To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Tα Epica Awards είναι διαφορετικά

Tα Epica Awards είναι διαφορετικά
O συγγραφέας και δημοσιογράφος Mark Turngate αποτελεί τον Editorial Director των Epica Awards και είναι υπεύθυνος τόσο για το περιεχόμενο του ετήσιου Epica Book όσο και για τις κριτικές επιτροπές και την Τελετή Απονομής των βραβείων. Αποτελεί, με άλλα λόγια, τον πλέον κατάλληλο για να μας δώσει όλες τις λεπτομέρειες για τη φετινή διοργάνωση.


adb: Γιατί ένα agency να λάβει μέρος στα Epica Αwards; Τι μπορεί να αποκομίσει;
M.T.: Τα Epica Awards όπως και τα Effies, διατηρούν τη δική τους μοναδική θέση στον κλάδο της διαφήμισης γιατί είναι διαφορετικά. Η κριτική επιτροπή αποτελείται από δημοσιογράφους που ασχολούνται με τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία. Υπάρχει, λοιπόν, ένα φυσικό PR κίνητρο για τα agencies που θέλουν να διατηρούν υψηλό προφίλ στον Τύπο. Θα έλεγα πως δημιουργούμε τη μεγαλύτερη δημοσιογραφική κάλυψη γύρω από οποιαδήποτε διοργάνωση βραβείων δημιουργικότητας, με την εξαίρεση, φυσικά, των Καννών.

adb: Πώς έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια αυτή η κριτική επιτροπή, η οποία απαρτίζεται από δημοσιογράφους;
M.T.: Ασχολούμαι με τα Epica εδώ και σχεδόν 18 χρόνια, έχοντας διατηρήσει διάφορους ρόλους. Η κριτική επιτροπή σήμερα είναι η μεγαλύτερη και η πιο στιβαρή που έχει υπάρξει ποτέ. Οι κριτές πραγματικά αντιπροσωπεύουν τους κορυφαίους trade τίτλους που καλύπτουν τη δημιουργική επικοινωνία σε όλο τον κόσμο. Υπάρχουν, επίσης, ειδικοί σε πεδία όπως το production, το AR/VR ή ακόμη και τρόφιμα και ποτά. Είναι περισσότεροι από 200 συνολικά, ενώ στον πυρήνα της διαδικασίας υπάρχει μια φυσική κριτική επιτροπή, την οποία απαρτίζουν περίπου 40 μεγάλα ονόματα.

adb: Έχει ανακοινωθεί ο/η πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής για τη φετινή διοργάνωση;
M.T.: Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος γιατί τη θέση έχει αναλάβει η Fiona Rogers, chief operating officer στο θρυλικό φωτοδημοσιογραφικό πρακτορείο Magnum Photo. Πολλοί από τους φωτογράφους του Magnum έχουν εργαστεί και στη διαφήμιση και αυτό καθιστά τη Fiona ιδανική πρόεδρο, καθώς διαθέτει εμπειρία τόσο στο πεδίο της δημοσιογραφίας όσο και της εμπορικής δραστηριότητας. Επιπρόσθετα, είναι εξαιρετικά έξυπνη και δυναμική.

















adb: Υπάρχουν φέτος κάποιες νέες κατηγορίες για τις οποίες μπορείτε να μας πείτε περισσότερα;
M.T.: Τα μεγαλύτερα ίσως νέα για φέτος είναι πως μόλις προσθέσαμε ένα έβδομο Grand Prix, για το PR. Μας φάνηκε λογικό, καθώς ήδη διαθέτουμε το Design Grand Prix, ενώ λαμβάνουμε όλο και περισσότερες συμμετοχές από το χώρο των Δημοσίων Σχέσεων. Θεωρήσαμε πως ήταν σωστό να αναγνωρίσουμε και να σεβαστούμε το PR σαν discipline. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο κόσμος της δημιουργικής επικοινωνίας εξελίσσεται συνεχώς και τα Epica πρέπει να αντικατοπτρίζουν αυτή την πορεία. Γι’ αυτό και φέτος προσθέσαμε δύο νέες κατηγορίες, που φέρουν τους τίτλους Creative Use of Data και Gender Equity. Η δεύτερη συμπεριλαμβάνεται στις κατηγορίες Δημόσιου Ενδιαφέροντος (Public Interest) της διοργάνωσης. Στην εποχή του κινήματος #MeToo αποτελεί μιας ζωτικής σημασίας προσθήκη.

adb: Πώς υποστηρίζετε επικοινωνιακά τα Epica; Πώς τα προβάλλετε στους δυνητικούς συμμετέχοντες;
M.T.: Είμαστε εξαιρετικά τυχεροί, καθώς εδώ και μερικά χρόνια συνεργαζόμαστε με κορυφαία διαφημιστικά agencies, τα οποία δημιουργούν την ετήσια διαφημιστική καμπάνια των Epica, η οποία «τρέχει» στα περιοδικά και sites του χώρου της επικοινωνίας. Η φετινή καμπάνια φέρει την υπογραφή της Hecho Studios, που έχει για έδρα το Άμστερνταμ. Είναι αρκετά «προκλητική» και κατηγορεί τα υπόλοιπα βραβεία δημιουργικότητας για φιλαυτία (self love), καθώς όλα έχουν να κάνουν με τον κλάδο της διαφήμισης να βραβεύει τον εαυτό της. Για τις ανάγκες της καμπάνιας η Hecho Studios συνεργάστηκε με το φωτογράφο André Bakker αλλά και τον Ton Nizet, έναν καλλιτέχνη που ασχολείται με το body paint.

