To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η μεγάλη γιορτή της παραγωγής

Η μεγάλη γιορτή της παραγωγής

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ), διοργανώτρια των βραβείων «Made in Greece», αναδεικνύει και επιβραβεύει ακόμα μία φορά παραγωγικές επιχειρήσεις και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις στη δημιουργία και διάθεση προϊόντων.

Οι άνθρωποι της Οργανωτικής Επιτροπής των Made in Greece, Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης (Ομότιμος Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών και Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ), Γεώργιος Μπάλτας, (Καθηγητής, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Μέλος Δ.Σ. της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ) και Προκόπης Θεοδωρίδης (Αναπληρωτής Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Γενικός Γραμματέας Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ), μας δίνουν όλες τις λεπτομέρειες για το θεσμό και τη φετινή διοργάνωση.

adb: Η ΕΛΑΜ διοργανώνει για ακόμη μια χρονιά τα βραβεία «Made in Greece». Ποιος είναι ο στόχος και ποιοι άλλοι υποστηρίζουν αυτή την προσπάθεια;

Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης: Η απόφαση της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ το 2013 να θεσπίσει τα βραβεία «Made in Greece» εντάσσεται σ’ ένα πλαίσιο συνεχούς προσπάθειας για την καθιέρωση ενός νέου παραγωγικού αναπτυξιακού μοντέλου στηριζόμενου στην εξωστρέφεια, στην ανταγωνιστικότητα και στην καινοτομία των προϊόντων της ελληνικής παραγωγής. Τα βραβεία είναι η εξωτερίκευση της ανάγκης να αναδείξουμε τη σημαντικότητα της αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας και η απάντηση των ανθρώπων του ελληνικού μάρκετινγκ στις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας, που σήμερα, περισσότερο από ποτέ, έχει εναποθέσει την ελπίδα της εξόδου από την κρίση στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Είναι σημαντικό να τονίσω ότι ο θεσμός των βραβείων «Made in Greece» έχει βρει εξαιρετική ανταπόκριση τόσο από τον πολιτικό όσο και από τον επιχειρηματικό κόσμο. Τα βραβεία «Made in Greece» 2019 γίνονται υπό την αιγίδα των Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ενώ έχουμε εξασφαλίσει τη στήριξη των περισσότερων και σημαντικότερων συνδέσμων και φορέων που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ελληνικής επιχειρηματικής δραστηριότητας όπως ΣΕΒ, ΣΕΒΕ, ΣΒΕ, Ελληνική Παραγωγή, ΣΒΘΚΕ, ΣΒΠΔΕ, ΕΣΒΕΠ, ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ.  Έχουμε, επίσης, εξασφαλίσει σημαντικούς χορηγούς επικοινωνίας, τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha TV, τις εφημερίδες Καθημερινη και Agrenda, το δικτυακό τόπο Euro2day.gr τα περιοδικά Exportnews.gr και e-gi.gr - εύφορη γη, και φυσικά όλες τις εκδόσεις της Direction Business Network, και σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη συνεργασία μας. Δεν θα πρέπει να παραλείψω να αναφέρω και έναν από τους σημαντικότερους συντελεστές του θεσμού των βραβείων, που είναι οι χορηγοί μας και στους οποίους περιλαμβάνονται μέχρι σήμερα η Genesis Pharma και η Ideal Standard (Χρυσοί Χορηγοί), η Interamerican και η Eurobank (Χορηγοί) και η Diageo, η Citroën και η Intertech (Υποστηρικτές). Τους ευχαριστούμε όλους πάρα πολύ.

adb: Ποια είναι τα φετινά βραβεία; Σε ποιες κατηγορίες μπορούν να υποβληθούν συμμετοχές;

Προκόπης Θεοδωρίδης: Στη φετινή διοργάνωση έχουν προστεθεί βραβεία με εστίαση στη μικρομεσαία επιχείρηση. Η Οργανωτική Επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη τις υποψηφιότητες των προηγούμενων βραβείων καθώς και τις επισημάνσεις της αγοράς, θέσπισε τα συγκεκριμένα βραβεία, για να καλύψει όλο το φάσμα των επιχειρήσεων και οργανισμών και να παρέχει μια δίκαιη αξιολόγηση για κάθε κατηγορία βραβείου. Τα βραβεία είναι:

• Βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας

• Βραβείο Αγροτικής Αριστείας

• Βραβείο Βιομηχανικής Αριστείας

• Βραβείο Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας

• Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας Καταναλωτικού Προϊόντος

• Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας Βιομηχανικού Προϊόντος

• Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας Μικρομεσαία Επιχείρηση

• Βραβείο Επωνύμου Καταναλωτικού Προϊόντος

• Βραβείο Επωνύμου Βιομηχανικού Προϊόντος

• Βραβείο Καινοτόμου Καταναλωτικού Προϊόντος

• Βραβείο Καινοτόμου Βιομηχανικού Προϊόντος

• Βραβείο Καινοτόμου Προϊόντος - Μικρομεσαία Επιχείρηση

Τα βραβεία που απονέμονται για κάθε κατηγορία είναι τα:

• Gold «Made in Greece» (1η κατάταξη)

• Silver «Made in Greece» (2η κατάταξη)

• Bronze «Made in Greece» (3η κατάταξη)

Σε περίπτωση που υπάρχει ισοβαθμία μεταξύ δύο υποψηφιοτήτων, τότε απονέμονται δύο βραβεία στη συγκεκριμένη κατηγορία ή/και κατάταξη.

Κάθε επιχείρηση ή οργανισμός έχει το δικαίωμα να υποβάλει μέχρι τρεις (3) υποψηφιότητες σε τρεις (3) διαφορετικές κατηγορίες βραβείων.

adb: Ποια είναι η διαδικασία από την οποία θα προκύψουν οι νικητές και ποια τα κριτήρια που θα ακολουθηθούν; Πώς διασφαλίζονται η αξιοπιστία και η ακεραιότητα του θεσμού;

Προκόπης Θεοδωρίδης: Η διαδικασία αξιολόγησης ακολουθεί δύο φάσεις:

Α φάση - προκριματική διαδικασία

Η Οργανωτική Επιτροπή (ΟΕ) ελέγχει τα τυπικά κριτήρια συμμετοχής των υποψήφιων επιχειρήσεων, οργανισμών, συνεταιρισμών και ομάδων παραγωγών.

Β Φάση - Στην τελική φάση

Οι υποψηφιότητες για κάθε κατηγορία βραβείου αξιολογούνται από την Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΑ), που είναι διαφορετική για κάθε κατηγορία βραβείου. Η αξιολόγηση από κάθε μέλος της ΕΑ είναι μυστική, οριστική και αμετάκλητη. Η αξιολόγηση γίνεται ηλεκτρονικά από κάθε μέλος της επιτροπής με ατομικούς κωδικούς πρόσβασης στην πλατφόρμα αξιολόγησης. Το κάθε μέλος της επιτροπής αξιολογεί την υποψήφια επιχείρηση/οργανισμό με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης που έχουν θεσπιστεί για κάθε κατηγορία βραβείου που είναι υποψήφια, χρησιμοποιώντας 10βάθμια κλίμακα για κάθε κριτήριο ξεχωριστά (όπου 1=ανεπαρκές και 10=άριστα). Η συνολική αξιολόγηση για κάθε υποψηφιότητα λαμβάνεται ηλεκτρονικά από τον πρόεδρο της κάθε Επιτροπής Αξιολόγησης και κοινοποιείται στην Οργανωτική Επιτροπή.

Οι αξιολογήσεις των υποψηφιοτήτων δεν μπορούν να γνωστοποιηθούν ή /και δημοσιοποιηθούν πριν από την απονομή των βραβείων. Οι επιχειρήσεις/οργανισμοί που θα βραβευθούν έχουν αποκλειστικά το δικαίωμα προβολής της βράβευσής τους χρησιμοποιώντας τους λογότυπους των βραβείων για τέσσερα (4) χρόνια. Η αξιοπιστία και η ακεραιότητα του θεσμού είναι διασφαλισμένη αφού: α) οι χορηγοί των βραβείων δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα, β) κάθε βραβείο έχει διαφορετική πενταμελή επιτροπή, γ) η ψηφοφορία είναι ατομική, μυστική, οριστική και αμετάκλητη, δ) μέλος επιτροπής αξιολόγησης που έχει σχέση με κάποια επιχείρηση/οργανισμό εξαιρείται από τη διαδικασία και ε) δεν ανακοινώνεται κανένα αποτέλεσμα πριν από την ημέρα της απονομής των βραβείων.

adb: Γιατί να λάβει μέρος μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός στα βραβεία «Made in Greece»; Τι θα αποκομίσει από τη διάκριση αλλά και από την ίδια τη συμμετοχή του στη διαδικασία;

Γεώργιος Μπάλτας: Κατ’ αρχάς, μια εταιρεία θα ωφεληθεί από την ίδια τη διαδικασία υποβολής της αίτησης συμμετοχής της, καθώς θα συγκεντρώσει και θα οργανώσει το υλικό για την υποψηφιότητά της, θα διαγωνιστεί με άλλες επιχειρήσεις και θα αποκτήσει μια πολύ χρήσιμη εμπειρία από τη συμμετοχή της στη διαδικασία.

