To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Soho Square: Η επικοινωνία δεν µπορεί να ζήσει χωρίς τη δηµιουργικότητα

Soho Square: Η επικοινωνία δεν µπορεί να ζήσει χωρίς τη δηµιουργικότητα

AD Agency και Digital Agency of the Year αναδείχθηκε στα Ermis Awards η Soho Square και οι άνθρωποί της µας µίλησαν για τις σηµαντικές αυτές διακρίσεις, τα στοιχεία που τις έφεραν, τη σύνδεση δηµιουργικότητας και αποτελεσµατικότητας αλλά και τα επόµενα βήµατα της εταιρείας τους.

Γιώργος ∆ιαµαντόπουλος: CEO

Nτορίνα Χαλατσοπούλου: Business Unit Director

∆ήµητρα Κακουλίδη: Business Unit Director

Καλλίνα Κυρατσούλη: Head of Creative

Εύα Κακουλίδη: Creative Director

Άλεξ  Έσσλιν: Creative Director

Οδυσσέας ∆εκαβάλας: Head of Digital

Γράφει ο ∆ηµήτρης Τσουκαλάς

ΕΑ: Tι σηµαίνει για τη Soho Square η µεγάλη διάκριση στα Ermis Αwards 2022;


Καλλίνα Κυρατσούλη:
Θα θέλαµε να σηµαίνει πολλά. Να θέτει τον πήχυ και για µας εσωτερικά αλλά και για τους πελάτες µας, τους υπάρχοντες αλλά και δυνητικούς. Να λειτουργήσει σαν µνήµη και όχι σαν ανάµνηση ότι µπορούν οι δυνατές ιδέες ανεξάρτητα από το budget και το µέσο που ζουν, να φέρουν αποτελέσµατα. Η επικοινωνία δεν µπορεί να ζήσει χωρίς τη δηµιουργικότητα.

ΕΑ: Τι έφερε κατά τη γνώµη σας τις διακρίσεις; Ποια στοιχεία χαρακτηρίζουν τις δουλειές που βραβεύθηκαν και τις έκαναν να ξεχωρίσουν;


Άλεξ  Έσσλιν:
  Όλα τα χρόνια που εργάζοµαι στη
Soho Square προσπαθούµε να κατεβάζουµε δουλειές που δυνητικά έχουν την πιθανότητα να βραβευθούν.  Έτσι και φέτος, όπως αποδεικνύουν και τα αποτελέσµατα (25 στα 28 shortlist βραβεύθηκαν), νοµίζω το πετύχαµε σχεδόν στον απόλυτο βαθµό.  Όλες οι δουλειές που βραβεύθηκαν ήταν δουλειές που άρεσαν και στην αγορά και στο κοινό, συζητήθηκαν, σχολιάστηκαν και, κυρίως, έφεραν αποτελέσµατα στους πελάτες µας. Συγκεκριµένα, οι δουλειές για τη SKY express, τη Vitex και τα Young Lions, ήταν τρία όµορφα concepts, fun και δηµιουργικά, κάτι το οποίο είχαµε την τύχη να το αναγνωρίσουν και να το αγαπήσουν και οι πελάτες µας, συνεπώς όλοι µαζί κάναµε το καλύτερο δυνατό και στις εκτελέσεις τους. Πέρα από τις βραβεύσεις, όµως, γνωρίσαµε και συνεργαστήκαµε µε τη Ζωζώ Σαπουτζάκη - αυτό κι αν είναι βραβείο, έτσι δεν είναι; 


