To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Καλλίνα Κυρατσούλη: Tα Ermis έχουν πια στόχο να µην είναι απλά µια βραδιά βραβείων

Καλλίνα Κυρατσούλη: Tα Ermis έχουν πια στόχο να µην είναι απλά µια βραδιά βραβείων

H επικοινωνία δεν υπάρχει χωρίς τη δηµιουργικότητα, µας θυµίζει η Καλλίνα Κυρατσούλη, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής για τα Ermis Awards 2023 και Head of Creative της Soho Square, η οποία υπογραµµίζει πως τίποτα δηµιουργικό δεν γεννιέται σε συνθήκες άγχους και δυσαρέσκειας. Ακόµη, µας µιλάει για τη φετινή διοργάνωση αλλά και τα επόµενα βήµατα του θεσµού, που θέλει πλέον να «πολεµάει» όλη τη χρονιά για τη δηµιουργικότητα.

Γράφει η Εύα Πέτροβα


Ήσασταν η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής για τα
Ermis
Awards 2023. Ποιος ήταν ο στόχος σας για τη φετινή διοργάνωση; Τι νέο θέλατε να φέρετε στο θεσµό και τι θα λέγατε πως κατορθώσατε;

Πρώτος στόχος ήταν να καταφέρω να επιβιώσω από το stage fright (γέλια). Μετά θέλαµε να τονίσουµε την ανάγκη για δηµιουργικότητα και εξωστρέφεια. Επίσης, θέλαµε να υπάρχει περισσότερη χαρά.  Έτσι κι αλλιώς, αυτό το επιβάλλει η ηµέρα, το έχουµε όλοι ανάγκη, και είναι και µονόδροµος για τη δουλειά που κάνουµε. Πιστεύω ότι οι τιµητικές διακρίσεις ήταν µια αρχή προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά φυσικά πρέπει και µπορούν να γίνουν πολλά ακόµα για να γίνει ο θεσµός πιο λαµπερός αλλά και ουσιαστικός.

Είστε µέλος του Steering Committee, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε αυτήν τη διοργάνωση. Τι ακριβώς προβλέπεται για τη συνέχεια; Έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις για την επόµενη διοργάνωση;

Το Steering Committee καλύπτει την ανάγκη για συνέπεια και συνέχεια στο θεσµό, ώστε να µη χρειάζεται κάθε χρόνο να ανακαλύπτοµε από την αρχή τον τροχό (γέλια), αλλά να κάνουµε ένα βήµα παρακάτω. Για το αν έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για την επόµενη διοργάνωση, θα έλεγα «µη βάζετε ιδέες στον Αλέξανδρο και τη Μαρία», αλλά η αλήθεια είναι πως ναι.  Ήδη καλωσορίζουµε στην οργανωτική επιτροπή ένα νέο µέλος.

Ποια η δική σας εντύπωση από τα φετινά βραβεία, τους συµµετέχοντες και τους νικητές;  Ποια κοινά στοιχεία θα λέγατε πως µοιράζονται οι δουλειές που βραβεύθηκαν;

Χρειαζόµαστε περισσότερες δηµιουργικές δουλειές. Αυτό που βλέπω εγώ σαν κοινό είναι ότι αυτές οι ιδέες που βραβεύονται είναι αυτές που θυµόµαστε όλοι, που έχουν απήχηση στον κόσµο, δηλαδή, και έχουν και αποτελέσµατα. Ο κόσµος αγαπάει τις δηµιουργικές ιδέες και δεν προσπαθεί να τις αποφύγει σαν ενοχλητικές, αλλά τις αναπαράγει και τις απολαµβάνει. Στο βαθµό που µπορεί πάντα κάποιος να απολαύσει µια διαφήµιση. (γέλια)

Φέτος, για πρώτη φορά, η διοργάνωση απένειµε νέες ειδικές διακρίσεις, όπως τo Ermis White. Πώς προέκυψε αυτή η νέα διάκριση και πώς επιλέχθηκαν οι πρώτοι δύο βραβευθέντες;

Θέλαµε να γίνουµε εξωστρεφείς και να φωτίσουµε τη δηµιουργικότητα από όπου και αν προέρχεται. Και να βραβεύσουµε και παραδείγµατα ανθρώπων ή καµπανιών που δεν θα έπαιρναν µέρος στα Ermis µε τον παραδοσιακό τρόπο.

