Ermis Awards 2022: Η τεράστια πρόκληση και η μεγάλη γιορτή στις 20 Δεκεμβρίου
Περίπου δύο εβδοµάδες αποµένουν για την Τελετή Απονοµής των Ermis Awards 2022, που θα πραγµατοποιηθεί την Τρίτη 20 ∆εκεµβρίου στο Ωδείο Αθηνών, και η Οργανωτική Επιτροπή της φετινής διοργάνωσης µάς υπόσχεται πως θα είναι ένα µεγάλο πάρτι για τη δηµιουργικότητα. Τα µέλη της Ο.Ε. µίλησαν στο adbusiness, µεταξύ άλλων, για τις προκλήσεις που κλήθηκαν να αντιµετωπίσουν, τη δηµιουργικότητα και τις τάσεις σχετικά µε αυτήν στην Ελλάδα και τον κόσµο, το ελληνικό διαφηµιστικό προϊόν καθώς και το ρόλο των βραβείων διαφήµισης στη σύγχρονη εποχή. Επίσης, δεν παρέλειψαν να δώσουν τις συµβουλές τους στους επόµενους που θα αναλάβουν τη διοργάνωση της µεγάλης γιορτής της διαφήµισης στην ελληνική αγορά.
adb: Βρισκόµαστε στην τελική ευθεία για την Τελετή Απονοµής των Ermis Awards. Τι να περιµένουµε; Η φετινή τελετή είναι και µια µορφή επιστροφής στην κανονικότητα µετά τα προηγούµενα δύο πανδηµικά χρόνια. Πώς επηρέασε αυτή η παράµετρος τη διοργάνωσή της;
Χάρης Παριανός,
Πρόεδρος Ermis Awards, Chief Executive
Officer, McCann Worldgroup: Τα Ermis επιστρέφουν live µετά από καιρό, για να µας θυµίσουν τα πιο ωραία πράγµατα στη δουλειά µας: το ταλέντο, τις ιδέες, τους φίλους και πάνω από όλα τη δηµιουργικότητα. Για τα Ermis Awards αλλά και για εµένα, ως πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, η φετινή οργάνωση είναι µια τεράστια πρόκληση. Λόγω των δύσκολων συγκυριών της τελευταίας δεκαετίας και λόγω της πανδηµίας, η δηµιουργικότητα έχει καταπιεστεί, έχει κατά κάποιον τρόπο απαξιωθεί. Γι’ αυτό, ο θεσµός των Ermis Awards έχει σήµερα σηµαίνοντα ρόλο: να παρουσιάσει, να συγκρίνει, να ξεχωρίσει, να επιβραβεύσει και άρα να δώσει αξία στη δηµιουργικότητα στην Ελλάδα. Είναι χρέος όλων µας να στηρίξουµε αυτόν το θεσµό, αν µας ενδιαφέρει η βιωσιµότητα του κλάδου µας και κατ’ επέκταση των εταιρειών µας.
Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να αγκαλιαστούµε ξανά, να χειροκροτήσουµε, να αναγνωρίσουµε, να φωνάξουµε, να θαυµάσουµε και να συναντηθούµε πάλι - ελπίζω να µην έχουµε αλλάξει πολύ και να αναγνωρίσουµε ο ένας τον άλλον! Γι’ αυτό και φέτος αποφασίσαµε µε την Οργανωτική Επιτροπή να του δώσουµε να καταλάβει! Μετά από καιρό, µας αξίζει µια δυνατή γιορτή για τη δηµιουργικότητα, ένα µεγάλο πάρτι!
adb: Σαν Ο.Ε. είστε ικανοποιηµένοι από τις συµµετοχές που υποβλήθηκαν φέτος στη διοργάνωση; Ποιες κατηγορίες πήγαν καλύτερα και σε ποιους λόγους οφείλεται αυτό κατά τη γνώµη σας;
Χάρης Παριανός: Αν σκεφτούµε πως φέτος απουσιάζουν δύο από τις µεγαλύτερες εταιρείες του χώρου -η καθεµία για τους δικούς της λόγους- θεωρώ πως οι συµµετοχές πήγαν εξαιρετικά καλά. Το ενδιαφέρον στη φετινή διοργάνωση επικεντρώνεται στο ότι αυξήθηκαν σε συµµετοχές δύο κατηγορίες που ιστορικά ήταν πιο «µικρές», το PR και το Branding & Design. Αυτό δείχνει µια γενικότερη τάση στους µη παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας, αλλά δίνει κι ένα αισιόδοξο µήνυµα στον κλάδο.
