To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Brandwatch: Η ανάλυση των data του Παγκοσμίου Κυπέλλου

Brandwatch: Η ανάλυση των data του Παγκοσμίου Κυπέλλου
Η Brandwatch αναλύει τα κοινωνικά δεδομένα σχετικά με τους χορηγούς, τις μεγάλες στιγμές και τη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2018.

Το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2018 ολοκληρώθηκε και η Γαλλία είναι η νικήτρια. Καθώς οι fans επιστρέφουν στο σπίτι και η κανονικότητα επανέρχεται, ένα πράγμα παραμένει ζωντανό. Τα δεδομένα.

Στην έκθεση που ακολουθεί, θα παρουσιαστούν βασικά στατιστικά στοιχεία, όπως η online συνομιλία σχετικά με τους παίκτες, η ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών και ο τρόπος με τον οποίο οι διάφοροι χορηγοί κινήθηκαν στα social media. Όλα τα δεδομένα της έκθεσης προέρχονται από το Twitter.

Βασικά στατιστικά στοιχεία

Αρχικά, εξετάστηκαν μερικά από τα βασικά στατιστικά στοιχεία της συζήτησης στην αγγλική γλώσσα.

Με τόσες πολλές αναφορές, υπήρχαν πολλές ιδέες να συλλεχθούν. Η αρχή έγινε με την εξέταση του κορυφαίου παίκτη, της στιγμής, των emoji και των χωρών μεταξύ 14 Ιουνίου και 15 Ιουλίου 2018.

Για να βρεθούν οι κορυφαίοι παίκτες, χώρες και emojis χρησιμοποιήθηκε το νέο cloud της Brandwatch, το οποίο ήταν σε θέση να δώσει τις πληροφορίες μετά από λίγα μόνο κλικ. Υπολογίστηκε η κορυφαία στιγμή κοιτάζοντας την ώρα με τις περισσότερες αναφορές στη συζήτηση αγγλικής γλώσσας. Η στιγμή που η Γαλλία κέρδισε το Παγκόσμιο Κύπελλο ήταν η μεγαλύτερη.

https://www.brandwatch.com/wp-content/resize/uploads/2018/07/EN-6-Eng.png

Ο επιθετικός της Βραζιλίας Neymar Jr ήταν ο κορυφαίος παίκτης, αλλά όχι απαραίτητα για τους καλύτερους λόγους.

Η Brandwatch ήταν επίσης σε θέση να δει τον κορυφαίο παίκτη, το emoji, τη χώρα και τη στιγμή στις συνομιλίες των Γερμανών, των Γαλλικών και των Ισπανών στο Twitter με τη βοήθεια διεθνούς ομάδας περιεχομένου.

Ενώ τα αγγλικά, τα ισπανικά και τα γαλλικά tweeters μοιράζονταν τη νίκη της Γαλλίας ως τη μεγαλύτερη στιγμή, τα γερμανικά tweeters επικεντρώθηκαν στον αποκλεισμό της εθνικής Γερμανίας. 

Καταναλωτική συμπεριφορά

Η Brandwatch ήταν πρόθυμη να κατανοήσει τους τρόπους με τους οποίους συμπεριφερόταν ο κόσμος ενώ παρακολουθούσε το Παγκόσμιο Κύπελλο. Μαζί με τους Γάλλους, Ισπανούς και Γερμανούς συναδέλφους, η εταιρεία μπόρεσε να ρίξει μια διεθνή ματιά σε αυτές τις συνομιλίες και να ανακαλύψει μικρές διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μιλούσαν για τις εμπειρίες τους στο Παγκόσμιο Κύπελλο.

https://www.brandwatch.com/wp-content/resize/uploads/2018/07/EN-1-Food.png

Στη συνέχεια αναζητήθηκαν φράσεις σχετικά με τα τρόφιμα ή ποτά μέσα σε κάθε πολιτισμό, για να βρεθούν αυτά με τις περισσότερες αναφορές.

Τι πίνουν οι άνθρωποι; 

Το διάγραμμα αυτό είναι ιδιαίτερα αστείο, δεδομένου ότι η μπίρα απουσίαζε σε μεγάλο βαθμό στη Ρωσία. «Απλά δεν πιστεύαμε ότι θα ήθελαν μόνο μπύρα», ανέφερε ένας σερβιτόρος στο Esquire.

