McCann Athens - Golden Drum Awards: Θρίαμβος για την ελληνική δημιουργικότητα
Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς
adb: Η συμμετοχή στην φετινή διοργάνωση του Golden Drum Awards ήταν ένας πραγματικός θρίαμβος για την McCann Athens. Τι σημαίνουν για εσάς αυτά τα βραβεία (ειδικά τα Grand Prix και το "Creative Director of the Year") και τι σηματοδοτούν για την συνέχεια της εταιρείας;
Χάρης Παριανός, CEO McCann Worldgroup Athens: Η συμμετοχή μας στα Golden Drum Awards ήταν ένας πραγματικός θρίαμβος για την ελληνική δημιουργικότητα πέρα από την McCann Athens. Μια Ελληνική εταιρία ήρθε δεύτερη σε βραβεύσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ένας Έλληνας Creative Director, ο δικός μας Πάνος Παγώνης, κέρδισε τις περισσότερες διακρίσεις και ένα Ελληνικό Brand, το Wikifarmer, ήρθε δεύτερο μετά την Heineken σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Οι διακρίσεις μας έρχονται να δείξουν ότι μια χώρα σαν την Ελλάδα μπορεί να αφήσει το στίγμα της στην παγκόσμια αρένα της δημιουργικότητας, αρκεί να το θέλει. Εμείς το θέλαμε πολύ και όλη η εταιρία, έβαλε πλάτη για να υλοποιηθούν ιδέες που δεν γεννιούνται εύκολα, δεν αγοράζονται από τους πελάτες μας αβίαστα και πάνω από όλα δεν υλοποιούνται χωρίς πολύ κόπο. Ως CEO του McCann Worldgroup αλλά και ως φρέσκος Πρόεδρος της Ε.Δ.Ε.Ε. είμαι πολύ περήφανος για αυτό που καταφέραμε ως χώρα και ως εταιρία και ελπίζω η επιτυχία μας να ανεβάσει την αδρεναλίνη και την ανταγωνιστική διάθεση της αγοράς μας.
Αν δεν καταθέσεις το έργο σου εκεί έξω, αν δεν συγκριθείς με τους ανταγωνιστές σου σε τοπικό επίπεδο, στα Ermis Awards και στα Effies ή σε παγκόσμιο επίπεδο στα σημαντικά διεθνή φεστιβάλ, αν δεν είσαι έτοιμος να χάσεις ή να κερδίσεις, είσαι απλά στον κόσμο σου. Είμαι πεπεισμένος πως η συμμετοχή μας στα φεστιβάλ δημιουργικότητας αποτελεί μια συνεχή πίεση στην ομάδα μας για να μετράμε τις ικανότητές μας και να ξεπερνάμε τον εαυτό μας. Υπήρξε χρονιά που επενδύσαμε πολύ χρόνο και χρήμα για να μην πάρουμε σχεδόν κανένα βραβείο. Δεν ρίξαμε το φταίξιμο στο σύμπαν αλλά κοιτάξαμε τον εαυτό μας κατάματα και προσπαθήσαμε περισσότερο – είμαι σίγουρος ότι αυτό αποτέλεσε και την κινητήρια δύναμη για να δίνουμε σήμερα αυτή τη συνέντευξη.
Αλέκα
Παπαδία, Executive Creative Director
McCann Athens: Αν είσαι πολύ απαιτητικός από τον εαυτό σου όπως εμείς, η φετινή επιτυχία σε αυτό τον διεθνή διαγωνισμό σηματοδοτεί την έναρξη μιας εποχής με περισσότερες δημιουργικές αναζητήσεις και μεγαλύτερες προκλήσεις. Το μυαλό ενός δημιουργικού σπάνια αντιλαμβάνεται τις πραγματικές διαστάσεις αυτού που οι περισσότεροι περιγράφουν ως θρίαμβο. Είναι μία δίψα που δεν κατευνάζεται εύκολα.
Χάρης Παριανός, CEO McCann Worldgroup Athens
adb: Η καμπάνια "Wedding Rice" για το Wikifarmer έχει ξεχωρίσει, έχει πολυβραβευθεί και αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς. Ποιο ήταν το αρχικό insight που σας οδήγησε σε αυτό το concept και πoiα στοιχεία θεωρείτε πως οδήγησαν στην επιτυχία του;
Πάνος
Παγώνης, Creative Director
McCann Athens: Η ιδέα γεννήθηκε από ένα απλό αλλά βαθιά τοπικό insight: στην Ελλάδα, το ρύζι που πετιέται στις γαμήλιες τελετές προκαλεί άσκοπη σπατάλη τροφίμου. Εφόσον το Wikifarmer έχει ως βασική αποστολή τη μείωση της σπατάλης φαγητού, ήταν φυσικό να δούμε σε αυτή τη συνήθεια μια ευκαιρία για θετική αλλαγή. Έτσι γεννήθηκε το Wedding Rice. Κατά τη γνώμη μου, αυτό που έκανε την καμπάνια να ξεχωρίσει ήταν ότι δεν έμεινε μόνο στην επικοινωνία, αλλά πρότεινε μια πραγματική λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα.