Τέτη Κανελλοπούλου, CEO, V+O Greece,
πρόεδρος Ermis PR: Πράγµατι, ο κλάδος του PR παρουσίασε φέτος µια αύξηση συµµετοχών κατά 13% σε σχέση µε την προηγούµενη χρονιά. Αυτό το ποσοστό αντανακλά εκτιµώ και την ευρύτερη αύξηση της διείσδυσης του κλάδου µας στις επιχειρήσεις και την αντίστοιχη αύξηση της επένδυσης από πλευράς τους σε δράσεις PR. Κάτι που επιβεβαιώνει ότι οι επιχειρήσεις σήµερα αναγνωρίζουν την προστιθέµενη αξία της πολύπλευρης, αλλά ταυτόχρονα και περισσότερο στοχευµένης προσέγγισης του PR.
Έλλη Μπακοπούλου, Partner, Milk, πρόεδρος
Ermis Branding &
Design: Στο Branding & Design, το επίπεδο των έργων ήταν στις περισσότερες κατηγορίες πολύ υψηλό. Ειδικά στα websites, όντας βασικό κανάλι επικοινωνίας για πολλά από τα brands, οι συµµετοχές όχι µόνο ήταν αυξηµένες αλλά η αισθητική, η εύστοχη καινοτοµία και η αγάπη που τους είχε δοθεί µας έκανε να ζηλέψουµε.
adb: Τι συνδέει τις δουλειές που τελικά κατάφεραν να διακριθούν στα φετινά Ermis Awards; Υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία θεωρείτε µεταξύ των νικητών;
Πάνος Αλεφραγκής, Head of Digital, The
Newtons Laboratory,
πρόεδρος Ermis Digital: Έξυπνες και δηµιουργικές δουλειές, µε σωστή αποτύπωση και σηµαντικά αποτελέσµατα. ∆ουλειές που ήταν στοχευµένες να απαντήσουν στο «πρόβληµα» του πελάτη, να αναδείξουν µε δηµιουργικό τρόπο αυτό που σκέφτεσαι και δεν µπορείς να το εκφράσεις και τελικά να ξεχωρίσουν εύκολα ή δύσκολα από τον ανταγωνισµό. ∆ουλειές που θα ήθελες να έχεις κάνει, αλλά χαίρεσαι που ήσουν εκεί για να τις κρίνεις. Τα Ermis Awards αποδεικνύουν κάθε χρόνο ότι οι digital καµπάνιες που αναπτύσσονται στη χώρα µας είναι απόλυτα στρατηγικές και µε δηµιουργικότητα που κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού.
Φωτεινή Γεροµαλίδου, General Manager,
MSPS, πρόεδρος Ermis
Direct: Νοµίζω ότι η απάντηση σε αυτή την ερώτηση δεν διαφέρει και δεν πρέπει να διαφέρει από χρονιά σε χρονιά. Πάντα το έργο των Επιτροπών είναι να επιβραβεύουν τη solid στρατηγική σκέψη και αυτές τις δηµιουργικές ιδέες που είχαν τη δύναµη να αγγίξουν, να εµπνεύσουν και να κινητοποιήσουν το κοινό το οποίο στόχευσαν, κάτι που αποτυπώνεται και στα αποτελέσµατα της κάθε ενέργειας. Έτσι, λοιπόν, επιλέξαµε και εµείς τα έργα που βραβεύσαµε µε Ermis στο Direct φέτος.