Την ίδια στιγμή, οι ισπανόφωνοι είχαν τα ανθρακούχα ποτά ως δεύτερο ποτό της επιλογής τους, ενώ οι γερμανόφωνοι μιλούσαν για την κατανάλωση βότκας. 

https://www.brandwatch.com/wp-content/resize/uploads/2018/07/EN-2-Drink.png

Πώς παρακολουθούσαν οι άνθρωποι τα παιχνίδια;

Δεδομένου ότι πολλοί Brandwatchers παρακολουθούσαν τα παιχνίδια μαζί, μας ενδιέφερε να δούμε πώς το tweeting κοινό απολάμβανε το παιχνίδι. Μόνο; Έξω με συναδέλφους;

Στις γαλλικές συνομιλίες οι άνθρωποι φάνηκαν να απολαμβάνουν την παρέα των συναδέλφων τους. 

Στο μεταξύ, οι "amigos" και "freunde" (φίλοι) ήταν οι μεγαλύτερες ομάδες που βρέθηκαν στις ισπανικές και γερμανικές συνομιλίες. Στα αγγλικά tweets, οι γονείς φαινόταν να είναι η πιο εξέχουσα ομάδα ανθρώπων με την οποία οι χρήστες απολάμβαναν τα παιχνίδια. 

https://www.brandwatch.com/wp-content/resize/uploads/2018/07/EN-4-People.png

Από πού παρακολούθησαν τα άτομα τα παιχνίδια;

Ο φυσικός χώρος όπου παρακολουθείτε ένα παιχνίδι μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην εμπειρία σας. Το σπίτι από μόνο του είναι πολύ διαφορετικό από το να πάει κάποιος με παρέα σε ένα μπαρ. Το μπαρ είναι ακριβώς το σημείο όπου οι Ισπανοί και Γάλλοι ομιλητές φαίνονταν να απολαμβάνουν να παρακολουθούν το Παγκόσμιο Κύπελλο. Αρκετά περίεργο ήταν το γεγονός ότι ο χώρος εργασίας ήταν το πιο συνηθισμένο σκηνικό παρακολούθησης των αγώνων στα αγγλικά και γερμανικά tweets. 

https://www.brandwatch.com/wp-content/resize/uploads/2018/07/EN-3-Place.png

Χορηγία

Το Παγκόσμιο Κύπελλο προσφέρει μια τεράστια ευκαιρία για τις μάρκες να γίνουν ορατές από εκατομμύρια ανθρώπων. Η Brandwatch ήθελε να εξετάσει πώς δύο μεγάλοι χορηγικοί παίκτες, η Adidas και η Nike, προχώρησαν χρησιμοποιώντας το Insights Image για να δουν ποια λογότυπα εμφανίστηκαν περισσότερο στις συνομιλίες σχετικά με το Παγκόσμιο Κύπελλο. Εδώ εξετάστηκε αποκλειστικά η συζήτηση αγγλικής γλώσσας στο Twitter.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η Adidas έχει χορηγήσει 12 εμφανίσεις ομάδων στο Παγκόσμιο Κύπελλο, ενώ η Nike έχει χορηγήσει 10. Ο τελικός (FRA v CRO) παρουσίασε δύο εμφανίσεις που χορηγήθηκαν από τη Nike και θα περίμενε κανείς ότι αυτή η εξέλιξη θα δώσει στην εταιρεία καλή ώθηση.

Τελικά, η Adidas κυριάρχησε, καθώς υπάρχουν περισσότερα που σχετίζονται με τη χορηγία του Παγκοσμίου Κυπέλλου από τις εμφανίσεις. Και η Adidas, ως επίσημος συνεργάτης του Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIFA, είχε όλες τις ευκαιρίες να μοιραστεί περισσότερο το λογότυπό της.

https://www.brandwatch.com/wp-content/resize/uploads/2018/07/EN-5-Sponsor.png

Συμπέρασμα

Τι μάθαμε λοιπόν από τα δεδομένα που αφορούν το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2018;

Πρώτον, ότι εξακολουθεί να είναι ένα τεράστιο γεγονός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ότι, ανεξάρτητα από τη γλώσσα και την αφοσίωση, ο τελικός είναι το μεγαλύτερο γεγονός.

Μάθαμε ότι κάθε χώρα γιορτάζει και απολαμβάνει το Παγκόσμιο Κύπελλο με τον δικό της τρόπο, αν και η μπίρα είναι σίγουρα ένα κοινό θέμα. 

Και έχουμε μάθει ότι, ενώ πολλοί άνθρωποι μιλούν για την κάμψη των τηλεοπτικών κοινών, τα social media πετυχαίνουν πολλά σε ότι αφορά την θέαση των χορηγικών logos. Η κοινωνική ακρόαση και, ειδικότερα, το Image Insights είναι ένας τρόπος που οι μάρκες μπορούν να μετρήσουν την απόδοση επένδυσης (ROI) των χορηγιών τους.
TAGS: Brandwatch