό,τι έχουμε πετύχει σε αυτό το διάστημα, έχει γίνει χάρη στη συνεργασία μας, στην προσαρμογή μας στα νέα δεδομένα, στην ανθεκτικότητα του είδους μας. Και καταλήξαμε ότι εν τέλει η λύση, το “next steps & action items” που αρεσκόμαστε να λέμε στον επιχειρηματικό κόσμο, είναι η πρόσβαση σε μεγαλύτερο εύρος ιδεών. Αυτό είναι συμπερασματικά το IMC του 2021, τόσο στα τρία ψηφιακά mini-events που έγιναν κατά τη διάρκεια της χρονιάς όσο και στο keynote event που διεξάγεται αυτή την Τετάρτη, 1η Δεκεμβρίου, στις 16:00. Αυτή είναι η θεματολογία πάνω στην οποία θα κινηθούν οι ιδέες και τα συμπεράσματα του συνεδρίου.

Τι μπορεί να προσφέρει η διαφορετικότητα στη σκέψη στην εγχώρια αγορά ψηφιακής επικοινωνίας;

Η διαφορετικότητα στη γνώση (cognitive diversity) αφορά στον ξεχωριστό τρόπο σκέψης. Οι ομάδες που χαρακτηρίζονται από γνωστική διαφορετικότητα στηρίζονται στη συνεργασία μεταξύ ανθρώπων με διαφορετικές προσωπικότητες και αντιλήψεις και αποδίδουν καλύτερα σε σύγκριση με τις ομάδες που απαρτίζονται από απόλυτη ομοιομορφία. Ένα ποικιλόμορφο σύνολο εμπειριών, προοπτικών και υποβάθρων δεν είναι μόνο επιθυμητό, αλλά κρίσιμο για την ανάπτυξη και την επιτυχία, ενώ θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μηχανισμός για την επίτευξη ευρύτερων κοινωνικών και οικονομικών στόχων. Διότι η συλλογική νοημοσύνη δεν προκύπτει μόνο από το άθροισμα της γνώσης (και του ΙQ, αν θέλετε) των μονάδων μιας ομάδας αλλά και από τη διαφορά στη σκέψη που έχουν μεταξύ τους. Και αυτό είναι ένα όφελος που μπορεί να καρπωθεί κάθε στέλεχος, κάθε ομάδα, κάθε εταιρικό τμήμα και, φυσικά, κάθε οργανισμός, ανεξαρτήτως κλάδου, τομέα και εμπειρίας.

Τι θέλετε να αποκομίσουν οι συμμετέχοντες; Πότε θα θεωρούσατε επιτυχημένο το συνέδριο;

Θα απευθυνθώ απευθείας σ’ εκείνους! Φίλες και φίλοι συμμετέχοντες, θα θεωρήσουμε το IMC 2021 επιτυχημένο αν:

* ξεκινήσουμε όλοι μαζί να συζητάμε μήπως εν τέλει το Άγιο Δισκοπότηρο για τις περίπλοκες απαιτήσεις των καιρών, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επιχειρηματικό πλαίσιο, δεν είναι η νοημοσύνη του ενός αλλά η νοημοσύνη του συνόλου. Είναι η Συλλογική Νοημοσύνη.

* ξεκινήσουμε όλοι μαζί να εξετάζουμε ότι ίσως, ενδεχομένως, πιθανόν, η ομοιογένεια να μην είναι απαραιτήτως καλό πράγμα. Διότι ο κίνδυνος με τις ομάδες που φέρουν το χαρακτηριστικό της ομοιογένειας, είναι ότι πιθανότατα διαμορφώνουν κρίσεις και εκτιμήσεις που διέπονται από υπερβολική εμπιστοσύνη, υποβιβάζοντας την πιθανότητα του σοβαρού λάθους. Στην πραγματικότητα, δεν βλέπουν το σινιάλο του κινδύνου, δεν ακούν τον υπόκωφο θόρυβο μιας καταστροφής που μπορεί να κοντοζυγώνει.

* Ξεκινήσουμε όλοι μαζί να εντάσσουμε στον τρόπο που προσεγγίζουμε τη ζωή, την εργασία, το ρόλο μας στο κοινωνικό σύνολο, την οπτική ότι το ευρύ φάσμα προσεγγίσεων, οι πολλές και διαφορετικές οπτικές, είναι η πολυπόθητη εγγύηση για ένα αποτέλεσμα αξιοζήλευτο και ασφαλές. Ακόμη και σε περιστάσεις που μοιάζουν με κινούμενη άμμο! Ενθαρρύνοντας τις δημιουργικές αποκλίσεις, ενθαρρύνονται άλλωστε και οι εργαζόμενοι να απελευθερώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη πρόκληση από μια τέτοια επένδυση στον παράγοντα άνθρωπο. Σας προσκαλώ όλες και όλους να συμμετάσχετε και να παρακολουθήσετε μαζί μας τις εργασίες του συνεδρίου.


Ανδρέας Στάιος
Πρόεδρος ΙΑΒ Ηellas



Καινοτομία σε μορφή και θεματολογία
Το φετινό συνέδριο IMC 21 του ΙΑΒ Hellas με θέμα «The Power of Diversity» καινοτομεί τόσο σε μορφή όσο και σε θεματολογία. Το συνέδριο παρουσιάζει ένα πολύ επίκαιρο θέμα, ευρύτερο της ψηφιακής αγοράς, το οποίο αναπτύσσεται γύρω από την ανάγκη για συνεργασία, ανθεκτικότητα και πρόσβαση σε μεγαλύτερο εύρος ιδεών. Η διαφορετικότητα και η ποικιλομορφία στη σκέψη αποτελούν απαραίτητο χαρακτηριστικό για τους ανθρώπους και τις εταιρείες του χώρου μας και εμείς είμαστε εδώ για να το αγκαλιάσουμε. Το συνέδριο φέτος διαμορφώθηκε εντελώς διαφορετικά με βάση αυτή τη λογική, με τη διεξαγωγή των 3ων θεματικών flash events, τα οποία μας προετοίμασαν για τις ενδιαφέρουσες συζητήσεις από μη συμβατικούς ομιλητές που θα ακούσουμε στο κεντρικό event, την 1η Δεκεμβρίου, στο Grand Hyatt. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που το IMC 21 θα πραγματοποιηθεί φέτος σε φυσικό χώρο, παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας, και χαιρόμαστε που βλέπουμε τόσο μεγάλη ανταπόκριση από την αγορά.


TAGS: IMC