Εύα Κακουλίδη:
Κάθε δουλειά ξεχωρίζει και διακρίνεται για διαφορετικό λόγο. Για παράδειγµα, η συγκεκριµένη καµπάνια τιµών της SKY express πιστεύω πως διακρίθηκε για την αµεσότητά της, σε συνδυασµό µε µία εκτέλεση ιδιαίτερη, που τραβάει το µάτι. Από την άλλη, το digital video της Alumil µε τον Μάκη Παπασηµακόπουλο πιστεύω πως διακρίθηκε για την τρέλα του, για το ότι έκανε πλάκα σε µια δύσκολη περίοδο, για το ότι µιλούσε για κάτι το οποίο απασχολεί τον κόσµο -την ώρα που απασχολεί τον κόσµο-, αλλά και γιατί όταν βλέπεις αυτό το βίντεο, δεν φαντάζεσαι πως ένα τόσο fun video θα το υπογράφει στο τέλος ένα «σοβαρό» brand, όπως η Alumil. Επίσης, τα ραδιοφωνικά της Betshop διακρίθηκαν γιατί… εντάξει… µη σας αναλύσω όλες τις δουλειές µας. Κρίµα εσείς.


Οδυσσέας ∆εκαβάλας:
+1 στα όσα είπαν οι  Άλεξ και Εύα! Προσθέτοντας µόνο ότι υπάρχει και ένα κοινό χαρακτηριστικό στις δουλειές που βραβεύτηκαν στο digital. Και αυτό είναι η ξεκάθαρη απόδοση της ιδέας µε απλότητα. Γεγονός που δείχνει ότι ακόµα και σε ένα πιο cluttered µέσο, µε πολλά κατ’ ευφηµισµόν best practices, η απλότητα µετράει!

ΕΑ: Πόσο σηµαντική είναι η συµβολή των πελατών στην παρουσίαση µιας πραγµατικά δηµιουργικής καµπάνιας; Στη σηµερινή εποχή των οικονοµικών πιέσεων και µετά την κρίση της πανδηµίας, θεωρείτε πως είναι πιο δύσκολο να υιοθετήσουν οι εταιρείες τολµηρές και ιδιαίτερα δηµιουργικές προτάσεις;


Ντορίνα Χαλατσοπούλου:
Το αποτέλεσµα της δηµιουργικής διαδικασίας είναι πάντα συνάρτηση της συνεργασίας µεταξύ πελάτη και agency. Εποµένως ο ρόλος των πελατών, από την αναγνώριση της business ανάγκης τους, τη διαµόρφωση του brief µέχρι την επιλογή δηµιουργικών ιδεών που θα ξεχωρίσουν, είναι ουσιαστικός και κρίσιµος. Η αλήθεια είναι ότι στη σηµερινή συγκυρία, µε όλες τις κοινωνικοοικονοµικές ιδιαιτερότητες, δεν βλέπουµε συχνά πελάτες και agencies να τολµούν να θέσουν και να σταθούν αρωγοί των ζητηµάτων που απασχολούν την κοινωνία και τον κόσµο. Σε αντίθεση, βέβαια, µε αυτό που αναµένει ο κόσµος από τα brands.  Όσο πιο δύσκολες οι συνθήκες τόσο µεγαλύτερη είναι η προσδοκία από τα brands να ξεχωρίσουν και να σταθούν δίπλα στους ανθρώπους. Όταν αυτό δεν συµβαίνει µε συνέπεια, χάνεται η αξία των µαρκών και οι καταναλωτές επιλέγουν µε κριτήρια που εξαρτώνται από τις δυνατότητές τους και όχι από το συναισθηµατικό τους δέσιµο.

Οδυσσέας ∆εκαβάλας: Οι πελάτες µε τους οποίους συνεργαζόµαστε, ή σκέφτονται να συνεργαστούν µαζί µας, ξέρουν τους λόγους για τους οποίους µας επιλέγουν. Από την πλευρά µας, εµείς προσπαθούµε να διαχειριζόµαστε όλα τα projects (ακόµα και τα µικρότερα) σαν µοναδικές ευκαιρίες έκφρασης της δηµιουργικότητάς µας σαν εταιρεία. Εποµένως, υπάρχει τις περισσότερες φορές µία κοινή βάση, που επιτρέπει τη δηµιουργία πραγµατικά ξεχωριστών καµπανιών. Σε αυτό παίζει τεράστιο ρόλο η δεκτικότητα του εκάστοτε πελάτη, η οποία ωστόσο καλλιεργείται από µια σχέση εµπιστοσύνης που διαµορφώνεται µε τον καιρό. Από την άλλη, βέβαια, τα βραβεία που πήραµε, ειδικά στο digital, ήταν κυρίως από εταιρείες που συνεργαζόµαστε «µικρό» χρονικό διάστηµα και για «µικρού» budget έργα. Άρα, η ποιότητα της δουλειάς µας µπορεί να προσαρµοστεί στις όποιες συνθήκες χωρίς συµβιβασµούς, και έτσι γίνεται ευκολότερο για τους πελάτες να υιοθετούν ωραίες ιδέες!


∆ήµητρα Κακουλίδη:
Σε περιόδους δύσκολες, η δηµιουργικότητα είναι µονόδροµος. Με µικρότερα budgets και άρα λιγότερα κύµατα επικοινωνίας και λιγότερα copies στον αέρα από πλευράς πελατών, οι λίγες αλλά ξεχωριστές δουλειές είναι εκείνες που βοηθούν τελικά στη µεγιστοποίηση της απήχησης των brands τους στον καταναλωτή. Αυτό, λοιπόν, που ονοµάζουµε «τολµηρό», είναι στην ουσία η συνετή και µάλλον σοφή χρήση αυτού που µπορεί να προσφέρει µια διαφηµιστική εταιρεία στους πελάτες της. Όσοι το συνειδητοποίησαν και αναγνώρισαν τη δηµιουργικότητα ως όπλο, µόνο κερδισµένοι βγήκαν. 

ΕΑ: Ειδικά όσον αφορά τη Sky express, θεωρείτε πως ο τοµέας των µεταφορών που ενέχει και το στοιχείο του hard selling µε την προβολή της τιµής ως στοιχείου διαφοροποίησης, ενδείκνυται για πιο δηµιουργικές εκτελέσεις, µε βάση και τη µεγάλη επιτυχία της καµπάνιας στα Ermis;

Άλεξ  Έσσλιν: Ο συγκεκριµένος τοµέας φαίνεται πως µας ταιριάζει.  Ίσως γιατί µας αρέσουν πολύ τα ταξίδια. Πέρα πάντως από την τιµή ως διαφοροποιό στοιχείο, µια αεροπορική εταιρεία είναι πάντοτε ένα πολυσύνθετο προϊόν, µιας και συνδυάζει αµέτρητους προορισµούς, ο καθένας µε τις δικές του ιστορίες και insights, προσφορές, υπηρεσίες, corporate επικοινωνία, κοινωνική ευθύνη και πολλά ακόµα - συνεπώς έχει αµέτρητα briefs και πολλές ευκαιρίες για δηµιουργική σκέψη και δουλειά. Και ειδικά η Sky express, είναι (ευτυχώς) ένας πελάτης που την αποζητά, την αγαπά και την εγκρίνει σε τεράστιο βαθµό.

ΕΑ: Ποια θα λέγατε πως είναι γενικότερα η φιλοσοφία Soho Square όσον αφορά τη διαφήµιση; Τι την διαφοροποιεί από τον ανταγωνισµό; Τι την κάνει να ξεχωρίζει;

Καλλίνα Κυρατσούλη: Αυτό που ξεχωρίζει τη Soho είναι αυτό που ξεχωρίζει κάθε εταιρεία: οι άνθρωποι. Είµαστε τυχεροί, γιατί πολλοί από µας δουλεύουµε πολλά χρόνια µαζί και έχουµε «συµφωνήσει» µεταξύ µας τι σηµαίνει «αστείο», «συγκινητικό», «ωραίο», «ταραγµένο», «σουρεάλ (εκτός από τη ∆ήµητρα), “witty” και πάει λέγοντας. Επίσης, αγαπάµε πολύ αυτό που κάνουµε, οπότε το κίνητρο για καλή δουλειά (σύµφωνα, πάντα, µε τα δικά µας κριτήρια) ζει µέσα µας. Γι’ αυτό και πολλές φόρες φαινόµαστε αµετακίνητοι ως προς την ποιότητα της δουλειάς που παράγουµε (σίγουρα, αν διαβάζουν οι πελάτες µας, κουνάνε γλυκά το κεφάλι τους ή τα µάτια τους ή και τα δύο), αλλά αυτό που κρύβεται από πίσω είναι µόνο αγάπη και αφοσίωση για όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσµα.