Βέβαια, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε κάθε θεσμό αριστείας οι συμμετέχοντες αποβλέπουν τελικά στη διάκριση. Είναι αλήθεια ότι οι εταιρείες που διακρίνονται στα βραβεία «Made in Greece» κερδίζουν μοναδική προβολή σε ένα ευρύ και ταυτόχρονα πολύ σημαντικό ακροατήριο. Το υψηλό κύρος των βραβείων «Made in Greece» πηγάζει από το γεγονός ότι είναι ο μόνος θεσμός αριστείας που αφορά την εθνική παραγωγική βάση και οργανώνεται από έναν έγκριτο και καταξιωμένο επιστημονικό φορέα, την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις που βραβεύονται, προβάλλουν τη διάκρισή τους με πολλούς τρόπους, συγκεντρώνοντας πολύ θετική δημοσιότητα και ενισχύοντας το κύρος και την απήχησή τους στην αγορά. Στις τρεις προηγούμενες διοργανώσεις (2013, 2015, 20174) απονεμήθηκαν 36 βραβεία, 54 έπαινοι και 71 τιμητικές διακρίσεις σε κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις σε διαφορετικές κατηγορίες βραβείων.

adb: Μέχρι πότε μπορούν να υποβάλλονται συμμετοχές και με ποιον τρόπο;

Προκόπης Θεοδωρίδης: Τα βραβεία «Made in Greece» απευθύνονται στο σύνολο των επιχειρήσεων, οργανισμών, συνεταιρισμών και ομάδων παραγωγών που παράγουν στην Ελλάδα και οι δραστηριότητές τους εμπίπτουν στις κατηγορίες των βραβείων.

Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή υποψηφιοτήτων είναι η 31η Οκτωβρίου 2019.

Όλες οι υποψηφιότητες θα πρέπει να κατατεθούν μόνο ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας.

Οι επιχειρήσεις, οργανισμοί, συνεταιρισμοί και ομάδες παραγωγών που συμμετέχουν, θα πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την υποψηφιότητά τους σε μορφή αρχείου MS Office Power Point και τον εταιρικό λογότυπο ή και το λογότυπο του προϊόντος που θέτει υποψηφιότητα σε μορφή jpg(500x500px).

Η υποψηφιότητα θα πρέπει να περιλαμβάνει υποχρεωτικά:

1) Συνοπτική παρουσίαση της επιχείρησης/οργανισμού.

2) Διακριτή παρουσίαση των στοιχείων, της αιτιολόγησης και των επιχειρημάτων για καθένα από τα κριτήρια που έχουν θεσπιστεί για την κατηγορία βραβείου στην οποία συμμετέχει.

adb: Θεωρείτε πως η ανάδειξη και επιβράβευση παραγωγικών επιχειρήσεων και οργανισμών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα καθίσταται όλο και πιο σημαντική και αναγκαία τα τελευταία χρόνια;

Γεώργιος Μπάλτας: Η απώλεια παραγωγικής ικανότητας και δυναμικότητας, η υπερκατανάλωση με δανεισμό, το πελατειακό αναποτελεσματικό κράτος και η εσωτερική ανακύκλωση υπηρεσιών, είναι λάθη που δεν πρέπει να επαναλάβουμε ως χώρα. Η ανασυγκρότηση της πραγματικής οικονομίας, με έμφαση στην πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή είναι το κλειδί για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανάκτηση της θέσης της χώρας στον διεθνή καταμερισμό εργασίας. Δεν είναι τυχαίο ότι οι χώρες με παραγωγή και εξαγωγές ισχυροποιούνται και αναβαθμίζονται διαρκώς στον παγκόσμιο χάρτη. Η Ελλάδα χρειάζεται διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα που θα μπορούν να κερδίζουν πελάτες στις διεθνείς αγορές. Η κοινή γνώμη έχει αντιληφθεί την κρισιμότητα της αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής και στηρίζει την ελληνική αγροτική και βιομηχανική παραγωγή. Οι επιχειρήσεις δίνουν με τη σειρά τους έμφαση στον παράγοντα «Made in Greece», που διαδραματίζει πλέον σημαντικό ρόλο στη στρατηγική τους. Το «Made in Greece» συνοψίζει και συμβολίζει επομένως μια κοινή προσπάθεια παραγωγικής ανασύνταξης και εθνικής ανασυγκρότησης. Λέμε εθνική ανασυγκρότηση, διότι η σημασία της παραγωγικής ανασυγκρότησης υπερβαίνει το οικονομικό πεδίο και παραμέτρους όπως η ανεργία, τα εισοδήματα και η δημοσιονομική κατάσταση. Η παραγωγική ανασυγκρότηση δημιουργεί πρόοδο σε κοινωνικό, τεχνολογικό, επιστημονικό και πολιτιστικό επίπεδο. Τα βραβεία «Made in Greece» απαντούν λοιπόν στην ανάγκη να αναδείξουμε και να επιβραβεύσουμε εκείνους που παράγουν και δημιουργούν αξία στην Ελλάδα. Γιατί καμία οικονομική δραστηριότητα δεν είναι τόσο κρίσιμη σήμερα όσο η παραγωγή!

