To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Όλοι οι άνθρωποι των προέδρων

Όλοι οι άνθρωποι των προέδρων

Με τις καμπάνιες των δύο μεγάλων κομμάτων, της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, ξεκινά η καριέρα των διαφημιστικών μηνυμάτων στη μικρή προεκλογική περίοδο στο δρόμο για τις διπλές εκλογές. Η ΝΔ προβάλλεται για τις ευρωεκλογές με βίντεο διάρκειας 2.22΄, το οποίο ξεκινάει με γκρίζες εικόνες από την Ελλάδα του 2012 για να περάσει στο σήμερα, προβάλλοντας ξένα δημοσιεύματα και δηλώσεις αρχηγών κρατών που στηρίζουν τον Αντώνη Σαμαρά και εκθειάζουν το έργο του (Μπαράκ Ομπάμα, Άνγκελα Μέρκελ κ.ά.).

Η καμπάνια, με σύνθημα «Σταθερά Βήματα Μπροστά», στοχεύει κεντρικά: α) στο εθνικό διακύβευμα της σταθερότητας, β) στην παρουσίαση των πρώτων αποτελεσμάτων μιας εθνικής προσπάθειας που δεν μπορεί να μείνει στη μέση και γ) στην προβολή του Αντώνη Σαμαρά ως του αξιόπιστου πολιτικού που μπορεί να οδηγήσει τη χώρα σε τροχιά ανασυγκρότησης.

Στόχος της καμπάνιας που σχεδίασε ο Στέλιος Ζωντός (The Newtons Laboratory), αλλά και των υποψήφιων ευρωβουλευτών της ΝΔ, είναι να πείσουν την κοινή γνώμη για την πρόοδο που έχει πραγματοποιηθεί και για την προοπτική που ανοίγεται για τη χώρα. Οι κινήσεις που θα ακολουθήσουν «ώστε οι θυσίες να έχουν αποτέλεσμα», θα αποτελέσουν κεντρικό πλαίσιο της καμπάνιας της ΝΔ που, όπως λένε οι επαΐοντες, θα στοχεύει θετικά στο να πείσει την κοινή γνώμη για την πρόοδο που έχει πραγματοποιηθεί και για την προοπτική που ανοίγεται για τη χώρα. Το μεγάλο στοίχημα της καμπάνιας είναι να περάσει το θετικό μήνυμα, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να ριχτούν στον πόλεμο της επικοινωνίας και αρνητικά μηνύματα για τον ΣΥΡΙΖΑ.

Σε δύο φάσεις με διακριτό στίγμα αναπτύσσεται η προεκλογική εκστρατεία του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Κοινή συνισταμένη του συνόλου της προεκλογικής εκστρατείας είναι να περάσει το μήνυμα ότι οι προσεχείς εκλογικές αναμετρήσεις της 18ης και της 25ης Μαΐου αποτελούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές, ο χρόνος των οποίων μπορεί να καθορισθεί από το αποτέλεσμά τους και πάντως εντός του 2015. Στο μεγαλύτερο μέρος της, η καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ «παράγεται» εσωτερικά από ένα επιτελείο στελεχών, με επικεφαλής τον Αλέξη Μπίστη, με την εταιρεία επικοινωνίας Clever Bank να συνδράμει συμβουλευτικά. Ο διευθυντής του πολιτικού γραφείου τού Αλέξη Τσίπρα, Ν. Παππάς, εμπλέκεται ενεργά στο επικοινωνιακό κομμάτι, όπως και ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Σκουρλέτης, ενώ για την επιλογή των κεντρικών συνθημάτων είχε λόγο και η επιτροπή που συγκροτήθηκε για την προετοιμασία των ευρωεκλογών, στην οποία συμμετείχαν επίσης οι Ρ. Ρινάλντι, Γ. Μπαλάφας, Αλ. Καλύβης, Κ. Ήσυχος, Γ. Μηλιός, Στ. Παππάς και Μ. Δαρειώτη.

Η πρώτη φάση της καμπάνιας, που «τρέχει» ήδη, έχει κεντρικό σύνθημα το «Η υπομονή μας τελείωσε. 25 Μαΐου ψηφίζουμε και φεύγουν». Η δεύτερη φάση της καμπάνιας θα ενταθεί εντός των ημερών, με κεντρικό σύνθημα «Ψηφίζουμε για τη ζωή μας». Ο διαχωρισμός ανάμεσα στις δύο φάσεις είναι απόλυτα διακριτός: στο πρώτο στάδιο να καταγραφεί από τους πολίτες το αρνητικό αποτέλεσμα της εφαρμοζόμενης πολιτικής, με υπόμνηση των αλλαγών στην καθημερινή ζωή και των ανατροπών προς το χειρότερο.

Στο δεύτερο στάδιο, να μεταδοθούν η ελπίδα και η πίστη σε μια διαφορετική κατάσταση, στο ότι είναι εφικτός ένας άλλος δρόμος. Σε αυτήν τη φάση, λοιπόν, το «αφήγημα» θα εστιαστεί στην προσπάθεια να περάσει το θετικό μήνυμα ότι υπάρχει εναλλακτική πρόταση και να προβληθούν με τρόπο απλό και εύληπτο οι προτάσεις και οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Στην τελική ευθεία για τις κάλπες θα ενισχυθεί στα προεκλογικά μηνύματα η παρουσία του Αλέξη Τσίπρα, ενώ αναμένεται να ενσωματωθούν μηνύματα που θα τονίζουν τη σημασία της συμμετοχής, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η αποχή. Στην προεκλογική καμπάνια του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης δίδεται, επίσης, βάρος στην προσπάθεια διασύνδεσης του εθνικού με το ευρωπαϊκό, δεδομένης και της υποψηφιότητας Τσίπρα για την προεδρία της Κομισιόν.

Έτσι, προβάλλεται και το σύνθημα «Η Ελλάδα δείχνει το δρόμο για πρώτη φορά αριστερά», ενώ στις αφίσες και στα σποτ μαζί με το σήμα του ΣΥΡΙΖΑ αποτυπώνεται και το λογότυπο του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς.