To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Εpica Awards: Σε Publicis και ΤRY τα μεγάλα βραβεία

Εpica Awards: Σε Publicis και ΤRY τα μεγάλα βραβεία

Με την Publicis να αναδεικνύεται Network of the Year και την νορβηγική TRY να κατακτά τα βραβεία Agency of the Year και Independent Agnecy of the Year ολοκληρώθηκε η φετινή διοργάνωση των Epica Awards.

Τα Grand Prix

Ήταν μια χρονιά «διπλών» βραβείων, καθώς η κριτική επιτροπή αποφάσισε να απονείμει δύο Grand Prix σε δύο κατηγορίες με ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό. Στην κατηγορία Film, που συνεχίζει να ξεχωρίζει στην εποχή των πολλαπλών πλατφορμών, δύο εντελώς διαφορετικά φιλμ για brands οικιακής βελτίωσης απέσπασαν τα κορυφαία βραβεία.

Το Film Grand Prix «No Project Without Drama», της HeimatTBWA\ Berlin για τον μακροχρόνιο πελάτη Hornbach, μετατρέπει τη διαφήμιση σε θέατρο, με χειροποίητα σκηνικά και χορογραφία που μεταμορφώνουν έναν σωλήνα που στάζει σε μια «όπερα υδραυλικών».

Ο Guido Heffels, συνιδρυτής και CCO της HeimatTBWA, δήλωσε: «Αυτό το φιλμ δημιουργήθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος με γυμνά χέρια, πάθος και τα καλύτερα υλικά. Αυτή είναι η HORNBACH στην πιο αυθεντική της μορφή».

Το δεύτερο Film Grand Prix απονεμήθηκε στο «We Need to Talk About Eli», της Morgenstern για τη Maxbo στη Νορβηγία. Το φιλμ παρουσιάζει με χιούμορ ένα μικρό κορίτσι που έχει υιοθετήσει ιδιαίτερα κακή γλώσσα από τον μπαμπά του. Η κριτική επιτροπή θεώρησε ότι πρόκειται για καθαρή ψυχαγωγία, απόλυτα σωστά «ζυγισμένη».

Οι δημιουργοί Bjørnar Buxrud και Torkild Jarnholt σχολίασαν: «Είμαστε απίστευτα περήφανοι που κερδίσαμε το Epica Film Grand Prix για το “We Need to Talk About Eli”. Η αναγνώριση σε αυτό το επίπεδο από κορυφαίους δημοσιογράφους του κλάδου παγκοσμίως είναι τεράστιο επίτευγμα για ένα μικρό ανεξάρτητο διαφημιστικό γραφείο όπως η Morgenstern».

Το Grand Prix Responsibility – που τιμά έργα με κοινωνικό πρόσημο – απονεμήθηκε επίσης σε δύο διαφορετικά projects. Το «AXA – 3 Words» της Publicis Conseil στη Γαλλία εντάσσει τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας σε καθεστώς προστασίας μέσω μιας πρωτοποριακής ασφαλιστικής κάλυψης.

Η ομάδα της AXA στην Publicis Conseil δήλωσε: «Είναι μεγάλη μας τιμή να λάβουμε αυτό το Grand Prix. Το “3 Words” είναι κάτι περισσότερο από καμπάνια· είναι μια πρωτοβουλία που κινητοποίησε ολόκληρη την εταιρεία. Η AXA χρειάστηκε να επανεξετάσει τον τρόπο λειτουργίας της: ενώ τα ασφαλιστήρια συμβόλαια συνήθως καλύπτουν μόνο ονομαστικά άτομα και απαιτούν αποδείξεις ζημιάς, αυτή η ρήτρα προστατεύει πλέον ολόκληρο το νοικοκυριό – γυναίκες και παιδιά – χωρίς να απαιτείται απόδειξη ενδοοικογενειακής βίας».

Παράλληλα, το «Miniatur Warmland» της Grabarz & Partner για τη Deutsche Telecom συνδύασε την τεχνολογία με το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό μοντέλο στον κόσμο, στο Αμβούργο, για να δείξει σε νεανικό κοινό τις πιθανές επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Ο Ralf Heuel, CCO/Partner της Grabarz & Partner, δήλωσε: «Το να λαμβάνεις βραβείο από συναδέλφους δημιουργούς είναι ήδη εξαιρετικό. Το να κερδίζεις όμως Grand Prix από δημοσιογράφους είναι εντελώς διαφορετικό επίπεδο. Μαζί με τους φίλους μας στην Telekom και όλους τους συνεργάτες παραγωγής, είμαστε ενθουσιασμένοι. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στο Miniatur Wunderland στο Αμβούργο για τη συνεργασία και την ανιδιοτελή υποστήριξή του. Χρειαζόμαστε κάθε βοήθεια για να προστατεύσουμε τον μικρό μας κόσμο από μια επερχόμενη καταστροφή».

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Epica Awards, Grand Prix απονεμήθηκε στη Νότια Κορέα, χάρη στην INNOCEAN, που κέρδισε το βραβείο Innovation για το φιλμ «Night Fishing», γυρισμένο εξ ολοκλήρου με τις κάμερες του αυτοκινήτου Hyundai IONIQ.

Η Na Ri Moon, Creative Director της INNOCEAN Korea, δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς ότι το έργο αναγνωρίστηκε από την επιτροπή των δημοσιογράφων όχι απλώς ως διαφήμιση, αλλά ως μια νέα προσέγγιση στην αφήγηση και ως ένα τολμηρό τεχνικό πείραμα. Αυτή η αναγνώριση έδωσε στην ομάδα μας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και έθεσε ένα νέο σημείο αναφοράς για τις μελλοντικές μας προκλήσεις».

Το PR Grand Prix απονεμήθηκε στη McCann Paris και τη L’Oréal Paris για το «The Final Copy of Ilon Specht». Στον πυρήνα της καμπάνιας βρισκόταν ένα ντοκιμαντέρ για τη copywriter πίσω από την εμβληματική φράση «Because I’m worth it». Η πρεμιέρα του φιλμ την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας αξιοποιήθηκε για να ανοίξει μια ευρύτερη συζήτηση γύρω από τη δύναμη αυτής της φράσης στην ενδυνάμωση των γυναικών και τη σημασία της στον αγώνα για την ισότητα.

Η Charlotte Franceries, McCann Global Business Leader για τη L’Oréal και τη Ferrero και Πρόεδρος της McCann Paris, δήλωσε: «Η κατάκτηση του PR Grand Prix από μια επιτροπή δημοσιογράφων είναι εξαιρετική τιμή. Είμαστε περήφανοι που το “The Final Copy of Ilon Specht” αναγνωρίστηκε ως μια ουσιαστική πλατφόρμα PR για τη L’Oréal Paris. Η διάκριση αυτή ανήκει σε όλη την ομάδα της McCann Paris».

Το Digital Grand Prix απονεμήθηκε στο «Camdom: The First Digital Condom», της INNOCEAN για το brand προφυλακτικών Billy Boy στη Γερμανία. Η πρωτοποριακή εφαρμογή για κινητά μπλοκάρει τη συσκευή – και όσες βρίσκονται κοντά – αποτρέποντας τη βιντεοσκόπηση προσωπικών στιγμών και τη μετέπειτα χρήση τους ως «revenge porn».

Οι Jose Suaid και Sebastian Pattis, Creative Directors της INNOCEAN Berlin, σχολίασαν: «Το Camdom δεν είναι απλώς ένα προϊόν, αλλά μια δήλωση υπέρ της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας σε έναν διασυνδεδεμένο κόσμο. Η αναγνώριση από δημοσιογράφους και επαγγελματίες που βλέπουν πραγματικό αντίκτυπο και όχι απλώς hype, επιβεβαιώνει τις προσπάθειές μας. Δεν πρόκειται μόνο για δημιουργικότητα – είναι αναγκαιότητα».

Το Print Grand Prix απονεμήθηκε στην καμπάνια «IKEA – Made For Life», της TRY στη Νορβηγία. Οι κλασικές και καλαίσθητες καταχωρίσεις συνδέουν δύο διαφορετικά προϊόντα IKEA με μια συγκινητική ή χιουμοριστική αφηγηματική γραμμή, συνδυάζοντας copywriting και art direction με εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Οι δημιουργοί Caroline Riis και Eirik Sørensen δήλωσαν: «Είναι μεγάλη τιμή να λαμβάνουμε το prestigieux Grand Prix των Epica και σημαίνει πολλά για εμάς το γεγονός ότι η καμπάνια μας βρήκε απήχηση και πέρα από τη μικρή Νορβηγία».