adb: Δεδομένης της κρίσης που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στον Τύπο σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει αξία και ειδικό βάρος μια κριτική επιτροπή από δημοσιογράφους;
M.T.: Ο Τύπος εξελίσσεται. Φυσικά, έχει γνωρίσει disruption, αλλά αντιστέκεται με ψηφιακές συνδρομές και νέες μορφές περιεχομένου. Πέρα από την ενασχόλησή μου με τα Epica, είμαι παράλληλα και freelance δημοσιογράφος και σας διαβεβαιώνω πως έχουμε ακόμη αρκετή δουλειά! Ξέρουμε πως τα social media μπορούν να είναι προκατειλημμένα (biased) και μη-αυθεντικά (inauthentic). Γι’ αυτό η σταθερή και έγκυρη δημοσιογραφία που βασίζεται σε γεγονότα είναι σήμερα πιο σημαντική από ποτέ. Αυτό ισχύει και για την κριτική επιτροπή των Epica: οι δημοσιογράφοι που την αποτελούν είναι αποφασιστικοί, ανεξάρτητοι και αντικειμενικοί. Υπενθυμίζω δε πως δεν μπορούν να ψηφίσουν δουλειές από τις χώρες καταγωγής τους. Επίσης, τους χαρακτηρίζει το πάθος που νιώθουν για εξαιρετικές δημιουργικές δουλειές. Στο κάτω κάτω έχουν επιλέξει να γράφουν γι’ αυτές, προκειμένου να βγάλουν τα προς το ζην.

* Το adbusiness εκπροσωπείται στην Κριτική Επιτροπή των Epica Awards 2019 από τον αρχισυντάκτη του περιοδικού, Δημήτρη Τσουκαλά.

Συμμετοχές μέχρι 7 Οκτωβρίου
Συμμετοχές στα Epica Awards μπορούν να υποβάλλονται μέχρι τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου, μέσα από το site της διοργάνωσης (www.epica-awards.com), το οποίο έχει ανασχεδιαστεί πλήρως φέτος. To redesign, μάλιστα, φέρει την υπογραφή της λιθουανικής Godspeed, που στο παρελθόν έχει βραβευθεί στα Epica. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν τοπικά και πολυεθνικά διαφημιστικά agencies, εταιρείες PR, εταιρείες κινηματογραφικών παραγωγών, σύμβουλοι media, γραφεία design, φωτογράφοι και διαφημιζόμενοι από όλο τον κόσμο. Φυσικά, στο διαγωνισμό μπορούν να υποβληθούν μόνο διαφημίσεις και άλλες μορφές επικοινωνίας που έχουν εγκριθεί από τον πελάτη και έχουν ή πρόκειται να χρησιμοποιηθούν, δημοσιευθούν ή μεταδοθούν οποιαδήποτε στιγμή μεταξύ της 1ης Ιουλίου 2018 και της 15ης Νοεμβρίου 2019.

Οι άνθρωποι των Epica υπερηφανεύονται πως σε αντίθεση με άλλα βραβεία δημιουργικότητας για το χώρο της διαφήμισης, η δική τους διοργάνωση εφαρμόζει μια πιο προσωπική προσέγγιση όσον αφορά την καθοδήγηση των συμμετεχόντων και την άμεση ανταπόκριση σε οποιαδήποτε απορία σχετικά με τα υλικά που απαιτούνται, την επιλογή κατηγορίας ή άλλα σχετικά ζητήματα. Τα Epica αποτελούν τα μόνα παγκόσμια βραβεία δημιουργικότητας για το χώρο της διαφήμισης που προκύπτουν από κριτική επιτροπή στην οποία συμμετέχουν δημοσιογράφοι που είναι ειδικοί στον τομέα της επικοινωνίας.

Η Shortlist ανακοινώνεται στις 11 Νοεμβρίου, ενώ η Τελετή Απονομής θα λάβει χώρα την 21η Νοεμβρίου, στο KIT Royal Tropical Institute του Άμστερνταμ. Πριν από την εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ίδιο χώρο και το συνέδριο Creative Circles, που φέτος θα καταπιαστεί με το θέμα της «Οικοδόμησης Brands σε έναν κόσμο γεμάτο προκλήσεις» (“Building Brands In A Challenging World”). Πώς μπορούν τα καινοτόμα brands, οι start-ups και οι σημερινοί leaders της δημιουργικότητας να αντιμετωπίσουν τη σημερινή εποχή της αβεβαιότητας, προσφέροντας νέες και αναπάντεχες λύσεις; Η απάντηση τον Νοέμβριο στο Άμστερνταμ…