Πάνος Παγώνης, Creative Director McCann Athens
adb: Στη φετινή διοργάνωση είδαμε μια ιστορική στιγμή: για πρώτη φορά, ένα ελληνικό brand – το Wikifarmer – να κατακτά τη 2η θέση πίσω στην κατάταξη του Client of the Year από κολοσσούς όπως η Heineken. Πώς "χτίζεται" μια τέτοια διεθνής επιτυχία από την Ελλάδα;
ΑΠ: Όταν είδα το όνομα του πελάτη στη θέση #2 αμέσως μετά από της Heineken που είναι ένα από τα πιο πολυβραβευμένα brands του κόσμου αρχικώς γέλαγα γιατί δεν το πίστευα ακριβώς αυτό που συνέβαινε. Το φωτογράφισα κιόλας για να βεβαιωθώ ότι δεν έκαναν πουλάκια τα μάτια μου. Θα έλεγα ότι δεν ήταν αποτέλεσμα μίας συντεταγμένης προς αυτή την κατεύθυνση προσπάθειας. Χτίστηκε κάπως άναρχα, βήμα βήμα, με πολλές προσωπικές προσπάθειες, πολύ προσωπικό χρόνο, πάθος και φιλοδοξία από όλα τα μέλη της ομάδας. Σημαίνει πολλά για την αγορά μας καθώς τοποθετεί σε ένα πλαίσιο εφικτού προσπάθειες που έμοιαζαν έωλες μέχρι πριν από αυτό. Ναι, μπορούν να γίνουν μεγάλα πράγματα από το μικρό γαλατικό χωριό μας.
adb: Πέρα από την δυνατή ιδέα, τι ακόμη χρειάζεται μια ελληνική καμπάνια για να φτάσει να αποσπά Grand Prix σε διεθνές φεστιβάλ; Πόσο σημαντική είναι τόσο η εκτέλεση αλλά και η εμπιστοσύνη/στήριξη του πελάτη; Είναι πιο δύσκολο πλέον να «πουλάς» δημιουργικές ιδέες;
ΑΠ: Η εμπιστοσύνη και η στήριξη ενός πελάτη πάντα έχουν σημασία στο να οριοθετούν και τη φιλοδοξία μας. Αυτό όμως που πρωτίστως χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ σήμερα είναι να επενδύσουν οι ελληνικές εταιρείες στο δημιουργικό τους δυναμικό ενισχύοντας τη φιλοδοξία και το ταλέντο τους. Αν απέχουν ακόμα και από τους εγχώριους δημιουργικούς θεσμούς δεν βλέπω πως θα γίνει αυτό. Η εκτέλεση και η αρτιότητα μιας δουλειάς πάντα ανοίγουν το δρόμο για διακρίσεις. Αλλά η αρτιότητα του δημιουργικού προϊόντος θα πρέπει να είναι στόχος ανεξάρτητα από αυτές. Αν η δουλειά τρίζει, θα διακριθεί, δεν υπάρχει αμφιβολία. Λίγη τύχη επίσης, δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.
Αλέκα Παπαδία, Executive Creative Director McCann Athens
adb: Η αναγνώριση του Πάνου Παγώνη ως Creative Director of the Year έφερε για πρώτη φορά μια τέτοια διάκριση στην ελληνική διαφήμιση. Ποια είναι η σημασία του βραβείου, όχι μόνο σε προσωπικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο για την εγχώρια διαφημιστική σκηνή και το δημιουργικό της προϊόν;
ΑΠ: Είναι καλό να έχει κανείς κάποιον να θέλει να ξεπεράσει, σωστά; Άρα σε συλλογικό επίπεδο αυτή η βράβευση μόνο ωφέλιμη μπορεί να είναι. Μας τοποθετεί ως δημιουργική κοινότητα σε έναν μεγαλύτερο χάρτη και διευρύνει τη φιλοδοξία όλων μας. Ο Πάνος είναι ένα άτομο που βγάζει φλόγες αν θέλει κάποιος να τον περιγράψει λίγο πιο λογοτεχνικά. Με τεράστια ενέργεια και πάθος για ιδέες. Ελπίζω αυτή η επιτυχία, αν του πάρει το μυαλό, να του αφήσει την ψυχή.
adb: Σε μια εποχή που η τεχνολογία κυριαρχεί, η ΑΙ δείχνει έτοιμη να κυριαρχήσει και η διαφήμιση εξελίσσεται και μεταβάλλεται συνεχώς, πού τοποθετείτε τη “μεγάλη ιδέα”; Είναι ακόμα ο πυρήνας ή έχει μετακινηθεί;
ΑΠ: Όσο υπάρχουν συνειδήσεις που πρέπει να επηρεάσουμε και καταναλωτικές συνήθειες που μπορούμε να διαμορφώσουμε οι ιδέες θα πρωταγωνιστούν. Αν θα προέρχονται από ανθρώπους ή μηχανές μένει να ζήσουμε για να το επαληθεύσουμε.