Φέτος δεν απονεμήθηκαν Grand Prix στις κατηγορίες Design και Media, καθώς η επιτροπή έκρινε ότι οι υποψηφιότητες είχαν ισάξια αξία και αποφάσισε να μη ξεχωρίσει ένα μεμονωμένο έργο.

Η συζήτηση για τα Grand Prix πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής ήταν η Claire Bridges, ιδρύτρια της συμβουλευτικής Now Go Create, παρουσιάστρια ομώνυμου podcast και συγγραφέας του βιβλίου In Your Creative Element.

Σχολιάζοντας τα βραβεία, δήλωσε: «Μεγάλο μέρος των έργων που κέρδισαν Grand Prix, από το ψηφιακό προφυλακτικό έως τη γραμμή βοήθειας της AXA για την ενδοοικογενειακή βία, χρησιμοποίησαν τη δημιουργικότητα ως εργαλείο επίλυσης προβλημάτων και προστασίας ανθρώπων. Αντίθετα, τα δύο Film Grand Prix ακολούθησαν διαφορετική διαδρομή, γιορτάζοντας τη φαντασία για να ξεχωρίσουν σε “στεγνές” κατηγορίες μέσω της αφήγησης. Αυτή η αντίθεση έκανε τη χρονιά τόσο συναρπαστική: τολμηρή δημιουργική σκέψη που μπορεί να αλλάξει συστήματα και, ταυτόχρονα, η γιορτή χιλιάδων μικρών αποφάσεων craft που μας κάνουν να συμμετέχουμε και να νοιαζόμαστε».

Συμμετοχές ανά χώρα

Τον μεγαλύτερο αριθμό συμμετοχών είχε φέτος ο Καναδάς (138), ακολουθούμενος από τη Γερμανία (120) και τη Γαλλία (101).

Αποτελέσματα ανά χώρα

Ο Καναδάς βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης με 51 βραβεία, εκ των οποίων 1 Χρυσό, 17 Αργυρά και 33 Χάλκινα. Ακολούθησε η Γερμανία με 42 βραβεία, συμπεριλαμβανομένων 3 Grand Prix, 10 Χρυσών, 18 Αργυρών και 11 Χάλκινων, και η Γαλλία με 2 Grand Prix, 15 Χρυσά, 13 Αργυρά και 11 Χάλκινα.

Oι ελληνικές διακρίσεις

 Πέντε βραβεία, δυο Silver και τρία Bronze, απέσπασε στα φετινά Εpica Awards, η The Newtons Laboratory. Aναλυτικότερα Silver διάκριση κατέκτησαν τα έργα Silver Love (Κατηγορία Copywriting & Storytelling) και The Latecomers -I’ll meet you at midnight (Kατηγορία Commercial Direction), αμφότερα για την Protergia ενώ με Bronze βραβείο τιμήθηκαν τα έργα Wrong Beds για την ΙΚΕΑ (Κατηγορία Homes, Furnishings & Appliances), Choose Sleep - Italian Model επίσης για την ΙΚΕΑ (Κατηγορία Copywriting & Storytelling) και The restaurant dis-order (Κατηγορία Self-promotion).  Bronze βραβείο απέσπασε επίσης ο Ιβάν Παπαδόπουλος για την καμπάνια «Uprooting» για λογαριασμό της ΕΠΑΨΥ- Εταιρεία Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ψυχικής Υγείας (Κατηγορία Βest Use of Sound).

Έχοντας ξεκινήσει την πορεία τους το 1987, τα Epica αποτελούν τα μόνα διεθνή βραβεία δημιουργικότητας στην διαφήμισης, που στην κριτική επιτροπή συμμετέχουν δημοσιογράφοι εξειδικευμένοι σε θέματα διαφήμισης και marketing, οι οποίοι καλύπτουν τον χώρο της δημιουργικότητας και της επικοινωνίας.

Σημειώνεται πως το adbusiness, το Business Today και το advertising.gr εκπροσωπούνται στην Κριτική Επιτροπή των Epica Awards από το 2019 από τον Διευθυντή Σύνταξης της Direction, Δημήτρη Τσουκαλά.