Χάρης Παριανός: Στα Ermis Awards νικητής είναι ο κλάδος
Τη σηµασία των Ermis Αwards για τον κλάδο επικοινωνίας και διαφήµισης στην Ελλάδα υπογραµµίζει ο Χάρης Παριανός και τονίζει πως στο θεσµό αυτή που πραγµατικά επιβραβεύεται είναι η ίδια η δηµιουργικότητα, η ιδέα. Ο πρόεδρος της ΟΕ των Ermis Αwards µας µίλησε για τη διοργάνωση και τις προκλήσεις που προέκυψαν, το επιτυχηµένο event της Τελετής Απονοµής αλλά και την ανάγκη πελάτες και διαφηµιστές να είναι διατεθειµένοι να εκτεθούν, προκειµένου να γίνουν καλύτεροι.
Γράφει ο ∆ηµήτρης Τσουκαλάς
ΕΑ: Στην προηγούµενη συνέντευξη που κάναµε στο adbusiness λίγο πριν από την πραγµατοποίηση της Τελετής Απονοµής, είχατε αναφέρει πως ο θεσµός των Ermis Awards, µετά τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που γνωρίσαµε όλοι µας τα προηγούµενα χρόνια, καλείται «να παρουσιάσει, να συγκρίνει, να ξεχωρίσει, να επιβραβεύσει και άρα να δώσει αξία στη δηµιουργικότητα στην Ελλάδα», που όπως είχατε σηµειώσει, έχει καταπιεστεί. Κάνοντας έναν απολογισµό τώρα, µετά την ολοκλήρωση της θητείας σας, θεωρείτε πως έγινε ένα βήµα προς αυτή την κατεύθυνση;
Η δηµιουργικότητα είναι µια πολύ δυναµική έννοια, ειδικά στον τοµέα της επικοινωνίας, µεταλλάσσεται και εξελίσσεται χρόνο µε το χρόνο. Αν δεν υπήρχαν τα Ermis Awards σαν τόπος συνάντησης όλων των εκφράσεων της δηµιουργικότητας στην επικοινωνία στην Ελλάδα, αν δεν υπήρχε η σύγκριση και η αναγνώριση της καλύτερης ιδέας, τότε θα επαναπαυόµασταν στα κεκτηµένα µας. Αν δεν χάσεις, δεν γίνεσαι καλύτερος. Αλλά πρέπει να θέλεις να γίνεις καλύτερος, για να θέλεις και να χάσεις.
ΕΑ: Ποιες ήταν οι µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετωπίσατε στη φετινή διοργάνωση;
Οι φετινές προκλήσεις δεν χωράνε σε αυτό το τεύχος του adbusiness! Θα πω την πιο σηµαντική: την απουσία δύο µεγάλων εταιρειών από το διαγωνισµό, µε συνέπειες τόσο σε ουσιαστικό επίπεδο όσο και σε οικονοµικό (να ’ναι καλά οι χορηγοί µας). Είναι κάτι που δεν πρέπει να ξαναγίνει -για το καλό του κλάδου- και πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις για να διασφαλιστεί αυτό.
ΕΑ: Στην Τελετή Απονοµής κάνατε λόγο για «συναγωνιστές» και «µεγάλους αγώνες που δόθηκαν για να είµαστε σήµερα εδώ». Θα λέγατε πως αυτό είναι το µήνυµα των φετινών Ermis και κάνει ακόµη πιο σηµαντική τη διάκριση σε αυτά;
Εννοείται ότι όσο πιο δύσκολες είναι οι συνθήκες µέσα στις οποίες γεννιέται µια ιδέα τόσο πιο µεγάλη είναι η αξία της, τόσο πιο µεγάλη η ικανοποίηση που νιώθει ο δηµιουργός. Ας µην ξεχνάµε πως ιστορικά η πίεση και οι δύσκολες συνθήκες πολλές φορές λειτούργησαν θετικά στη δηµιουργικότητα σε όλες τις εκφάνσεις της.
ΕΑ: Ο θεσµός επέστρεψε στα events µε φυσική παρουσία. Ποιο ήταν το feedback που λάβατε σχετικά; Πώς υποδέχθηκε ο κλάδος αυτή την επιστροφή στην κανονικότητα;
Όλοι εµείς οι άνθρωποι του κλάδου, πελάτες και διαφηµιστές, είµαστε µια µεγάλη παρέα. Τόσα χρόνια συνεργαζόµαστε, όλοι κάπου κάποτε συνυπάρξαµε σε κάποια εταιρεία, κάναµε τις φιλίες µας, πολλοί και τις οικογένειές µας! Μετά από τόσα χρόνια, όλοι θέλαµε να ξαναβρεθούµε, να αγκαλιαστούµε, να κουτσοµπολέψουµε, να πιούµε ποτάκια. Πιστεύω πως ο κόσµος γούσταρε πολύ, πράγµα που έκανε το event πολύ πετυχηµένο.