Τέτη Κανελλοπούλου: Κατ’ αρχήν, φέτος στο PR είδαµε δουλειές που είναι χαρακτηριστικές του κλάδου, κάτι που ίσως δεν συνέβαινε τόσο πολύ τις προηγούµενες χρονιές. Αυτό που χαρακτηρίζει τις δουλειές που αναδείχθηκαν τόσο στο shortlist, όσο και στα βραβεία, είναι δηµιουργικότητα στη στρατηγική, στην προσέγγιση, αλλά και στην υλοποίηση, κάτι που πρέπει να έχει πάντα κανείς στο µυαλό του όταν αξιολογεί υποψηφιότητες στο PR, όπου η δηµιουργικότητα δεν µπορεί να είναι µονοσήµαντη.
Όλγα Κρικέλη, Client Service Director,
Universal Media,
πρόεδρος Ermis Μedia: ∆υνατές και δηµιουργικές µιντιακές ιδέες, καλό υποστηρικτικό υλικό µε σφικτή και περιεκτική παρουσίαση της συµµετοχής.
Αντώνης Μελαχροινός, Founder & Chief
Design Officer, Wedia,
πρόεδρος Ermis Digital
Craf: Το χαρακτηριστικό της φετινής χρονιάς είναι η ύπαρξη µιας άτυπης και µάλλον αθέλητης συνέπειας στις δουλειές των µεγάλων και µικρών agencies. Τα µεγάλα και αναγνωρισµένα agencies υλοποίησαν πολύπλοκα και απαιτητικά έργα, αξιοποιώντας την υψηλή τεχνογνωσία και εµπειρία που διαθέτουν σε επίπεδο τεχνολογίας και κατανόησης επιχειρηµατικών αναγκών, ενώ τα µικρά και δυναµικά agencies, βασισµένα σε αντίστοιχους -µικρότερης κλίµακας- άξονες, τόλµησαν µε µεγαλύτερη ελευθερία, και φυσικά µε τη συγκατάθεση των πελατών τους, να υλοποιήσουν δηµιουργικές ιδέες που ξέφυγαν από το comfort zone και έδωσαν την ευκαιρία να δοκιµαστούν πρακτικές που ήδη βλέπουµε ότι εφαρµόζονται στο εξωτερικό.
Έλλη Μπακοπούλου: Έργα που διηγούνται την ιδέα τους ευφυώς, ανεπιτήδευτα και έντιµα.
Αλέκα Παπαδία, Executive Creative
Director, McCann
Worldgroup,
πρόεδρος Ermis AD |
Διαφημιστικές Ταινίες
και Διεθνές Concept και
Ermis Campaigns: Αυτό που συνδέει όλες τις δουλειές που κατάφεραν να διακριθούν φέτος είναι η πρωτότυπη σύλληψη, η ωραία ιδέα και η άρτια εκτέλεση. Κάναµε όλοι ό,τι µπορούσαµε για να παραδώσουµε το καλύτερο στη δουλειά µας φέτος και οι κριτικές επιτροπές έκαναν ό,τι καλύτερο µπορούσαν για να αποδώσουν τα εύσηµα.
adb: Στα διεθνή φεστιβάλ βλέπουµε πως οι έννοιες της βιωσιµότητας και της κοινωνικής συνεισφοράς γίνονται όλο και πιο σηµαντικές και για το χώρο της Επικοινωνίας και της ∆ιαφήµισης. Είναι κάτι που παρατηρείτε τόσο στον κλάδο στην Ελλάδα, όσο και στις καµπάνιες που συµµετέχουν στα Ermis;
Χάρης Παριανός: Κάθε χρόνο, µια µικρή οµάδα της McCann πηγαίνει στα Cannes Lions για να εµπνευστεί αλλά και για παρατηρήσει τις διεθνείς τάσεις στην επικοινωνία και µετά να τις µεταλαµπαδεύσει στους υπόλοιπους όταν γυρίσει. Εδώ και χρόνια, οι έννοιες της Βιωσιµότητας και της Κοινωνικής Συνεισφοράς κυριαρχούν στα διεθνή φεστιβάλ. Οι καταναλωτές όχι µόνο πιστεύουν, αλλά απαιτούν από τα µεγάλα brands να δράσουν και να αναλάβουν να λύσουν τα σηµαντικά προβλήµατα της κοινωνίας και του πλανήτη. Και είναι πια ξεκάθαρο ότι τα brands που έχουν ένα “purpose” ή τη βιωσιµότητα στο dna τους και το επικοινωνούν έντονα, κερδίζουν και τη θέση τους στο καλάθι του καταναλωτή. Στην Ελλάδα, η βιωσιµότητα και η κοινωνική συνεισφορά δεν κυριαρχούν ακόµα στην επικοινωνία, αλλά κερδίζουν έδαφος χρόνο µε το χρόνο. Πιστεύω πως οι Έλληνες πελάτες, όπως όλες τις τάσεις, αργούν να τις υιοθετήσουν, αλλά το ότι κάποια στιγµή όλοι θα µιλούν γι’ αυτό, είναι σίγουρο.