Αλλά να τι μου απάντησε και το ΑΙ όταν του έκανα την ερώτησή σας:
AI: Η μεγάλη ιδέα δεν πέθανε· απλώς ξύπνησε σε μια νέα εποχή. Η τεχνολογία και η AI αλλάζουν τα πάντα, αλλά όχι αυτό που κάνει τη διαφήμιση ζωντανή: τη δύναμη μιας ιδέας που σε συγκινεί, σε κάνει να χαμογελάς, να σκεφτείς, να δράσεις. Η μεγάλη ιδέα είναι ακόμα ο πυρήνας - απλώς σήμερα κινείται πιο γρήγορα, ζει παντού και μιλάει τη γλώσσα του μέλλοντος.
AΠ: Αρκετά διπλωματική απάντηση εκ μέρους του, δε νομίζετε; Θέλει να κυριαρχήσει εκ των έσω το άτιμο.
adb: Ολοκληρώνοντας, τι θα λέγατε πως αποκομίσατε από την συμμετοχή στο Golden Drum και τις σημαντικές διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο; Τι σας προσέφερε όχι μόνο η βράβευση αλλά η γενικότερη εμπειρία της συμμετοχής;
ΑΠ: Προσωπικά αποκόμισα τεράστιο άγχος που αφορά στην επανάληψη αυτής της επιτυχίας. Μια τέτοια βράβευση δημιουργεί ένα τεράστιο αίσθημα ευθύνης και ως προς την εταιρεία και το δίκτυό μας αλλά και τους πελάτες μας. Χάρηκα για σχεδόν 5 λεπτά.
ΠΠ: Θεωρώ πως το μεγαλύτερο εφόδιο που αποκομίσαμε είναι η απόδειξη ότι μπορούμε κι εμείς. Η εμπειρία αυτή μας γέμισε αυτοπεποίθηση και μας έδωσε τη διάθεση να θέσουμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλη την ομάδα, που δούλεψε πολύ σκληρά για να φτάσουμε σε ένα τόσο σπουδαίο αποτέλεσμα.
Συντελεστές:
McCann Worldgroup:
Χάρης Παριανός - CEO
Αλέκα Παπαδία - Executive Creative Director
Πάνος Παγώνης - Creative Director
Μιχάλης Αλεξίου - Senior Art Director
Κωνσταντίνος Τσαγκάκος - Art Director
Βίβιαν Καλομοίρη - Art Director
Δέσποινα Καρακώστα - Copywriter
Ελένη Περπερίδου - Copywriter
Χαρά Μωυσιάδου - Copywriter
Γιώργος Τριαδήμας – Business Director
Γεωργία Μπαζιώνη – Senior Account Manager
Ελένη Μουτσάτσου – TV & Radio Producer
Μανώλης Ματά - TV & Radio Assistant Producer
McCANN CEE:
Catalin Dobre - Chief Creative Officer & co-CEO, McCann Romania, CEE Regional Creative Director
McCANN Paris:
Alice Reindlova - Creative Excellence Manager, Europe & UK
Weber Shandwick Greece:
Βένη Κλεονάκου - General Manager
Αγγελική Γεωργά – Group Account Director
Parasol.tv:
Κλήμης Ασικόγλου - Executive Producer
Αντώνης Ατσαλάκης - Producer
Χριστίνα Μίκα - Make Up, Hair Dresser
Σίμων Πράσινος - B Camera Operator
Σοφία Σουπιώνη - 2ndB Camera Operator
Πάνος Κοστούρος - Director
Βασίλης Γεροδήμος - Sound Engineer
Σίμος Λαζαρίδης - Sound Engineer
Collaborators:
Danny & Loco - Directors
Γιάννης Γεωργίου - Cinematographer
Κωστής Σωχωρίτης - Still photographer
Ματηeus Ακιμοτο - Motion Designer
Wikifarmer:
Ηλίας Σούσης - Co-Founder & CEO Wikifarmer
Πέτρος Σάγκος - Co-Founder & COO
MRM:
Κωνσταντίνος Παπακωνσταντίνου – Development Team Leader
Ζωή Μακρή - Front-End Developer
Μαριάννα Κουλουρίδη - Motion Designer
Musou Music Group:
Στέφανος Γκάνος - General Manager of Production
Χρυσικάκος - Sound Design, Sound Mix
Γιώργος Κλαψής - Sound Design