ΕΑ: Πώς προέκυψε η επιλογή του Γιώργου Καπουτζίδη για την παρουσίαση, η οποία, µάλιστα, αποδείχθηκε εξαιρετικά επιτυχηµένη;
Ο Γιώργος Καπουτζίδης, εκτός από εξαιρετικός ηθοποιός και σεναριογράφος, είναι ένας επαγγελµατίας που ξέρει πολύ καλά το χώρο µας και τους ανθρώπους του, µέσα από αρκετές συνεργασίες που έχει κάνει στο παρελθόν. Τι άλλο µπορούσαµε να ζητήσουµε για τον παρουσιαστή των Ermis Awards 2022; Bingo!
ΕΑ: Τι εύχεστε για τη συνέχεια του θεσµού, δεδοµένου και του ανοίγµατος προς την πλευρά των διαφηµιζόµενων που προανήγγειλε ο πρόεδρος της Ε∆ΕΕ; Τι άλλο νοµίζετε πως χρειάζεται προκειµένου να διασφαλιστούν η επιτυχία και η βιωσιµότητά του;
Όπως είπα και πιο πριν, εύχοµαι όλοι µας, πελάτες και διαφηµιστές, να θέλουµε να γίνουµε καλύτεροι. Και για να το πετύχουµε αυτό, πρέπει να είµαστε διατεθειµένοι να εκτεθούµε και να τσαλακωθούµε. Να χάσουµε. Εννοείται, πως κάθε εταιρεία θα ήθελε να φτιάξει τα Ermis Awards που θα εξυπηρετήσουν την ατζέντα της, που θα την ανακηρύξουν την καλύτερη. ∆εν µπορεί να γίνει αυτό. Πρέπει να ωριµάσει ο κλάδος µας. Με τα Ermis Awards κερδίζει η δηµιουργικότητα, η ιδέα. Με τα Ermis Awards κερδίζει περισσότερα ο κλάδος µας παρά τα Agencies of the Year ή ο Client of the Year.
ΕΑ: Τι θα θέλατε να πείτε στα υπόλοιπα µέλη της ΟΕ τώρα που ολοκληρώθηκε το έργο σας, αλλά και τι θα θέλατε ειδικά να επισηµάνετε στον επόµενο πρόεδρο των Ermis Awards;
Είναι µια πολύ καλή ευκαιρία να ξαναπώ ένα µεγάλο ευχαριστώ τόσο στην ΟΕ όσο και στην Ε∆ΕΕ, που σταθήκαµε δίπλα ο ένας στον άλλο, κάτω από δύσκολες συνθήκες, και τα καταφέραµε καλά. Μπράβο µας! Όσο για τον επόµενο πρόεδρο των Ermis Awards, αυτό που θέλω να του πω είναι ότι αυτό το ταξίδι αξίζει να το ζήσει χωρίς επισηµάνσεις. Θα είναι σίγουρα συναρπαστικό και του εύχοµαι καλή επιτυχία.
H Οργανωτική Επιτροπή των Ermis Awards 2022
Χάρης Παριανός, Chief Executive Officer, McCann Worldgroup, |Πρόεδρος
Αλέκα Παπαδία, Executive Creative Director, McCann Worldgroup, Πρόεδρος Ermis AD | ∆ιαφηµιστικές Ταινίες και ∆ιεθνές Concept και Ermis Campaigns
Γιώργος Κουβελιώτης, Creative Director, Leo Burnett Greece, Πρόεδρος Ermis AD | Καταχωρίσεις, Ραδιοφωνικά Μηνύµατα και Υπαίθριες ∆ιαφηµίσεις και Ermis Print & Outdoor Craft
Μαρία Κανελλοπούλου, Creative Director, Ogilvy Greece, Πρόεδρος Ermis Branded Entertainment & Content
Φωτεινή Γεροµαλίδου, General Manager, MSPS, Πρόεδρος Ermis Direct
Αντώνης Μελαχροινός, Founder & Chief Design Officer, Wedia, Πρόεδρος Ermis Digital Craft
Πάνος Αλεφραγκής, Head of Digital, The Newtons Laboratory, Πρόεδρος Ermis Digital
Έλλη Μπακοπούλου, Partner, Milk, Πρόεδρος Ermis Branding & Design
Όλγα Κρικέλλη, Client Service Director, Universal Media, Πρόεδρος Ermis Μedia
Τέτη Κανελλοπούλου, CEO, V+O Greece, Πρόεδρος Ermis PR