Πάνος Αλεφραγκής: Θα έλεγε κανείς πως είναι ένα σύγχρονο trend που απαντάει στα σηµεία των καιρών που ζούµε. Ακόµη, όµως, πιο ουσιαστικό και σηµαντικό, είναι το αποτύπωµα µιας µάρκας και η υποχρέωσή της απέναντι στην κοινωνία. Είναι ο τρόπος να επικοινωνήσουµε µε ένα πιο δηµιουργικό τρόπο πως ένα brand που δεν αδιαφορεί για όσα γίνονται γύρω µας, δίνει το δικό του στίγµα στο κοινό που απευθύνεται. Στην Ελλάδα τελευταία έχουµε δει πολλές και απόλυτα στοχευµένες καµπάνιες, που δεν είναι υπερφίαλες ή ψεύτικες, αλλά αναδεικνύουν τις αξίες των brands που τις επικοινωνούν. Είχαµε τη χαρά να υποδεχτούµε, να κρίνουµε και τελικά να βραβεύσουµε κάποιες από αυτές, που είµαι σίγουρος πως στο µέλλον θα γίνουν ακόµη περισσότερες.
Φωτεινή Γεροµαλίδου: Οι καταναλωτές, σε όλο τον κόσµο όπως και στην Ελλάδα, στέλνουν ένα δυνατό και σαφές µήνυµα. Απαιτούν από τις µάρκες και τις εταιρείες να είναι µέρος του κοινωνικού διαλόγου, να παίρνουν θέση και να συνεισφέρουν έµπρακτα στην επίλυση των µεγάλων θεµάτων που απασχολούν την κοινωνία. Αυτό αντικατοπτρίζεται φυσικά και στη δουλειά όλων µας, στις καµπάνιες που βλέπουµε πια όλο και πιο συχνά στη χώρα µας και φυσικά και στις συµµετοχές των Ermis Awards, όπως γίνεται και σε όλα τα ∆ιεθνή Φεστιβάλ.
Τέτη Κανελλοπούλου: Η πραγµατικότητα είναι ότι το κοµµάτι του social impact αποτελεί πλέον οδηγό για ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, καθώς τους επιτρέπει να διατηρούν τη σχέση τους µε την κοινωνία, αλλά ακόµα και να ανανεώσουν το «social license to operate». Είναι φυσικό λοιπόν να αυξάνεται διαρκώς η επένδυση που κάνουν οι επιχειρήσεις για τη βιώσιµη ανάπτυξή τους και την κοινωνική τους συνεισφορά, ενισχύοντας το µερίδιο που καταλαµβάνουν στο συνολικό τους σχεδιασµό. Αντίστοιχα πληθαίνουν και οι δράσεις που υλοποιούνται στον κλάδο µας, οδηγώντας και στην αύξηση στην κατηγορία αυτή των Ermis.