ΕΑ: Η ερώτηση περί σύνδεσης δηµιουργικότητας και αποτελεσµατικότητας είναι αναπόφευκτη µετά την κατάκτηση του κορυφαίου βραβείου σε ένα διαγωνισµό δηµιουργικότητας. Ποια είναι η δική σας άποψη πάνω σε αυτό, ειδικά από τη στιγµή που το 2022, εκτός από τις διακρίσεις στα Ermis Awards, κερδίσατε τόσο Gold Effie Hellas 2022 όσο και Bronze Effie Europe 2022, στην κατηγορία «Best of Europe: FMCG»;

Άλεξ  Έσσλιν: Πέρα από τις σχετικές έρευνες, το συγκεκριµένο γεγονός µάς το επιβεβαιώνει καθηµερινά και η εµπειρία µας και το ένστικτό µας. Οι πιο επιτυχηµένες µας δουλειές δηµιουργικά είναι και οι πιο επιτυχηµένες δουλειές των πελατών µας σε αποτελέσµατα. Ας µην υποτιµάµε το κοινό, διαθέτει και το χιούµορ και την αντίληψη ώστε να συνδεθεί και εν τέλει να ταυτιστεί µε δουλειές που έχουν δηµιουργικό edge. Θα λέγαµε ότι ο κόσµος όχι απλώς εκτιµά τη δηµιουργική δουλειά· την αποζητάει. 

ΕΑ: Ποιο είναι το σχόλιό σας για τη φετινή απονοµή των Ermis Awards και την επιστροφή του θεσµού σε events µε φυσική παρουσία;

Εύα Κακουλίδη:  Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη. Ωραία τα βραβεία από µόνα τους, αλλά αν δεν γίνεται και ένα «τζέρτζελο» γύρω από αυτά, χάνουν τη µισή τους αξία και χαρά. Στο κάτω-κάτω, κι ας είµαστε θεωρητικά «ανταγωνιστές», συµπαθιόµαστε µεταξύ µας. Οπότε, είναι πολύ ωραίο το ότι βρισκόµαστε όλοι, µαζί, για ένα βράδυ. Επίσης, πέρυσι, ακόµα κι ο Κουτσούκος αδικήθηκε, αφού δεν φαινόταν το 6,85 ύψος του από το livestreaming. Οπότε, χίλιες φορές διά ζώσης Ermis, να µας θυµίζουν πόσο κοντοί είµαστε. Και δηµιουργικοί, βεβαίως-βεβαίως.

ΕΑ: Τι επιφυλάσσει το µέλλον για τη Soho Square; Υπάρχουν κάποια προγραµµατισµένα βήµατα για τη συνέχεια;


Γιώργος ∆ιαµαντόπουλος:
Θα συνεχίσουµε να χτίζουµε πάνω στη φετινή επιτυχία. Θα προσπαθούµε συνεχώς να γινόµαστε καλύτεροι, πιο δηµιουργικοί και πιο αυθεντικοί. Ο στόχος µας είναι να εξυπηρετήσουµε στο υψηλότερο επίπεδο τους πελάτες µας, µε φρέσκιες ιδέες, εξαιρετική αισθητική και επαγγελµατισµό. Τα βήµατά µας για τη συνέχεια θα είναι προς την κατεύθυνση του να ενδυναµώσουµε τις οµάδες ∆ηµιουργικού και Digital, ώστε να µπορέσουµε να ανταποκριθούµε καλύτερα στις απαιτήσεις της αγοράς. Τέλος, θα συνεχίσουµε να επενδύουµε σε νέα παιδιά και να αναπτύσσουµε τα στελέχη τού αύριο.