Ιδιαίτερη στιγµή της βραδιάς ήταν και η απονοµή του Ermis… Woof στα σκυλιά που πρωταγωνίστησαν στη διαφήµιση της Ikea. Υπάρχουν σκέψεις και για άλλες παρόµοιες «απονοµές» που µπορεί να δούµε µελλοντικά, οι οποίες δίνουν µια πιο φρέσκια πινελιά στα βραβεία;

Νοµίζω ότι ήταν µια νότα χαράς, αλλά και µε τη χορηγία της Purina νιώσαµε ότι µπορούµε να βοηθάµε τα πράγµατα να γίνονται καλύτερα εκεί έξω, έστω και λίγο. Η επικοινωνία έχει τεράστια δύναµη και πρέπει να την εκµεταλλευτούµε για έναν καλύτερο κόσµο.

Όπως σηµειώσατε κι εσείς στην τελετή απονοµής, η ανάγκη για δηµιουργικότητα είναι εξαιρετικά έντονη. Τι κατά τη γνώµη σας χρειάζεται προκειµένου να ενισχυθεί και να υποστηριχθεί η δηµιουργικότητα στην ελληνική αγορά επικοινωνίας;

H επικοινωνία δεν υπάρχει χωρίς τη δηµιουργικότητα. Ας µη φοβόµαστε να µας θυµούνται, λέει ο Sir John (σ.σ. Ο Sir John Hegarty). Θα πω απλά ότι αν κάποιος θέλει να περάσει αδιάφορος (που αυτό κάνει µια επικοινωνία χωρίς δηµιουργικότητα), τότε θα πρέπει να ζήσει µε τις συνέπειες αυτής της επιλογής. Ας συµφωνήσουµε όµως όλοι -διαφηµιστές και διαφηµιζόµενοι- ότι κανείς δεν αφιερώνει χρόνο και χρήµατα για κάτι που κανείς δεν θα θυµάται.

Ποια θα λέγατε πως είναι η «αποστολή» του θεσµού των Ermis Awards στη σηµερινή εποχή και το δεδοµένο περιβάλλον; Τι πρέπει και τι µπορεί να προσφέρει στην ελληνική αγορά επικοινωνίας;

Tα Ermis Awards έχουν πια στόχο να µην είναι απλά µια βραδιά βραβείων, αλλά ένας θεσµός που θα «πολεµάει» όλη τη χρονιά για τη δηµιουργικότητα.  Έχουν ήδη σχεδιαστεί ενέργειες και υπάρχουν πολλές σκέψεις για το πώς θα µπορούσαν να είναι σύµµαχος για περισσότερες δηµιουργικές ιδέες.

Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η σύλληψη της «µίας» καλής ιδέας ανάµεσα στις πολλές και τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει;

Εξαιρετικά δύσκολο. Φαίνεται και από το πόσο λίγες είναι πια οι δουλειές που ξεχωρίζουν. Θέλει σωστό brief, σωστή χηµεία µε τον πελάτη, πρωτοτυπία, ιδανική εκτέλεση και πολλά άλλα, αλλά κυρίως χρόνο.  Όχι µόνο για τη σύλληψη αλλά για να προλάβει κανείς να την δει από απόσταση και να την κρίνει µε ψυχραιµία. Θέλει χρόνο σε όλα τα στάδια και ηρεµία. ∆ύσκολα συστατικά για τις συνθήκες που γίνεται η δουλειά στο χώρο µας. Και το βασικότερο απ’ όλα, θέλει γενναιότητα.

Τα fillers κέρδισαν για µία ακόµα χρονιά τις εντυπώσεις. Πώς είδατε τα έργα στις αντίστοιχες κατηγορίες; 

Πάντα τα fillers είναι η χαρά του δηµιουργικού. Γινόµαστε διαφηµιζόµενοι και διαφηµιστές µαζί, όποτε νιώθουµε τελείως ελεύθεροι. Και εµείς και οι σκηνοθέτες, που µας βοηθούν πάντα. Θέλει λίγο ελευθερία παραπάνω και στις δουλειές.

Πώς φαντάζεστε την έννοια της δηµιουργικότητας στο µέλλον, όπου η τεχνολογία ειδικά µε τη γενετική ΑΙ θα έχει κατακλύσει και τη βιοµηχανία της διαφήµισης; Πόσο προβλέπετε να αλλάξει το τοπίο στον κλάδο και πόσο έτοιµος είναι ο κλάδος για να υιοθετήσει «αναίµακτα» τα σύγχρονα µέσα, χωρίς να «χάσει» κάτι από τη δηµιουργικότητά του;

Δεν φοβάται η δηµιουργικότητα την τεχνολογία. Ίσα-ίσα είναι σύµµαχος, γιατί κάνει κάποια πράγµατα πιο εύκολα και εφικτά. Γενικά, η δηµιουργικότητα δεν έχει τίποτα να φοβηθεί.

TAGS: Ermis Awards