Έλλη Μπακοπούλου: Τα φλέγοντα θέµατα πάντα ενέπνεαν δηµιουργική αιχµή, αλλά διέθεταν συνήθως µειωµένο -ή καθόλου- budget. Με χαρά είδαµε ότι οι συµµετοχές που αφορούσαν τη βιωσιµότητα φέτος έδειχναν, εκτός από τόλµη και αυτοσαρκασµό, αυξηµένη επένδυση χρόνου και πόρων.
adb: Μέσα στο δύσκολο περιβάλλον που διαµορφώνεται και κοινωνικά και οικονοµικά, τόσο σε παγκόσµια βάση όσο και τοπικό επίπεδο, ποιος θα λέγατε πως είναι ο ρόλος των βραβείων δηµιουργικότητας στη ∆ιαφήµιση και την Επικοινωνία γενικά, και των Ermis ειδικότερα;
Αλέκα Παπαδία: Κανείς ποτέ δεν είναι σίγουρος ότι έχει παραδώσει το καλύτερο, και αυτό είναι ένα συνεχές κίνητρο για να το αναζητά. Οι θεσµοί που επιβραβεύουν τη δηµιουργικότητα, αυτό το συναίσθηµα έχουν στόχο να ανακουφίσουν, έστω και προσωρινά. Είναι σαν να σου λένε «Κάτι γίνεται εδώ, προχώρα, προσπάθησε ξανά. Fail again. Fail better».
Κατά κάποιον τρόπο δηµιουργούν ένα πλέγµα απαιτήσεων που καλούµαστε να ικανοποιήσουµε. Είναι πολύ σηµαντικό να υπάρχει πήχυς και να τοποθετείται όλο και ψηλότερα.
adb: Ποιο θα λέγατε πως είναι σήµερα το επίπεδο του ελληνικού διαφηµιστικού προϊόντος όπως αποτυπώνεται στις συµµετοχές και τις διακρίσεις στα φετινά Ermis Awards; Πώς συγκρίνεται µε τα διεθνή πρότυπα;
Χάρης Παριανός: “It is what it is”, λένε οι συνάδελφοί µας στη Νέα Υόρκη. Αυτό το επίπεδο έχουµε στην Ελλάδα, τι να κάνουµε; Οι κριτικές µας επιτροπές όµως, που εκτίθενται στα διεθνή βραβεία, βάζουν τον πήχυ ψηλά και βραβεύουν µε υψηλότερα στάνταρ και καλά κάνουν. Ο στόχος µας στα Ermis Awards δεν είναι να πάρουν βραβείο όλοι, αλλά να ανεβάσουµε το επίπεδο. Όπως όµως είπα και πιο πάνω, λόγω των κοινωνικο-οικονοµικών συγκυριών και της πανδηµίας, το επίπεδο έχει πέσει σε όλο τον κόσµο, όχι µόνο στην Ελλάδα. Πιστεύω ακράδαντα ότι τα φεστιβάλ, η ευγενής άµιλλα, τα βραβεία, παίζουν σηµαντικό ρόλο στην αναβάθµιση της δηµιουργικότητας και της εκπαίδευσης όλου του οικοσυστήµατος της επικοινωνίας σε ιδέες που κάνουν τη διαφορά αλλά και φέρνουν αποτελέσµατα.
Πάνος Αλεφραγκής: Έχουµε αποδείξει πολλές φορές πως το ελληνικό διαφηµιστικό προϊόν έχει µεγάλη αξία, δηµιουργικότητα και αποτελεσµατικότητα. Σε µία ιδιαίτερη χρονιά φέτος, όχι µόνο για την Ελλάδα, η ανάγκη για περισσότερη δηµιουργικότητα, φαντασία και εν συναίσθηση ήταν έκδηλη. Brand και εταιρείες προσπάθησαν να έρθουν πιο κοντά στους καταναλωτές, µε διαφηµιστικές καµπάνιες που χαρακτηρίστηκαν από συναίσθηµα, ειλικρινή και ουσιαστική επικοινωνία, συλλογικότητα, αυθεντικότητα και ίσως λιγότερη τόλµη, ρίσκο ή φαντασία. Είµαι σίγουρος πως τα επόµενα χρόνια σε αυτό το νέο διαφηµιστικό και επικοινωνιακό τοπίο που διαµορφώνεται, θα δούµε ακόµη καλύτερες και πιο δηµιουργικές δουλειές.