adb: Μπορεί το μάρκετινγκ να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να ξεπεράσουν τις δυσκολίες της εγχώριας αγοράς και να συμβάλουν στην ανάκαμψη της οικονομίας; Ποιες κινήσεις χρειάζονται;

Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης: Πιστεύω ότι είναι η έλλειψη γνώσης του μάρκετινγκ σε μικρο- και μακρο- επίπεδο μία από τις βασικές αιτίες που συνέβαλαν στην οικονομική κρίση που βιώσαμε και βιώνουμε. Είναι ενδιαφέρον ότι στη διάρκεια της κρίσης έγιναν της «μόδας» τρεις έννοιες: εξωστρέφεια, καινοτομία και προστιθέμενη αξία. Και οι τρεις έννοιες συνδέονται άμεσα με την επιστήμη του μάρκετινγκ.  Όσον αφορά την εξωστρέφεια, οι εμπεριστατωμένες έρευνες της διαΝΕΟσις προέβησαν σε μία σειρά προτάσεων για τη βελτίωση της εξωστρέφειας των ελληνικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, πρότειναν, μεταξύ των άλλων, τη δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας και εξωστρέφειας, τη διαφοροποίηση προϊόντων και παρεχόμενων υπηρεσιών, τη μακροχρόνια δέσμευση σε στρατηγική branding, τον προσανατολισμό της επιχείρησης σε αγορές υψηλών εισοδημάτων με παράλληλη υποστήριξη νέων προϊόντων με στρατηγική premium pricing, τη συνεργασία με δίκτυα εξωτερικού και μεγάλες αλυσίδες, τη συστηματική έρευνα αγορών με λιγότερη έμφαση στη διαίσθηση και τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις. Υπάρχει κανένας επιχειρηματίας ή επιχειρηματικό στέλεχος που να αμφισβητεί ότι οι προτάσεις της διαΝΕΟσις θα μπορούσαν να συνοψισθούν σε μία μόνο λέξη: μάρκετινγκ!

adb: Κατά τη γνώμη σας ποια στοιχεία κάνουν το θεσμό Made in Greece να ξεχωρίζει και έχουν οδηγήσει στην καθιέρωσή του;

Γεώργιος Μπάλτας: Τα βραβεία «Made in Greece» είναι ο μόνος θεσμός αριστείας που αφορά αποκλειστικά την ελληνική παραγωγική βάση. Είναι επίσης ο μοναδικός θεσμός επιχειρηματικής αριστείας που δημιουργήθηκε και διοργανώνεται από έναν καταξιωμένο επιστημονικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό, την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ, με στόχο την ανάδειξη των παραγωγών και δημιουργών αξίας στην ελληνική οικονομία. Τα βραβεία «Made in Greece» είναι γνωστά στην αγορά για τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και το σεβασμό που περιβάλλουν κάθε υποψηφιότητα. Το κύρος του θεσμού και η υψηλή αναγνώρισή του τον έχουν καταστήσει πραγματικά μοναδικό. Μόνο τυχαία δεν είναι η διαχρονικά μεγάλη επιτυχία του θεσμού με τρεις ως τώρα λαμπρές διοργανώσεις (2013, 2015, 2017) και την τέταρτη απονομή των βραβείων του 2019 να έρχεται τον προσεχή Δεκέμβριο. Τα βραβεία «Made in Greece» είναι η μεγάλη γιορτή της ελληνικής παραγωγής, ο μόνος θεσμός που επιβραβεύει την παραγωγή και αναδεικνύει την παραγωγική Ελλάδα.

TAGS: ΕΛΑΜ