Αλέκα Παπαδία: Είναι δύσκολη η σύγκριση της δουλειάς µας µε τα διεθνή πρότυπα, καθώς οι αγορές από τις οποίες προκύπτουν αυτές είναι πολύ µεγαλύτερες και αρκετά διαφορετικές.
Η προσωπική µου άποψη είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχει πάρα πολύ ταλέντο αλλά και αρκετές αντιξοότητες. Έχουµε περισσότερα µέσα να αντιλαµβανόµαστε τι γίνεται εκεί έξω, και αυτό µας επηρεάζει σε κάθε περίπτωση µε θετικό τρόπο. Το επίπεδο του διαφηµιστικού προϊόντος επηρεάζεται από άπειρους παράγοντες όµως στο τέλος της ηµέρας. Μακάρι να ήταν µόνο το ταλέντο αυτό που επηρεάζει το τελικό αποτέλεσµα, αλλά φευ...
adb: Ποια είναι η συµβουλή σας για την επόµενη Ο.Ε.;
Χάρης Παριανός: Να µην επηρεάζονται και να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να κερδίσει η δηµιουργικότητα.
Πάνος Αλεφραγκής: Να το χαρούν από την αρχή έως το τέλος και να νιώσουν την ιδιαίτερη ευθύνη και τιµή της εκπροσώπησης, όχι µόνο της εταιρείας τους αλλά και του κλάδου µας συνολικά.
Φωτεινή Γεροµαλίδου: Ανοιχτό µυαλό, ζωντανός διάλογος και φυσικά να απολαύσουν αυτή την πραγµατικά όµορφη διαδικασία, που ουσιαστικά είναι µια γιορτή για τη δουλειά όλων των ανθρώπων του κλάδου µας!
Τέτη Κανελλοπούλου: Να σκεφτόµαστε ότι τα βραβεία Ermis δεν πρέπει να αποτελούν αυτοσκοπό. Τα βραβεία από τη µία αντανακλούν την εικόνα που θέλουµε να σχηµατίζουν οι επιχειρήσεις για τους κλάδους µας, και την από την άλλη αναδεικνύουν την αξία που εµείς θέλουµε να προβάλλουµε για τη δουλειά µας.
Μαρία Κανελλοπούλου: Να ψηφίζουµε σκεπτόµενοι τους juniors των οµάδων µας. Αν τα βραβεία που βγάζουµε δεν καταφέρνουν να εµπνεύσουν αυτούς, κάτι λάθος θα έχουµε κάνει…
Γιώργος Κουβελιώτης: Αρκετή βαρύτητα στην υποδοχή των συµµετοχών. Εάν δοθεί η πρέπουσα σηµασία σε αυτό το στάδιο, αποφεύγονται εκτενείς συζητήσεις επάνω σε θέµατα τα οποία δεν θα έπρεπε να απασχολούν την κριτική επιτροπή την ώρα της κρίσης. Οι εύστοχες συζητήσεις εξασφαλίζουν έναν καλό ρυθµό και ότι κάθε δουλειά θα έχει την προσοχή που της αναλογεί µέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Όλγα Κρικέλη: Ο χρόνος δεν είναι φίλος σας, χρησιµοποιήστε τον σαν να είναι το πιο πολύτιµο αγαθό στην προσπάθειά σας να κυλήσει οµαλά η διαδικασία αξιολόγησης.
Αντώνης Μελαχροινός: Η συµβουλή µου είναι πολύ απλή: οργανώστε και ψηφίστε µε την καρδιά σας. Το πάθος και η αγάπη για τη δουλειά µας είναι αυτό που µας χαρακτηρίζει ως επαγγελµατίες, και αυτά τα συναισθήµατα πρέπει να εκφράζονται και να κυριαρχούν µε τον καλύτερο τρόπο όταν αξιολογούµε τους εαυτούς µας και τους γύρω µας.
Έλλη Μπακοπούλου: Ένα έργο που βραβεύεται έχει τη δύναµη να προκαλέσει και να εµπνεύσει µεγάλο κοινό, άσχετο µε το χώρο της διαφήµισης. αξιοποιήστε το.